De echt simpele mensen op datingsites

11-01-2011 22:08 204 berichten
Zo, ik heb mij vandaag ingeschreven op Relatieplanet en ben bedolven (voor mijn gevoel is dit al heel wat) onder de mailtjes van simpele mensen. Mensen die niet kunnen schrijven, of niet kunnen lezen omdat ze flink ouder zijn dan wat ik heb aangegeven, of omdat ze er gewoon wat sneu uitzien of gewoon niet zo'n spannend leven hebben (wat ik uit hun profiel haal). Iemand schrijft mij dat hij mij wil ontmoeten en dat hij ook snel kan reageren omdat hij toch werkloos is en bij zijn ouders in woont (43 jaar). Weer iemand anders vraagt of ik leuk woon, hij moet namelijk binnenkort zijn huis uit en ik woon in de plaats waar hij werkt (nou ja, deze werkt in ieder geval). Een ander iemand heeft als hobby het houden van duiven en geeft aan dat hij mij wel erg leuk vindt, maar dat een relatie in zou houden dat we nooit op vakantie kunnen dus dat ik dat punt moet laten vallen. Ik vind het keilullig dat ik die 36 mensen nu moet gaan afwijzen. Het voelt zo snobistisch. Normaal neem ik bij wijze van ieder half dood vogeltje mee naar binnen om te verzorgen en nu wijs ik keihard mensen af omdat ze te simpel voor mij zijn. Kan er wel een leuk verhaal om heen gaan breien, maar zo is het.

Zou ook voor deze mensen gelden dat op ieder potje een deksel past? Ik vind het zo sneu. Zouden deze mensen nu tot in de eeuwigheid rondzwerven op RP? Zij vallen toch niet op tussen de rest van de vlotte mensen die wel op RP staan?

Overigens zijn niet alle 36 mensen zo erg, maar zit er geen echte match bij.
nog een aanvullig: wat ik net beschreef is niet iets dat een grote frustratie van me is of waar ik de hele dag over nadenk. Maar bij het lezen van de topic titel en de OP kwam mijn voorbeeld meteen in me op. Ook omdat ik dat met vriendinnen had besproken om na te gaan in hoeverre ik dan een snob ben. De meningen waren verdeeld :-). Ze zeiden dat zo een man gewoon een schot hagel email RP instuurt en hoopt dat iemand reageert. Maar na tig reacties van mannen zoals hij vergaat je de plezier serieus met RP bezig te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je je inschrijft op een datingsites kun je verwachten dat er allerlei mannen op rondlopen. En die mogen allemaal een poging doen.

Zoals jij het beschrijft Valerie vind ik het wel snobberig overkomen. Tuurlijk kun je denken; zo'n man is totaal niets voor mij, maar je af vragen hoe hij het in zijn hoofd haalt om jou een bericht te sturen vind ik echt zwaar overdreven.

Ik denk dat die man er zelf een stuk minder zwaar aan tilt. Dat jij al na gaat denken over reiskosten voor het weekend, is ook wel erg vooruitlopend.

Eerst eens een gesprekje (of niet) en dan zie je wel verder.

Ben zelf ook een tijdje actief geweest op een datingsite. En merk wel dat het een nadeel is, dat je zo makkelijk mensen op hun profiel kunt beoordelen, en snel kunt weg klikken. Zag door de bomen het bos niet meer op een gegeven moment. Toen ook mee opgehouden, de lol was er wel vanaf.
Nou, het maakt wel verschil hoe duidelijk je profiel-tekst is. Maar al te duidelijk moet die ook weer niet zijn, want er zijn altijd mannen die hun eigen profiel gaan aanpassen aan het jouwe.

Meestal zijn ze wel herkenbaar zoals iemand anders hier ook al schreef. Op de foto staat een feestnummer dat rookt en drinkt, maar niet volgens profiel.

Als je zelf wil kiezen dan kan je ook alleen maar actief zijn op de momenten dat jouw keuze online is en dan een bericht sturen. In het begin is het echt lachen om een aantal van die reacties te lezen en dat zou je dan missen.
quote:Valerie1808 schreef op 12 januari 2011 @ 12:20:

Ik ben 35, woon in Adam op een prachtplek vind ik zelf. Goede baan, ben gemiddeld intelligent en heb het eigenlijk leuk voor elkaar. Geen kinderen, nooit getrouwd geweest. Geen grote drama's in mijn leven die nu van invloed kunnen zijn op een relatie.

Dan reageert er een 59 jarige man uit Zuid Limburg die in het dagelijks leven bewaker is en 4 kinderen heeft onder de 18. Dan ben ik maar een snob, maar dan vraag ik me af of die persoon serieus denkt dat ik hem een hele catch vind? En gaan we de reiskosten van de weekendrelatie delen? Kan hij dat betalen? Of moet ik er voor opdraaien? Moet ik verkassen omdat hij niet bij zijn kinderen vandaan kan verhuizen? En samen oud worden? Nee, grote kans dat dat niet gebeurt als we allebei de leeftijd halen die mensen gemiddeld halen in Nederland. Dus wat denkt zo een man? En zo krijg ik vele berichten van dit type man. En ja, dan snap ik clubmedfan.... En moest ik hard lachen om haar OP.

Ja, ik zei ooit dat ik niet op zoek was naar iemand die te ver weg woonde. Nou, daar kreeg ik me toch een commentaar op!

Ja, eeeh, sorry hoor, ik maar dat ís toch ook gewoon niet handig? Ik was op zoek naar een relatie, niet naar moeilijk gedoe met reizen..... (had niet eens een auto destijds)
quote:Liv schreef op 12 januari 2011 @ 14:52:

[...]

Ja, ik zei ooit dat ik niet op zoek was naar iemand die te ver weg woonde. Nou, daar kreeg ik me toch een commentaar op!

Ja, eeeh, sorry hoor, ik maar dat ís toch ook gewoon niet handig? Ik was op zoek naar een relatie, niet naar moeilijk gedoe met reizen..... (had niet eens een auto destijds)

Gelijk een goede selectie is dat soort reacties.

Vergeet niet dat getrouwde mannen die de site gebruiken om vreemd te gaan, meestal geen enkel bezwaar hebben om bij jou langs te komen.

Hoeft natuurlijk niet, maar een discussie beginnen dat hun ex net een kwartier verder woont en zij dat niet ver vinden. Daar kan je toch alleen maar op reageren dat ze zo'n grote omweg niet hoeven te maken.
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 januari 2011 @ 14:58:

[...]

Gelijk een goede selectie is dat soort reacties.

Vergeet niet dat getrouwde mannen die de site gebruiken om vreemd te gaan, meestal geen enkel bezwaar hebben om bij jou langs te komen.

Nee, viel me inderdaad op dat die mannen dan zeiden: oh, maar ík kan wel reizen hoor! (niet dat dat iets zegt over getrouwd zijn, maar die zitten er inderdaad ook tussen).

Maar goed, inmiddels al lang niet meer nodig, ik heb al een zoon samen met mijn internetdate! (van lexa trouwens)
Valerie tja wat denkt zo iemand?

Als je netjes reageert op Henk uit Emmen die het meteen over kennismaken met zn kinderen en evt. verhuizen heeft dan krijg je n mailtje terug met n teneu a la 'vrouwen van tegenwoordig zijn te veeleisend' ofzo.

Ook regelmatig de verraste reaktie van mannen gehad dat ze uberhaupt antwoord kregen. Ik vind dat wel zo beleefd maar na n half jaar op datingsites begreep ik wel waarom het niet reageren zo vaak voorkomt, het scheelt nl. veel tijd.
Een klein beetje snobisme is me niet vreemd... niemand is perfect. En nadenken over reiskosten tussen Amsterdam en Zuid Limburg (los van de tijd) is heel relevant. Ik heb een relatie gehad met iemand op bijna die afstand. Een LAT relatie dus. De kosten zijn behoorlijk en de tijdsinvestering is nog groter. Als je op iemand reageert die zo ver weg woont moet je daar zeker wel over nadenken. Meteen afkappen (als je het niet wilt) is minder drama dan na een jaar er achter komen dat geen van beide wil verhuizen... Heb ik meegemaakt.

En dan vraag ik me inderdaad af hoe een man van bijna 60 met 4 minderjarige kinderen aan de andere kant van het land met modaal salaris het in zijn hoofd haalt op een 'vrije meid' van 35 in de bloei van haar leven in Adam reageert. Hoe wil dat gaan werken? Het kan, maar is niet erg re-eel. Dan maar een snob
quote:superstar_2 schreef op 11 januari 2011 @ 22:22:

[...]

Op Viva komen geen simpele mensen,iedereen is hier hoogbegaafd minimaal HBO geschoold en heeft een IQ van minsten 134 dusssss.. Inderdaad hier ben ik
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
en naast een iq van 134 natuurlijk een eq van jewelste :-)
quote:Valerie1808 schreef op 12 januari 2011 @ 18:17:

en naast een iq van 134 natuurlijk een eq van jewelste :-)Ja ook dat natuurlijk.
quote:charlottew88 schreef op 12 januari 2011 @ 18:13:

[...]

Inderdaad hier ben ik Joh je bent hier niets bijzonders hoor,gewoon 1 van de velen.
quote:Melanthe schreef op 12 januari 2011 @ 09:11:

Op RP lopen gewoon heel veel mannen (waarschijnlijk ook vrouwen) rond die gewoon op ieder profiel reageren, ook zonder het profiel te lezen. Dat is ook de reden dat ik van RP niet zo stuk ben.

Waar ben je dan wel te vinden? En wat is er daar anders dan RP?

Ik ben een newbie, dus ik houd mijn oren en ogen open.
Ik had het toevallig vandaag met een collega over mijn date ervaringen en die zei dat je ook ergens kon cammen zodat je elkaar tenminste live kon zien voordat het echt tot een date kwam. Is dit wat? En waar kan dit het beste?

Iemand maakte de opmerking dat je ook kunt zoeken op favoriete boek of band. Waar kan dit dan? Op RP?
quote:Valerie1808 schreef op 12 januari 2011 @ 18:17:

en naast een iq van 134 natuurlijk een eq van jewelste :-)...en zegt ook alles van het karakter van iemand met dat IQ, hè?
World of Warcraft: Legion
quote:tijgermeisje schreef op 12 januari 2011 @ 16:55:

Valerie tja wat denkt zo iemand?

Als je netjes reageert op Henk uit Emmen die het meteen over kennismaken met zn kinderen en evt. verhuizen heeft dan krijg je n mailtje terug met n teneu a la 'vrouwen van tegenwoordig zijn te veeleisend' ofzo.

Ook regelmatig de verraste reaktie van mannen gehad dat ze uberhaupt antwoord kregen. Ik vind dat wel zo beleefd maar na n half jaar op datingsites begreep ik wel waarom het niet reageren zo vaak voorkomt, het scheelt nl. veel tijd.

Heel herkenbaar allemaal....

Ik heb ook in zo'n 5 jaar tijd een aantal keren ingeschreven gestaan. Behoorlijk wat ervaring dus. En werkelijk waar, iedere keer (echt iedere keer) reageerden er, heel snel na mijn inschrijving, een aantal dezelfde mannen met exact dezelfde mails als de keer daarvoor. (Hoera voor mijn fotografische geheugen, ahum ).

Heb een man na 4 keer dezelfde mail (lees: narcistische omnibus waar geen doorkomen aan was) te hebben ontvangen toch maar eens een pittig mailtje gestuurd. Waarop ik het volgende enorm uitgebreide antwoord kreeg: sorry...

Tip 1: Wat voor mij altijd een goede indicatie is, is als mannen echt inhoudelijk reageren op je profiel.

Bewijs van vermogen te kunnen lezen

Tip 2: Gebruik die blokkeer knop. Na 1 keer een zeer ongepast antwoord ontvangen, dan gaat zo'n knakker meteen in de blokkeerstand. Ik schrijf mij niet bij een datingsite in uitgemaakt te worden voor kaauutee-wijf, alleen maar omdat ik hem een vriendelijke afwijsmail stuurde.

Geen incasseringsvermogen.

Tip 3: De 'betere' potentiele dates reageren pas na een dag of 3 a 4.

Deze mannen hebben nog een leven en zitten niet 24/7 op RP vrouwen te stalken met hijgerige mails.

Eigenlijk moet ik alles in de verleden tijd schrijven want ik heb nu al bijna 9 maanden een geweldige catch gedaan op RP! En hij ook!

Succes TO!
Oh ja:

Tip 4: Ik zette de opties 'chatten' en 'hartjes' kunnen ontvangen altijd uit. Ik wilde altijd eerst even de kat uit de boom mailen en niet meteen met een wildvreemde gaat chatten.

Bellen kan altijd nog, later. Dan hoor je tenminste de stem ook, heel belangrijk!.

Zo'n hartje is zooooo simpel en makkelijk. Doe effe lekker wat moeite in de vorm van een leuke mail.
Zo'n hartje is toch net zoiets als IRL even oogcontact hebben? In het echt begin je ook niet gelijk een gesprek.
Ik heb de chat-functie ook uitgezet. Heb ik echt geen zin in met vreemde mannen.

Verder ben ik het wel eens met TO.
Tip: zie het eens van de andere kant. Beschrijf je ideale man eens in woorden, en zoek er een bijpassende foto bij.

Stuur nu een aantal vrouwen eens een berichtje.

Dan zul je zien dat het ook voor een perfecte man niet meevalt om iemand te vinden op een datingsite. De eisen zijn echt heel hoog.
Mijn eisen zijn ook aardig hoog.

Ze mogen niet roken, ze moeten op zichzelf wonen, ze moeten al een relatie (of meerdere) gehad hebben, een kinderwens moeten ze hebben en ook nog eens niet al te ver weg wonen. Oh ja en hij moet er ook nog eens leuk uitzien.

Ben nu wel serieus aan het mailen met een man en binnenkort hebben we een afspraak.
quote:Quinty schreef op 12 januari 2011 @ 19:31:

Oh ja:

Tip 4: Ik zette de opties 'chatten' en 'hartjes' kunnen ontvangen altijd uit. Ik wilde altijd eerst even de kat uit de boom mailen en niet meteen met een wildvreemde gaat chatten.Heb nooit een probleem gevonden om met een wildvreemde te chatten. Waarschijnlijk komt het omdat ik een man ben. Je kunt het altijd oppervlakkig of zakelijk houden en daarna afkappen, als je denkt dat het met die man niks wordt.
Iemand had het hier over een "goed fotografisch geheugen". Er stond wel ahum achter.

Nou, die foto's daarvan is het soms niet verkeerd om te vragen waar, hoe of wanneer die gemaakt zijn. Dan wel beginnen met vertellen dat het een leuke foto is.

Een goed fotografisch geheugen heb je voor heel veel profielen niet nodig. Het lijkt dan wel of er maar 1 goede foto beschikbaar is. Zo goed zelfs dat deze jaren op de site blijft staan.

Het helpt om erbij te zetten van welke datum je eigen foto is. Dat wordt meestal wel gewaardeerd en is de kans op goede en bruikbare reacties iets groter.
quote:Sam32 schreef op 12 januari 2011 @ 21:27:

Mijn eisen zijn ook aardig hoog.

Ze mogen niet roken, ze moeten op zichzelf wonen, ze moeten al een relatie (of meerdere) gehad hebben, een kinderwens moeten ze hebben en ook nog eens niet al te ver weg wonen. Oh ja en hij moet er ook nog eens leuk uitzien.

Ben nu wel serieus aan het mailen met een man en binnenkort hebben we een afspraak.Ik rook niet; ik wil overigens ook geen vrouw die rookt. Ik woon op mijzelf; ik woon niet bij mijn ouders. Ik heb nooit een relatie gehad, of - als ik wel die relatie gehad zou hebben - gaan ze me misschien vragen waarom die relatie uitging. Ik heb geen kinderwens, en ik wil liefst een vrouw die niet te ver weg woont. Ik wil ook een leuk uitziende vrouw. Ik heb wel wensen m.b.t. het uiterlijk, maar bepaalde uiterlijke eigenschappen die een vrouw niet heeft, kan met andere uiterlijke of karaktereigenschappen worden gecompenseerd.
Hans66, volgens mij ben jij:

- een leuke man

- die houdt van lachen en vrolijkheid

- en ook houdt van lekker eten en drinken

- en niet te vergeten: goede muziek

en jij zoekt een vrouw

- die er leuk uitziet

- en niet te ver wegwoont

Klopt dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven