De echt simpele mensen op datingsites

11-01-2011 22:08 204 berichten
Zo, ik heb mij vandaag ingeschreven op Relatieplanet en ben bedolven (voor mijn gevoel is dit al heel wat) onder de mailtjes van simpele mensen. Mensen die niet kunnen schrijven, of niet kunnen lezen omdat ze flink ouder zijn dan wat ik heb aangegeven, of omdat ze er gewoon wat sneu uitzien of gewoon niet zo'n spannend leven hebben (wat ik uit hun profiel haal). Iemand schrijft mij dat hij mij wil ontmoeten en dat hij ook snel kan reageren omdat hij toch werkloos is en bij zijn ouders in woont (43 jaar). Weer iemand anders vraagt of ik leuk woon, hij moet namelijk binnenkort zijn huis uit en ik woon in de plaats waar hij werkt (nou ja, deze werkt in ieder geval). Een ander iemand heeft als hobby het houden van duiven en geeft aan dat hij mij wel erg leuk vindt, maar dat een relatie in zou houden dat we nooit op vakantie kunnen dus dat ik dat punt moet laten vallen. Ik vind het keilullig dat ik die 36 mensen nu moet gaan afwijzen. Het voelt zo snobistisch. Normaal neem ik bij wijze van ieder half dood vogeltje mee naar binnen om te verzorgen en nu wijs ik keihard mensen af omdat ze te simpel voor mij zijn. Kan er wel een leuk verhaal om heen gaan breien, maar zo is het.

Zou ook voor deze mensen gelden dat op ieder potje een deksel past? Ik vind het zo sneu. Zouden deze mensen nu tot in de eeuwigheid rondzwerven op RP? Zij vallen toch niet op tussen de rest van de vlotte mensen die wel op RP staan?

Overigens zijn niet alle 36 mensen zo erg, maar zit er geen echte match bij.
Alle reacties Link kopieren
Doet mij denken aan een jongen die ik leerde kennen op RP. Net zo simpel als jij het omschrijft. Maar ach ik had ergens een beetje medelijden met hem denk ik. Geen idee, of ik vond zijn aandacht wel leuk toen ik mijn relatie had beeindigd en graag was positieve aandacht wilde.

Ik voegde hem toe aan msn en hyves. Waar hij vandaag de dag nog steeds in staat , een schatje , zeker niet de ideale man voor mij. Maar lief en aardig was hij zeker wel en enigzins met zijn bijzondere hobby's was hij nog interessant ook. Lekker simpele humor ook waar ik best om kon lachen. Nu 3jaar later heeft hij een misschien wel een nog simpeler vriendin gevonden jawel ook via RP, waar hij mee samenwoont en zij zwanger is van hun 2e kindje.
Nu begin ik echt vervelend te worden, dus ik ga naar bed.

Veel succes met je mannen!
Je moet die datingsite gewoon zien als de gemiddelde kroeg/club: het 'aanbod' mannen daar zal wellicht ook voor 80% niet jouw smaak zijn. Alleen spreken zij je niet allemaal aan, meestal komt er pas contact na uitwisseling van wat blikken e.d., de mannen merken dan gauw genoeg dat je geen interesse hebt. Op een datingsite is dat anders en bovendien ook laagdrempeliger zodat ook de verlegen mannen een berichtje durven te sturen.

En mannen die op hun 40e nog thuis wonen dat lijkt mij persoonlijk ook niks, maar anderen vinden dat geen probleem. Het kan ook zo zijn dat de man in kwestie altijd voor zijn ouders heeft moeten zorgen en er daarom nog woont (ken iemand die dat gedaan heeft, en dat vind ik eerder bewonderenswaardig dan sneu). En over smaak qua hobby's... Iedereen zo zijn ding. Ik vind duiven houden niet interessant maar sportauto's ook niet, en er zijn nogal wat mannen die dat leuk vinden. De ene hobby vind ik trouwens ook niet simpeler dan de andere eigenlijk.
quote:Zespri79 schreef op 11 januari 2011 @ 22:29:

Doet mij denken aan een jongen die ik leerde kennen op RP. Net zo simpel als jij het omschrijft. Maar ach ik had ergens een beetje medelijden met hem denk ik. Geen idee, of ik vond zijn aandacht wel leuk toen ik mijn relatie had beeindigd en graag was positieve aandacht wilde.

Ik voegde hem toe aan msn en hyves. Waar hij vandaag de dag nog steeds in staat , een schatje , zeker niet de ideale man voor mij. Maar lief en aardig was hij zeker wel en enigzins met zijn bijzondere hobby's was hij nog interessant ook. Lekker simpele humor ook waar ik best om kon lachen. Nu 3jaar later heeft hij een misschien wel een nog simpeler vriendin gevonden jawel ook via RP, waar hij mee samenwoont en zij zwanger is van hun 2e kindje.Kijk, dat is leuk om te horen.
quote:palmboom24 schreef op 11 januari 2011 @ 22:30:

Je moet die datingsite gewoon zien als de gemiddelde kroeg/club: het 'aanbod' mannen daar zal wellicht ook voor 80% niet jouw smaak zijn. Alleen spreken zij je niet allemaal aan, meestal komt er pas contact na uitwisseling van wat blikken e.d., de mannen merken dan gauw genoeg dat je geen interesse hebt. Op een datingsite is dat anders en bovendien ook laagdrempeliger zodat ook de verlegen mannen een berichtje durven te sturen.

En mannen die op hun 40e nog thuis wonen dat lijkt mij persoonlijk ook niks, maar anderen vinden dat geen probleem. Het kan ook zo zijn dat de man in kwestie altijd voor zijn ouders heeft moeten zorgen en er daarom nog woont (ken iemand die dat gedaan heeft, en dat vind ik eerder bewonderenswaardig dan sneu). En over smaak qua hobby's... Iedereen zo zijn ding. Ik vind duiven houden niet interessant maar sportauto's ook niet, en er zijn nogal wat mannen die dat leuk vinden. De ene hobby vind ik trouwens ook niet simpeler dan de andere eigenlijk.Oh, maar het was ook niet de bedoeling die duivenhouder simpel te noemen vanwege zijn hobby. Ieder z'n meug. Het was meer het feit dat hij al zo met de toekomst bezig was dat ik mijn eisenpakketje bij moest stellen als ik met hem verder zou willen.
Palmboom geheel eens met je posting.
quote:superstar_2 schreef op 11 januari 2011 @ 22:22:

[...]

Op Viva komen geen simpele mensen,iedereen is hier hoogbegaafd minimaal HBO geschoold en heeft een IQ van minsten 134 dusssss..

O,is dat zo? Nou dan stap ik maar op,denk ik .. Mijn IQ is niet zo hoog..

Shit,ben ik weer op een verkeerd forum tercht gekomen!!

*vraagt zich af,hoe nu onopvallend via de achterdeur weg te komen..*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:Bianca40 schreef op 11 januari 2011 @ 22:21:

Die van die duiven vind ik wel lief... en eerlijk!

En duiven houden (of melken?) is zo simpel nog niet heur!

Ja!

En de werkende man die twee vliegen in één klap wil slaan d.m.v. een vriendin met woonruimte te zoeken vind ik juist vindingrijk.
Ja dat is wel wat hard van stapel lopen dat jij je vakanties al moest gaan opgeven Maar wellicht was het eerder op de duiven stukgelopen en dacht hij: ach ik meld het maar meteen dan hebbenw e dat alvast gehad!

Maar net als andere forummers al aangeven: het kan even duren maar er zitten ook wel mannen op datingsites die wel bij je passen. Ken ook een aantal mensen die er een leuke partner hebben gevonden!
quote:Vilma schreef op 11 januari 2011 @ 22:35:

[...]

Ja!

En de werkende man die twee vliegen in één klap wil slaan d.m.v. een vriendin met woonruimte te zoeken vind ik juist vindingrijk.
quote:lichtbron schreef op 11 januari 2011 @ 22:34:

[...]

O,is dat zo? Nou dan stap ik maar op,denk ik .. Mijn IQ is niet zo hoog..

Shit,ben ik weer op een verkeerd forum tercht gekomen!!

*vraagt zich af,hoe nu onopvallend via de achterdeur weg te komen..*

Joh dan doe je toch gewoon alsof?

Zal ik je een geheimpje verklappen?

Ik denk dat de meesten hier doen alsof..
Ik denk dat de meeste mensen toch wel begrijpen wat TO bedoelt? Het gaat niet om de duivenmelker an sich... of wat dan ook.

Maar ja, wat ik al zei, je mag klaarblijkelijk niet alles zeggen of denken. O ja dat mag wel, maar dan krijg je reacties terug. Zeker op het Viva forum.
DTEEZ!
Och Djoels, ik ken het hier al wat langer dan vandaag. Ben even weggeweest. En ik bedoel het inderdaad niet zo als sommigen denken.
quote:Djoels schreef op 11 januari 2011 @ 22:39:

Ik denk dat de meeste mensen toch wel begrijpen wat TO bedoelt? Het gaat niet om de duivenmelker an sich... of wat dan ook.

Maar ja, wat ik al zei, je mag klaarblijkelijk niet alles zeggen of denken. O ja dat mag wel, maar dan krijg je reacties terug. Zeker op het Viva forum.

Op het internet lijken dingen zoals rekening houden met elkaar en beschaafd zijn weg te vallen of juist heel erg mee te tellen.

Ik ben er nog steeds niet achter wat dat is.
quote:clubmedfan schreef op 11 januari 2011 @ 22:41:

Och Djoels, ik ken het hier al wat langer dan vandaag. Ben even weggeweest. En ik bedoel het inderdaad niet zo als sommigen denken.

Je zou natuurlijk ook gewoon iets leuks terug kunnen sturen.

Bij zo'n man die een vriendin met woonruimte zoekt zou ik de neiging hebben om een linkje van de woningbouwvereniging terug te sturen.
Ja maar daar is een forum ook wel een beetje voor. Als mensen achter hun scherm zitten durven ze sowieso meer te zeggen dan in het echt, ook ongenuanceerder. Daar hou ik ook rekening mee. Maar aan de andere kant trek je dingen die mensen op een forum zeggen toch minder aan dan wanneer je vrienden dat zouden doen. Althans zo is het voor mij wel.
quote:superstar_2 schreef op 11 januari 2011 @ 22:44:

[...]

Je zou natuurlijk ook gewoon iets leuks terug kunnen sturen.

Bij zo'n man die een vriendin met woonruimte zoekt zou ik de neiging hebben om een linkje van de woningbouwvereniging terug te sturen. Haha, die is grappig. :-)
Als ik al die topics over datingsites lees, denk ik meer en meer, nee nooit ga ik dat doen. Dan maar een oud hondenvrouwtje worden (ik ben niet zo goed met katten)
quote:palmboom24 schreef op 11 januari 2011 @ 22:47:

Ja maar daar is een forum ook wel een beetje voor. Als mensen achter hun scherm zitten durven ze sowieso meer te zeggen dan in het echt, ook ongenuanceerder. Daar hou ik ook rekening mee. Maar aan de andere kant trek je dingen die mensen op een forum zeggen toch minder aan dan wanneer je vrienden dat zouden doen. Althans zo is het voor mij wel.Jawel, maar ik voel mij wel een beetje in de verdediging schieten nu. Ik ben echt niet zo'n bitch en bedoel het ook echt goed.
Mijn tip is om niet op de meest geweldige epistels te gaan zitten wachten maar gewoon zelf een bericht te sturen naar een man die je aanspreekt. Sinds ik het zo doe is het daten veel plezieriger geworden en heb ik nu een contact opgedaan dat potentie heeft

Ik herken wel wat je schrijft. Erger me persoonlijk meer aan de foto's uit de Wehkamp die er schaamteloos bij worden geplempt of het "copy-paste" berichtje
Foto's uit de Wehkamp?

Vertel eens eefje....
quote:yellowlove schreef op 11 januari 2011 @ 22:49:

Als ik al die topics over datingsites lees, denk ik meer en meer, nee nooit ga ik dat doen. Dan maar een oud hondenvrouwtje worden (ik ben niet zo goed met katten)

Ik doe met je mee

Op mijn werk, hoog nerdy-gehalte, werken ook een aantal mannen die nog thuis wonen.

Toevallig wilde ik ze laatst nog RP voorstellen, maar ik denk dat ik dat nu maar laat
Heb wel eens ooit gedacht een "geleende" foto van model te zien, maar zoveel verschillende foto's - ook in de huiselijke situatie - staan er niet op Wehkamp.

Heb hier op dit forum wel gelezen dat een van de mannen hier een foto van de Hema had gebruikt.

@Clubmedfan: de mannen zijn heel gelukkig met een doorkruist hartje. Ze willen alleen maar weten of het bij een van 30 profielen wel lukt. Ja, het is hard werken voor die mannen om elke dag zoveel berichten aan te maken. Tijd om de profielen te lezen die ze aanschrijven hebben ze niet meer zoveel. Ook als ze wel gelezen hebben dan is nog moeilijk om ze uit elkaar te houden....

Er zijn ook een paar normale en gewone. Daar stuur je zelf gewoon een berichtje aan.
Ach ja, dat heb je op die datingsites.

Waarom zou je het sneu vinden voor die mannen zelf? Er is heus wel een vrouw ergens is die het prima vind, zo'n man met zijn duiven.

Ze proberen het gewoon, zij weten toch ook niet dat jij niet op hun zit te wachten.. Of heb je bij je profiel neergezet dat je niet van simpele mensen houd?

En je hoeft ze toch niet af te wijzen met een bericht ofzo (weet niet hoe dat daar werkt)? Of moet je wel reageren?

Op datingsites moet je nou eenmaal af en toe, met oogkleppen op, je door de massa vreemde snuiters heen werken.
TO, er zijn hier voldoende topics te vinden over online daten. Je hebt echt niet het wiel hierin uitgevonden.

Geen inhoudelijke bijdrage, anders dan: welcome to the world of online dating

Waar ben je precies zo verbaasd over? Is je profiel (toch) niet duidelijk genoeg zodat de simpele mensen reageren?

Bedenk gewoon: een nieuw lid is voer voor heel veel mannen, punt, of ze jouw profiel nu wel of niet hebben gelezen.

Get used to it.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven