De houdini
zondag 25 maart 2018 om 00:49
Hi! Één keer in de zoveel tijd gebeurt het - zeker niet vaak maar voor mij is het toch weer stressy, vriend gaat spontaan naar een verjaardag zonder bericht en ik moet een gemeenschappelijke vriend bellen om uit te vogelen waar hij uithangt. Mijn eerste reactie is, help, waar is 'ie? Dan ontvang ik een appje dat hij op een verjaardag is, en dat is dat. Kost mij een fietstochtje richting tankstation voor een pak sigaretten om m'n zenuwen weer te temperen. Stel ik me vreselijk aan of is het inderdaad fijn om even te horen waar je partner naartoe gaat?
zondag 25 maart 2018 om 00:56
zondag 25 maart 2018 om 00:58
Nou de mijne hoeft ook geen adres achter te laten ofzo, maar even zeggen dat hij naar een verjaardag gaat is toch wel handig. Dat vind ik niet claimerig, maar handig.
zondag 25 maart 2018 om 00:58
Ik was aan het werk, en hij was weg toen ik thuiskwam. Één klein appje had voor mij de hele stressbende gescheeld en ik sta gelijkvraagtekens te zetten bij mijn reactie. Pff!doornroosje9 schreef: ↑25-03-2018 00:56Gaat hij dan gewoon weg zonder even te laten weten dat hij weg is? Of is hij weg als jij thuis komt?
Eens met chocolol.
zondag 25 maart 2018 om 01:00
Haha, ik heb wel het adres maar hoef er niet naartoe (en ben ook niet uitgenodigd). Het voelt toch als een houdini actie, terwijl het helemaal niet overdacht of bewust hoeft te zijn geweest.
zondag 25 maart 2018 om 01:09
Zo klinkt het wel! Erg eigenlijk.anoniem345890123567 schreef: ↑25-03-2018 01:05Je had hem aan de ketting gelegd toen je van huis ging?![]()
zondag 25 maart 2018 om 01:16
Hij heeft ook gereageerd, maar toch voelt het raar.doornroosje9 schreef: ↑25-03-2018 01:09Als jij hem appt om te vragen waar hij is, reageert hij dan niet? Mss vergeet hij zulke dingen, dan kan jij gewoon een app sturen.
zondag 25 maart 2018 om 01:42
Ik was al nerveus toen hij er niet was / zijn tel niet opnam. Het stelt niks voor natuurlijk maar dat ene berichtje vooraf had gescheeldQueenArachnia schreef: ↑25-03-2018 01:35Maar als hij gewoon gereageerd heeft, en je weet dus waar hij is.. waarom word je daar dan toch nerveus van?
zondag 25 maart 2018 om 03:06
Hier één die dat toch ook af en toe presteert.
En naar zijn gsm kijkt hij meestal niet om, dus dan kan ik 10 keer bellen en 7 sms'en sturen, hij hoort het niet.
(Berichten leest hij sowieso quasi nooit of te laat, vandaar dat ik meestal blijf bellen.)
Ik gooi me dan alleen niet op de sigaretten.
Hij krijgt het stevig te horen als ie thuiskomt dat ik het niet apprecieer.
Of ik zwijg gewoon een halve dag om dan uit te vliegen.
Of dan zegt ie "ik ga met vrienden naar plaats X, kom ook als je thuis bent".
Kom je op plaats X ... Niemand te zien.
Blijken ze last minute uiteraard van café / locatie veranderd te zijn en er is weer één die mij daar niet kan over inlichten.
Het kan mij overigens écht niet schelen als ie op stap gaat.
Hij doet het niet erg vaak.
Maar verwittig mij in 's hemelsnaam als je dat onverwacht doet.
Of als het laat wordt en ik met eten sta te wachten.
Zodat ik op de duur niet in staat ben om de politie te bellen voor een vermissing.
zondag 25 maart 2018 om 06:09
Mijn partner zou het niet zijn... 1x vergeten om mij op de hoogte te stellen dat hij weg gaat (let op: geen toestemming vragen, alleen doorgeven) is mega ruzie. De tweede keer is echt niet oké!
Werkt hier wel beide kanten op. En eerlijk is eerlijk, ivm een medisch probleem is het lange tijd echt niet gewenst geweest om lange periodes (uren) alleen te zijn, en zonder contact maakte iedereen zich zorgen. Maar ook voor die medische periode vond ik het niet meer dan normaal dat er gecommuniceerd werd over wanneer ik mijn partner wel/niet zou zien.
Werkt hier wel beide kanten op. En eerlijk is eerlijk, ivm een medisch probleem is het lange tijd echt niet gewenst geweest om lange periodes (uren) alleen te zijn, en zonder contact maakte iedereen zich zorgen. Maar ook voor die medische periode vond ik het niet meer dan normaal dat er gecommuniceerd werd over wanneer ik mijn partner wel/niet zou zien.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
zondag 25 maart 2018 om 07:24
Klinkt niet echt leuk als je man zo met je omgaat.Tornacense schreef: ↑25-03-2018 03:06Hier één die dat toch ook af en toe presteert.
En naar zijn gsm kijkt hij meestal niet om, dus dan kan ik 10 keer bellen en 7 sms'en sturen, hij hoort het niet.
(Berichten leest hij sowieso quasi nooit of te laat, vandaar dat ik meestal blijf bellen.)
Ik gooi me dan alleen niet op de sigaretten.
Hij krijgt het stevig te horen als ie thuiskomt dat ik het niet apprecieer.
Of ik zwijg gewoon een halve dag om dan uit te vliegen.
Of dan zegt ie "ik ga met vrienden naar plaats X, kom ook als je thuis bent".
Kom je op plaats X ... Niemand te zien.
Blijken ze last minute uiteraard van café / locatie veranderd te zijn en er is weer één die mij daar niet kan over inlichten.
Het kan mij overigens écht niet schelen als ie op stap gaat.
Hij doet het niet erg vaak.
Maar verwittig mij in 's hemelsnaam als je dat onverwacht doet.
Of als het laat wordt en ik met eten sta te wachten.
Zodat ik op de duur niet in staat ben om de politie te bellen voor een vermissing.
zondag 25 maart 2018 om 08:04
Ik vind het heerlijk om af en toe kwijt te kunnen zijn. Gewoon zelf alleen iets doen zonder plan.
Maar omdat ik samen met man en kinderen in een huis woon, meld ik wel dat ik weg ben en wanneer ik ongeveer terug ben of contact opneem. Kan hij ook verder.
Sinds de kinderen er zijn stem ik ook af wie zorgt.
Dus eens met Houdini dat je kwijt moet kunnen zijn. Meer eens nog met TO dat je daar even over communiceert.
Maar omdat ik samen met man en kinderen in een huis woon, meld ik wel dat ik weg ben en wanneer ik ongeveer terug ben of contact opneem. Kan hij ook verder.
Sinds de kinderen er zijn stem ik ook af wie zorgt.
Dus eens met Houdini dat je kwijt moet kunnen zijn. Meer eens nog met TO dat je daar even over communiceert.