De houdini

25-03-2018 00:49 55 berichten
Hi! Één keer in de zoveel tijd gebeurt het - zeker niet vaak maar voor mij is het toch weer stressy, vriend gaat spontaan naar een verjaardag zonder bericht en ik moet een gemeenschappelijke vriend bellen om uit te vogelen waar hij uithangt. Mijn eerste reactie is, help, waar is 'ie? Dan ontvang ik een appje dat hij op een verjaardag is, en dat is dat. Kost mij een fietstochtje richting tankstation voor een pak sigaretten om m'n zenuwen weer te temperen. Stel ik me vreselijk aan of is het inderdaad fijn om even te horen waar je partner naartoe gaat?
_hazewind schreef:
25-03-2018 11:15
Haha, toen hij thuiskwam heb ik heel luchtig hem nog even gevraagd of hij me er voortaan van kan verwittigen als hij zijn benen gaat strekken.

"Ja, maar je had mij toch ook even kunnen bellen als je klaar bent met werk?"

"Dat heb ik gedaan, twee keer."

"oh... niet gezien"
Oh, dus hij maakt jou verantwoordelijk voor zijn onvolwassen gedrag. Hoe oud is die jongen?
Ach, ik begrijp jeeel hoor. Enige wat je wil is weten dat het goed met hem gaat. Wat hij doet en dat hij weg is is niet eens zo van belang. Gewoon even een signaal dat hij niet in 7 sloten tegelijk is gestapt...veiligheid, bezorgdheid, onrust enzo.
Ik bedoel...pech langs de weg, platte band, ongeluk etc....dat soort dingen.
Als je geen kinderen hebt samen, dan vind ik dit vrij normaal. Wij gingen ook onze eigen gang toen onze zoon er nog niet was. Als je je afvroeg waar de ander was, dan belde je gewoon even. In paniek raken vind ik in die situatie erg overdreven.

Als je wel kinderen hebt samen vind ik het een heel ander verhaal. Je hebt dan een gezamenlijke verantwoordelijkheid en het is raar om ervan uit te gaan dat de ander die van je overneemt, zonder even te checken of dit ok is.

Jullie hebben kinderen, dus dan zou ik hier niet op zitten te wachten. Wat nu als jij ook plannen zou hebben die avond, of ook ineens weg zou zijn? Ik vind dat heel vreemd richting jullie kinderen, die moeten ervan op aan kunnen dat hun vader of moeder er is.
Troeteltje schreef:
25-03-2018 13:31
Ach, ik begrijp jeeel hoor. Enige wat je wil is weten dat het goed met hem gaat. Wat hij doet en dat hij weg is is niet eens zo van belang. Gewoon even een signaal dat hij niet in 7 sloten tegelijk is gestapt...veiligheid, bezorgdheid, onrust enzo.
Ik vind het al veel zeggen dat je verwacht dat je man in zeven sloten tegelijk loopt. Alsof het een puber is die nog niet helemaal zijn grenzen kent ofzo? Maar dit gaat over een volwassen man, je zou ervan op aan moeten kunnen dat die zelf wel kan zorgen voor zijn veiligheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven