De nieuwe buurman

25-09-2020 17:10 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds iets langer dan een maand heb ik een nieuwe buurman. Sinds het begin is het supergezellig en we spreken elkaar vaak. Minimaal 3 of 4 keer per week. Ik kom steeds meer van hem te weten en hoe meer ik van hem weet, hoe leuker ik hem begin te vinden. Wat ik niet durf te vragen is of hij een relatie heeft. Hij is hier alleen komen wonen en hij heeft nog nooit gesproken over een vriendin, maar of hij echt geen vriendin heeft weet ik dus nog niet helemaal zeker.

Ik wil deze man graag beter leren kennen door wat met hem te gaan ondernemen. Daarvoor wil ik wel eerst zeker weten dat hij geen relatie heeft en ik realiseer me dat ik een groter risico loop dan wanneer ik iemand in de kroeg tegenkom. Als hij het niet ziet zitten dan moeten we wel nog naast elkaar blijven wonen. Op de man af vragen of hij een relatie heeft vind ik lastig. Ik ben bang dat ik daarmee meteen heel nadrukkelijk laat merken dat ik hem leuk vind. En hoe zouden jullie in dit geval iemand mee uitvragen als blijkt het hij echt nog single is?

Ook al ben ik halverwege de 20, mijn ervaring met mannen is beperkt, dus daarom kom ik hier toch wat advies vragen :)
Laat terloops de vraag vallen of zijn vriendin iets, wat hij doet, ook leuk vindt.
Als je elkaar zo vaak spreekt is dat toch geen rare vraag ?
Als hij een vriendin zou hebben zou hij dat trouwens vast al eens hebben laten vallen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ojee, weer een 'buurman-topic' ;-) ?
Laat een t-shirt printen met I :heart: my buurman
Henk-en-Roelie schreef:
25-09-2020 20:34
Laat een t-shirt printen met I :heart: my buurman
Hahaha!

TO: ik zou het gewoon vragen.
Ik zou zeggen, hoi buurman zin om morgen samen met mij een drankje te doen of vind je vriendin dat niet goed?
Hij zal vast geen vriendin hebben als je haar in die maand tijd nog niet gezien hebt. Hij heeft een nieuw huis. Als hij een vriendin heeft zou zij toch wel af en toe langs komen? In het weekend bijv? Dan had je haar vast wel een keer gezien.

En als je hem zo vaak spreekt, dan lijkt mij het hebben van een vriendin wel een logisch gespreksonderwerp toch? Wat ga je doen dit weekend? 'Met mn vriendin uit eten', of gaat ie altijd met vrienden iets doen? Ben je nog op vakantie geweest deze zomer? Ja ik ben met mn vriendin naar ... geweest.
Dat soort vragen. Als hij een vriendin heeft wordt dat wel duidelijk.

Leuk hoor, ik lees graag mee hoe dit afloopt. Hopelijk durf je een stap te zetten.
Nodig hem ‘en zijn vriendin’ een keer uit om een kop koffie te komen drinken om verder kennis te maken.
Mocht hij een vriendin hebben kan hij dat dan meteen aangeven en loop je ook niet echt een blauwtje. Het is toch de buurman die je geregeld tegen gaat komen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Je kunt hem toch even spontaan op de koffie of borrel vragen? Dan hoor je het vanzelf.
Supergezellig= homo
Sorry.
Oe spannend! Ik sluit me aan bij anderen, nodig hem bij je uit voor een borrel, en dan merk je vanzelf hoe het zit. Of begin terloops over relaties, op een luchtige manier en vraag hoe zit dat eigenlijk bij jou, heb jij een relatie? Geen gekke vraag hoor. Ben ook benieuwd, laat je het weten:)
Ik zou gewoon vragen als je hem spreekt “heb je zin in koffie/ borrel?” Als hij ja zegt, vind hij je op zijn minst aardig. Onder het kletsen kun je gewoon vragen naar zijn werk, familie en relatiestatus. Daarmee gooi je je echt niet gelijk voor zijn voeten. Als je vraagt heb je eigenlijk een partner bv, denkt hij heus niets ergs.
Mijn advies; Don't shit where you eat!
Henk-en-Roelie schreef:
25-09-2020 20:02
Laat terloops de vraag vallen of zijn vriendin iets, wat hij doet, ook leuk vindt.
Dit is toch te doorzichtig voor woorden. Dit is gewoon een omslachtige manier om aan informatie te komen, en dat heeft iedere beetje snuggere persoon ook meteen door. Wat prima is hoor, maar als je het echt subtiel wilt houden niet echt handig.
Weet hij wel dat jij vrijgezel bent? Misschien heeft hij dezelfde vraag over jou.
Lang leve Facebook? Wellicht heeft hij een pagina op Facebook en kun je op die manier wat te weten komen over hem.

Maar goed, ik zou het gewoon vragen hoor. Ik snap dat je dat niet durft, maar je zou bijvoorbeeld ook kunnen vragen of hij alleen woont. Of misschien "weet jij waar dat geluid vandaan kwam? Het leek wel uit jouw appartement te komen"

Het is misschien vergezocht, maar goed, we moeten wat hè als je het niet durft te vragen.
zurimat schreef:
26-09-2020 00:44
Supergezellig= homo
Sorry.
Ja, dat dacht ik dus ook....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
liane77 schreef:
25-09-2020 20:15
Ojee, weer een 'buurman-topic' ;-) ?
Dit :popcorn:
Dat kun je toch gewoon vragen? Dat betekent niet meteen dat je op hem wil gaan zitten, dat zijn normale onderwerpen die je bespreekt als je mensen beter leert kennen.

En dan niet terloops, ik heb altijd een hekel aan van die mannen die dan “...en wat vindt je vriend daarvan?” vragen om erachter te komen of je een vriend hebt.

Vragen om iets samen te ondernemen vind ik veel meer iets waaruit blijkt dat je meer wil.
JenBarber schreef:
26-09-2020 07:49
Dit is toch te doorzichtig voor woorden. Dit is gewoon een omslachtige manier om aan informatie te komen, en dat heeft iedere beetje snuggere persoon ook meteen door. Wat prima is hoor, maar als je het echt subtiel wilt houden niet echt handig.
Nou inderdaad, vreselijk suf.
@Rumforviva, doe 's niet zo anti
smileklik schreef:
26-09-2020 07:42
Mijn advies; Don't shit where you eat!
En dit dacht ik...
Nope
Dus hij woont echt naast je, geen achterbuurman of iets dergelijks? Dan is het wel heel vervelend als jij duidelijk maakt wat je met hem wilt en hij wil of kan niet. Is hij ongeveer net zo oud als jij?
Hij kan ook nog een lat relatie hebben. Hadden mijn vriend en ik ook een tijd; ik was dan alleen in het weekend bij hem.
ik wil ook een knappe leuke buurman :'( Maar ik moet het helaas doen met Jan die al ver in de 80 is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven