De ondankbare bruid
zaterdag 5 mei 2012 om 19:02
Dat schijn ik nu dus te zijn. Weet even niet wat ik met de situatie aan moet. Ik ga over een paar maand dus trouwen. Een jaar geleden vroeg mijn nichtje, toen 4, of zij bruidsmeisje mocht zijn als ik ging trouwen. Voor de aardigheid heb ik haar nu, samen met een ander nichtje, dochter van mijn zus aangewezen als bruidsmeisje. Ze gaan helemaal op in het gebeuren. Ik vind het schattig om te zien. Ze hebben zelf een jurkje uitgezocht op het internet. Deze heb ik inmiddels besteld.
Nu hoorde ik gisteren via mijn nicht dat haar moeder, mijn tante, helemaal enthousiast aan het naaien is gegaan en heeft ze maar liefst 5 bruidsmeisjesjurkjes genaaid. Voor de twee dochters van mijn broer, de twee dochters van mijn zus, en voor haar dochter (enige kleinkind). Nu heb ik haar gebeld ten eerste natuurlijk voor alle moeite maar ook met mijn twee bezwaren:
Ten eerste dat ik zelf twee bruidsmeisjes heb aangewezen die een beetje een geschikte leeftijd hebben. Die hun jurkje hebben uitgezocht.
Ten tweede, is er ook nog een andere kant van de familie. Mijn vriend heeft ook nog eens twee nichtjes en een neefje... die dan niet betrokken zijn.
Maar goed, nu ben ik dus ondankbaar en na alle zwoegen en uren werk van de jurkjes voor noppes geweest. Tante teleurgesteld.
Jeetje hoe houd ik iedereen in hemelsnaam tevreden. Een vriendin van mij was namelijk ook alweer teleurgesteld dat haar dochtertje die ik meer zie dan mijn nichtjes niet gevraagd heb als bruidsmeisje.
Iemand een goede tip, ik hoor namelijk vooral over bridezilla-gedrag, dat ben ik echt niet, maar ik had nooit rekening gehouden met zilla gedrag van familie en vrienden.
(zijn al wat meer, andere voorvalletjes geweest)
Nu hoorde ik gisteren via mijn nicht dat haar moeder, mijn tante, helemaal enthousiast aan het naaien is gegaan en heeft ze maar liefst 5 bruidsmeisjesjurkjes genaaid. Voor de twee dochters van mijn broer, de twee dochters van mijn zus, en voor haar dochter (enige kleinkind). Nu heb ik haar gebeld ten eerste natuurlijk voor alle moeite maar ook met mijn twee bezwaren:
Ten eerste dat ik zelf twee bruidsmeisjes heb aangewezen die een beetje een geschikte leeftijd hebben. Die hun jurkje hebben uitgezocht.
Ten tweede, is er ook nog een andere kant van de familie. Mijn vriend heeft ook nog eens twee nichtjes en een neefje... die dan niet betrokken zijn.
Maar goed, nu ben ik dus ondankbaar en na alle zwoegen en uren werk van de jurkjes voor noppes geweest. Tante teleurgesteld.
Jeetje hoe houd ik iedereen in hemelsnaam tevreden. Een vriendin van mij was namelijk ook alweer teleurgesteld dat haar dochtertje die ik meer zie dan mijn nichtjes niet gevraagd heb als bruidsmeisje.
Iemand een goede tip, ik hoor namelijk vooral over bridezilla-gedrag, dat ben ik echt niet, maar ik had nooit rekening gehouden met zilla gedrag van familie en vrienden.
(zijn al wat meer, andere voorvalletjes geweest)
zondag 6 mei 2012 om 09:21
TO jammer dat je je zo op hebt laten naaien door die rellende forummers gisteren laat. Er zijn echt tientallen goede adviezen gegeven waar je je goed in kon vinden. Je hoeft je niet te verantwoorden, naar niemand behalve naar jezelf en je as man. Tenzij je rare dingen van je gasten vraagt zoals de aanschaf van een duur kostuum voor jullie themafeest oid, maar dat lijkt me niet het geval
Mooi lesje trouw aan jezelf blijven!! (misschien ook wel voor je moeder)
Ik wens je een geweldige dag toe!!
Mooi lesje trouw aan jezelf blijven!! (misschien ook wel voor je moeder)
Ik wens je een geweldige dag toe!!