De ondankbare bruid

05-05-2012 19:02 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat schijn ik nu dus te zijn. Weet even niet wat ik met de situatie aan moet. Ik ga over een paar maand dus trouwen. Een jaar geleden vroeg mijn nichtje, toen 4, of zij bruidsmeisje mocht zijn als ik ging trouwen. Voor de aardigheid heb ik haar nu, samen met een ander nichtje, dochter van mijn zus aangewezen als bruidsmeisje. Ze gaan helemaal op in het gebeuren. Ik vind het schattig om te zien. Ze hebben zelf een jurkje uitgezocht op het internet. Deze heb ik inmiddels besteld.

Nu hoorde ik gisteren via mijn nicht dat haar moeder, mijn tante, helemaal enthousiast aan het naaien is gegaan en heeft ze maar liefst 5 bruidsmeisjesjurkjes genaaid. Voor de twee dochters van mijn broer, de twee dochters van mijn zus, en voor haar dochter (enige kleinkind). Nu heb ik haar gebeld ten eerste natuurlijk voor alle moeite maar ook met mijn twee bezwaren:

Ten eerste dat ik zelf twee bruidsmeisjes heb aangewezen die een beetje een geschikte leeftijd hebben. Die hun jurkje hebben uitgezocht.

Ten tweede, is er ook nog een andere kant van de familie. Mijn vriend heeft ook nog eens twee nichtjes en een neefje... die dan niet betrokken zijn.

Maar goed, nu ben ik dus ondankbaar en na alle zwoegen en uren werk van de jurkjes voor noppes geweest. Tante teleurgesteld.

Jeetje hoe houd ik iedereen in hemelsnaam tevreden. Een vriendin van mij was namelijk ook alweer teleurgesteld dat haar dochtertje die ik meer zie dan mijn nichtjes niet gevraagd heb als bruidsmeisje.

Iemand een goede tip, ik hoor namelijk vooral over bridezilla-gedrag, dat ben ik echt niet, maar ik had nooit rekening gehouden met zilla gedrag van familie en vrienden.

(zijn al wat meer, andere voorvalletjes geweest)
quote:NYC schreef op 06 mei 2012 @ 00:41:

[...]

Oh, daar zou ik me niet zo druk om maken. Maar de meisjes die hun jurkje al hebben uitgezocht zou ik dat wel laten dragen. En de andere 3 wel die jurkjes die je tante maakt, is dat een idee?Dat zou ik heel raar vinden t.o.v. mijn schoonfamilie en hun kinderen.
quote:NYC schreef op 06 mei 2012 @ 00:41:

[...]

Oh, daar zou ik me niet zo druk om maken. Maar de meisjes die hun jurkje al hebben uitgezocht zou ik dat wel laten dragen. En de andere 3 wel die jurkjes die je tante maakt, is dat een idee?Dit dus.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 mei 2012 @ 00:43:

[...]

Jij hebt zelf bruidsmeisjes uit je eigen familie aangewezen, dus dat was al niet leuk voor de schoonfamilie.

Waarom denk je dat eigenlijk?

Die kinderen zijn er toch gewoon te klein voor.
Jeetje, wat zit je nou te zeuren over je schoonfamilie?!? Je zit gewoon een excuus te verzinnen.
quote:repelsteel schreef op 06 mei 2012 @ 00:43:

[...]

Dat zou ik heel raar vinden t.o.v. mijn schoonfamilie en hun kinderen.

Dat vind ik weer onzin.

Het zijn toch nichtjes, waarom zou je dat niet zo laten zien?
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 mei 2012 @ 00:43:

[...]

Jij hebt zelf bruidsmeisjes uit je eigen familie aangewezen, dus dat was al niet leuk voor de schoonfamilie.Dat vinden ze logisch, betreft leeftijd. Daar heb ik het met ze over gesproken. Maar ze vonden het niet leuk om te horen dat de andere jurkjes kregen van mijn tante en dan hun (klein)kinderen niet dezelfde.
Daarbij, als je 3+2 doet is er toch niets aan de hand???
pffft wat een drama.
Want dat heb je ze al verteld?? Terwijl je er nog helemaal niet uit bent? Oke dan...
ja dat krijg je ervan als je bepaalde kinderen voortrekt.
Ik laat het gaan. Slaap lekker Medsie. Maak het niet te laat.
quote:repelsteel schreef op 06 mei 2012 @ 00:45:

[...]

Dat vinden ze logisch, betreft leeftijd. Daar heb ik het met ze over gesproken. Maar ze vonden het niet leuk om te horen dat de andere jurkjes kregen van mijn tante en dan hun (klein)kinderen niet dezelfde.Eh.... boeiend?
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:46:

Want dat heb je ze al verteld?? Terwijl je er nog helemaal niet uit bent? Oke dan...Ze zater ernaast toen mijn nicht dat zij. (op mijn verjaardag)
quote:sabbaticalmeds schreef op 06 mei 2012 @ 00:46:

ja dat krijg je ervan als je bepaalde kinderen voortrekt.
Zei. Niet zij.
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:48:

Zei. Niet zij.Je ging toch slapen? Dag dag
Wat is dat toch altijd voor idioot gedoe dat anderen zich met de bruiloft gaan bemoeien waarvan ze zelf niet voor het altaar staan.
Als je zo in het leven staat maak je een hoop vrienden vrouw...
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:46:

Ik laat het gaan. Slaap lekker Medsie. Maak het niet te laat.Slaap lekker, ik ga de hele nacht door
De dames zeggen ook behoorlijk zinnige dingen repelsteel.

Laat je bruidsmeisjes dragen wat ze willen, laat de andere kindjes dragen wat hun ouders willen. Als dat tantes naaiwerk is dan is dat zo.

Laat het lossssssssssss

Anders ga je je toch nog gedragen als bridezilla.
Ik begin er eigenlijk steeds minder van te begrijpen.

Dacht eerst: Tante bemoeit zich met de (al uitgekozen kleding) van de twee kinderen die bruidsmeisje zijn. Dat zou ik dan voor de kinderen jammer vinden.

Maar nu krijg ik toch een beetje het idee dat het iets anders is. Als tante kleding wil maken voor de kinderen die niet de 'officiële bruidsmeisjes' zijn, dan mag dat toch? Als hun ouders dat ook goed vinden tenminste. Jij bepaalt toch niet voor alle andere kinderen wat ze wel of niet 'mogen' dragen?

En dat ze dan geen eenheid vormen met de kinderen uit de schoonfamilie zou ik al helemaal geen bezwaar vinden. Misschien steken die hun kinderen ook wel in iets speciaals?
quote:Suze02 schreef op 06 mei 2012 @ 00:50:

Als je zo in het leven staat maak je een hoop vrienden vrouw...Jij wel zeker, je zit hier gewoon te rellen.
quote:NYC schreef op 06 mei 2012 @ 00:51:

Ik begin er eigenlijk steeds minder van te begrijpen.

Dacht eerst: Tante bemoeit zich met de (al uitgekozen kleding) van de twee kinderen die bruidsmeisje zijn. Dat zou ik dan voor de kinderen jammer vinden.

Maar nu krijg ik toch een beetje het idee dat het iets anders is. Als tante kleding wil maken voor de kinderen die niet de 'officiële bruidsmeisjes' zijn, dan mag dat toch? Als hun ouders dat ook goed vinden tenminste. Jij bepaalt toch niet voor alle andere kinderen wat ze wel of niet 'mogen' dragen?

En dat ze dan geen eenheid vormen met de kinderen uit de schoonfamilie zou ik al helemaal geen bezwaar vinden. Misschien steken die hun kinderen ook wel in iets speciaals?Nee ook de bruidsjurkjes voor de twee kindjes die al jurkjes hadden.
quote:repelsteel schreef op 06 mei 2012 @ 00:51:

[...]

Jij wel zeker, je zit hier gewoon te rellen.Nee, dan had je het wel geweten, dan had ik ook meegedaan.
Jij bent raar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven