De rand van het ravijn

31-01-2018 14:45 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.

Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
TO,

IK wil je niet nog verder de afgrond in duwen, maar als ik zo je verhaal lees, lees ik:
Vrouw zoekt man met maar 1 doel , een kindje.
Als het kindje er is., afbouwen, negeren, me zelf weer zijn. en hoppa.
Eventuele scheiding overlaten aan man. Alimentatie trekken en klaar.
Je hebt al 15jaar een relatie met haar. Ze is 180gr. gedraaid !! sinds ze eindelijk haar kindje heeft.

Geen echte vrouw meer voor je !!, Vergeet zelfs zogenaamd boodschappen !!.
JIJ gaat door de hele situatie geheel naar den kloten ( sorry voor het woord) en nog wil je er alles aan doen. ?

Zij is mede schuldig aan jouw burn-out.

Door jouw liefde voor haar , kan je een hoop door de vingers zien, maar dit gaat te ver.
Je geeft aan dat ze vanaf november wel s avonds naar beneden kwam , maar stil en in zichzelf gekeerd op haar mobiel ging zitten. Een a anderhalf uur voordat ze weer naar boven ging. Heb je die momenten zelf wel gebruikt om te praten, iets te delen etc?
.
Het lijkt me een moeilijke situatie waar in je zit. Vraag me echt serieus af of het huwelijk te redden is en of jullie dat echt nog wel willen. Relatietherapie zal dat wel uitwijzen neem ik aan. Sterkte
Dit klinkt niet als een gezonde situatie, is er een mogelijkheid dat je een tijdje afstand neemt? even tijdelijk ergens anders wonen oid? of wil je dat niet met het oog op je dochtertje?

Communiceren is de "key" tot een relatie goed houden, maar het moet wel van beide kanten komen.
Jullie werken allebei. Zij neemt het grootste deel van de zorg op zich. Waarom verwacht je dan dat ze altijd de boodschappen doet? En waarom leg jij kind nooit in bed en laat je alles aan haar over? Denk je niet dat zij zich ook eenzaam voelt, dat ze het grootste deel van het geld binnenbrengt, alle zorg op zich neemt en dan ook nog geacht wordt alles in het huishouden te doen?

Neem eens wat taken van haar over ipv alleen te mopperen over wat er allemaal niet naar je zin gaat.
En wat bizar dat zoveel mensen TO aanraden om een kamertje te nemen voor zichzelf en zich te onttrekken aan het gezinsleven. Hij is vader en heeft de zorg over een vierjarige.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:49
Reden: Zie OP
99.45% gewijzigd
Geeft je vrouw in therapie ook aan waarom ze zich terugtrekt?
En je werkt alleen, je mist dus ook contact met collega's. Misschien een uitlaatklep zoeken? (Hobby, sport)
Met de nodige regelmaat moet ik 's avonds nog naar de supermarkt omdat er tijdens het halen van de boodschappen niets voor mij is meegenomen (broodbeleg, koffie, frisdrank, koekje/snoepje etc) wat tot gevolg heeft dat ik me simpelweg vergeten voel.

Ik reageer op bovenstaande stukje. Waarom is het voor jou zo vanzelfsprekend dat zij alle boodschappen doet? Waarom vind jij het zo gek om ook eens naar de supermarkt te gaan?

Je doet alsof het haar taak is en je bent boos dat zij bepaalde dingen 'vergeet', terwijl het toch net zo goed jouw verantwoordelijkheid is?
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:49
98.72% gewijzigd
N00R85 schreef:
31-01-2018 19:00
En wat bizar dat zoveel mensen TO aanraden om een kamertje te nemen voor zichzelf en zich te onttrekken aan het gezinsleven. Hij is vader en heeft de zorg over een vierjarige.
.
Is er nog wel een gezinsleven? Of leven ze toevallig in hetzelfde huis?
Dat kan verschil maken ..
ingelise schreef:
31-01-2018 19:31
.
Is er nog wel een gezinsleven? Of leven ze toevallig in hetzelfde huis?
Dat kan verschil maken ..
Hij blijft evengoed vader, ook als de relatie met zijn vrouw verstoord is. Dat staat daar los van.

Je gaat een moeder toch ook niet aanraden om alleen op een kamertje te gaan zitten en zich te onttrekken aan de zorg voor haar kind?

Heel bijzonder advies.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:51
99.51% gewijzigd
Ctrl_Alt_Esc schreef:
31-01-2018 19:37
Je trek conclusies op basis van iets wat jij denkt te lezen. Er staat werkelijk nergens dat zij alle boodschappen doet.
Je reageert dus op je eigen aanname.
Maar waarom reageer je dan zo verbolgen als zij de koekjes en de frisdrank vergeet? Dat begrijp ik dan even niet.
Blijkbaar vinden andere het normaal dat partner om half 8 gelijk naar boven gaat en niet meer naar beneden komt.
Dat is heel normaal tegenwoordig? Dat er ook in die 4 jaar geen seks meer is geweest.
Wat verschrikkelijk verdrietig om dit alles te lezen.
Ik ben hard en ik vind jouw vrouw een k-wijf. En ik snap dat je in een diep dal voelt zitten.
Ik denk dat een vooruitzicht op een scheiding de enige oplossing is.
Kies voor jezelf, je leeft maar 1 x he.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:51
99.32% gewijzigd
Ik vraag me eerder af waarom zij dan iedere avond die zorg op zich neemt ipv dat ze het afwisselen?

Het kan toch niet zo zijn dat de ene geen leven meer heeft na half 8 en de ander doodleuk beneden zit te chillen elke avond? Of de hort opgaat?
N00R85 schreef:
31-01-2018 19:49
Ik vraag me eerder af waarom zij dan iedere avond die zorg op zich neemt ipv dat ze het afwisselen?

Het kan toch niet zo zijn dat de ene geen leven meer heeft na half 8 en de ander doodleuk beneden zit te chillen elke avond? Of de hort opgaat?
Zoals je kunt lezen mag hij de hort niet op, dat stuit tegen weerstand.

En jij haalt ook altijd boodschappen voor jezelf? Partner moet dat wat hij lekker vindt maar zelf halen? Ik haal 99% van de tijd de boodschappen. Man doet weer andere dingen. En ja, dan haal ik ook de chips die hij zo lekker vindt. Als je van elkaar houdt, doe je zulke dingen voor elkaar. Goh, wat ben ik dan eigenlijk wereldvreemd in jouw ogen..

En als hij op een kamertje gaat wonen, wat doet dat dan af aan de liefde en zorg voor zijn kind? Onttrekken alle gescheiden ouders zich?
Bijzonder verhaal. Niet dat jij er zo doorheen zit. Maar dat je vrouw zo raar doet. Het klinkt bijna alsof ze een geest is. Zoals je haar beschrijft klinkt ze als een robot. Iedere avond om 20.00 naar bed ? Serieus ? Heeft ze zelf geen (sociaal) leven, familie, vrienden, kennissen ? Sport ze ? Heeft ze interesses, een hobby ? Praat ze überhaupt wel ? Tegen jou of anderen ? Wat mankeerd haar ? Dit is geen gezond gedrag voor een vrouw met een jong kind die midden in het leven staat. Zelfs al zou ze het alleen maar doen om jou te ontlopen dan is het nog steeds gestoord gedrag.

Erg goed geschreven trouwens, je kunt altijd nog schrijver worden.
toffifee schreef:
31-01-2018 19:56

En als hij op een kamertje gaat wonen, wat doet dat dan af aan de liefde en zorg voor zijn kind? Onttrekken alle gescheiden ouders zich?
Dat vraag ik mij ook af, genoeg gescheiden ouders die tijdelijk in een vakantiehuisje of zo bivakkeren.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 20:05
0.47% gewijzigd
Eerste stap is om een afspraak te maken bij je huisarts.
Tweede stap is om met jouw vrouw een gesprek aan te gaan of er nog sprake is van een relatie en of ze daaraan wil werken.
Ergens voor vechten kun je niet alleen en dan moet jij bepalen waar de grens ligt al denk ik dat die bereikt is.

Als je nog een X aantal maanden zo door blijft gaan kom je op een punt dat zelfs je bed uitkomen een groot probleem gaat worden.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:52
98.96% gewijzigd
toffifee schreef:

En jij haalt ook altijd boodschappen voor jezelf? Partner moet dat wat hij lekker vindt maar zelf halen? Ik haal 99% van de tijd de boodschappen. Man doet weer andere dingen. En ja, dan haal ik ook de chips die hij zo lekker vindt. Als je van elkaar houdt, doe je zulke dingen voor elkaar. Goh, wat ben ik dan eigenlijk wereldvreemd in jouw ogen..

Tuurlijk, je doet gewoon de boodschappen als je in de supermarkt bent. Voor het hele gezin. Alleen wij doen dat allebei, dus denkt mijn man evengoed aan mij als ik aan hem. En we vergeten ook wel eens iets, maar aangezien het de verantwoordelijkheid is van ons allebei wordt niemand dan boos op de ander. Nee, dan neem je het de eerstvolgende keer zelf mee als je in de supermarkt bent.

Volgens mij is dat hoe volwassen mensen het oplossen ipv als een puber te gaan zitten dreinen. Net als 'te weinig aandacht krijgen '. Misschien tijd om zelf eens de handen uit de mouwen te steken ipv alles aan de ander over te laten, dan komt er ook meer tijd vrij voor samen.
toffifee schreef:

Dit.
Alsof dit gezond is voor dit gezin.
En ik vind het inderdaad heel liefdeloos om als jij de gezinsboodschappen doet een gezinslid over te slaan.
8102 schreef:
31-01-2018 20:05
Dat vraag ik mij ook af, genoeg gescheiden ouders die tijdelijk in een vakantiehuisje of zo bivakkeren.
In een kamertje kun je geen kind opvangen. Een eigen huis incl. co- ouderschap is uiteraard een ander verhaal.

Maar hier adviseren mensen expliciet om alleen op een kamertje te gaan zitten en de zorg geheel over te laten aan de ander. Ik vraag me af of ze een moeder van een 4- jarige hetzelfde advies zouden geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven