De rand van het ravijn
woensdag 31 januari 2018 om 14:45
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.
Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.
Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
donderdag 1 februari 2018 om 09:55
Confrontatie? Of is er lekker even bij gaan liggen misschien een manier om weer verbinding te krijgen met je vrouw?Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑31-01-2018 21:44Nee. Dat soort confrontaties gaan niet bijdragen aan een oplossing
Is jullie dochter een slechte slaper (geweest) en is je vrouw daarom bij haar gaan slapen?
donderdag 1 februari 2018 om 10:03
Maar dat kan niet, want in een andere reactie zegt hij dat het inkomen van zijn vrouw de vaste lasten dekt en dat zijn inkomen in theorie het brood op de plank en de extra's zou moeten bekostigen, maar dat hij nu nauwelijks inkomen heeft.
Dat klinkt alsof zijn vrouw kostwinner is.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 10:15
Je hebt gelijk !! Ik begreep hier uit dat zijn vrouw eigenlijk maar een paar dagen werkte en geen full-time job had.fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 10:03Maar dat kan niet, want in een andere reactie zegt hij dat het inkomen van zijn vrouw de vaste lasten dekt en dat zijn inkomen in theorie het brood op de plank en de extra's zou moeten bekostigen, maar dat hij nu nauwelijks inkomen heeft.
Ook ik moet beter lezen
donderdag 1 februari 2018 om 10:32
Prima TO, dat je dit forum als uitlaat klep gebruikt.
Dat niet alle reacties voor jou even leuk zijn, ligt aan de interpretatie .
ALs je de moeite doet om zelf goed te lezen en daar eventueel verder uitleg over te geven kunnen de reageerders/sters je misschien beter begrijpen.
Ik snap ook dat je vanuit je eigen frustraties schrijft.
Als je je op. opnieuw door leest, zie je ook , dat jij je vrouw hier neerzet , als de vrouw, die dit veroorzaakt heeft.
IK lees nl . nergens dat je al 4 jaar lang je best doet, om alles samen te blijven doen.
Het lijkt net of je vrouw nu een vreemde kostganger is, die bij jou inwoont.
Zich terug trekt in haar "eigen" kamer met haar dochter ( dus niet de jouwe).
Dat ze zich verplicht voelt om even 1 of 2 uur ( zover mogelijk bij jou vandaan) op de bank zit en zich dan maar vermaakt met haar Phone.
Ze zegt verder niets. ( net als een vreemde ). dat ze zich daarna weer zo snel mogelijk van jou verwijderd.
en ja dat leest niet gezond.
Dus ik hoop dat je met de therapie er achter kan komen, waar en wanneer jullie, langs elkaar heen gingen leven.
Dat niet alle reacties voor jou even leuk zijn, ligt aan de interpretatie .
ALs je de moeite doet om zelf goed te lezen en daar eventueel verder uitleg over te geven kunnen de reageerders/sters je misschien beter begrijpen.
Ik snap ook dat je vanuit je eigen frustraties schrijft.
Als je je op. opnieuw door leest, zie je ook , dat jij je vrouw hier neerzet , als de vrouw, die dit veroorzaakt heeft.
IK lees nl . nergens dat je al 4 jaar lang je best doet, om alles samen te blijven doen.
Het lijkt net of je vrouw nu een vreemde kostganger is, die bij jou inwoont.
Zich terug trekt in haar "eigen" kamer met haar dochter ( dus niet de jouwe).
Dat ze zich verplicht voelt om even 1 of 2 uur ( zover mogelijk bij jou vandaan) op de bank zit en zich dan maar vermaakt met haar Phone.
Ze zegt verder niets. ( net als een vreemde ). dat ze zich daarna weer zo snel mogelijk van jou verwijderd.
en ja dat leest niet gezond.
Dus ik hoop dat je met de therapie er achter kan komen, waar en wanneer jullie, langs elkaar heen gingen leven.
donderdag 1 februari 2018 om 10:36
Ik lees alleen maar serieuze reacties en vragen. Waar je stelselmatig geen antwoord op geeft.Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑01-02-2018 10:19
Voornamelijk even stoom afblazen, mijn sociale netwerk is de afgelopen jaren redelijk klein geworden en ik mis de uitlaatklep. Het forum is nu even een uitlaatklep met als enige nadeel dat iedereen zijn/haar zegje kan doen en dus komen daar naast positieve reacties ook wel minder welgevallige, rare of bizarre reacties op mijn verhaal.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 10:41
+1 je partner is niet verantwoordelijk voor jouw geluk.Isolde123 schreef: ↑31-01-2018 22:46Ik lees: Je bent depressief en je ziet het niet meer zitten. En dat komt door het gedrag van je vrouw.
Je bent zelf verantwoordelijk voor hoe je je voelt. Als jij ongelukkig wordt van hoe je leven eruit ziet, ben je daar zelf verantwoordelijk voor. Jij kiest ervoor om met je vrouw zo te leven, om nooit de deur uit te gaan, je te laten negeren. Leg het niet bij je vrouw. Jij maakt die keuze.
Je kan alleen je eigen leven leiden. En als dat in harmonie en met plezier met iemand anders kan, dan is dat geweldig.
Ik zeg niet dat je bij je vrouw moet blijven of moet weggaan, of dat je vrouw wel of niet moet veranderen. Ik zeg dat je moet proberen te veranderen wat je (1) niet bevalt en (2) wat je ook daadwerkelijk kan veranderen. Dus je vrouw kan je niet veranderen (je kan het haar wel vragen), wel hoe je er mee omgaat. Neem de regie over je leven en leg je geluk of ongeluk niet bij een ander.
donderdag 1 februari 2018 om 10:41
Precies. Alles bij elkaar opgeteld kun je dus tussen de regels doorlezen dat zijn vrouw EN voor het grootste deel verantwoordelijk is voor het inkomen EN het grootste deel van de zorg op zich neemt voor hun kind EN voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de boodschappen en het huishouden.fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 10:03Maar dat kan niet, want in een andere reactie zegt hij dat het inkomen van zijn vrouw de vaste lasten dekt en dat zijn inkomen in theorie het brood op de plank en de extra's zou moeten bekostigen, maar dat hij nu nauwelijks inkomen heeft.
TO is depressief, voert niet veel uit op wat thuiswerk na en zeurt dat zijn vrouw geen koekjes en frisdrank voor hem haalt (Misschien omdat het budget dit soort luxe niet toestaat?)
De sleutel ligt bij een betere communicatie en een actievere rol voor TO (Werk! Zorg! Huishouden!) Maar als hij hierop wordt gewezen dan reageert hij afwerend. Precies de reactie die zijn vrouw misschien ook al vier jaar krijgt?
donderdag 1 februari 2018 om 10:48
Misschien helpt het als je wat meer op dingen ingaat TO, en nee dan hoef je niet je hele lek en gebrek of dat van je vrouw hier te gaan delen.
Maar als je een stukje meer inzicht geeft dan zullen er vast ook meer reacties komen waar je voor jouw gevoel wel wat mee kan. Nu reageert men op de summiere info die je geeft en dat is best lastig.
Heel kort door de bocht gezegd lees ik: huwelijk was leuk tot kind kwam (ligt niet aan kind) toen is vrouw ineens anders gaan doen. Vooral erg op zichzelf en kind gericht en is jou buiten gaan sluiten. En jij hebt haar gewoon 4 jaar lang die ruimte gegeven om dat gedrag steeds verder door te voeren....
Dat laatste klinkt heel hard maar in de praktijk is het vaak wel zo dat gedrag in stand blijft doordat de ruimte daar voor gegeven wordt.
Dus de hamvraag is eigenlijk A : Waarom is jouw vrouw zich zo gaan gedragen en B: Waarom laat jij dat al zo lang toe?
Kan me voorstellen dat bij een pasgeboren baby zulk gedrag er in de eerste weken insluipt maar kom op 4 jaar?
En waarom ben je er in die eerste weken toen dit gedrag ontstond niet al bij gaan liggen als vers van de pers gezinnetje even lekker met zijn 3en?
Geen aanval maar echt oprecht serieus benieuwd naar hoe dit zo lang stand heeft kunnen houden dit gedrag.
Maar als je een stukje meer inzicht geeft dan zullen er vast ook meer reacties komen waar je voor jouw gevoel wel wat mee kan. Nu reageert men op de summiere info die je geeft en dat is best lastig.
Heel kort door de bocht gezegd lees ik: huwelijk was leuk tot kind kwam (ligt niet aan kind) toen is vrouw ineens anders gaan doen. Vooral erg op zichzelf en kind gericht en is jou buiten gaan sluiten. En jij hebt haar gewoon 4 jaar lang die ruimte gegeven om dat gedrag steeds verder door te voeren....
Dat laatste klinkt heel hard maar in de praktijk is het vaak wel zo dat gedrag in stand blijft doordat de ruimte daar voor gegeven wordt.
Dus de hamvraag is eigenlijk A : Waarom is jouw vrouw zich zo gaan gedragen en B: Waarom laat jij dat al zo lang toe?
Kan me voorstellen dat bij een pasgeboren baby zulk gedrag er in de eerste weken insluipt maar kom op 4 jaar?
En waarom ben je er in die eerste weken toen dit gedrag ontstond niet al bij gaan liggen als vers van de pers gezinnetje even lekker met zijn 3en?
Geen aanval maar echt oprecht serieus benieuwd naar hoe dit zo lang stand heeft kunnen houden dit gedrag.
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
donderdag 1 februari 2018 om 10:50
Je schrijft "we zijn altijd een team geweest, die elkaar steunden".
Gewoon deze zin. Huh? heb je het over collega's?, een sportteam? een ander team? of dat jouw vrouw je steunde, toen je zzper werd?
Dit leest niet als mijn vrouw en ik waren voorheen een super verliefd stel.
Kropen lekker in elkaars armen, vreeën regelmatig met veel vuur en passie.
Delen heel veel overeenkomsten met elkaar.
Zij is de liefde van mijn leven.
We kregen een wolk van een dochter en voedde haar samen op.
Er werd je ergens gevraagd, of je dochter als baby een moeilijke slaper was.
Dit zou bv het gevolg kunnen zijn, dat je vrouw daarom bij haar ging slapen.
en dat jij dit wel best vond . Ik lees nergens dat jullie elkaar afwisselden.
Dit is natuurlijk gissen van mij, komt ook omdat je er verder niet op door gaat.
Dat is ook de reden waarom je zulke verschillende reacties krijgt.
Gewoon deze zin. Huh? heb je het over collega's?, een sportteam? een ander team? of dat jouw vrouw je steunde, toen je zzper werd?
Dit leest niet als mijn vrouw en ik waren voorheen een super verliefd stel.
Kropen lekker in elkaars armen, vreeën regelmatig met veel vuur en passie.
Delen heel veel overeenkomsten met elkaar.
Zij is de liefde van mijn leven.
We kregen een wolk van een dochter en voedde haar samen op.
Er werd je ergens gevraagd, of je dochter als baby een moeilijke slaper was.
Dit zou bv het gevolg kunnen zijn, dat je vrouw daarom bij haar ging slapen.
en dat jij dit wel best vond . Ik lees nergens dat jullie elkaar afwisselden.
Dit is natuurlijk gissen van mij, komt ook omdat je er verder niet op door gaat.
Dat is ook de reden waarom je zulke verschillende reacties krijgt.
donderdag 1 februari 2018 om 10:51
Er bestaat een negeerknop, die kan je gewoon gebruiken. Op profiel klikken, en dan naar blokkeren.Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑01-02-2018 10:49@ fashionvictim en dekenau
Sorry hoor dames, maar als je zoals Noor al begint met het poneren van absurde aannames (en daar ook gewoon mee doorgaat) dan reageer ik op een bepaald moment niet meer, dus ook niet als er dan uiteindelijk wel een keer een vraag komt.
Verder is het gewoonweg onmogelijk om alles hier op het forum te benoemen, er zullen dus altijd onbeantwoorde vragen blijven. Mijn problemen en issues zullen niet hier op het forum worden opgelost (dat zullen wij, met hulp, samen moeten doen)
Maar sommige reacties zijn wel nuttig, verrassend of hartverwarmend
donderdag 1 februari 2018 om 10:53
Je OP is absoluut niet objectief en staat vol met jouw negatieve gevoelens bij de situatie. Ieder ding dat je vrouw doet is een negatief schepje bovenop de depressieve hoop.
Je zegt te vechten voor een betere relatie en een beter leven, maar waarom heb je dat eerder niet gedaan?
Het lijkt namelijk alsof je 4 jaar beduusd op de bank hebt gezeten en niet inziet dat jij net zo goed debet bent aan je slechte relatie en je krimpende sociale kring.
Neem nou het samen slapen van moeder en dochter. Hoezo sliepen zij voorheen samen in jullie bed? Waar sliep jij? En als het antwoord niet "bij hen" is, waarom heb je het toegelaten dat je uit je eigen bed bent gezet?!
Goed dat je hulp krijgt, naar zij gaan jou niet overeind houden. Dat zul je zelf moeten doen door hun advies serieus te nemen en daar wel iets mee te gaan doen.
In plaats van het afdoen als een onmogelijkheid zoals je hier doet
Ik vind het een verschrikkelijke situatie voor jullie allebei en hoop van harte dat je er beter uit gaat komen
Je zegt te vechten voor een betere relatie en een beter leven, maar waarom heb je dat eerder niet gedaan?
Het lijkt namelijk alsof je 4 jaar beduusd op de bank hebt gezeten en niet inziet dat jij net zo goed debet bent aan je slechte relatie en je krimpende sociale kring.
Neem nou het samen slapen van moeder en dochter. Hoezo sliepen zij voorheen samen in jullie bed? Waar sliep jij? En als het antwoord niet "bij hen" is, waarom heb je het toegelaten dat je uit je eigen bed bent gezet?!
Goed dat je hulp krijgt, naar zij gaan jou niet overeind houden. Dat zul je zelf moeten doen door hun advies serieus te nemen en daar wel iets mee te gaan doen.
In plaats van het afdoen als een onmogelijkheid zoals je hier doet
Ik vind het een verschrikkelijke situatie voor jullie allebei en hoop van harte dat je er beter uit gaat komen
donderdag 1 februari 2018 om 10:53
Ctrl_Alt_Esc schreef: ↑01-02-2018 10:49@ fashionvictim en dekenau
Sorry hoor dames, maar als je zoals Noor al begint met het poneren van absurde aannames (en daar ook gewoon mee doorgaat) dan reageer ik op een bepaald moment niet meer, dus ook niet als er dan uiteindelijk wel een keer een vraag komt.
Verder is het gewoonweg onmogelijk om alles hier op het forum te benoemen, er zullen dus altijd onbeantwoorde vragen blijven. Mijn problemen en issues zullen niet hier op het forum worden opgelost (dat zullen wij, met hulp, samen moeten doen)
Maar sommige reacties zijn wel nuttig, verrassend of hartverwarmend
Maar ik heb toch ook vragen gesteld? Hele normale vragen?
De afwerende reacties die je geeft wekken de indruk dat je iets te verbergen hebt.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 10:58
Heel eerlijk, TO:
Als ik als vrouw A) hoofdkostwinner ben, B ) het merendeel van de zorg op me neem, C) het merendeel van het huishouden op me neem en D) mijn vent een beetje hobby't als ZZP'er en verder klagend op de bank zit, dan zou ik ook stoppen met boodschappen voor hem doen. En stoppen met met hem praten. En stoppen met neuken.
Maar in tegenstelling tot je vrouw had ik zo'n man er na een half jaar al uitgeknikkerd. Als ik toch alleenstaande moeder moet zijn dan ben ik namelijk liever echt alleen.
Je schildert je vrouw als een harteloze, kille, berekenende en manipulatieve vrouw af die jou gebruikt heeft voor je zaad en je portemonnee. Dat zeg je niet letterlijk, maar dat impliceer je wel.
Dankzij het oplettende leeswerk van Noor en daardoor zelf ook wat zorgvuldiger lezen lijkt het mij eigenlijk inmiddels dat als je vrouw hier zou schrijven we collectief zouden adviseren dat ze van je zou moeten scheiden omdat je een profiteur bent.
Dus welk van de twee is het nu? Of ligt de waarheid in het midden?
Als ik als vrouw A) hoofdkostwinner ben, B ) het merendeel van de zorg op me neem, C) het merendeel van het huishouden op me neem en D) mijn vent een beetje hobby't als ZZP'er en verder klagend op de bank zit, dan zou ik ook stoppen met boodschappen voor hem doen. En stoppen met met hem praten. En stoppen met neuken.
Maar in tegenstelling tot je vrouw had ik zo'n man er na een half jaar al uitgeknikkerd. Als ik toch alleenstaande moeder moet zijn dan ben ik namelijk liever echt alleen.
Je schildert je vrouw als een harteloze, kille, berekenende en manipulatieve vrouw af die jou gebruikt heeft voor je zaad en je portemonnee. Dat zeg je niet letterlijk, maar dat impliceer je wel.
Dankzij het oplettende leeswerk van Noor en daardoor zelf ook wat zorgvuldiger lezen lijkt het mij eigenlijk inmiddels dat als je vrouw hier zou schrijven we collectief zouden adviseren dat ze van je zou moeten scheiden omdat je een profiteur bent.
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 10:58
donderdag 1 februari 2018 om 11:00
Tja, het is kennelijk ook net zo normaal om al 4 jaar lang geen noemenswaardig inkomen te verdienen en ook niet te compenseren met meer huishouden of meer zorgen. Tja, als dat een huwelijk is..
Am Yisrael Chai!
donderdag 1 februari 2018 om 11:00
Ja tussen de regels door kun je natuurlijk een hoop invullen zodat het jouw standpunt sterker maakt.N00R85 schreef: ↑01-02-2018 10:41Precies. Alles bij elkaar opgeteld kun je dus tussen de regels doorlezen dat zijn vrouw EN voor het grootste deel verantwoordelijk is voor het inkomen EN het grootste deel van de zorg op zich neemt voor hun kind EN voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de boodschappen en het huishouden.
TO is depressief, voert niet veel uit op wat thuiswerk na en zeurt dat zijn vrouw geen koekjes en frisdrank voor hem haalt (Misschien omdat het budget dit soort luxe niet toestaat?)
De sleutel ligt bij een betere communicatie en een actievere rol voor TO (Werk! Zorg! Huishouden!) Maar als hij hierop wordt gewezen dan reageert hij afwerend. Precies de reactie die zijn vrouw misschien ook al vier jaar krijgt?
Je vergeet alleen dat de depressie van TO een gevolg lijkt te zijn van de situatie en dat er uit dit verhaal niet te concluderen is dat de vrouw van TO nul op rekest krijgt
donderdag 1 februari 2018 om 11:01
Dan staan beide vrij om te scheiden, vrouw werkt net zo hard mee om alles in stand te houden. Die rent naar boven.fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 11:00Tja, het is kennelijk ook net zo normaal om al 4 jaar lang geen noemenswaardig inkomen te verdienen en ook niet te compenseren met meer huishouden of meer zorgen. Tja, als dat een huwelijk is..
donderdag 1 februari 2018 om 11:03
Daar komt ook bij dat er nog rekeningen van psychiater en zo moet worden betaald, er is net aan genoeg geld voor de vaste lasten te betalen met inkomen van zijn vrouw.Framberry schreef: ↑01-02-2018 11:00Ja tussen de regels door kun je natuurlijk een hoop invullen zodat het jouw standpunt sterker maakt.
Je vergeet alleen dat de depressie van TO een gevolg lijkt te zijn van de situatie en dat er uit dit verhaal niet te concluderen is dat de vrouw van TO nul op rekest krijgt
Depressief zijn is een vreselijk iets.
donderdag 1 februari 2018 om 11:40
Op mij komt het over dat TO alleen als zaaddonor nodig was.
En sorry hoor, al 4 jaar om 8 uur samen met je kind naar bed gaan vind ik echt ziekelijk.
TO mag niks buitenshuis doen van haar maar moet wel alleen op de bank zitten savonds. En het gebrek aan seksleven maakt het nog erger.
Echt, dit is geen relatie meer.
ik had voor minder de stekker eruit getrokken.
En sorry hoor, al 4 jaar om 8 uur samen met je kind naar bed gaan vind ik echt ziekelijk.
TO mag niks buitenshuis doen van haar maar moet wel alleen op de bank zitten savonds. En het gebrek aan seksleven maakt het nog erger.
Echt, dit is geen relatie meer.
ik had voor minder de stekker eruit getrokken.
donderdag 1 februari 2018 om 11:45
Goede post.fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 10:58Heel eerlijk, TO:
donderdag 1 februari 2018 om 11:45
Nergens heb ik gelezen dat hij al 4 jaar amper werkt.fashionvictim schreef: ↑01-02-2018 11:00Tja, het is kennelijk ook net zo normaal om al 4 jaar lang geen noemenswaardig inkomen te verdienen en ook niet te compenseren met meer huishouden of meer zorgen. Tja, als dat een huwelijk is..