De rand van het ravijn

31-01-2018 14:45 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.

Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
N00R85 schreef:
31-01-2018 20:13
In een kamertje kun je geen kind opvangen. Een eigen huis incl. co- ouderschap is uiteraard een ander verhaal.

Maar hier adviseren mensen expliciet om alleen op een kamertje te gaan zitten en de zorg geheel over te laten aan de ander. Ik vraag me af of ze een moeder van een 4- jarige hetzelfde advies zouden geven.
O, dat advies heb ik vaak genoeg voorbij zien gaan, ook voor moeder en kind.
Trouwens ook vrouw van to kan gewoon opstappen en scheiding aan vragen Ik vraag mij af wat het nut is van een partner zolang tergen en aan het lijntje houden.
en als extra aanvulling, mocht hij een kamer vinden en een regeling komen, kan partner nog altijd ook op zoek gaan naar een oplossing dat hij in zijn eigen huis tijdens zijn dagen voor de kleine kan zorgen.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:53
Reden: Zie OP
99.49% gewijzigd
Vind echt niemand het ongezond dat moeder en dochter aan elkaar gekleefd zitten en dat moeder al vier jaar met haar dochter samen slaapt ? Zelfs in de kamer van de dochter op een matras op de grond ? Dat lijkt me belangrijker dan die boodschappen. Waarom verruild ze haar man voor haar dochter ? Creepy.
Ctrl_Alt_Esc schreef:
31-01-2018 20:22
De psyche van een moeder-kloek laat zich helaas niet in een paar regels omschrijven. In mijn ervaring kan en wil ze de zorg niet afstaan, ik had dit nl erg graag willen doen. Met behulp van therapie worden daar nu wel stapjes in gemaakt.

Ook hier doe je een aanname; zij kiest ervoor om vanaf half 8 boven te chillen (met kind tegen haar aan) en heeft degene die beneden zit geen leven (het effect van haar handelen op mijn mentale gesteldheid is haar al jaren bekend)
:hug:
tarataz schreef:
31-01-2018 20:24
Vind echt niemand het ongezond dat moeder en dochter aan elkaar gekleefd zitten en dat moeder al vier jaar met haar dochter samen slaapt ? Zelfs in de kamer van de dochter op een matras op de grond ? Dat lijkt me belangrijker dan die boodschappen. Waarom verruild ze haar man voor haar dochter ? Creepy.
Samen slapen met je kind is helemaal hot. Zelf snap ik het ook niet hoor, maar het wordt juist erg aangemoedigd door allerlei opvoedguru's.
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/kinde ... ten-slapen

Zelfs kinderartsen adviseren het.
N00R85 schreef:
31-01-2018 20:10
Tuurlijk, je doet gewoon de boodschappen als je in de supermarkt bent. Voor het hele gezin. Alleen wij doen dat allebei, dus denkt mijn man evengoed aan mij als ik aan hem. En we vergeten ook wel eens iets, maar aangezien het de verantwoordelijkheid is van ons allebei wordt niemand dan boos op de ander. Nee, dan neem je het de eerstvolgende keer zelf mee als je in de supermarkt bent.

Volgens mij is dat hoe volwassen mensen het oplossen ipv als een puber te gaan zitten dreinen. Net als 'te weinig aandacht krijgen '. Misschien tijd om zelf eens de handen uit de mouwen te steken ipv alles aan de ander over te laten, dan komt er ook meer tijd vrij voor samen.
Ik zie het eigenlijk als doelbewust treiteren. Wel je eigen boodschappen doen maar die van hem structureel per ongeluk vergeten.

Dit vind ik ook van het om half 8 naar boven gaan. Zij bepaalt ook voor hem, want hij mag niet weg. Nee, zij wil dat hij op de bank blijft zitten. In zijn uppie. Avond na avond.

Man, wat heb jij je vrouw aangedaan dat zij jou zo haat en niets gunt?

Ik geloof trouwens niet dat die kinderartsen suggereren met samen slapen dat je iedere avond om half 8 met je kind mee moet.
8102 schreef:
31-01-2018 20:15
O, dat advies heb ik vaak genoeg voorbij zien gaan, ook voor moeder en kind.
Ja, je zegt het al: moeder EN kind. Daarin zit nu net het verschil. TO wordt geadviseerd om alleen zonder zijn kind zich terug te trekken op een kamertje.
toffifee schreef:
31-01-2018 20:36
Ik zie het eigenlijk als doelbewust treiteren. Wel je eigen boodschappen doen maar die van hem structureel per ongeluk vergeten.

Dit vind ik ook van het om half 8 naar boven gaan. Zij bepaalt ook voor hem, want hij mag niet weg. Nee, zij wil dat hij op de bank blijft zitten. In zijn uppie. Avond na avond.

Man, wat heb jij je vrouw aangedaan dat zij jou zo haat en niets gunt?

Ik geloof trouwens niet dat die kinderartsen suggereren met samen slapen dat je iedere avond om half 8 met je kind mee moet.
Maar zíj kan evengoed niet weg :lightbulb: Kennelijk is ze in de veronderstelling dat kind niet slaapt zonder haar aanwezigheid.
8102 schreef:
31-01-2018 20:26
:hug:

Thanks!
Zonnebloem2017 schreef:
31-01-2018 20:00
Bijzonder verhaal. Niet dat jij er zo doorheen zit. Maar dat je vrouw zo raar doet. Het klinkt bijna alsof ze een geest is. Zoals je haar beschrijft klinkt ze als een robot. Iedere avond om 20.00 naar bed ? Serieus ? Heeft ze zelf geen (sociaal) leven, familie, vrienden, kennissen ? Sport ze ? Heeft ze interesses, een hobby ? Praat ze überhaupt wel ? Tegen jou of anderen ? Wat mankeerd haar ? Dit is geen gezond gedrag voor een vrouw met een jong kind die midden in het leven staat. Zelfs al zou ze het alleen maar doen om jou te ontlopen dan is het nog steeds gestoord gedrag.

Erg goed geschreven trouwens, je kunt altijd nog schrijver worden.
Het is juist net of TO de geest in dit verhaal is, doet me aan The 6th Sense denken.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:55
98.73% gewijzigd
N00R85 schreef:
31-01-2018 20:39
Maar zíj kan evengoed niet weg :lightbulb: Kennelijk is ze in de veronderstelling dat kind niet slaapt zonder haar aanwezigheid.
Maar ze kan wel weg, want to is gewoon beneden.
En vanaf geboorte is dit niet gezond, oh, er word ook niet meer gesekst.
Vrouw kan gewoon 's avonds gezellig bij man zitten.

Volgens jou doet hij alles steeds maar fout.
Ctrl_Alt_Esc schreef:
31-01-2018 20:47
Hier sla je de spijker volledig op z'n kop.
Je kan dit ook uitleggen als aangeleerd gedrag, kind weet niet anders dan dat ze altijd samen met mama slaapt.
Ben je wel eens mee naar boven gegaan en samen op dat matras gaan liggen? Om te laten zien waarmee ze mee bezig is? gewoon een tijdje gelijk mee naar boven gaan, samen daar te gelijk gaan "slapen"?
N00R85 schreef:
31-01-2018 19:38
Maar waarom reageer je dan zo verbolgen als zij de koekjes en de frisdrank vergeet? Dat begrijp ik dan even niet.
Dat snap ik wel, opgeteld bij de andere zaken die spelen. Een vrouw die To bijna negeert, al 4 jaar samen met dochter slaapt (niet bij man) dan is zoiets lulligs als nooit iets meenemen wat je partner lekker vind nog een speldenprik extra.

Kan me goed voorstellen dat dat steekt; ik merkte ook dat ik toen ik smoorverliefd was op mijn ex-vriendin ik altijd dingetjes voor haar meenam als ze een paar dagen hier was. Tijdschrift wat ze graag las, koekjes die ze lekker vond en alleen bij de bakker hier te koop en nog wat dingen waarvan ik wist dat ze daar van hield.

Toen ik mezelf erop betrapte dat ik dat steeds vaker achterwege liet wist ik eigenlijk al dat we niet samen oud gingen worden.

Het gaat niet om dat koekje, die koffie of een krantje maar meer omdat ze dan dacht, en ik andersom ook: wat lief dat ze nootjes voor me heeft meegenomen die ze zelf helemaal niet eet.
En andersom nam ik chocola mee waar ik niet van hou. Nog de goede smaak ook: geen melk maar puur en het merk dat zij lekker vond.

Gewoon het gebaar. Niets meenemen voor de ander, zelfs geen koffie als je boodschappen doet is het tegenovergestelde en als je zelf geen koffie drinkt maar de ander wel geef je ook een signaal af als je steeds zegt: koffie? nee vergeten, ik drink dat spul niet maar AH is nog tot 8 uur open.

Verder weet ik ook niet wat er aan de hand is, wat ik zo vreemd vind is dat ze nu beneden gaat zitten alsof het een opdracht is en dan weer verdwijnt. Gaat me niks aan maar zolang je niet weet waarom ze zich zo gedraagt kan je daar ook heel weinig van zeggen.
Wie weet is dat nou juist het probleem, het lijkt me duidelijk dat het verband houd met het krijgen van haar kind. Sterkte TO het lijkt me hoe dan ook niet makkelijk allemaal al heeft je vrouw het mss ook heel moeilijk. Lijkt me voor haar toch ook geen leven zo..
Wat zegt je vrouw er van dat je het niet meer trekt?
Ongelooflijk dat je jezelf dit aandoet en niet voor jezelf kiest. Waarom trek je die weerstand zo aan als je 's avond de deur uit wil gaan? Je laat je koeioneren en zit helemaal vast. Hel op aarde met zo'n moeder en vrouw.

Als ik jou was zou ik me wat meer los gaan weken van je vrouw en je richten op je eigen leven. Dat hoeft niet eens gelijk richting scheiding maar wel zonder je aan te trekken wat je vrouw allemaal denkt en vindt. Ga op stap, doe dingen die je leuk vindt en ga meer naar buiten of opzoek/herontdek de leuke dingen voor jou in het leven. Laat die vrouw van jou maar even haar eigen ding doen. Jij moet eerst tot jezelf komen. En zorg ervoor dat je ook alleenmomenten met je kind krijgt. Want als je dat niet hebt dan kan je inderdaad beter co-ouderschap aan gaan. Is misschien nog beter voor kind ook dan de hele dag maar vastgekit te zitten aan moeder.
anoniem_311791 wijzigde dit bericht op 31-01-2018 21:08
1.52% gewijzigd
DEATH schreef:
31-01-2018 20:46
Het is juist net of TO de geest in dit verhaal is, doet me aan The 6th Sense denken.
Heel raak omschreven.
DEATH schreef:
31-01-2018 20:46
Dit idee krijg ik ook. TO is depressief, heeft waarschijnlijk een heel zware, donkere vibe om zich heen hangen. Ik denk dat het een reden heeft dat ze zich zo terugtrekt. Ze voelt zich niet meer prettig in haar eigen huis.

TO: ga op zoek naar een baan in loondienst buitenshuis. Probeer wat meer actie te ondernemen en regelmaat in je leven te krijgen. Ga wél sporten. Schop je vrouw tenminste één avond per week het huis uit en laat zien dat het ook echt anders kan, het slapen enzo.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:57
99.83% gewijzigd
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:58
99.41% gewijzigd
Doe jij wel eens iets liefs voor je vrouw? Een lief gebaar, iets voor haar meenemen? Een klein cadeautje, zomaar? Stel je geïnteresseerde vragen? Ben je nog wel eens oprecht blij haar te zien en vertel je haar dat ook? Ben je benieuwd naar haar inzichten? Denk je wel eens na hoe je haar kan ontlasten?

Wie heeft kerst georganiseerd? Wie koopt cadeautjes als je dochter jarig is? Wie kookt 's avonds? Wie mag wel eens uitslapen? Wie zorgt voor dochter als ze plotseling ziek is?

Ik ben wel benieuwd hoe jullie leven eruit ziet, want het klinkt allemaal zo vaag.
N00R85 schreef:
31-01-2018 21:38
Dit idee krijg ik ook. TO is depressief, heeft waarschijnlijk een heel zware, donkere vibe om zich heen hangen. Ik denk dat het een reden heeft dat ze zich zo terugtrekt. Ze voelt zich niet meer prettig in haar eigen huis.
Zij doet dit al sinds haar geboorte, hij is pas een jaar depressief.
..
anoniem_362665 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:58
99.53% gewijzigd
Ctrl_Alt_Esc schreef:
31-01-2018 21:41

Wat er nu allemaal aan de hand is zal hopelijk met therapie wat duidelijker worden. Ik weet ook wel voor een deel wat er mis is, maar dat is slechts een deel.
En ja, mijn vrouw heeft het ook moeilijk, we zitten samen in deze ellende maar hebben samen ook 1 heel groot belang nl onze dochter. We hebben dus de verantwoordelijkheid om dit op te lossen.
Ja Idd, want voor kind is een depressieve vader ook niet echt gezellig. Je hebt te lang niets gedaan. fijn dat jullie iig nu wel jullie verantwoordelijkheid nemen door iets te ondernemen.
Ctrl_Alt_Esc schreef:
31-01-2018 22:04
Noor,
Kan je mij uitleggen waarom je het nodig vindt om mij overal de 'zwarte piet' voor toe te schuiven?
Je doet allemaal volstrekt ongefundeerde aannames en je verwijt mij vanalles en dan heb ik ook nog eens een hele zware donkere vibe om me heen hangen??
Heb ik je ooit iets aangedaan ofzo?
Omdat het nu eenmaal makkelijk is te schoppen naar iemand die al op de grond ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven