De rand van het ravijn

31-01-2018 14:45 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas vinden een paar mensen het noodzakelijk om mijn topic te verzieken/kapen met op niets gebaseerde (behalve hun eigen negatieve perceptie) en totaal ongefundeerde aannames.
Om deze reden verwijder ik de OP en verzoek ik de mod's om hier een slotje op te doen.

Dank aan diegene die wel op een positieve wijze hebben willen bijdragen in dit topic, de steun en de objectief kritische spiegel.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-02-2018 10:10
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
93.73% gewijzigd
En dan nog over het inkomen, zijn vrouw wist precies waar aan ze begon toen ze met een zzp' er trouwde. Beide wisten waar ze aan toe waren.
8102 schreef:
01-02-2018 12:42
60 uur werken is vrijwilligerswerk doen?
Hij kan daar alleen de boodschappen en af en toe een extraatje van betalen. Dus ja, veel meer dan een euro of 800 zal het niet zijn. In het meest gunstige geval, want zijn inkomen wisselt. In december kan TO bijvoorbeeld vaag herinneren één klus te hebben gedaan.

Ondertussen moet wel alles voor dat werk wijken. TO kan kind soms wel brengen en ophalen, maar onder voorbehoud dat het lukt met zijn werk. TO helpt wel eens in het huishouden, maar zijn vrouw moet dit vragen, etc.

Kortom: die vrouw is de stabiele factor, zowel qua inkomen als qua zorg. Zij moet immers alles opvangen wat TO laat liggen. Kan hij kind toch niet ophalen? Dan doet zij het ongeacht haar werkuren.

Ondertussen verwacht TO seks, gezelligheid en vrolijkheid van zijn vrouw, terwijl hij zelf een depressie en een burn out heeft. Dat lijken me onder deze omstandigheden totaal irreëele verwachtingen.

Tijd om eens grondig in de spiegel te kijken.
8102 schreef:
01-02-2018 13:01
En dan nog over het inkomen, zijn vrouw wist precies waar aan ze begon toen ze met een zzp' er trouwde. Beide wisten waar ze aan toe waren.
Wat een onzin. Alsof zzp-ers per definitie weinig verdienen.
Iedere zzp-er die na een redelijke opstartperiode niet zelf zijn broek kan ophouden moet gewoon iets anders gaan doen waarmee hij wel de kost kan verdienen. Zoals iedereen.
Voor TO lijkt me dat moment tijden geleden al aangebroken.
Oh dus TO verdient maximaal €800 per maand?

Ik begrijp echt niet waar al die "feiten" vandaan komen.
TO heeft aangegeven dat het inkomen van vrouw voldoende is om de vaste lasten van te betalen. Daarmee zegt hij toch niet dat hij structureel minder bijdraagt dan zij?
Het is enkel de stabiele financiële factor in dit verhaal
Framberry schreef:
01-02-2018 13:13

TO heeft aangegeven dat het inkomen van vrouw voldoende is om de vaste lasten van te betalen. Daarmee zegt hij toch niet dat hij structureel minder bijdraagt dan zij?
Dat staat er nergens dat word er zo bij bedacht.
Als je 40-60 uur werkt voor het minimumloon dan verdien je natuurlijk een stuk meer. 40 uur is al 1400 netto :lightbulb:

En dan nòg kun je niet alles op de ander afschuiven als die ook gewoon werkt en een volwaardig salaris binnenbrengt.

Wij zeggen altijd: 28 uur werken is genoeg, alles daarboven is hobby. Je kan dus ook geen rechten ontlenen aan die extra uren werk, dat je dan minder hoeft te doen in het huishouden ofzo. Dat lijkt mij vrij logisch en eerlijk naar je gezin toe.
Framberry schreef:
01-02-2018 13:13

Ctrl_Alt_Esc schreef:
31-01-2018 16:11
Net aan voldoende om de vaste lasten van privé te dragen, brood op de plank en zakelijke vaste lasten moet bij mij vandaan komen
Met andere woorden, hij betaalt de boodschappen, en de rest van wat hij binnenharkt gaat naar zijn (toch al extreem verliesgevende) zaak. Hij zegt het zelf hoor, veel meer dan een paar honderd euro brengt hij echt niet binnen in het gezin.

En wat is het nou, werkt hij 60+ uur, of kan hij niet werken door al zijn depressies?
Ctrl_Alt_Esc schreef:
01-02-2018 12:33
Dames (of in elk geval een paar hier)
Assumption is the mother of all great fuck-ups.

Jullie doen totaal ongefundeerde aannames doen en breien daar vervolgens een heel verhaal omheen wat kant noch wal raakt.

Mijn verzoek: als je dan toch alleen maar op basis van je eigen (verwrongen) perceptie
een serieus bedoeld topic wil verzieken zoek een ander topic en laat dat van mij lekker met rust.
Ik vroeg je wat jullie 's avonds deden toen ze wel naar beneden kwam tot het omslag punt.
TO, je beantwoord een heleboel zinnige vragen niet of mondjesmaat. Je maakt je wél steeds kwaad over de aannames die forummers doen. Daar steek je tijd in en daar reageer je op. Hoe nuttig is dat ? Daarmee wek je de indruk dat je niet geïnteresseerd bent in oplossingen of je inhoudelijk wil verdiepen in je situatie. Je wekt de indruk dat je graag alleen wat je beschouwd als negatief eruit pikt om daar eens fijn kwaad over te zijn. Laat je dit gedrag ook zien richting je vrouw ?

Nog een keer : Hadden jullie voor de geboorte van jullie dochter een goed en liefdevol huwelijk ? Hoe zag jullie leven samen eruit voor de ellende begon ? Je zegt dat je niet weet waarom je vrouw zo geworden is maar heb je daar vermoedens over ? Communiceren jullie überhaupt nog wel en hoe en waarover dan ?
anoniem_353847 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 13:36
17.46% gewijzigd
zimi schreef:
01-02-2018 13:25
Ik vroeg je wat jullie 's avonds deden toen ze wel naar beneden kwam tot het omslag punt.
Zoiets vroeg ik dus ook.
Daar wordt tot op heden niet over gerept.
Zonnebloem2017 schreef:
01-02-2018 13:31
TO, je beantwoord een heleboel zinnige vragen niet of mondjesmaat. Je maakt je wél steeds kwaad over de aannames die forummers doen. Daar steek je tijd in en daar reageer je op. Hoe nuttig is dat ? En laat je dit gedrag ook zien richting je vrouw ?

Nog een keer : Hadden jullie voor de geboorte van jullie dochter een goed en liefdevol huwelijk ? Hoe zag jullie leven samen eruit voor de ellende begon ? Je zegt dat je niet weet waarom je vrouw zo geworden is maar heb je daar vermoedens over ? Communiceren jullie überhaupt nog wel en hoe en waarover dan ?
Ook hier weer, dood normale vragen .
Ook door mij (iets anders) gevraagd.
Mijn idee: TO vindt het lastig om kritisch te kijken naar zichzelf. Alles wat wordt gezegd naar aanleiding van zijn OP lijkt hij als een aanval te zien. Ik hoop voor hem dat hij in therapie wel in staat is om uit de slachtofferrol te stappen. Dat is inherent aan een depressie maar dat moet iemand toch echt zelf doen en willen. Anders wordt het eindeloos zwelgen. Nogmaals: succes TO, pak alles aan!

Ik geloof niet dat hij erg veel opschiet met een discussie hier over wat hij of zijn vrouw nu wel of niet doen. Heel simpel: dat weten alleen zijzelf. Volgens mij is deze discussie echt zinloos.
laverneb schreef:
01-02-2018 13:41
Mijn idee: TO vindt het lastig om kritisch te kijken naar zichzelf. Alles wat wordt gezegd naar aanleiding van zijn OP lijkt hij als een aanval te zien. Ik hoop voor hem dat hij in therapie wel in staat is om uit de slachtofferrol te stappen. Dat is inherent aan een depressie maar dat moet iemand toch echt zelf doen en willen. Anders wordt het eindeloos zwelgen. Nogmaals: succes TO, pak alles aan!

Ik geloof niet dat hij erg veel opschiet met een discussie hier over wat hij of zijn vrouw nu wel of niet doen. Heel simpel: dat weten alleen zijzelf. Volgens mij is deze discussie echt zinloos.
Volgens mij heb jij daar ook helemaal gelijk in, net als al je andere mooie posten.
Wat mij meer dan duidelijk is geworden in zijn vorige topic is dat hij kost wat kost ZZP'er wil blijven en alle opbouwende kritiek vwb zelfstandig ondernemerschap wegwuift of af doet met een 'ja, maar'!

En kijk waar dit nu in geresulteerd heeft, maar dat ziet TO niet (lees, wil hij niet zien), want de hele wereld is verantwoordelijk (crisis, gedrag vrouw etc) behalve hij zelf.

En nu is de depressie weer oorzaak van het gevolg (lees, dat hij zn werk niet kan doen). Als je als ZZP'er 60 uur in de week moet maken en daarmee een paar stuivers binnenharkt, dan wordt het snel tijd even achter je oren te krabben. Als mijn partner al jaren zo zou werken en steeds met dezelfde excuses kwam als hier en in zn vorige topic, dan had ik de stekker er al lang uitgetrokken.

Heb je het geprobeerd om van je ZZP-schap iets succesvols en winstgevends te maken..........ja! Nu tijd dat je eindelijk gaat inzien dat het niet is gelukt en je verantwoordelijkheid te nemen.

Maar goed, dit zal wederom weer weggewuifd worden met de nodige 'ja, maar's'.
In een depressie denk je heel negatief over jezelf, er zit een stemmetje in je hoofd dat je vertelt dat je gefaald hebt, in alles. Zo voelt het dan ook. Het liefst wil je er niet meer zijn, want je wilt dat gevoel niet meer. Het verlamt je.
Soms is dat zo moeilijk dat de afweer is om de fout bij een ander te zoeken. Tegen een ander aan te “schoppen” of tegen een situatie die buiten jouw macht ontstaan is.
Je kunt pas uit die depressie komen als je kunt accepteren dat iedereen dingen meemaakt die moeilijk zijn. Dat je niet alles in de hand hebt. Dat niet alles gaat zoals je wilt.
Depressie wordt naar mijn idee veroorzaakt door een aantal zaken: weggestopt verdriet, perfectionisme en een wat gevoeliger aanleg.
Herstel is mogelijk als je daarmee aan de slag gaat. En dat lukt alleen als je anders kunt gaan aankijken tegen hoe jij zelf omgaat met alles in jouw leven.
Topics zouden niet (deels) verwijderd mogen worden, net zoals je dat niet van nieuwsberichten wilt. Vooraf kun je al op je vingers natellen dat je uiteenlopende reacties op je topic krijgt, dat is de kern van een forum. Zo'n onbeschofte geste naar iedereen die tijd gestoken heeft in hun reacties op jouw topic. :steam:
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
leclair schreef:
01-02-2018 13:32
Zoiets vroeg ik dus ook.
Daar wordt tot op heden niet over gerept.
Ben bang dat er niet zo veel gebeurde. Als er niks uit komt dan zou ik er ook gauw genoeg van hebben.

Lees in dat andere topic over onbetaalde facturen. Waarom blijf je daar werk in steken als factuur 1 - 4 niet betaald worden. Waarom neem je opdracht 5 dan alsnog aan?
zimi schreef:
01-02-2018 14:04
Ben bang dat er niet zo veel gebeurde. Als er niks uit komt dan zou ik er ook gauw genoeg van hebben.

Lees in dat andere topic over onbetaalde facturen. Waarom blijf je daar werk in steken als factuur 1 - 4 niet betaald worden. Waarom neem je opdracht 5 dan alsnog aan?
Omdat iedereen ZZP'er kan worden, maar er maar weinig écht geschikt zijn (op alle fronten). Daarnaast, zelfreflectie is ook prettige eigenschap, maar daar ontbreekt het bij TO ook duidelijk aan gezien hij zojuist zn openingspost heeft verwijderd. En zoals verwacht, het ligt weer aan de hele oneerlijke grote-mensen-wereld :bonk:
Oh, lees nu dat andere topic. In december had zijn gezin maar liefst 200 euro te besteden schrijft hij zelf.

Ik doe heel sporadisch vrijwilligerswerk maar daar krijg ik zelfs meer voor dan dat, dus Noor was nog te vriendelijk.
Am Yisrael Chai!
Man wat een beroepsslachtoffer. Werkelijk alles wordt hem aangedaan, en hij heeft helemaal nergens zelf invloed op. Wie niet meehuilt is gemeen.

Terwijl als ervaren bouwvakker (ik begrijp uit zijn andere topic dat hij dat is) de wereld toch aan je voeten zou moeten liggen nu de crisis voorbij is.
En wie blijft er nu in zo'n huwelijk (beide partijen)?

Ik vermoed dat de psychische problemen wat dieper gaan dan een burn-out en hoop van harte dat hij goede hulp krijgt. Ook voor vriendin en kind.
loisnvt schreef:
01-02-2018 14:12
Omdat iedereen ZZP'er kan worden, maar er maar weinig écht geschikt zijn (op alle fronten). Daarnaast, zelfreflectie is ook prettige eigenschap, maar daar ontbreekt het bij TO ook duidelijk aan gezien hij zojuist zn openingspost heeft verwijderd. En zoals verwacht, het ligt weer aan de hele oneerlijke grote-mensen-wereld :bonk:
Jep. Was ook de schuld van de crisis dat er weinig werk was, terwijl er in 2017 juist een groot tekort aan vakmensen in de bouw was.
Oh typisch, niet alleen beide OP's verwijderd, maar ook alle berichten worden gewist. Succes met je kopinhetzand-houding, TO. Heb alweer spijt dat ik je in je andere topic van advies heb gediend.
Stukje uit je vorige topic en juist deze 'arrogantie/eigenwijsheid' kost je nu je kop:

Stoppen met mijn bedrijf en weer in loondienst gaan werken is geen optie, ben de 50 inmiddels gepasseerd en er is geen werkgever die mij tegen een acceptabel salaris in dienst neemt

Acceptabel salaris?? Ik snap werkelijk niet hoe je dit met droge ogen uit je toetsenbord krijgt gezien je huidige vergoeding inkomsten.
Misschien vindt niemand het grappig hoor maar ik moet toch wel een beetje gniffelen om op een vrouwen forum posten omdat je daar van empathie verwacht en dat je je vervolgens weg gejaagd voelt.
Oh, de OP is nagenoeg leeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven