De schaarste van seks

15-05-2018 21:45 221 berichten
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.

Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.

Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.

Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.

Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?

Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
15-05-2018 22:08
Fijn dat jij je vriendinnen zo waardeert en ze zo succesvol vindt, maar de waarheid is eigenlijk dat ze behoorlijk kansloos zijn. Ze zijn niet eens in staat om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten en moeten het doen met mannen die zo'n fuckbuddy wel lekker eenvoudig vinden. Ze kunnen dus net zo goed op Tinder gaan of de prostitutie ingaan.
Ze zijn zelf left overs, dus waarom zijn de andere left overs niet iets voor ze?
De prostitutie ingaan :rofl:
Hoe verzin je het.

Ik kan prima vriendin zijn met zulke vrouwen. Betekent niet dat ik het goedkeur. Is hun leven, hun keuzes.
...
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 23:01
Dus wat dat betreft snap ik de titel niet. Sex is niet schaars voor vrouwen. Ook/zeker niet voor succesvolle vrouwen die zich dagelijks zowel zakelijk als sociaal goed door het leven slaan.

Misschien dat ze hooguit even moeten doorkrijgen in welke spelonken van het internet ze moeten hengelen als ze niet op Tinder willen.
Die schaarste ontging mij ook.
Jij bent dan ook een lekker wijf. Duh.
Dat vind ik nou weer onzin Louchantez. Een vrouw die geen relatie heeft (gekregen) is heus niet per definitie een onaangenaam mens die daarom geen relatie kan vinden.

En Amant: ik denk dat aantrekkelijke succesvolle getrouwde mannen (want ik denk idd niet dat ze met een getrouwde loodgieter in bed liggen) ook een lekker wijf willen om mee vreemd te gaan.
Dus daar lijkt het me niet aan te liggen.

TO: adviseer je vriendinnen hun minnaar te dumpen en cougar te worden. Via PB kan ik wel verklappen waar Abraham de mosterd haalt in dit geval ;-) .
anoniem_356031 wijzigde dit bericht op 15-05-2018 23:14
0.18% gewijzigd
Amant schreef:
15-05-2018 23:04
Jij bent dan ook een lekker wijf. Duh.
Jezus Amant, ken je dan echt alle lekkere wijven hier??
Allemaal.
Het-groepje schreef:
15-05-2018 22:04
Ik snap je redenatie wel en ik snap ook waarom het best handig is voor dit type vrouw.
Het staat voor mij te ver van mij af om als vriendin mee te leven, dat zou ik er lastig van vinden.
Eens met het bovenstaande. Heb ook wel mensen in mijn kennissenkring die affaires hebben met getrouwde mannen/vrouwen. Echt close ben ik daar niet mee, en ik voel ook niet de behoefte om te veroordelen. Deze vrouwen zijn als ik het goed begrijp wel goede vriendinnen... Lastig, het is misschien niet te vergelijken maar als iemand ineens echt bizarre oordelen heeft over anderen (religie/specialiteit oid) is dat voor mij een reden om contact te verbreken/ laten verwateren.
:idee:
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 23:10
Dat vind ik nou weer onzin Louchantez. Een vrouw die geen relatie heeft (gekregen) is heus niet per definitie een onaangenaam mens die daarom geen relatie kan vinden.

En Amant: ik denk dat aantrekkelijke succesvolle getrouwde mannen (want ik denk idd niet dat ze met een getrouwde loodgieter in bed liggen) ook een lekker wijf willen om mee vreemd te gaan.

TO: adviseer je vriendinnen hun minnaar te dumpen en cougar te worden. Via PB kan ik wel verklappen waar Abraham de mosterd haalt in dit geval ;-) .

Dat hoor je me niet zeggen. Forsyth zegt dat de dames “psychisch aantrekkelijk” zijn. Mijn reactie is eerder dat ik niet snap dat een dame dat “psychisch aantrekkelijk” is geen leuke kerel heeft. Zo aantrekkelijk zijn ze dus schijnbaar niet. Denk dat het meer met innerlijk te maken heeft als ik TO’s verhaal lees, oftewel niet mijn soort volk.
louchantez wijzigde dit bericht op 15-05-2018 23:26
9.27% gewijzigd
Ik vertelde een vriend eens over die vrouw die ik ontmoet had; hoe leuk en slim ze was en hoe goed ze het voor elkaar had. Zijn enige vraag was maar is het ook een beetje een lekker wijf?

EDIT: Het is inderdaad niks geworden met die vrouw. Want geen lekker wijf.
Het klopt wel wat sinnombre zegt: als single mannen van hun leeftijd leftovers zijn dan zijn ze dat zelf ook, raar dat ze zich daar te goed voor voelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
snoopylynn schreef:
15-05-2018 21:49
Mijn vriendinnen zouden het zeer zeker niet zijn. Het zegt wel degelijk iets over je karakter, normen en waarden enzo...
Helemaal mee eens. Dit heeft compleet te maken met hoe je zelf in elkaar steekt.
sinnombre schreef:
15-05-2018 22:08
Fijn dat jij je vriendinnen zo waardeert en ze zo succesvol vindt, maar de waarheid is eigenlijk dat ze behoorlijk kansloos zijn. Ze zijn niet eens in staat om leuke vrijgezelle mannen te ontmoeten en moeten het doen met mannen die zo'n fuckbuddy wel lekker eenvoudig vinden. Ze kunnen dus net zo goed op Tinder gaan of de prostitutie ingaan.
Ze zijn zelf left overs, dus waarom zijn de andere left overs niet iets voor ze?
As usual eens met jou
Volgens mij bedoel je het andersom Louchantez.

Je vindt niet dat ze ‘psychisch aantrekkelijk zijn’ want in dat geval zouden ze het niet met een getrouwde man doen. Ergo: vrouwen die dat doen zijn per definitie psychisch onaantrekkelijk in jouw ogen.

Je zegt nu dat alle psychisch aantrekkelijke vrouwen heus wel een leuke man vinden. Vrouwen die geen man hebben is dus iets mis mee.

Daar ben ik het niet mee eens. Want hoewel ik net hier hoor dat ik wel een lekker wijf moet zijn, vind ik mezelf nog altijd psychisch een aantrekkelijker dan fysiek. En ik ben al heel lang single (maar doe het dus niet met getrouwde mannen- want dat vind ik sukkels).
Susan schreef:
15-05-2018 23:28
Het klopt wel wat sinnombre zegt: als single mannen van hun leeftijd leftovers zijn dan zijn ze dat zelf ook, raar dat ze zich daar te goed voor voelen.
Als dat al het geval is, het kan ook zo zijn dat TO dat op deze wijze beschrijft he.?
Wij kennen namelijk alleen het verhaal van TO. Die hier overigens niet meer gesignaleerd is.
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 23:10

Maar zou het haar vriendinnen dan vooral om seks gaan? In dat geval zou ik als vrouw ook een leuke man van 30 zoeken inderdaad, maar op het minnaar topic hier (waar veel op mij intelligente overkomende vrouwen meeschreven) ging het bij zo'n langdurige minnaar relatie ook en misschien vooral om andere dingen. Het gevoel begrepen of bemind te worden bijvoorbeeld

Edit: Wellicht prefereren deze vrouwen hun huidige situatie wel boven het hebben van een langdurig huwelijk. Misschien zouden ze met de man die nu hun minnaar is binnen de kortste keren wel ongelofelijke ruzie krijgen als ze er mee getrouwd zouden zijn.
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 15-05-2018 23:54
14.25% gewijzigd
Wat een vooroordelen en onzekerheden over vrijgezelle vrouwen. De belangrijkste reden dat dit soort vrouwen vrijgezel zijn is dat de geschikte mannen allemaal bezet waren. Je moet maar net de juiste op het goede moment tegenkomen. Het is echt niet zo dat die vrouwen die mannen niet kunnen krijgen, ze hebben ze namelijk. Als de man niet alle verplichtingen had ten opzichte van zijn gezin, dan had er een relatie kunnen ontstaan.

Waarom neem je het je vriendinnen kwalijk? Moeten ze dan de rest van hun leven als non doorbrengen? Of seks hebben met mannen die ze niet aantrekkelijk vinden? Het is allemaal makkelijk praten als je zelf wel toevallig op het juiste moment iemand tegen het lijf bent gelopen.
Hillegonda1 schreef:
15-05-2018 23:30
Volgens mij bedoel je het andersom Louchantez.

Je vindt niet dat ze ‘psychisch aantrekkelijk zijn’ want in dat geval zouden ze het niet met een getrouwde man doen. Ergo: vrouwen die dat doen zijn per definitie psychisch onaantrekkelijk in jouw ogen.

Je zegt nu dat alle psychisch aantrekkelijke vrouwen heus wel een leuke man vinden. Vrouwen die geen man hebben is dus iets mis mee.

Daar ben ik het niet mee eens. Want hoewel ik net hier hoor dat ik wel een lekker wijf moet zijn, vind ik mezelf nog altijd psychisch een aantrekkelijker dan fysiek. En ik ben al heel lang single (maar doe het dus niet met getrouwde mannen- want dat vind ik sukkels).
Alhoewel ik volmondig zal bevestigen dat er een link is tussen jezelf aantrekkelijk vinden en een lekker wijf zijn, kun je als vrouw niet voor een andere vrouw bepalen of ze een lekker wijf is of niet.

Ten eerste kan alleen een man met zelfvertrouwen vrouwen indelen in lekker wijf en niet-lekker wijf, ten tweede zijn er voor de man met zelfvertrouwen echt wel bepaalde minimum-eisen aan wat een lekker wijf is en ten derde is er geen directe relatie tussen psychische stabiliteit (wat jij neerzet als psychisch aantrekkelijk) en lekker wijf zijn.

Vrouwen kunnen meestal niet voor een andere vrouw bepalen of ze een lekker wijf is. Echt niet. Alleen vrouwen die zelf een lekker wijf zijn kunnen dat. Misschien.
Het is maar de vraag of deze oh zo dierbare vriendinnen voor jou wel het respect kunnen opbrengen om van je kerel af te blijven. Vertrouwen vind ik een belangrijk goed binnen een vriendschap en dat zou er per definitie al niet zijn als ik hiervan afwist.
Ze kunnen wel vriendinnen blijven.
Maar op armlengte.
Geen boezemvriendinnen want ik vind dat je daarnee toch wel redelijk op één lijn hoort te zitten voor wat betreft normen en waarden.
"Tell me who your friends are and i'll tell you who you are"
En daar zit toch wel een kern van waarheid in.
roodmiertje schreef:
15-05-2018 23:40
Wat een vooroordelen en onzekerheden over vrijgezelle vrouwen. De belangrijkste reden dat dit soort vrouwen vrijgezel zijn is dat de geschikte mannen allemaal bezet waren. Je moet maar net de juiste op het goede moment tegenkomen. Het is echt niet zo dat die vrouwen die mannen niet kunnen krijgen, ze hebben ze namelijk. Als de man niet alle verplichtingen had ten opzichte van zijn gezin, dan had er een relatie kunnen ontstaan.

Waarom neem je het je vriendinnen kwalijk? Moeten ze dan de rest van hun leven als non doorbrengen? Of seks hebben met mannen die ze niet aantrekkelijk vinden? Het is allemaal makkelijk praten als je zelf wel toevallig op het juiste moment iemand tegen het lijf bent gelopen.
Uiteraard 'hebben' ze die mannen helemaal niet. Het libido van de gemiddelde man is gewoon veel hoger, dus de alpha-dogs zijn veelneukers.

Mannen ruilen affectie uit tegen seks, vrouwen ruilen seks uit tegen affectie.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
roodmiertje schreef:
15-05-2018 23:40

Idd. Vriendin van mij idem. Succesvol, intelligent, sexy etc. Heeft ook weleens wat contacten hier en daar ( met getrouwde mannen of mannen die 20 jaar jonger zijn) Had jaren daarvoor nog wel hoop op een relatie, maar zegt nu zelf ik ben al zolang alleen, het hoeft voor mij niet meer. Geef haar groot gelijk.
Monti schreef:
15-05-2018 23:48
Idd. Vriendin van mij idem. Succesvol, intelligent, sexy etc. Heeft ook weleens wat contacten hier en daar ( met getrouwde mannen of mannen die 20 jaar jonger zijn) Had jaren daarvoor nog wel hoop op een relatie, maar zegt nu zelf ik ben al zolang alleen, het hoeft voor mij niet meer. Geef haar groot gelijk.
En is dat dan een overwinning? Ik lees alleen maar ‘de boot gemist’.
sorry
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 15-05-2018 23:53
98.85% gewijzigd
..
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 15-05-2018 23:53
99.42% gewijzigd
Amant schreef:
15-05-2018 23:50
En is dat dan een overwinning? Ik lees alleen maar ‘de boot gemist’.
Ach, Harlingen is pittoresk en tot 2 uur 's nachts is het dorpscafé nog open...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven