De schaarste van seks
dinsdag 15 mei 2018 om 21:45
Normaal gesproken ben ik iemand die de zaken van meerdere kanten bekijkt, maar dit keer kom ik er niet goed uit.
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.
Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.
Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.
Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.
Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?
Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een aantal heel dierbare vriendinnen heb. Stuk voor stuk intelligente vrouwen, sterke karakters met levenservaring en levenslust. Ze zijn allemaal financieel succesvol; eentje runt een zeer winstgevende onderneming, de andere twee zijn directors bij multinationals. Het zijn charismatische vrouwen, niet perse fysiek mooi, maar wel psychologisch aantrekkelijk. Ze hebben een groot netwerk, nou ja ze hebben gewoon alles mee. Maar met mannen lukt het niet.
Tenminste, dat dacht ik. Jaren heb ik gedacht dat ze heel soms aan casual seks deden als ze zin hadden en de kans zich voordeed. Soms hadden we het over hun avontuurtjes, maar veel spraken we er niet over. Prima, ik bespreek mijn seksleven (als getrouwde vrouw) ook niet tot in detail met hen. Iets met wederzijds respect ofzo.
Dit weekend kwam ik erachter dat ze allemaal een getrouwde minnaar hebben, met een nietsvermoedende vrouw en schoolgaande kinderen. En eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Of het mijn vriendschap met hen moet beïnvloeden, of het mijn beeld van hen als mensen, vrouwen en mijn vriendinnen moet veranderen. En of dat dan wat over mij zegt, en zo ja, wat dan.
Ik kom er niet goed uit. Want ik snap het. Of nou ja, ik snap dat ze niet zoveel trek hebben in de left-overs van onze eigen generatie (zeg de midveertigers tot midvijftigers zo'n beetje). Ik begrijp ook dat een (veel) jongere man het niet is voor ze. En dat ze niet gaan voor betaalde seks, dat ze niet tinderen. Dat ze niet perse een relatie willen, maar dat ze wel het beste van het beste wensen. En ja, dat zijn de types die zelf ook top of the food chain zijn. En dus bezet.
Voordat iemand het vraagt: ik ben niet bang dat ze voor mijn man gaan. Daar gaat dit niet over. Maar ik merk dat ik moeite heb met te verwoorden waar het dan wel over gaat. Misschien over de vraag wat ik zelf zou doen als ik hen was?
Hoe zouden jullie reageren in zo'n situatie?
dinsdag 15 mei 2018 om 23:57
Zo heeft zij het een tijd lang ook ervaren. Man weg, kinderen alleen groot brengen, fulltime baan.
Een type vrouw waarvan je denkt waarom heb jij geen relatie.
Dus nee, tis zeker geen overwinning geweest maar uiteindelijk wel een keuze. En mag je als vrouw zijnde dan niet meer kiezen met welke kerel je zo hier en daar eens plezier maakt en met welke kerel je eens neukt? Zou toch te bizar zijn.
dinsdag 15 mei 2018 om 23:57
Blijf dat geloven als je daar goed van slaapt ‘s nachts.
TO beschrijft nergens hoe deze vrouwen in hun relatie met de betreffende mannen staan. Je neemt aan dat ze op zoek zijn naar affectie. Die aanname zal vast voor een groep vrouwen gelden, maar er zijn genoeg vrouwen die voor de seks gaan. Net als dat er mannen zijn die voor de affectie gaan.
Mijn aanname, omdat TO nergens het tegendeel heeft beschreven, is dat de vrouwen tevreden zijn met hun relatie met de getrouwde man. In mijn definitie ‘hebben’ ze de man dan. Of vind jij dat de vrouwen van de vreemdgaande mannen ze ‘hebben’? Die vrouwen denken dat ze iets anders hebben dan dat er daadwerkelijk is, dus die denken enkel hun man te ‘hebben’.
En meestal blijft de man in deze situaties echt niet bij zijn vrouw omdat hij nog zo gek is op haar. Het is simpel teveel gezeur en te duur om te scheiden met kinderen. Dan kun je je dus afvragen wie de man ‘heeft’.
dinsdag 15 mei 2018 om 23:59
Ik vermoed dat je dus hebt ontdekt dat jij eigenlijk de 'vreemde eend' in de bijt bent. Dat je hebt ontdekt dat jij oprecht gedacht hebt dat leuke, fijne charismatische vrouwen het niet met bezette mannen doen. Waarom beïnvloedt het jouw denken over hen? Zij maken dus keuzes die jij niet hoeft te maken, die je niet kent en waarover je misschien dus ook niet zoveel weet. Het zegt uiteindelijk alleen wat over hoe zij hun seksleven inrichten en dat is dan hun keuze. Soms hoeven bepaalde normen en waarden niet overeen te komen in een fijne vriendschap. Ik zou er overigens voor bedanken om uitgebreid deelgenoot te worden gemaakt van hun ervaringen op dit gebied. Dat zouden ze wat mij betreft dan ook samen kunnen doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 16 mei 2018 om 00:05
lekkere en ook minder lekkere vrouwen zonder partner willen ook wel es seks. De vraag van To is of zij kan leven met het feit dat deze vriendinnen seks met getrouwde mannen hebben.
ik kan dat niet voor haar bepalen maar ben wel loyaal naar mijn vriendinnen. dus t blijven mijn vriendinnen.
Laat onverlet dat ik t niet sjiek vind.
ik kan dat niet voor haar bepalen maar ben wel loyaal naar mijn vriendinnen. dus t blijven mijn vriendinnen.
Laat onverlet dat ik t niet sjiek vind.
woensdag 16 mei 2018 om 00:09
Als die vrouwen enkel op zoek zijn naar spanning en seks dan is inderdaad in de totale behoefte voorzien.Echter, de empirie en daarenboven dit forum leren dat vrouwen latent toch vaak meer willen dan slechts oppervlakkig contact. De titel van dit topic leest voor mij alleen al als freudiaanse slip of the tongue, al is ts zelf niet een van deze vrouwen. Ik veroordeel het niet, maar geloof niet dat deze vrouwen echt tevreden zijn.roodmiertje schreef: ↑15-05-2018 23:57Blijf dat geloven als je daar goed van slaapt ‘s nachts.
TO beschrijft nergens hoe deze vrouwen in hun relatie met de betreffende mannen staan. Je neemt aan dat ze op zoek zijn naar affectie. Die aanname zal vast voor een groep vrouwen gelden, maar er zijn genoeg vrouwen die voor de seks gaan. Net als dat er mannen zijn die voor de affectie gaan.
Mijn aanname, omdat TO nergens het tegendeel heeft beschreven, is dat de vrouwen tevreden zijn met hun relatie met de getrouwde man. In mijn definitie ‘hebben’ ze de man dan. Of vind jij dat de vrouwen van de vreemdgaande mannen ze ‘hebben’? Die vrouwen denken dat ze iets anders hebben dan dat er daadwerkelijk is, dus die denken enkel hun man te ‘hebben’.
En meestal blijft de man in deze situaties echt niet bij zijn vrouw omdat hij nog zo gek is op haar. Het is simpel teveel gezeur en te duur om te scheiden met kinderen. Dan kun je je dus afvragen wie de man ‘heeft’.
kantlijn wijzigde dit bericht op 16-05-2018 00:19
0.86% gewijzigd
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
woensdag 16 mei 2018 om 00:11
woensdag 16 mei 2018 om 00:15
Enn zegt het mooi.
En ik verbaas me ook over de felheid waarmee single vrouwen die sex hebben met een getrouwde man verkettert worden.
Zijn zelf left-over, laten zich alleen maar gebruiken, kunnen net zo goed de prostitutie ingaan.
Ik lees daarin alleen maar een hele grote angst dat het je eigen man is die dikke pret ligt te maken met een vrouwelijke CEO in jarretelles.
En de boot missen is anno 2018 voor een Nederlandse vrouw die goed voor zichzelf kan zorgen echt geen straf en allerminst zielig.
En ik verbaas me ook over de felheid waarmee single vrouwen die sex hebben met een getrouwde man verkettert worden.
Zijn zelf left-over, laten zich alleen maar gebruiken, kunnen net zo goed de prostitutie ingaan.
Ik lees daarin alleen maar een hele grote angst dat het je eigen man is die dikke pret ligt te maken met een vrouwelijke CEO in jarretelles.
En de boot missen is anno 2018 voor een Nederlandse vrouw die goed voor zichzelf kan zorgen echt geen straf en allerminst zielig.
woensdag 16 mei 2018 om 00:25
Het zijn je vriendinnen, vrouwen met wie je lief en leed hebt gedeeld en die er (als het goed is) altijd voor je zullen zijn als er iets met je gebeurd. De loyaliteit naar jou toe komt niet in diskrediet door de seks die ze met getrouwde mannen hebben.
In vriendschappen beoordeel je elkaar niet, je staat voor elkaar klaar wanneer nodig. Dat jij je er ongemakkelijk bij voelt omdat jij wel getrouwd bent, is logisch. Spreek dat dan ook uit en voer het goede gesprek met elkaar. Maar opmerkingen als ‘dat zouden mijn vriendinnen niet meer zijn’ zijn mi te radicaal.
In vriendschappen beoordeel je elkaar niet, je staat voor elkaar klaar wanneer nodig. Dat jij je er ongemakkelijk bij voelt omdat jij wel getrouwd bent, is logisch. Spreek dat dan ook uit en voer het goede gesprek met elkaar. Maar opmerkingen als ‘dat zouden mijn vriendinnen niet meer zijn’ zijn mi te radicaal.
woensdag 16 mei 2018 om 00:37
De man is deze zin fout, maar ik snap wel dat dit te maken heeft met je eigen normen en waarden.
Ze kunnen ook via Tinder op zoek naar seks, kan ook een minnaar uitkomen. Je kunt er zelfs specifiek naar op zoek.
Wat je er zelf mee kan? Tja, als ze naar vragen kun je je mening geven maar meer dan dat kun je niet doen denk ik..
Ze kunnen ook via Tinder op zoek naar seks, kan ook een minnaar uitkomen. Je kunt er zelfs specifiek naar op zoek.
Wat je er zelf mee kan? Tja, als ze naar vragen kun je je mening geven maar meer dan dat kun je niet doen denk ik..
woensdag 16 mei 2018 om 00:45
Tot het jouw partner/van zus/nicht/beste vriendin is waarmee wordt geneukt.Monti schreef: ↑15-05-2018 23:57Zo heeft zij het een tijd lang ook ervaren. Man weg, kinderen alleen groot brengen, fulltime baan.
Een type vrouw waarvan je denkt waarom heb jij geen relatie.
Dus nee, tis zeker geen overwinning geweest maar uiteindelijk wel een keuze. En mag je als vrouw zijnde dan niet meer kiezen met welke kerel je zo hier en daar eens plezier maakt en met welke kerel je eens neukt? Zou toch te bizar zijn.
Of zeg je dan ze mag toch zelf uitkiezen met wie ze neukt(persoon die bovenstaande opties neukt hoeft geen vriendin te zijn, een vreemde kan ook aangezien een ieder zelf voor het kiezen heeft wie te neuken).
woensdag 16 mei 2018 om 00:49
Ja waarom zou je dit lastig vinden... misschien omdat jij wel bepaalde waarden hecht aan het instituut huwelijk, bepaalde verwachtingen hebt. En jouw vriendinnen zien dat blijkbaar anders en dat kan schuren. Denk ik dan.
Een van mijn beste vriendinnen is al heel lang single. Haar baan combineert niet echt lekker met een relatie en een mannelijke evenknie is tot op heden nog niet verschenen. Zij heeft in ieder stadje een ander schatje zeg maar. En aangezien die schatjes vaak een decennium jonger zijn, is de kans dat ze al getrouwd zijn vrij klein. Wat ik van haar begrepen heb zijn getrouwde leeftijdsgenoten op zoek naar een avontuurtje vooral sneuneuzen die onder de dekmantel ‘geheimhouding’ vooral zeer goedkope rendez-vous organiseren. Maar ik kan mij niet voorstellen dat mijn vriendin willens en wetens een getrouwde man met kinderen als vaste minnaar er op na zou houden. Ik denk dat als dat zo zou zijn, ze dat niet aan mij (of andere vriendinnen) zou vertellen.
Een van mijn beste vriendinnen is al heel lang single. Haar baan combineert niet echt lekker met een relatie en een mannelijke evenknie is tot op heden nog niet verschenen. Zij heeft in ieder stadje een ander schatje zeg maar. En aangezien die schatjes vaak een decennium jonger zijn, is de kans dat ze al getrouwd zijn vrij klein. Wat ik van haar begrepen heb zijn getrouwde leeftijdsgenoten op zoek naar een avontuurtje vooral sneuneuzen die onder de dekmantel ‘geheimhouding’ vooral zeer goedkope rendez-vous organiseren. Maar ik kan mij niet voorstellen dat mijn vriendin willens en wetens een getrouwde man met kinderen als vaste minnaar er op na zou houden. Ik denk dat als dat zo zou zijn, ze dat niet aan mij (of andere vriendinnen) zou vertellen.
woensdag 16 mei 2018 om 00:51
TO het heeft niets te maken met leeftijd.
Ben zelf 32 en kom zat twintigers en dertigers (single meiden) tegen die met een getrouwde man gaan met kids. En ja bewust.
Je komt die mannen ook constant tegen in de late uurtjes bij uitgaan.
Ik moet zeggen ben zelf nog single. Maar ik vind het een afknapper zeker als een man bezet is. Puur omdat ik niet de vrouw erbij wil zijn, weet niet vind het niet echt spannend of geil.
Deze “type” vrouw niet, een vriendin zei “boeien , hij is lekker”... “hij verlaat zijn vrouw voor mij”..1000 redenen waarom een vrouw voor een bezette man gaat!
Anyway het loopt nooit mooi af als in de film.
Wat ik van deze types vind?
Het zijn niet allemaal snollen of dombo’s. Maar ze zoeken iets en vinden het bij zo een onbereikbaar iemand.
Ik moet je eerlijk zeggen , ik vertrouw dan zo een vriendin veel minder. Nu ben ik single. Maar als ik een man had of
Vriend zou ik denk ik 2x bedenken of we dan nog vrienden blijven . Ik heb het ooit gevraagd van “joh zou je dat ook met een man v je vriendin doen stiekem”... antwoord is dan nee.
Maar dat spookt wel door mijn hoofd.
Ga wel met ze om nu ook omdat het leuke vriendschappen zijn.
Ik zelf vind het vooral lastig tijdens gesprekken met dit soort type vrouw. Want ik word niet blij of enthousiast van “vertel meer”. Ik zeg dan eerlijk joh sorry ik heb hier geen goed gevoel bij of probeer een ander onderwerp te pakken.
Denk dat het een keus is van jezelf. Als je de info hebt dat iemand bezet is. En je gaat ermee door en door. Of het boeit je niet.
Dat is een keus.
En als ik jou was zou ik doorvragen als je oprecht nieuwschierig bent. En kijken vanaf daar wat je gevoel zegt.
Ben zelf 32 en kom zat twintigers en dertigers (single meiden) tegen die met een getrouwde man gaan met kids. En ja bewust.
Je komt die mannen ook constant tegen in de late uurtjes bij uitgaan.
Ik moet zeggen ben zelf nog single. Maar ik vind het een afknapper zeker als een man bezet is. Puur omdat ik niet de vrouw erbij wil zijn, weet niet vind het niet echt spannend of geil.
Deze “type” vrouw niet, een vriendin zei “boeien , hij is lekker”... “hij verlaat zijn vrouw voor mij”..1000 redenen waarom een vrouw voor een bezette man gaat!
Anyway het loopt nooit mooi af als in de film.
Wat ik van deze types vind?
Het zijn niet allemaal snollen of dombo’s. Maar ze zoeken iets en vinden het bij zo een onbereikbaar iemand.
Ik moet je eerlijk zeggen , ik vertrouw dan zo een vriendin veel minder. Nu ben ik single. Maar als ik een man had of
Vriend zou ik denk ik 2x bedenken of we dan nog vrienden blijven . Ik heb het ooit gevraagd van “joh zou je dat ook met een man v je vriendin doen stiekem”... antwoord is dan nee.
Maar dat spookt wel door mijn hoofd.
Ga wel met ze om nu ook omdat het leuke vriendschappen zijn.
Ik zelf vind het vooral lastig tijdens gesprekken met dit soort type vrouw. Want ik word niet blij of enthousiast van “vertel meer”. Ik zeg dan eerlijk joh sorry ik heb hier geen goed gevoel bij of probeer een ander onderwerp te pakken.
Denk dat het een keus is van jezelf. Als je de info hebt dat iemand bezet is. En je gaat ermee door en door. Of het boeit je niet.
Dat is een keus.
En als ik jou was zou ik doorvragen als je oprecht nieuwschierig bent. En kijken vanaf daar wat je gevoel zegt.
woensdag 16 mei 2018 om 02:05
Iedereen heeft dat toch voor zichzelf te kiezen.Kristallenbolletje schreef: ↑16-05-2018 00:45Tot het jouw partner/van zus/nicht/beste vriendin is waarmee wordt geneukt.
Of zeg je dan ze mag toch zelf uitkiezen met wie ze neukt(persoon die bovenstaande opties neukt hoeft geen vriendin te zijn, een vreemde kan ook aangezien een ieder zelf voor het kiezen heeft wie te neuken).
woensdag 16 mei 2018 om 05:08
Jeetje dat anno 2018 single mannen en vrouwen door mensen in een relatie nog zomaar even worden weggezet als 'leftovers'. Er komt ook gewoon een hele grote geluksfactor bij kijken hoor, om een leuk iemand tegen te komen die én jou net zo leuk vindt als jij hem/haar, én die ook single is. Vooral wanneer jij je partner op een relatief jonge leeftijd al bent tegengekomen heb je gewoon mazzel. En eerlijk gezegd vind ik bijvoorbeeld als vrouw van midden twintig dat er over het algemeen veel meer leuke vrouwen dan leuke mannen rondlopen en dat daarmee de concurrentie dus moordend is en de meeste leuke mannen al bezet zijn. Maar dat maakt daarmee singles niet automatisch minder leuk of dan maar minder aantrekkelijk.
woensdag 16 mei 2018 om 07:25
Dit.Timetraveler schreef: ↑16-05-2018 05:08Jeetje dat anno 2018 single mannen en vrouwen door mensen in een relatie nog zomaar even worden weggezet als 'leftovers'. Er komt ook gewoon een hele grote geluksfactor bij kijken hoor, om een leuk iemand tegen te komen die én jou net zo leuk vindt als jij hem/haar, én die ook single is. Vooral wanneer jij je partner op een relatief jonge leeftijd al bent tegengekomen heb je gewoon mazzel. En eerlijk gezegd vind ik bijvoorbeeld als vrouw van midden twintig dat er over het algemeen veel meer leuke vrouwen dan leuke mannen rondlopen en dat daarmee de concurrentie dus moordend is en de meeste leuke mannen al bezet zijn. Maar dat maakt daarmee singles niet automatisch minder leuk of dan maar minder aantrekkelijk.
Als je zo denkt over mensen zonder relatie, dan begrijp ik dat je te lang in een relatie blijft hangen en dat een van beiden dan uiteindelijk vreemdgaat.
De single en haar moraal daar de schuld van te geven vind ik onterecht.
woensdag 16 mei 2018 om 07:29
Ook dan zou ik daar niet de single vrouw met wie vreemdgegaan wordt op aankijken, maar mijn partner/etc.Kristallenbolletje schreef: ↑16-05-2018 00:45Tot het jouw partner/van zus/nicht/beste vriendin is waarmee wordt geneukt.
woensdag 16 mei 2018 om 07:31
Dit.Hillegonda1 schreef: ↑16-05-2018 00:15Enn zegt het mooi.
woensdag 16 mei 2018 om 07:31
Natuurlijk is dat geen straf. Er wordt hier uitgegaan van het idee dat die vrouwen ergens naar op zoek zijn, wellicht ergens op hopen. Dat denk ik juist niet.Hillegonda1 schreef: ↑16-05-2018 00:15Enn zegt het mooi.
Als je geen zin hebt in een relatie bijvoorbeeld, maar het wel gezellig wil hebben, dan is een getrouwde man juist veilig. Je weet dat hij je niet gaat claimen, niet lastig wordt. Bij een single man moet je nog maar zien hoe je ervan af komt als je niet meer wil.
Ook heb ik het idee dat de vrouwen die hier zo fel reageren bang zijn, of het al ooit hebben meegemaakt.
Ik heb vriendinnen die wel eens met een getrouwde man hebben gerommeld. Moeten ze toch zelf weten? Geen reden voor mij om hier zo fel van leer te trekken.
...
woensdag 16 mei 2018 om 08:10
Ik zit ook met verbazing te lezen.Hillegonda1 schreef: ↑16-05-2018 00:15En ik verbaas me ook over de felheid waarmee single vrouwen die sex hebben met een getrouwde man verkettert worden.
Die mannen hebben een afspraak gemaakt. Die vrouwen niet. Die mannen liegen tegen hun vrouw en zijn ontrouw.
Die vrouwen hebben met die afspraak niet zo heel veel te maken. Ze zijn hoogstens schuldig aan het uitkiezen van niet zo’n leuke man. Als ik al mijn vriendinnen eruit moest gooien die een niet-zo-leuke man hadden uitgekozen, dan hield ik er, ‘s even kijken.... precies 1 over, denk ik.
Het huwelijk is een afspraak tussen twee mensen. Niet een afspraak met de rest van Nederland ‘gij zult hier afblijven’. Daar heb ik althans nooit mijn handtekening onder gezet.
Nou, kom maar op met de jijbakken.