Die vervelende schoonouders...

14-10-2018 20:59 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_377521 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 08:24
99.90% gewijzigd
Hoe oud zijn jullie?
En jullie wonen allebei nog bij jullie ouders?
Jullie werken allebei fulltime. Zijn jullie klaar met jullie opleiding?

Dat je schoonvader racistische opmerkingen maakt over Indo's, vind ik heel erg.
Een Indo zei een keertje tegen me: I.N.D.O betekent In-Nederland-Door-Omstandigheden.
Die vriend van je moet gewoon eens op zichzelf gaan wonen, dat lost een hele hoop van dit gedoe op.
Hoe oud zijn jullie?

Voor de rest niet teveel mee bemoeien, gewoon niet langsgaan dus als je er niet gewenst bent en inderdaad ook niet meegaan met de etentjes (tenzij je dan wel echt gewenst bent)
Moeilijke situatie. Mocht je vriend steeds toch naar zijn ouders blijven luisteren dan denk ik dat het uiteindelijk beter is om de relatie te beëindigen. Ik zou namelijk een partner willen die mij belangrijker vindt dan zijn ouders. Dat betekent niet dat hij moet breken met zijn ouders, maar wel voor jou opkomt t.o.v. het racistische gedrag.
Doet hij dat niet, dan voor jezelf kiezen.

Ik heb twee lange relaties gehad en bij beide relaties zijn er problemen geweest met schoonouders. Vriend 1 koos altijd voor zijn ouders. Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik de relatie beëindigd heb.

Huidige partner zijn moeder was vanaf het moment dat ze wist dat ik ging samenwonen met haar zoon boos. Ze belde mij op dat ik haar zoon afpakte etc. Huidige partner komt voor mij op en zegt ook dat mocht er een keuze gemaakt moeten worden dat hij voor mij kiest. Ik merk dat ook in zijn gedrag en de manier waarop hij met zijn moeder omgaat als er problemen zijn. Ik zou zelf noooit willen dat vriend breekt met zijn moeder en stimuleer het contact ook.

Het kan dus twee kanten op. Al denk ik dat het voor jou en je vriend beter is de relatie te beëindigen. Ik neem ook aan dat jullie nog heel jong zijn.
Kattenkop schreef:
14-10-2018 21:32
Moeilijke situatie. Mocht je vriend steeds toch naar zijn ouders blijven luisteren dan denk ik dat het uiteindelijk beter is om de relatie te beëindigen. Ik zou namelijk een partner willen die mij belangrijker vindt dan zijn ouders. Dat betekent niet dat hij moet breken met zijn ouders, maar wel voor jou opkomt t.o.v. het racistische gedrag.

Ik heb twee lange relaties gehad en bij beide relaties zijn er problemen geweest met schoonouders. Vriend 1 koos altijd voor zijn ouders. Dit heeft er ook voor gezorgd dat ik de relatie beëindigd heb.

Huidige partner zijn moeder was vanaf het moment dat ze wist dat ik ging samenwonen met haar zoon boos. Ze belde mij op dat ik haar zoon afpakte etc. Huidige partner komt voor mij op en zegt ook dat mocht er een keuze gemaakt moeten worden dat hij voor mij kiest. Ik merk dat ook in zijn gedrag en de manier waarop hij met zijn moeder omgaat als er problemen zijn. Ik zou zelf noooit willen dat vriend breekt met zijn moeder en stimuleer het contact ook.

Het kan dus twee kanten op. Al denk ik dat het voor jou en je vriend beter is de relatie te beëindigen. Ik neem ook aan dat jullie nog heel jong zijn.
Jezus wat triest. :HA: Dat er zulke moeders bestaan hè.
Wat vervelend dat je dit moet doormaken, TO.
Dat kost veel negatieve energie.
Je vriend is degene die met jou op 1 lijn moet staan, anders zal dit altijd tussen jullie in blijven staan.
Echt vreselijk dat ze jullie niet gewoon het geluk gunnen.
Ik zou sowieso nooit meer meegaan met uitjes. Ik vind het ook heel vreemd dat ze dan wel willen dat je erbij bent en dat ze voor je betalen.

Ik ben ook benieuwd hoe oud jullie zijn. Kan je vriend op zichzelf gaan wonen of jullie samen gaan wonen?

Jouw vriend gedraagt zich ook vreemd. Hij zegt tegen jou en zijn ouders dat hij voor jou kiest maar doet toch alles wat zijn ouders zeggen, laat jou zitten en gelooft alles wat zijn ouders zeggen. Dat klopt niet. Als hij zegt dat hij voor jou kiest onafhankelijk wat zijn ouders van je denken dan moet hij voor je opkomen en ervoor zorgen dat zijn vader jouw familie niet discrimineert.

Wat zeggen zijn ouders over jou tegen hun zoon? Laat hij dat toe of gaat hij er tegen in? Het lijkt wel of hij bang is voor zijn ouders. Daarom vroeg ik ook hoe oud hij is. Als hij volwassen is moet hij zich losmaken van zijn ouders. Dat betekent niet dat hij geen contact met zijn ouders moet onderhouden maar hij moet voor jou opkomen en weggaan als ze lelijk over jou of je familie spreken.
Ik vind het maar een raar verhaal, gillend en krijsend voor de deur midden in de nacht omdat je de vriendin van je zoon niet zou mogen??
Eerst zeg je dat hij bijna altijd bij jou zit en later dat je hem bijna nooit ziet. Dat klopt niet echt met elkaar. Het is wel een ontzettend vervelende situatie.
girasole3 schreef:
14-10-2018 21:53
Ik vind het maar een raar verhaal, gillend en krijsend voor de deur midden in de nacht omdat je de vriendin van je zoon niet zou mogen??
Nee dat was niet het geval, heb het er verkeerd neergezet geloof ik. Er was een keer iets aan de hand en zijn vader was niet eens met mijn vriend (het ging geloof ik niet eens over mij), ze hadden en discussie via whatsapp en mijn vriend was bij mij. Even later stond zijn vader hier als een idioot voor de deur tegen mijn vriend de schreeuwen om middernacht
Caitriona* schreef:
14-10-2018 21:31
Hoe oud zijn jullie?
En jullie wonen allebei nog bij jullie ouders?
Jullie werken allebei fulltime. Zijn jullie klaar met jullie opleiding?

Dat je schoonvader racistische opmerkingen maakt over Indo's, vind ik heel erg.
Een Indo zei een keertje tegen me: I.N.D.O betekent In-Nederland-Door-Omstandigheden.
We hebben beide een tussenjaar omdat we beide even goed moeten kijken wat we willen studeren (vorige opleidingen waren een mislukkeling)
We zijn nog niet heel oud, 19 pas. En wonen indd nog bij onze ouders, hoewel ik van plan ben volgend jaar ergens anders te gaan wonen en te studeren.

De racistische opmerkingen zijn erg indd en dat deed me pijn maar er zijn ergere dingen gezegd. Zoals dat hij, en ik citeer, “een schijthekel heeft aan Lesbische, homo’s en al die dingen” hoewel hij weet dat ik biseksueel ben. Terwijl ik tegenover hem zat. Aan tafel...

Best pijnlijk om te horen dat je op veel fronten niet geaccepteerd wordt
Haasjehop schreef:
14-10-2018 21:34
Jezus wat triest. :HA: Dat er zulke moeders bestaan hè.
Ik kan een boek over haar schrijven!
loveandcigarettes schreef:
14-10-2018 22:13
Best pijnlijk om te horen dat je op veel fronten niet geaccepteerd wordt
Nog pijnlijker als je vriend niet voor je opkomt.
Zanahoria schreef:
Die vriend van je moet gewoon eens op zichzelf gaan wonen, dat lost een hele hoop van dit gedoe op.
Hoe oud zijn jullie?

Voor de rest niet teveel mee bemoeien, gewoon niet langsgaan dus als je er niet gewenst bent en inderdaad ook niet meegaan met de etentjes (tenzij je dan wel echt gewenst bent)
We zijn beide 19.

Ik heb indd ookal gezegd dat hij beter op zichzelf kan gaan wonen maar dat mag niet van zijn ouders, die willen hem thuis houden. Ook hij vind het wel lekker makkelijk zo (puur gemakzucht dus). Buiten dat om denk ik dat hij niet eens op eigen benen kan staan. Hij kan niet met geld om gaan en krijgt alles van zijn ouders, moet het liefste merk-dingen hebben en dure spullen. Best materialistisch aangelegd. Zelfs als mijn vriend een auto koopt zullen zijn ouders veel voor hem betalen (wegenbelasting etc). Ohja en hij kan altijd de pinpas van zijn ouders mee krijgen. Dus of het werkelijkwaar zo verstandig is om nu alleen te gaan wonen zonder dat hij leert hoe, weet ik niet.

Ik ga ook niet meer mee met uitjes. Deed het eerst vanwege mijn vriend, die dat wel altijd heel graag wilde.
Ik zou afstand houden, met zulke mensen zo weinig mogelijk tijd doorbrengen. Je hebt een relatie met je vriend, niet met zijn ouders.
Het is rot en belachelijk allemaal maar deze mensen zijn er ook in de wereld.
Voor je vriend lastig omdat het over zijn ouders gaat en hij er woont.
14-10-2018 22:18
We zijn beide 19.
Hij kan niet met geld om gaan en krijgt alles van zijn ouders, moet het liefste merk-dingen hebben en dure spullen. Best materialistisch aangelegd.
Schoonouders zijn niet zo leuk.
Maar vriendje is ook niet zo leuk.
Ik zou het lekker uitmaken, je vriendje klinkt ook niet echt gezellig.
¡Apagando las luces!
Kattenkop schreef:

Ik heb eerlijk gezegd al een paar keer gevraagd aan hem of het niet beter is om het te beeindigen, maar dat wilt hij absoluut niet (ik ook niet maar goed). We weten beide dat hij thuis dan door zal draaien met al dat gezeik van zijn ouders continu, en bij mij kan hij wel zichzelf zijn. En dan ook nog eens op je hart hebben dat door hun onze relatie kapot is gegaan, zal hij niet kunnen verdragen.
Mijn vriend is iemand van de goede vrede en probeert beide partijen blij te houden, maar omdat ik daar niet meer mag komen gaat dat moeilijker en zijn ouders trekken nu heel erg aan hem. Ik weet dat hij dit niet lang vol gaat houden en dat probeer ik hem ook duidelijk te maken, maar ik wil niet degene zijn die hem voor een keus gaat zetten. Absoluut niet. En ik wil er ook totaal niet tussen komen. Ik wacht nog even af wat hij doet en misschien dat ze na een tijdje wat rustiger worden, maar als er niks veranderd dan maak ik het indd uit. Makkelijker voor hem, dan heeft hij geen gezeik meer. En dan maakt het me ook niet uit wat hij zegt, klaar is klaar. Want ik ga er net zo hard aan onderdoor
Een*Nieuwe*Lente schreef:
14-10-2018 21:37
Wat vervelend dat je dit moet doormaken, TO.
Dat kost veel negatieve energie.
Je vriend is degene die met jou op 1 lijn moet staan, anders zal dit altijd tussen jullie in blijven staan.
Echt vreselijk dat ze jullie niet gewoon het geluk gunnen.
Mij hoeven ze niks te gunnen, het doet me gewoon pijn dat ze het hun eigen zoon niet gunnen. Vind het egoïstisch...
veensteker schreef:
14-10-2018 21:49
Ik zou sowieso nooit meer meegaan met uitjes. Ik vind het ook heel vreemd dat ze dan wel willen dat je erbij bent en dat ze voor je betalen.

Ik ben ook benieuwd hoe oud jullie zijn. Kan je vriend op zichzelf gaan wonen of jullie samen gaan wonen?

Jouw vriend gedraagt zich ook vreemd. Hij zegt tegen jou en zijn ouders dat hij voor jou kiest maar doet toch alles wat zijn ouders zeggen, laat jou zitten en gelooft alles wat zijn ouders zeggen. Dat klopt niet. Als hij zegt dat hij voor jou kiest onafhankelijk wat zijn ouders van je denken dan moet hij voor je opkomen en ervoor zorgen dat zijn vader jouw familie niet discrimineert.

Wat zeggen zijn ouders over jou tegen hun zoon? Laat hij dat toe of gaat hij er tegen in? Het lijkt wel of hij bang is voor zijn ouders. Daarom vroeg ik ook hoe oud hij is. Als hij volwassen is moet hij zich losmaken van zijn ouders. Dat betekent niet dat hij geen contact met zijn ouders moet onderhouden maar hij moet voor jou opkomen en weggaan als ze lelijk over jou of je familie spreken.
Ik ga ook niet meer mee met ze. Ben er wel klaar mee en hun geld hoef ik niet te hebben.
Mijn vriend is 19, kan indd al op zichzelf wonen maar puur uit gemakzucht wilt hij dat niet. En daarbij ben ik bang dat hij niet eens op eigen benen kan staan (wordt ongelooflijk erg vertroetelt door zn ouders). Als we meteen zouden samen wonen dan zou het nog wel kunnen omdat het mij wss beter af gaat en ik kan hem wel wat dingen bijbrengen daarin.
Ik weet totaal niet wat zijn ouders over mij zeggen tegen hem en ook niet wat hij dan doet. Ik weet wel dat hij nooit voor me opkwam als er wat ergs tegen of over me werd gezegd als hij er bij was. Niemand deed dat. En ik wilde geen ruzie dus hield mn mond.

Ik heb ook liever dat hij echt voor me opkomt en hij is me dit ook wel een beetje schuldig aangezien ik dit al onze hele relatie slik... maar als dat niet veranderd dan vraag ik me af of er een toekomst is voor ons.
ah31 schreef:
14-10-2018 22:03
Eerst zeg je dat hij bijna altijd bij jou zit en later dat je hem bijna nooit ziet. Dat klopt niet echt met elkaar. Het is wel een ontzettend vervelende situatie.
Oh nee ik bedoelde als we elkaar zien, dat hij dan altijd bij mij is. Dus hij kan alleen hierheen komen ik niet meer daarheen. Voordat ik niet meer bij hun mocht komen waren we alsnog vaker bij mij thuis, nu zie ik hem bijna niet meer omdat zijn ouders flink aan hem trekken en mij daarvoor avonden laat zitten, hoor dan ook vrij weinig tot helemaal niks van hem.
Caitriona* schreef:
14-10-2018 22:17
Nog pijnlijker als je vriend niet voor je opkomt.
Klopt... :cry:
14-10-2018 22:18
We zijn beide 19.

Ik heb indd ookal gezegd dat hij beter op zichzelf kan gaan wonen maar dat mag niet van zijn ouders, die willen hem thuis houden. Ook hij vind het wel lekker makkelijk zo (puur gemakzucht dus). Buiten dat om denk ik dat hij niet eens op eigen benen kan staan. Hij kan niet met geld om gaan en krijgt alles van zijn ouders, moet het liefste merk-dingen hebben en dure spullen. Best materialistisch aangelegd. Zelfs als mijn vriend een auto koopt zullen zijn ouders veel voor hem betalen (wegenbelasting etc). Ohja en hij kan altijd de pinpas van zijn ouders mee krijgen. Dus of het werkelijkwaar zo verstandig is om nu alleen te gaan wonen zonder dat hij leert hoe, weet ik niet.

Ik ga ook niet meer mee met uitjes. Deed het eerst vanwege mijn vriend, die dat wel altijd heel graag wilde.
Hmmm post jouw vriend hier ook?

Zonder gekkigheid: Kennelijk vindt hij de situatie niet erg genoeg om er weg te gaan. Want dan kan dat natuurlijk als 19-jarige. Ik zou als ik jou was zelf uit deze situatie gaan.
Petrolblauw75 schreef:
14-10-2018 22:19
Ik zou afstand houden, met zulke mensen zo weinig mogelijk tijd doorbrengen. Je hebt een relatie met je vriend, niet met zijn ouders.
Het is rot en belachelijk allemaal maar deze mensen zijn er ook in de wereld.
Voor je vriend lastig omdat het over zijn ouders gaat en hij er woont.
Afstand nemen doe ik al ja, maar als het elke avond heibel is bij hun vanwege mij en mijn vriend dit aan mij vertelt dan ja.. word er ongevraagd bij betrokken. Snap niet dat je dit je kind aan kan doen
Caitriona* schreef:
14-10-2018 22:20
Schoonouders zijn niet zo leuk.
Maar vriendje is ook niet zo leuk.
Vriend juist wel, als ik het hele verhaal van ons vertel dan krijg je vast een ander beeld van hem. Maar daar gaat het niet om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven