Die vervelende schoonouders...

14-10-2018 20:59 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
anoniem_377521 wijzigde dit bericht op 10-03-2019 08:24
99.90% gewijzigd
loveandcigarettes schreef:
15-10-2018 05:26
Super bedankt voor de reacties die er tot nu toe al zijn. Ben blij dat ik hier een topic over hebt geopend aangezien iedereen hier zo brutally honest is.

Ik neem al jullie meningen mee in mijn besluit verder en kijk eerst de situatie nog even aan voor ik een definitief bedenk wat ik hiermee ga doen en of ik doorga met deze relatie. Ook ga ik eerst nog praten met mijn vriend... Tuurlijk wil ik hem niet kwijt maar als dit echt van kwaad tot erger gaat dan zal er geen toekomst zijn voor ons jammer genoeg. Zou erg zonde zijn aangezien we best een leuk achtergrond verhaal hebben.

Heb zelf al veel nagedacht al, sowieso de laatste paar weken en heel eerlijk gezegd zou ik natuurlijk het beste voor hem willen. Ik denk al een lange tijd dat het indd heeeeel misschien beter is om er een punt achter te zetten, dan is hij weer rustiger en heeft hij minder gezeik thuis. In dat geval doe ik het voor hem en niet voor mij, want voor mezelf zie ik nog niet echt een grote reden om het werkelijk waar uit te maken mits hij echt voor mij kiest en zich houdt aan zijn woord, namelijk dat hij 100% bij me blijft.

Daar tegenover staat weer dat ik hem niet wil verliezen (duh) en dat ik weet dat hij zich niet gaat redden zonder me, want zoals hij zelf al zei, waar moet hij dan heen als er wat is en waar kan hij dan wel zichzelf zijn? Elke avond zit hij dan op z’n kamertje alleen, om maar het gezeik met zn ouders te ontwijken (hij kan werkelijk waar niks zeggen of doen zonder een bijna 3 uur lange preek te krijgen over wat hij allemaal fout doet etc). Ik wilde hem altijd al een thuis geven en die heeft hij nu gevonden, bij mij thuis, met mijn ouders, mijn broer en mij. Dat wil ik ook niet van hem afnemen.

Buiten dat allemaal om houden we nog altijd zielsveel van elkaar.

Meer reacties zijn altijd welkom ofcourse :blob:
Hij is geen baby die afhankelijk is van jou, hij is een gezonde volwassen kerel van 19. Waar hij dan heen moet waar hij zichzelf kan zijn? Nou lekker uit huis gaan, bijvoorbeeld. En je zegt dat hij dat niet kan, maar hij zal het toch ooit een keer moeten leren.. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven. Jij wil hem 'redden' maar hij moet zichzelf redden, hij moet leren zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
m-april schreef:
15-10-2018 19:44
Hij is geen baby die afhankelijk is van jou, hij is een gezonde volwassen kerel van 19. Waar hij dan heen moet waar hij zichzelf kan zijn? Nou lekker uit huis gaan, bijvoorbeeld. En je zegt dat hij dat niet kan, maar hij zal het toch ooit een keer moeten leren.. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn leven. Jij wil hem 'redden' maar hij moet zichzelf redden, hij moet leren zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen.
+1
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
dat je het hierop kunt, brr... er zijn meer vissen in de zee hoor
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven