Dilemma trouwen

06-04-2011 15:07 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit hier met een dilemma. Omdat mijn verloofde en ik al een paar jaar willen trouwen hebben wij besloten om toch dit jaar nog te gaan trouwen ook omdat ik zwanger ben. Graag zou ik alleen zijn en mijn ouders erbij willen hebben daarom trouwen wij ook gratis. De broers en zussen vertellen we het waarschijnlijk ook maar wij willen beide absoluut geen poespas..

De oma's van zijn kant hebben we beide weinig mee. Ook de ooms en tantes hebben we weinig mee (grote familie niet iedereen ziet elkaar). Is het raar om de oma's hier niet van op de hoogte te stellen? want als we het die vertellen nodigen zij zichzelf ook uit voor het gemeentehuis inclusief ooms tantes neven en nichten die we niet aardig vinden en maar 1 keer per 2 jaar zien. Ze kijken anders nl ook nooit naar ons om.. Behalve mijn oma zij belt regelmatig is 83 jaar oud en vergeet ons nooit en toont enorm veel interesse in ons.

Dus wat moeten we nou met de andere oma's want wij willen alleen de ouders en misschien onze broers en zussen bij het gemeentehuis???? HELP!!!!!

Oh ja na de tijd willen we wel een feestje geven met een hapje en een drankje voor vrienden en naaste familie.. Gewoon simpel.. Omdat we beide niet van luxe enz houden
Je kunt iedereen toch ook na de bruiloft op de hoogte brengen? Vooraf op de hoogte brengen en niet uitnodigen vind ik not done.
Om scheve ogen te voorkomen: helemaal geen familie erbij, dan hoeft ook niemand zich wat betreft aanwezigheid van andere familieleden gepasseerd te voelen. En achteraf een kaartje posten:

Hen & Ingrid zijn getrouwd op, en geven op (datum) een feestje om het te vieren . . . . .
Jammer de bammer, maar trouwen is niet voor jullie alleen.

Als ik je oma was zou ik mij gepasseerd voelen. Kun je de oma's niet uitnodigen en uitdrukkelijk vermelden dat ooms en tante's pas na de plechtigheid welkom zijn.

Een uurtje met familie is toch wel te doen? En trouwens als je het klein schalig houdt komt echt niet de hele familie opdagen hoor.

Oh en natuurlijk van harte gefeliciteerd!
Natuurlijk hou je van luxe, wie houdt er nou niet van luxe?

Maar ik zou je oma wel uitnodigen en zeggen dat je het klein wilt houden dus alleen naaste familie door jullie uitgenodigd. Duidelijk zijn in wat de bedoeling is.

Gefeliciteerd!
Wil je de oma's niet uitnodigen omdat je bang bent dat anders de rest van de familie ook komt?

Is het anders niet mogelijk dat ouders de oma's op de dag van bruiloft ophalen en meenemen?

Laat ze desnoods een smoes verzinnen in de trant van een verrassings uitje speciaal voor oma 1 t/m ??, zodat ze leuk gekleed maar niet overdressed mee gaan. En natuurlijk om te voorkomen dat andere familieleden er lucht van krijgen en ook met hun nieuwsgierige neus op het stadhuis verschijnen.

Ik heb het ook gehad dat een voor mij onbekend iemand, maar voor schoonmoeder niet, onverwacht op het stadhuis verscheen. We waren not amused en hebben haar weggestuurd...
ik zou ouders, broers, zussen, en oma's uit nodigen. Niet meer.

Zonder mij daar ook een moment rot over te voelen..

Achteraf kan je een kaartje sturen: Wij zijn getrouwd op ... datum
quote:Aliveandkicking schreef op 06 april 2011 @ 15:14:

Wil je de oma's niet uitnodigen omdat je bang bent dat anders de rest van de familie ook komt?

Is het anders niet mogelijk dat ouders de oma's op de dag van bruiloft ophalen en meenemen?

Laat ze desnoods een smoes verzinnen in de trant van een verrassings uitje speciaal voor oma 1 t/m ??, zodat ze leuk gekleed maar niet overdressed mee gaan. En natuurlijk om te voorkomen dat andere familieleden er lucht van krijgen en ook met hun nieuwsgierige neus op het stadhuis verschijnen.

Ik heb het ook gehad dat een voor mij onbekend iemand, maar voor schoonmoeder niet, onverwacht op het stadhuis verscheen. We waren not amused en hebben haar weggestuurd...Thnx!! Dit lijkt me een erg goede actie.. Want als we het van te voren vertellen dat we die dag trouwen dan weten we zeker dat de hele familie wel komt(bord voor hun kop en de oma's kunnen beide geem geheim bewaren) Dus met een excuus meenemen is idd een beter idee THNX!!!!
Mijn ex en ik zijn ook in stilte getrouwd. Alleen onze ouders, onze beide broers met vriendin en getuigen waren er bij en zij waren ook de enige die op de hoogte waren.

We hebben op het tijdstip dat we trouwden bij de wederzijdse opa's en oma's een mini bruidstaartje laten bezorgen met een kaart er bij waar we in geschreven hebben dat we op het moment dat ze de taart ontvingen aan het trouwen waren, dat we dit in stilte wilden doen maar dat we wel wilden dat zij de eersten waren die het zouden horen.

De rest heeft een dag later een kaart gekregen.

Geen scheve gezichten gezien, opa'en oma's waren zeer ontroerd en hebben onze wens gerespecteerd.

Succes met het maken van je keuze.
quote:rieltje schreef op 06 april 2011 @ 15:10:

Jammer de bammer, maar trouwen is niet voor jullie alleen. Als ik je oma was zou ik mij gepasseerd voelen. Kun je de oma's niet uitnodigen en uitdrukkelijk vermelden dat ooms en tante's pas na de plechtigheid welkom zijn.

Een uurtje met familie is toch wel te doen? En trouwens als je het klein schalig houdt komt echt niet de hele familie opdagen hoor.

Oh en natuurlijk van harte gefeliciteerd!Dacht het wel!
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:NannieB schreef op 06 april 2011 @ 15:24:

Mijn ex en ik zijn ook in stilte getrouwd. Alleen onze ouders, onze beide broers met vriendin en getuigen waren er bij en zij waren ook de enige die op de hoogte waren.

We hebben op het tijdstip dat we trouwden bij de wederzijdse opa's en oma's een mini bruidstaartje laten bezorgen met een kaart er bij waar we in geschreven hebben dat we op het moment dat ze de taart ontvingen aan het trouwen waren, dat we dit in stilte wilden doen maar dat we wel wilden dat zij de eersten waren die het zouden horen.

Geen scheve gezichten gezien, opa'en oma's waren zeer ontroerd en hebben onze wens gerespecteerd.

Succes met het maken van je keuze.Ook een erg leuk idee. Ik wil gewoon niemand kwetsen. Mijn vriend is daarentegen heel erg nuchter. Maar dit is wel een gebaar dat je ze niet vergeet
quote:Nicoltsje schreef op 06 april 2011 @ 15:21:

[...]

Thnx!! Dit lijkt me een erg goede actie.. Want als we het van te voren vertellen dat we die dag trouwen dan weten we zeker dat de hele familie wel komt(bord voor hun kop en de oma's kunnen beide geem geheim bewaren) Dus met een excuus meenemen is idd een beter idee THNX!!!!

Your welcome. Tuurlijk kunnen oma's hun mond niet houden. Zijn veel te opgetogen dat hun kleinkind gaat trouwen. Wat voor spannends gebeurd er nou nog in hun leven?!

Maak er een mooie dag van.
Doe gewoon waar je jezelf prettig bij voelt. Het is jullie huwelijk.
quote:rieltje schreef op 06 april 2011 @ 15:10:

Jammer de bammer, maar trouwen is niet voor jullie alleen.

Gelukkig kan een bruidspaar dat helemaal zelf bepalen, wij hebben zelf enkel getuigen gehad bij de plechtigheid en voor de rest helemaal niemand.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Als je met jouw oma een goede band hebt, zou het mooi zijn als zij erbij kan zijn.

Voor je oma betekent het misschien wel heel erg veel dat ze bij jouw bruiloft mag zijn. En zou t ook een grote teleurstelling kunnen zijn als de dag voorbij gaat zonder haar aanwezigheid.
quote:NannieB schreef op 06 april 2011 @ 15:24:

Wat een ontzettend leuk idee. Op deze manier heb je ze er toch bij betrokken. Super hoor!
@aliveandkicking Haha ja dat klopt.. Ergens snap ik het ook wel hoor.. Alleen is het met zoiets gewoon een vreselijk moeilijke keuze.
Als ik trouw, nodig ik iedereen inclusief het hele Viva forum uit.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd...

*maar dit zit er voorlopig niet in, aangezien ik al jaaaren vrijgezel ben*
Waarom vind je het zo moeilijk? Als je niemand voor het hoofd wilt stoten en bang bent voor commentaar achteraf is het misschien niet zo'n goed idee om stiekem te trouwen.

Sta je er wel 100% achter of vind je het eigenlijk wel jammer dat de opa's en oma's er niet bij kunnen zijn als je deze keuze maakt?
quote:Caesarion schreef op 06 april 2011 @ 15:38:

Als ik trouw, nodig ik iedereen inclusief het hele Viva forum uit.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd...

*maar dit zit er voorlopig niet in, aangezien ik al jaaaren vrijgezel ben*Misschien kunnen we vast brainstormen over de dresscode en hoe extravagant de vrijgezellenparty moet zijn?
quote:Aliveandkicking schreef op 06 april 2011 @ 15:14:

Ik heb het ook gehad dat een voor mij onbekend iemand, maar voor schoonmoeder niet, onverwacht op het stadhuis verscheen. We waren not amused en hebben haar weggestuurd...

Een trouwplechtigheid is openbaar en voor iedereen toegankelijk. Als deze persoon er op had gestaan had ze mogen blijven.

Bij ons stonden ook mensen te kijken die wij niet hadden uitgenodigd. Voornamelijk vriendinnen van mijn moeder. Ik vond het juist wel leuk, zo'n hele horde geinteresseerde mensen. Ook voor mijn moeder vond ik het leuk dat ze gekomen waren. Of ze mee naar binnen zijn gegaan weet ik niet. We hadden zo veel mensen in het gemeentehuis dat er een groot deel zelfs moest staan.
quote:batwom schreef op 06 april 2011 @ 15:42:

[...]

Misschien kunnen we vast brainstormen over de dresscode en hoe extravagant de vrijgezellenparty moet zijn? "

Hahaa, alleen dit voorpret doet mij al keihard lachen van achter mijn laptop. Zie het allemaal al voor me, al die Vivachicks in "snollybolly" outfits die alle Cheapendales op mijn vrijgezellenfeest lastig vallen..
Als je nu besloten kring trouwt en de trouwlocatie voor de gasten als verrassing houdt.

De verzamellocatie (koffiehuis bijv) zet je dan wel op de kaart/uitnodiging.

Mochten hier anderen op komen draven dan kan de ceremoniemeester aankondigen dat die en die mee mogen komen voor de ceremonie en de rest wordt hartelijk bedankt voor hun komst

ps. Gefeliciteerd met je zwangerschap en verloving. Maak er een mpoie dag van die loppt zoals jij wilt.
Even achter de PC gekropen om een beter antwoord te geven of iig die hier onder toe te lichten.

Ik begrijp dat in besloten kring trouwen en trouwlocatie niet strookt met gratis trouwen op het stadhuis, maar de gasten hoeven niet te weten dat jullie gewoon daar gaan trouwen.

Je kunt gewoon op de kaart zetten dat je in besloten kring trouwt en waar het verzamelpunt is.

Ik hoop dat je je Oma's op deze manier toch ook uit kunt nodigen. Ik vind het nog steeds heel jammer dat ze er beiden toch niet meer bij konden zijn dat jaar.

Een andere optie is eventueel om met zijn 2tjes echt te trouwen maar de ceremonie ergens anders plaats te laten vinden. Je laat je dan trouwen door een goede vriend ofzo op een locatie die jou aanstaat maar die je niet speciaal hoeft af te huren. Of gewoon in je eigen huiskamer, die is zowieso besloten
En nog even: als ik op een kaart zie dat er in besloten kring getrouwd wordt haal ik het echt niet in mijn hoofd om erheen te gaan. Eventueel ga ik buiten kijken bij de trap van het stadhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven