Dilemma

02-11-2017 21:02 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het topic bij de juiste categorie staat, maar dit is mijn verhaal.

Een vriend van me heeft sinds begin dit jaar een vriendin. Na een paar maanden gaf hij me aan dat hij regelmatig met een vrouw erotische gesprekken had, een vrouw die ik nota bene kende. Ik keurde het niet goed, maar moeide me verder niet. Ik kende zijn vriendin toen nauwelijks. Ik wist wie ze was, meer niet. Na een vijftal maanden relatie kwam zij erachter dat hij maandenlang met die vrouw had gechat. De relatie was voor haar over en ze stortte in (depressie e.d.)...

Hij besefte toen pas wat hij kwijt was en deed alle moeite om terug een kans te krijgen. Met succes, want sinds september vormen ze terug een koppel. Zijn vriendin heeft in de maanden dat het gedaan was veel verteld, gevraagd... omdat ze graag eens met iemand sprak die hem kende, wat diens visie was e.d. Ik heb voor die vriend een goed woordje gedaan, omdat ik zag dat hij oprecht spijt had en moeite deed. Door die gesprekken heb ik haar op een bepaalde manier leren kennen, en veel respect voor haar gekregen hoe ze met depressie, bedrog e.d. omging.

Nu heb ik echter vernomen dat hij terug met een vrouw aan het chatten is..., weer de erotische tour op. Ik heb hem erover aangesproken en hij geeft ook toe dat het gebeurt en/of gebeurd is. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat het onrespectvol is naar zijn vriendin toe en dat beseft hij ook wel. Ik vind het vervelend dat ik dit opnieuw weet.

Hij heeft me beloofd dat het nu verleden tijd is, hij ermee stopt. Ik wil hem graag geloven, maar niet gemakkelijk omdat het al de tweede keer is. Daarom heb ik hem nu gezegd: ik ga niet zomaar naar haar toe om jouw fout ter sprake te brengen, maar als ze zelf begint over vertrouwen e.d. kan je niet verwachten dat ik voor je lieg. Als ik erachter kom, dat je wel nog met dezelfde of een andere vrouw erotische chats zou sturen, dan stel ik je wel voor de keuze dat of jij of ik je vriendin inlicht...

Mijn dilemma is aan de ene kant dat ik geen vriend wil verraden, aan de andere kant heb ik veel respect voor zijn vriendin die ik intussen ook behoorlijk goed ken en die moeilijke waters heeft doorzwommen de laatste maanden en hem alsnog terug een kans geeft. Maar als zij dit te weten komt (uit zichzelf of door iemand anders) dan vrees ik dat ze opnieuw in een zware depressie belandt. De vraag is is dan, wat is het beste... een vriend iets zien uitspoken waarvan je weet dat hij haar enorm zou kwetsen, maar zolang ze het niet weet is het 'oké'.

Wat zouden jullie doen? Of zouden jullie hetzelfde gezegd hebben?
anoniem_358070 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 21:26
5.95% gewijzigd
Ik zou me er niet mee bemoeien. Dus niet vertellen, ook niet als ze er naar vraagt. Als ze er naar vraagt, zeg je gewoon dat ze voor dat soort vragen bij haar vriend moet zijn.
Ik zou me er niet mee bemoeien, eerlijk gezegd snap ik niet dat zijn vriendin weer bij hem terug is.
Nee, ik dacht dat hij 'zijn lesje' wel geleerd had... maar blijkbaar niet. Daarnaast was het eerst een relatie van een klein half jaar, maanden niets en nu pas terug een à twee maanden.
ik snap niet dat jullie nog met hem praten uberhaupt...

brr.
Lorem Ipsum
Ben jij verliefd geworden op die vriendin, Justme1989?
Nee, haha, verliefd zeker niet. Ik ben een vrouw :D :D. Dat had ik misschien duidelijk moeten maken.
anoniem_358070 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 21:28
73.71% gewijzigd
Oakes schreef:
02-11-2017 21:24
Ben jij verliefd geworden op die vriendin, Justme1989?
Maakt dat wat uit?
justme1989 schreef:
02-11-2017 21:24
Nee, haha, verliefd zeker niet. Ik ben een vrouw :D :D. Dat had ik misschien duidelijk moeten maken.
Ja en? Vrouwen kunnen ook op vrouwen vallen hoor :-D
Geen onlogische vraag, omdat ik sprak over respect voor haar e.d. Maar ik ben gewoon een vrouw waarvan een goede kameraad zijn vriendin bedriegt.
Ja, haha dat is ook weer waar. Maar dat is dus absoluut niet het geval. Puur een morele kwestie.
Je hebt hem nu gewaarschuwd. Hij heeft je beloofd ermee te stoppen.
Meer moet je niet willen doen.
Als hij zo stom is om het weer te doen en het je op te biechten, dán moet je er wat mee. Nu heb je je als een goede vriend gedragen en hem gezegd te stoppen.
Dit hoef je haar niet te vertellen. Zeker niet als het nu voorbij is.
Zo niet, dan zie je dat dan wel weer. Maar ga niet lopen vissen en zoeken, want dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Wat een lul. Ik denk dat je het goed hebt aangepakt, maar ik denk niet meer dat hij nu nog tegen jou verteld wat hij uitspookt. Overigens denk ik dat hij er ook gewoon mee doorgaat.
Bjort schreef:
02-11-2017 21:27
Maakt dat wat uit?
Misschien wil TO het nu aan vriendin vertellen zodat zij zich snikkend in zijn armen kan storten. Ze kijken elkaar daarna ademloos aan en dan volgt DE kus. Je weet tog, Bouquet Reeks.

Maar misschien is dat niet de bedoeling van TO. Handelt hij vanuit oprecht, belangeloos, objectief respect. Dat zou kunnen. Misschien.
turquasi schreef:
02-11-2017 21:19
ik snap niet dat jullie nog met hem praten uberhaupt...

brr.
Je kan toch niet zomaar een vriend laten vallen omdat hij een fout begaat? Zo ben ik nu ook weer niet.
justme1989 schreef:
02-11-2017 21:31
Ja, haha dat is ook weer waar. Maar dat is dus absoluut niet het geval. Puur een morele kwestie.
Dan is het lastig. Ik snap best dat je dan meningen wil peilen.
Doreia schreef:
02-11-2017 21:32
Je hebt hem nu gewaarschuwd. Hij heeft je beloofd ermee te stoppen.
Meer moet je niet willen doen.
Als hij zo stom is om het weer te doen en het je op te biechten, dán moet je er wat mee. Nu heb je je als een goede vriend gedragen en hem gezegd te stoppen.
Dit hoef je haar niet te vertellen. Zeker niet als het nu voorbij is.
Zo niet, dan zie je dat dan wel weer. Maar ga niet lopen vissen en zoeken, want dat is niet jouw verantwoordelijkheid.
Nee, vissen en zoeken doe ik zeker niet. Ik hoop ook dat hij het laat nu... maar dat heeft hij al eens beloofd en is ook niet gelukt.
justme1989 schreef:
Je kan toch niet zomaar een vriend laten vallen omdat hij een fout begaat? Zo ben ik nu ook weer niet.
Gewoon niet mee bemoeien, die vriendin wist toch dat hij niet te vertrouwen was.
justme1989 schreef:
02-11-2017 21:34
Nee, vissen en zoeken doe ik zeker niet. Ik hoop ook dat hij het laat nu... maar dat heeft hij al eens beloofd en is ook niet gelukt.
Maar het is niet aan jou om hem op te voeden.
Ik mag hopen dat hij het je nu niet meer verteld. En zo wel, dan moet je er iets mee. Maar dat weet hij ook wel als het goed is.
lolly-pop schreef:
Wat een lul. Ik denk dat je het goed hebt aangepakt, maar ik denk niet meer dat hij nu nog tegen jou verteld wat hij uitspookt. Overigens denk ik dat hij er ook gewoon mee doorgaat.
Hij heeft me dit keer ook niet zelf verteld wat hij uitspookt, dat ben ik ook maar door toeval te weten gekomen. De vorige keer (een half jaar geleden) toen heeft hij het wel zelf verteld. Nu heb ik hem wel aangesproken met wat ik - jammer genoeg hoor - te weten kwam. Hij heeft het bevestigd.
Bjort schreef:
02-11-2017 21:35
Gewoon niet mee bemoeien, die vriendin wist toch dat hij niet te vertrouwen was.
Deze. Je zult hoe dan ook de gebeten hond zijn als je je ermee bemoeit. Vriendin klinkt dramagevoelig? Al na een paar maanden relatie ingestort en depressief?
Oakes schreef:
Misschien wil TO het nu aan vriendin vertellen zodat zij zich snikkend in zijn armen kan storten. Ze kijken elkaar daarna ademloos aan en dan volgt DE kus. Je weet tog, Bouquet Reeks.

Maar misschien is dat niet de bedoeling van TO. Handelt hij vanuit oprecht, belangeloos, objectief respect. Dat zou kunnen. Misschien.
IK heb er geen belang of baat bij he. Ik vind het gewoon niet oké, omdat zij zoveel met me heeft gepraat over hem, depressie, relatie... en ergens vind ik het dan hypocriet om dan te zeggen van: tja, jouw keus om hem terug een kans te geven trek nu ook maar je plan. Ik vind het erg voor haar, maar aan de andere kant is en blijft hij wel een vriend die ik niet zomaar wil verraden. Maar zij is heel open en eerlijk tegen mij geweest over alles en het wringt dat ik nu (weeral) iets verzwijg.
Oakes schreef:
02-11-2017 21:38
Deze. Je zult hoe dan ook de gebeten hond zijn als je je ermee bemoeit. Vriendin klinkt dramagevoelig? Al na een paar maanden relatie ingestort en depressief?
Nee, zij heeft al eens een depressie overwonnen. We kunnen niet oordelen over iemands mentale gezondheid, wel?
justme1989 schreef:
02-11-2017 21:42
IK heb er geen belang of baat bij he. Ik vind het gewoon niet oké, omdat zij zoveel met me heeft gepraat over hem, depressie, relatie... en ergens vind ik het dan hypocriet om dan te zeggen van: tja, jouw keus om hem terug een kans te geven trek nu ook maar je plan. Ik vind het erg voor haar, maar aan de andere kant is en blijft hij wel een vriend die ik niet zomaar wil verraden. Maar zij is heel open en eerlijk tegen mij geweest over alles en het wringt dat ik nu (weeral) iets verzwijg.
Als je het verteld ben je ze dadelijk alle twee kwijt. Echt hoor, je had je er niet mee moet bemoeien toen hij haar terug wilde, je hebt een goed woordje gedaan voor hem, wringt daar de schoen misschien. Voel je je daar misschien lullig over?
Bjort schreef:
02-11-2017 21:45
Als je het verteld ben je ze dadelijk alle twee kwijt. Echt hoor, je had je er niet mee moet bemoeien toen hij haar terug wilde, je hebt een goed woordje gedaan voor hem, wringt daar de schoen mischien. Voel je je daar misschien lullig over?
Ik heb me niet bemoeid. Ze kwam zelf naar me toe en die vriend vroeg ook om a.u.b. in te gaan als ze vroeg om eens te praten. Ik gunde hem wel een tweede kans omdat ik toen zag dat hij spijt had. Als zij dan afkomt, kunnen we eens praten (ze had een depressie, weet ik veel wat dan helpt...). Ik heb een goed woord gedaan, omdat ik het toen ook effectief meende hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven