Dilemma
zondag 13 mei 2018 om 15:09
Graag hoor ik jullie advies over het volgende probleem.
Ik ben getrouwd, kinderen van 6 en 8 jaar. We zijn 14 jaar samen. 2 jaar geleden heb ik iemand ontmoet met wie het heel erg klikte. Zowel emotioneel als fysiek was er een ontzettende aantrekkingskracht. Ook hij is getrouwd en heeft kinderen. Beide vanaf begin af aan duidelijk geweest dat we voor het thuisfront zouden gaan. Af en toe fysiek wel dingen gebeurd, maar niet met elkaar naar bed geweest en vooral heel veel en vaak met elkaar gesproken/geappt etc.
Inmiddels steeds meer twijfels over thuis gekregen. En afgelopen weken veel goede gesprekken gevoerd waarbij we allebei onze twijfels blijken te hebben, maar er wel samen voor willen gaan.
De vraag is nu of ik mijn man moet vertellen dat ik verliefd ben (geweest) op een ander of dat ik hiermee alles alleen maar ingewikkelder maak.
Uiteraard begrijp ik dat ik dit zelf heb veroorzaakt en naïef ben geweest en ja dat vreemdgaan als dit vreemdgaan is (?) dan misschien toch zegt dat je iets mist in je relatie. Maar nu ik tot deze inzichten ben wil ik behalve er met mijn man uitkomen wel graag een verstandige beslissing nemen over wel/niet vertellen over de ander.. wat is jullie advies?
Ik ben getrouwd, kinderen van 6 en 8 jaar. We zijn 14 jaar samen. 2 jaar geleden heb ik iemand ontmoet met wie het heel erg klikte. Zowel emotioneel als fysiek was er een ontzettende aantrekkingskracht. Ook hij is getrouwd en heeft kinderen. Beide vanaf begin af aan duidelijk geweest dat we voor het thuisfront zouden gaan. Af en toe fysiek wel dingen gebeurd, maar niet met elkaar naar bed geweest en vooral heel veel en vaak met elkaar gesproken/geappt etc.
Inmiddels steeds meer twijfels over thuis gekregen. En afgelopen weken veel goede gesprekken gevoerd waarbij we allebei onze twijfels blijken te hebben, maar er wel samen voor willen gaan.
De vraag is nu of ik mijn man moet vertellen dat ik verliefd ben (geweest) op een ander of dat ik hiermee alles alleen maar ingewikkelder maak.
Uiteraard begrijp ik dat ik dit zelf heb veroorzaakt en naïef ben geweest en ja dat vreemdgaan als dit vreemdgaan is (?) dan misschien toch zegt dat je iets mist in je relatie. Maar nu ik tot deze inzichten ben wil ik behalve er met mijn man uitkomen wel graag een verstandige beslissing nemen over wel/niet vertellen over de ander.. wat is jullie advies?
anoniem_369425 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 03:13
1.20% gewijzigd
maandag 14 mei 2018 om 19:45
Dit dus.Dreamchild schreef: ↑14-05-2018 18:24Als je het je man vertelt, dan verlicht jij jouw klotegevoel (schuldgevoel) door hem een klotegevoel (verdriet) te geven. De vraag is dus, heb jij het er voor over om hem dat klotegevoel te bezorgen om maar van jouw klotegevoel van te komen?
maandag 14 mei 2018 om 21:07
TO, hoe zou je het vinden als je man met een leuke collega emotionele en intieme gesprekken heeft en een aantal keren met haar heeft gezoend en eventueel een beetje geflikflooid hadden, maar er bij vertelt "we zijn niet naar bed geweest" ?
Verplaats je je eens in hem, de man met wie je kinderen hebt en lief en leed deelt / deelde.
Verplaats je je eens in hem, de man met wie je kinderen hebt en lief en leed deelt / deelde.
maandag 14 mei 2018 om 22:36
Ik zou het juist wel vertellen. Daarna met een schone lei verder, als jouw man dat dan nog wil. Maar dan heeft hij in ieder geval de keus, een keus die hij nu uit ontwetendheid niet heeft.
Het kán je relatie beter maken, als je kunt uitleggen waarom het is gebeurd. Er samen aan werken dat er aan zoiets geen behoefte meer is. Juist nú is het moment van de waarheid. Hier kun je beter niet over een tijdje mee aankomen, of je hebt crisis nr 2.
Het kán je relatie beter maken, als je kunt uitleggen waarom het is gebeurd. Er samen aan werken dat er aan zoiets geen behoefte meer is. Juist nú is het moment van de waarheid. Hier kun je beter niet over een tijdje mee aankomen, of je hebt crisis nr 2.
dinsdag 15 mei 2018 om 01:46
Ik denk dat het dikgedrukte alles zegt.Lattemachiatto schreef: ↑14-05-2018 10:37Heb zeker niet bedoeld niet eerlijk te zijn.
Elkaar 2 jaar geleden ontmoet, sindsdien intensief contact. Enerzijds zakelijk, anderzijds ook andere gesprekken. Met vlagen lichamelijk/flirten. Niet daadwerkelijk seks gehad. Beide steeds aangegeven voor thuis te gaan. Werken nauw samen. Ander werk/overplaatsing (niet direct) mogelijk.
Verder geef ik zeker mijn man niet de schuld van deze situatie. We zitten hier samen in. En ik heb wel degelijk een aandeel. Denk idd wat een van jullie ook zei dat ik door verliefdheid iemand anders relatie thuis heb laten versloffen.
En ja dat is heel dom en naïef geweest, maar probleem is dat het heel onschuldig begon en steeds geleidelijk verder ging.
Sindsdien intensief contact impliceert dat het nog steeds gaande is (geen einde aangegeven).
En niet daadwerkelijk seks gehad, don't beat around the Bush, wie denk je voor de gek te houden?
Orale seks, handwerk(voor de duidelijkheid vingeren en aftrekken) is ook seks.
Ja, je gaat man pijn doen met de waarheid en iets kapot maken, wat je alleen niet realiseert is dat je het al kapot hebt gemaakt en pijn hebt aangericht alleen is dit nog bedekt in een sluier van smerige leugens(waarheid achterwege laten).
Geef je man hoe kut het ook is, de kans om te kiezen of hij zijn leven zou willen blijven delen met een vreemdganger, you owe him.
dinsdag 15 mei 2018 om 12:54
Wat vind je zelf en wat denk je dat je man zal vinden? Het lijkt of je het allemaal niet zo kwalijk vindt, alsof het onschuldig was. Maar ik kan het mis hebben.
Kan er in een huwelijk sprake zijn van dergelijk lichamelijk contact met een ander wat OK zou moeten zijn in jouw ogen? Zou jouw man hetzelfde ‘mogen’ doen (en verbergen) voor jou?
Ik weet niet of het gaat helpen dat het incidenteel was. Het is mijn inziens geen reden om het je man niet te vertellen. Je man mag zelf bepalen of het helpt dat het incidenteel was.
Voor mij zou het pijnlijker zijn dat je al twee jaar hier mee bezig bent en het nu pas verteld. Het eerder met je man delen zou de ‘incidentele’ lichamelijke aspecten misschien hebben kunnen voorkomen omdat je dan aan je relatie met je man was gaan werken. Maar ja, dat is achteraf. Het wordt nog moeilijker als hij er zelf achter komt. Snel vertellen, dus.
Kan er in een huwelijk sprake zijn van dergelijk lichamelijk contact met een ander wat OK zou moeten zijn in jouw ogen? Zou jouw man hetzelfde ‘mogen’ doen (en verbergen) voor jou?
Ik weet niet of het gaat helpen dat het incidenteel was. Het is mijn inziens geen reden om het je man niet te vertellen. Je man mag zelf bepalen of het helpt dat het incidenteel was.
Voor mij zou het pijnlijker zijn dat je al twee jaar hier mee bezig bent en het nu pas verteld. Het eerder met je man delen zou de ‘incidentele’ lichamelijke aspecten misschien hebben kunnen voorkomen omdat je dan aan je relatie met je man was gaan werken. Maar ja, dat is achteraf. Het wordt nog moeilijker als hij er zelf achter komt. Snel vertellen, dus.
anoniem_357496 wijzigde dit bericht op 17-05-2018 09:23
0.56% gewijzigd
dinsdag 15 mei 2018 om 18:36
Nee, zodat hij beschikt over alle feiten(de waarheid) en vanuit daar een eerlijke (want wordt niet in het duister gehouden) keuze kan maken of hij zijn leven wel/niet blijft delen met een vreemdganger(die lichamelijkheden -niet zoenen- incidenteel benoemd en als niet daadwerkelijk seks).lattemachiato schreef: ↑15-05-2018 17:22Even voor de duidelijkheid, ik ben dit niet. Mijn kinderen zijn al volwassen en wij zijn al 22 jaar getrouwd.
En waarom zou je het in godsnaam vertellen? Zodat hij zich ook lekker rot voelt?
kristallenbolletje wijzigde dit bericht op 15-05-2018 18:38
2.84% gewijzigd
dinsdag 15 mei 2018 om 18:37
Dit dus.Lattemachiatto schreef: ↑15-05-2018 11:36Eens...
Maakt het voor jullie nog uit of lichamelijke aspecten incidenteel zijn geweest of regelmatiger? Gaat in dit geval echt om slechts incidenteel lichamelijk
dinsdag 15 mei 2018 om 18:41
En dat bepaal jij en niet je man ?Lattemachiatto schreef: ↑15-05-2018 11:36Eens...
Maakt het voor jullie nog uit of lichamelijke aspecten incidenteel zijn geweest of regelmatiger? Gaat in dit geval echt om slechts incidenteel lichamelijk
Orale seks, handwerk(voor de duidelijkheid vingeren en aftrekken) is ook seks.
Voor vreemdgaan hoef je zelfs niet eens elkaars geslachtsorganen aan te raken. Kussen, bloot strelen of soortgelijke intimiteiten is ook vreemdgaan. Afgezien nog van emotioneel vreemdgaan.