Dilemma

13-05-2018 15:09 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag hoor ik jullie advies over het volgende probleem.

Ik ben getrouwd, kinderen van 6 en 8 jaar. We zijn 14 jaar samen. 2 jaar geleden heb ik iemand ontmoet met wie het heel erg klikte. Zowel emotioneel als fysiek was er een ontzettende aantrekkingskracht. Ook hij is getrouwd en heeft kinderen. Beide vanaf begin af aan duidelijk geweest dat we voor het thuisfront zouden gaan. Af en toe fysiek wel dingen gebeurd, maar niet met elkaar naar bed geweest en vooral heel veel en vaak met elkaar gesproken/geappt etc.

Inmiddels steeds meer twijfels over thuis gekregen. En afgelopen weken veel goede gesprekken gevoerd waarbij we allebei onze twijfels blijken te hebben, maar er wel samen voor willen gaan.

De vraag is nu of ik mijn man moet vertellen dat ik verliefd ben (geweest) op een ander of dat ik hiermee alles alleen maar ingewikkelder maak.

Uiteraard begrijp ik dat ik dit zelf heb veroorzaakt en naïef ben geweest en ja dat vreemdgaan als dit vreemdgaan is (?) dan misschien toch zegt dat je iets mist in je relatie. Maar nu ik tot deze inzichten ben wil ik behalve er met mijn man uitkomen wel graag een verstandige beslissing nemen over wel/niet vertellen over de ander.. wat is jullie advies?
anoniem_369425 wijzigde dit bericht op 14-05-2018 03:13
1.20% gewijzigd
Zoals jij het beschrijft ben je niet vreemd gegaan. Het lijkt mij dat je alles alleen nog maar ingewikkelder maakt als je dit gaat vertellen. Wat heb je daar dan aan?
Hoezo staat geweest tussen haakjes? Heb je nog contact met die man dan?
Tenzij je je relatie kapot wil: niets zeggen
Als ik je man was, zou ik het in die twee jaar al willen hebben weten. Zeker als er ook fysieke dingen gebeurd zijn.
vraag is nu of ik mijn man moet vertellen dat ik verliefd ben (geweest) op een ander of dat ik hiermee alles alleen maar ingewikkelder maak.

je riskeert dat je man je hierdoor de deur wijst omdat hij niet gelooft dat je niet naar bed ben gegaan met die andere vent. of dat het vertrouwen volledig verdwijnt binnen jullie relatie wat tot onherstelbare schade kan leiden. wat bedoel je met 'fysiek af en toe dingen gebeurd'? wat zijn die 'dingen'? :sarcastic:
als je het gevoel hebt dat je iets mist in je relatie zou je dat met je man kunnen bespreken zodat je deze fout nooit meer maakt. vervolgens die andere vent blokkeren uit je app en niet meer spreken want als je man op eigen houtje hier toevallig achterkomt ben je nog verder van huis.
Zeggen tegen man dat je het gevoel hebt dat er iets beter kan in jullie relatie. Dat hele verhaal achterwege laten.
jo12345 schreef:
13-05-2018 15:13
Zoals jij het beschrijft ben je niet vreemd gegaan. Het lijkt mij dat je alles alleen nog maar ingewikkelder maakt als je dit gaat vertellen. Wat heb je daar dan aan?
Niet vreemdgaan ? Als jullie fysiek iets met elkaar gedaan hebben, ook al is dat geen neuken, maar wel zoenen, elkaar (naakt) voelen dan ga je over een grens. Ja ik zou het je man vertellen en aan hem de keuze of hij verder met je wil. Anders leef je met een leugen.
Probleem is dat ik vanwege werk nog veel contact heb met ander. Dit kan ook niet direct veranderen. Incidenteel is er wel gezoend...
Lattemachiatto schreef:
13-05-2018 15:19
Probleem is dat ik vanwege werk nog veel contact heb met ander. Dit kan ook niet direct veranderen. Incidenteel is er wel gezoend...
Zoenen is toch ook vreemdgaan? Als je zelf dacht dat het geen vreemdgaan was had je het vast wel verteld, je weet dat je te ver bent gegaan. Ik ben van eerlijk vertellen. Wie zich brandt moet ook op de blaren zitten.
Als je er nu niks meer mee doet en vol voor je relatie wil gaan, zou ik zwijgen.
Hoewel ik voor eerlijkheid ben, wat bereik je ermee als het nu vertelt, behalve dat het hem enorm veel pijn doet? Bedenk voor jezelf wat je wil. Wil je echt met hem verder, dan maakt het vertellen de toekomst alleen maar moeilijker. Wil je niet met hem verder, maakt het vertellen het voor hem alleen nog maar pijnlijker. Gebruik het niet als excuus maar wees vooral eerlijk naar jezelf.
Het komt altijd weer goed...het kost alleen maar tijd
Wat is incidenteel zoenen? Begin maar eens met eerlijk te zijn tegen jezelf.
Lattemachiatto schreef:
13-05-2018 15:19

relatie met een collega is sowieso vragen om problemen ongeacht de omstandigheden.
ik zou er direct mee kappen en niet meer zoenen of appen met die gast.
Bloody_Mary schreef:
13-05-2018 15:23
Als je er nu niks meer mee doet en vol voor je relatie wil gaan, zou ik zwijgen.
Ja, toch wel dit. Als je het wilde vertellen had je dat twee jaar geleden moeten doen. Maar het is wel degelijk vreemdgaan hoor.
Bloody_Mary schreef:
13-05-2018 15:23
100% dit.
.
Punt wat ik ook moeilijk vind is dat mijn man weet van bestaan andere man. Ook ivm eerder vertelde roddel waarbij ik toen wel heb aangegeven dat er wederzijds gevoelens zijn, maar niet vraagt of er iets gebeurd is. Of maar blijk geeft van enig vermoeden van vreemdgaan. Hierdoor krijg ik het gevoel dat het hem niet zo interesseert (is niet zo denk ik).
Lattemachiatto schreef:
13-05-2018 15:37
Punt wat ik ook moeilijk vind is dat mijn man weet van bestaan andere man. Ook ivm eerder vertelde roddel waarbij ik toen wel heb aangegeven dat er wederzijds gevoelens zijn, maar niet vraagt of er iets gebeurd is. Of maar blijk geeft van enig vermoeden van vreemdgaan. Hierdoor krijg ik het gevoel dat het hem niet zo interesseert (is niet zo denk ik).
Dat heb jij hopelijk niet als excuus gezien om aan te blijven rommelen met die ander?
Draai het eens om:

Als jij samen met je man besluit om te vechten voor een relatie waar jullie beiden over twijfelen, zou je dan niet precies willen weten waar je eigenlijk voor vecht?
Lattemachiatto schreef:
13-05-2018 15:37
Ik denk dat hij er gewoon vanuit gaat dat jij niet vreemdgaat en een rotsvast vertrouwen heeft. Dan kun je nu wel eerlijk gaan zijn, maar je weet niet wat het met hem doet als dat vertrouwen aan het wankelen raakt. Kan einde relatie gaan worden, zelfs als hij dat niet eens wil.

Eerlijkheid kan meer kapot maken dan je lief is. Ik was vroeger voor totale eerlijkheid, maar ben daarvan terug gekomen. Er zijn maar weinig mensen die daarmee om kunnen gaan.
impala wijzigde dit bericht op 13-05-2018 15:46
11.04% gewijzigd
.
Yette, bedoel je dat ik het dan juist wel moet vertellen?
Lattemachiatto schreef:
13-05-2018 15:43
Yette, bedoel je dat ik het dan juist wel moet vertellen?
Dat moet je zelf bedenken. Ik zou het willen weten.
yette schreef:
13-05-2018 15:46
Dat moet je zelf bedenken. Ik zou het willen weten.
Ik niet.
.
impala schreef:
13-05-2018 15:43
Ik denk dat hij er gewoon vanuit gaat dat jij niet vreemdgaat en een rotsvast vertrouwen heeft. Dan kun je nu wel eerlijk gaan zijn, maar je weet niet wat het met hem doet als dat vertrouwen aan het wankelen raakt. Kan einde relatie gaan worden, zelfs als hij dat niet eens wil.
Of zou het kunnen dat man zelf ook vreemdgaat/vreemd is gegaan en denkt 'Als ik er niet naar vraag, hoef ik mijn vreemdgaan ook niet op te biechten'?
Weet 100% zeker (voor zover je iets 100% weet) dat man niet is vreemdgegaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven