Dingen die je niet mag van je partner en naar luistert

19-02-2020 13:03 380 berichten
TO trapt af. Oké, ik ben tegen verbieden van dingen. Maar heel soms heeft ie wel een punt. Vroeger nam ik nog wel eens een lifter mee. Vriend wil dat Echt niet hebben ivm gevaarlijk. Dus hou ik me daar ook aan. Hebben jullie ook van dit soort kleine dingen?
Alle reacties Link kopieren
Neuken met andere mannen als hij er niet bij is en drugs gebruiken. Maar dat zijn geen dingen waar ik problemen mee heb.
Murrmurr schreef:
19-02-2020 13:15
Okee we doen een literatuurkwisje: hoe heet de stijlfout in de titel?
Was dat geen tante betje?
Ceylon schreef:
19-02-2020 13:20
Idem. Maar ik wil best luisteren en soms wil ik hem het plezier wel doen. Hij vindt lang haar mooier dan kort. Ik heb ze jarenlang kort gedragen en laat ze nu groeien. Dat doe ik voor hem (denkt hij).
Dat soort dingen doe ik dus echt niet. Gelukkig weet hij dat ook vanaf dag 1 en vind hij dat juist zo leuk. Zegt hij. :-D
Murrmurr schreef:
19-02-2020 13:15
Okee we doen een literatuurkwisje: hoe heet de stijlfout in de titel?
Is dit een zeugma?
Murrmurr schreef:
19-02-2020 13:12
Bitch pleeeeeeaaaaase enorme deceptie. Ik had een smsje gestuurd waarvan ik achteraf niet echt zeker weet of het aangekomen is en ook nog zonder naam maar die zou in zijn telefoon opgeslagen kunnen zijn. Nooit iets op gehoord. En toen was er nog het sportschooldebacle waarbij mijn nummer in een rood doosje verdween. Het zit me niet mee en nu blijf ik celibatair.
cellarbatair in jouw geval.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik luister naar mijn partner en we hebben het over dingen die hij minder leuk vindt en andersom.
Het is aan mij wat ik er mee doe.
Verbieden is een groot woord, maar mijn man raakt zwáár over de zeik en sacherijnig als ik een appel eet of iets wat kraakt in zijn bijzijn. Echt totaal onredelijk wordt hij dan (maar schijnt een aandoening te zijn en hij kan er niks aan doen), dus als ik een appel wil eten, stel ik dat even uit of ga ik dat ergens anders doen. Maar verder verbiedt hij me niets en laat ik me niets verbieden.
Foutieve samentrekking?
Oudblond schreef:
19-02-2020 13:24
cellarbatair in jouw geval.
U is een poeet
Dubbeljus schreef:
19-02-2020 13:25
Foutieve samentrekking?
Ja tog?
pamelacourson schreef:
19-02-2020 13:25
Verbieden is een groot woord, maar mijn man raakt zwáár over de zeik en sacherijnig als ik een appel eet of iets wat kraakt in zijn bijzijn. Echt totaal onredelijk wordt hij dan (maar schijnt een aandoening te zijn en hij kan er niks aan doen), dus als ik een appel wil eten, stel ik dat even uit of ga ik dat ergens anders doen. Maar verder verbiedt hij me niets en laat ik me niets verbieden.

Ja die snap ik. Ik ga ook slaan bij zulke dingen. Net als chips proppen en tanden over vork schrapen.
Mijn man doet dat voor zijn eigen veiligheid niet meer.

Misofonie heet het.
Astoria schreef:
19-02-2020 13:23
Is dit een zeugma?
Nee, ik was vergeten wat dat was maar dan telt het werkwoord dubbel

Ik zag je mooie ogen maar de stoep te laat staat me bij
abracadabra schreef:
19-02-2020 13:22
Neuken met andere mannen als hij er niet bij is en drugs gebruiken. Maar dat zijn geen dingen waar ik problemen mee heb.
Ja oké, dit is bij mij dan ook wel het geval. :-)
PoesinBoots schreef:
19-02-2020 13:27
Ja die snap ik. Ik ga ook slaan bij zulke dingen. Net als chips proppen en tanden over vork schrapen.
Mijn man doet dat voor zijn eigen veiligheid niet meer.

Misofonie heet het.
Yes.

Ik vind bijvoorbeeld die chips direct uit een zakje eten echt heel erg. Dat kraakt echt vreselijk.
En als ze met open mond eten inderdaad.

Net als tandenknarsen en voetballen tegen mijn poort.
Ik heb het ook altijd gehad maar als ik moe ben is het echt heel erg.

Ga meestal maar zelfs even elders zitten of zet koptelefoon op.
Ik probeer chips uit een zakje te verbieden, maar ja aangezien ik ook nooit doe wat hij wil. :roll:

Ik pak dus een bakje, plet de chips in zak een beetje en mieter ze in dat bakje. Meestal weet hij hoe laat het is en zegt dan ook niks meer voor zijn eigen veiligheid.

De laatste tijd koop ik liever noten. In een papieren zak. Helpt ook.
Maar ik verbied niks. :lol: :lol: :lol:
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 19-02-2020 13:38
1.44% gewijzigd
Mijn ex mocht van mij niet kietelen, bijten, stiekem er exen op nahouden in verschillende landen die amper doorhadden dat ze exen waren en smakken aan de telefoon.

Maar er staat 'en luistert' dus dit is compleet off topic
Murrmurr schreef:
19-02-2020 13:27
Ja tog?
Ik vind het een lastige, want in het eerste deel gaat het over "de dingen die je niet mag van je partner" en het het tweede deel is "waar je naar luistert". Waar luister je dan naar, de dingen die je niet mag of je partner? En wat bepaalt dan precies de fout? het zou ook nog een combinatie van stijfouten kunnen zijn. Best ingewikkeld, gelukkig wel te begrijpen in de context.

Mijn hoofd tolt

On topic: Er zijn vast veel dingen die ik niet mag van hem, maar wat wil ie eraan doen? Als het om iets gaat waar ik het echt niet mee eens ben wil ik het alleen nog maar meer doen als hij het gaat verbieden.
Astoria schreef:
19-02-2020 13:33
Ik vind het een lastige, want in het eerste deel gaat het over "de dingen die je niet mag van je partner" en het het tweede deel is "waar je naar luistert". Waar luister je dan naar, de dingen die je niet mag of je partner? En wat bepaalt dan precies de fout? het zou ook nog een combinatie van stijfouten kunnen zijn. Best ingewikkeld, gelukkig wel te begrijpen in de context.

Mijn hoofd tolt

On topic: Er zijn vast veel dingen die ik niet mag van hem, maar wat wil ie eraan doen? Als het om iets gaat waar ik het echt niet mee eens ben wil ik het alleen nog maar meer doen als hij het gaat verbieden.
Er valt niks te verbieden door de ander lijkt me? En het meer willen doen? Waarom?

Of je wilt iets of je wilt iets niet. Toch?
Luci_Morgenster schreef:
19-02-2020 13:23
Dat soort dingen doe ik dus echt niet. Gelukkig weet hij dat ook vanaf dag 1 en vind hij dat juist zo leuk. Zegt hij. :-D
Dan lees je niet goed ;-D

Ik laat mijn haar groeien omdat ik dat korte inmiddels beu ben. Wilde eens iets anders. Maar Man denkt dat ik ze laat groeien om hem een plezier te doen. Ik weerspreek dat niet, maar gun hem zijn aanname.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
19-02-2020 13:38
Dan lees je niet goed ;-D

Ik laat mijn haar groeien omdat ik dat korte inmiddels beu ben. Wilde eens iets anders. Maar Man denkt dat ik ze laat groeien om hem een plezier te doen. Ik weerspreek dat niet, maar gun hem zijn aanname.
:-D :-D :-D

Dat zeker niet doen dan.
Pergamon schreef:
19-02-2020 13:17
Oh, als mijn partner echt iets NIET zou willen, dan wil ik best luisteren naar zijn argumenten en indien gewenst meegaan in zijn wens. Ik bedoel, het is mijn partner. Daar kan ik toch best ietd voor aanpassen als hij dat echt rot vindt? Dat doet hij ook voor mij. Dan hebben we het natuurlijk niet over vriendschappen opzeggen, maar inderdaad bijvoorbeeld geen lifters meenemen.
hier ben ik het wel mee eens. ik ga er vanuit dat mijn partner het beste wil voor mij, en ik zou het ook niet verbieden willen noemen. en andersom gaat het ook op. en dat zijn idd dingen als door het donker en laat over straat gaan, lifters etc.
Don't cry, buy a bag and move on.
Avondeten overslaan :whip: uiteraard niet goed voor me maar het gebeurde eerst weleens. Toen is hij een aantal keer goed boos geworden :-D
Mijn man heeft me vanaf het begin af duidelijk gemaakt dat hij mij verbiedt hem dingen te verbieden😜. Nou ja, ten strengste aanbevolen dan.
Luci_Morgenster schreef:
19-02-2020 13:37
Er valt niks te verbieden door de ander lijkt me? En het meer willen doen? Waarom?

Of je wilt iets of je wilt iets niet. Toch?
Ik geloof niet dat hij me ooit iets onredelijks 'verboden' heeft. En ik ben soms gewoon heel irritant, dus als hij zegt "niet doen!" (om iets onbenulligs, ik heb het niet over vazen naar zijn hoofd smijten ofzo) dan doe ik het nog een paar keer. Kan ie meestal best om lachen.
Astoria schreef:
19-02-2020 13:33

Mijn hoofd tolt
Ja dus de fout is dat ze "waar je" heeft weggehaald. Dat is geen zeugma want de delen worden niet samengetrokken op een werkwoord.

Verschil tussen een goeie en foute samentrekking is dit:

Je kunt alleen woorden weglaten die in allebei de zinnen dezelfde functie (grammaticaal), dezelfde betekenis en hetzelfde getal (enkelvoud of meervoud) hebben.

'waar je' is hier samengetrokken met 'die je' en nu zijn de rapen gaar.
Ik mag niet ‘s avonds in het donker alleen naar huis fietsen.
Gelukkig voor hem ben ik de beroerdste niet en luister ik hierna mits hij me dan altijd komt ophalen met de auto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven