Discussies die gevoelig liggen in je persoonlijke omgeving
vrijdag 29 september 2017 om 10:17
Gisteren bezoek van schoonzusje die vertelde met haar zoontje naar een osteopaat was geweest. Het is een discussie die ik destijds met mijn eigen vrouw over onze (baby)zoons heb gevoerd maar die me in het geval van anderen natuurlijk weinig aangaat. Toch merk ik dat ik mijn adem moet inhouden en mij persoonlijke druk maak wanneer iemand in mijn nabije omgeving/schoonfamilie lovend spreekt over alternatieve geneeswijzen die ik persoonlijk allemaal als kwakzalverij beschouw maar waar met geen mogelijkheid een echte discussie over te voeren valt want zo lijkt het, men is lovend/voorstander/ziet het als een serieuze beroepstak of men is kritisch, ziet het als kwakzalverij en niet wetenschappelijk bewezen.
Wat voor discussies hebben jullie met je eigen partner of zeer nabije omgeving, die je eigenlijk nauwelijks kunt voeren omdat men zo overtuigend vasthoudt aan het eigen gelijk?
Wat voor discussies hebben jullie met je eigen partner of zeer nabije omgeving, die je eigenlijk nauwelijks kunt voeren omdat men zo overtuigend vasthoudt aan het eigen gelijk?
zondag 8 oktober 2017 om 15:29
Dit is een hele goeie.pokkewijf schreef: ↑06-10-2017 19:58Gisteren op t werk een discussie tijdens de lunch. Over de zin en onzin van het dragen van autogordels. Ik heb helemaal niets gezegd. Beroepshalve veel mee te maken gehad maar niet de behoefte meer om mijn mening te ventileren.
Dat is het voordeel van ouder worden. Ik héb wel een mening maar die hoef ik niet altijd mede te delen...
Adem in, adem uit![]()
zondag 8 oktober 2017 om 17:31
herfstappeltaart schreef: ↑08-10-2017 13:36Kortom, om even terug on-topic te gaan, het is wel duidelijk hoe gevoelig deze discussie ligt.
Ik stop er daarom nu maar mee.
You have right, deze discussie hoort inderdaad ergens anders thuis. Jammer, ik heb echt nog antwoorden die ik wil geven.
Maar back on topic dan maar...
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 17:36
23.42% gewijzigd
zondag 8 oktober 2017 om 17:57
Mwa, volgens mij niet voor uitgebreide discussie over gevoeligheden. Meer om aan te geven wat gevoelige onderwerpen zijn.
Geloof wel/niet is een onderwerp waar je meerdere topics over kunt vullen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 8 oktober 2017 om 17:58
De discussie over geloof, en waarom (in de ogen van sommigen) bij negatieve geloofsdingen wordt geroepen dat het bij geloof hoort en bij positieve geloofsdingen dat die eigenschappen niet per se bij geloof horen, over Christelijke normen en waarden, etc.