Dit is privé

14-12-2017 19:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit op dit moment op zijn werk in een ontwikkeltraject om te kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor een andere baan. Het gaat niet heel goed met het bedrijf en het kan zijn dat hij binnen enkele maanden zijn baan verliest.

Alleen wanneer ik vraag naar het ontwikkeltraject dan geeft hij aan dat dit privé is en hij niet met mij wil delen wat de resultaten van talenttesten zijn en ook niet waar hij mee zit of dat hij het leuk vindt.

Ik mag er niks over zeggen en ook niet naar vragen.

Ik zit in dubio. Rationeel gezien denk ik je hebt gelijk, je hebt recht op privacy en als je iets niet met mij wilt delen dan is dat goed. Emotioneel gezien denk ik; we zijn al zes jaar samen, wonen samen, hebben een huis gekocht en al heel veel shit samen meegemaakt. Hij heeft meegemaakt dat ik ontslagen ben, en ook mij zien ploeteren in een ontwikkeltraject.

Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken. Moet ik mijn emoties aan de kant zetten? Of moet ik toch bij mijn vriend aangeven dat het mij raakt dat hij dit niet wil delen?
Heb je al gevraagd wat de reden is dat hij het privé wil houden?
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil hij het niet delen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou het erg vreemd vinden als ik al zo lang samen was en samenwoonde en mijn vriend zou hier zo geheimzinnig over doen. Waarom zou je zoiets niet willen vertellen? Raar hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook heel raar vinden. En ik zou dit zeker met hem bespreken, waarom hij vind dat dit prive is en hij het niet wil delen.
of er is iets vreemd aan de hand.......
of hij wil je zomenteen verrassen met de super resultaten
Alle reacties Link kopieren
Relaxingatthelake schreef:
14-12-2017 19:11
Ik zou dit ook heel raar vinden. En ik zou dit zeker met hem bespreken, waarom hij vind dat dit prive is en hij het niet wil delen.
Nah.... misschien is TO in ontwikkeltrajecten wel een enorme stresskip en zit de man liever niet op een herhaling van haar stress wachten. In dit geval om zijn ontwikkeltraject. We wachten het af..
enn wijzigde dit bericht op 14-12-2017 19:16
10.93% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-12-2017 19:10
Waarom wil hij het niet delen?
Krijg daar niet echt uitleg over. Het is meer dat hij dan zegt: Dit zijn gewoon privédingen, mag dat niet?

En dan denk ik: ja dat mag

Ik dacht alleen dit is even op het moment van gisteren. Drukke dag gehad. Maar net tijdens het eten vroeg ik er weer naar. Hij heeft morgen een gesprek en ik vroeg of hij er zin in heeft of het toch spannend vindt?

Kreeg ik dus weer terug dat ik mij er niet mee moest bemoeien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hij recht heeft op die privacy.
Mogelijk botst hij ergens tegenaan dat hij zelf nog moet verwerken of is hij heel onzeker over zijn toekomst.

Geef hem die tijd, het komt er heus wel eens uit.
aliva wijzigde dit bericht op 14-12-2017 19:17
11.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat gek. Is er misschien iets anders aan de hand, schaamt hij zich ergens voor? Stap één is inderdaad vragen waarom hij dit niet met je wil delen. Je hebt samen een huis gekocht, zijn werksituatie is dus sowieso ook jouw zaak lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
14-12-2017 19:14
Nah.... misschien is TO in ontwikkeltrajecten wel een enorme stresskip en zit de man liever niet op een herhaling van haar stress wachten. In dit geval om zijn ontwikkeltraject. We wachten het af..
Stresskip niet. Wel heel enthousiast over mijn eigen.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
14-12-2017 19:15
Krijg daar niet echt uitleg over. Het is meer dat hij dan zegt: Dit zijn gewoon privédingen, mag dat niet?

En dan denk ik: ja dat mag

Ik dacht alleen dit is even op het moment van gisteren. Drukke dag gehad. Maar net tijdens het eten vroeg ik er weer naar. Hij heeft morgen een gesprek en ik vroeg of hij er zin in heeft of het toch spannend vindt?

Kreeg ik dus weer terug dat ik mij er niet mee moest bemoeien.
Of hij vindt het zo lastig allemaal dat hij helemaal geen zin heeft om er elke keer aan herinnerd te worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
14-12-2017 19:16
Stresskip niet. Wel heel enthousiast over mijn eigen.
Misschien is hij minder enthousiast en wil dus dat zijn traject dus de zijne blijft.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel raar..
Alle reacties Link kopieren
Privacy en niet steeds alles over dat traject vertellen is prima, maar om na 6 jaar relatie min of meer te zeggen dat het je niet aangaat vind ik van een hele andere orde.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Waarom maak jij hier een probleem van?
Hij wil iets voor zichzelf houden om een bepaalde reden.
Dat kan toch?
Zou hij al ontslagen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Kattenkop schreef:
14-12-2017 19:15
Krijg daar niet echt uitleg over. Het is meer dat hij dan zegt: Dit zijn gewoon privédingen, mag dat niet?

En dan denk ik: ja dat mag

Ik dacht alleen dit is even op het moment van gisteren. Drukke dag gehad. Maar net tijdens het eten vroeg ik er weer naar. Hij heeft morgen een gesprek vindt?en ik vroeg of hij er zin in heeft of het toch spannend

Kreeg ik dus weer terug dat ik mij er niet mee moest bemoeien.
Hij heeft het daar dus moeilijk mee en/of worstelt ermee.
Hij geeft aan dat je er niet over moet beginnen.
Waarom heb je daar geen respect voor?
Dat begrijp ik dan weer niet.
Nee, die testen en assessments zijn heel privé, soms zelfs vergelijkbaar met gesprekken met een psycholoog. Je hele persoonlijkheid en karakter wordt geanalyseerd, maar ook je intelligentie etc. Ik zou dat ook niet persé willen delen.

Toevallig heb ik zelf onlangs vrij veel assessments en pyschologische tests gedaan voor een functie. Het is niet altijd leuk om met bepaalde kanten van jezelf geconfronteerd te worden. Gelukkig ben ik nu niet met iemand die daar naar zou kunnen vragen, maar ik zou dat ook zeker voor mezelf houden. Waarschijnlijk zou ik niet eens vertellen dát er tests etc. bij zijn.

Ik zou wel delen hoe de voortgang gaat qua mogelijkheden en toekomstverwachtingen op werk enzo, maar gewoon niet de daadwerkelijke testuitslagen over mijn intelligentie en karakter.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
14-12-2017 19:31
Hij heeft het daar dus moeilijk mee en/of worstelt ermee.
Hij geeft aan dat je er niet over moet beginnen.
Waarom heb je daar geen respect voor?
Dat begrijp ik dan weer niet.
Omdat ze dacht dat hij dat vanwege drukte zo zei en dus kortaf reageerde.

Als mijn man ergens zo mee zou worstelen zou ik dat toch graag weten. Niet persé tot in detail maar een antwoord als 'vind het idd spannend, maar wil het er nu liever niet over hebben' klinkt al heel anders dan 'daar moet je je niet mee bemoeien'.
Life is a bitch (and I'm helping her).
Hij praat tegen jou zoals ik dat doe tegen mijn moeder. Met je partner zou je toch dat soort stresserende dingen moeten kunnen delen. Ik snap overigens niet dat hij zegt dat het privé is ipv ik heb geen zin om daar altijd maar over te praten.
Alle reacties Link kopieren
HasseSimonsdochter schreef:
14-12-2017 19:30
Zou hij al ontslagen zijn?
Kan ook.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
14-12-2017 19:33
Nee, die testen en assessments zijn heel privé, soms zelfs vergelijkbaar met gesprekken met een psycholoog. Je hele persoonlijkheid en karakter wordt geanalyseerd, maar ook je intelligentie etc. Ik zou dat ook niet persé willen delen.

Toevallig heb ik zelf onlangs vrij veel assessments en pyschologische tests gedaan voor een functie. Het is niet altijd leuk om met bepaalde kanten van jezelf geconfronteerd te worden. Gelukkig ben ik nu niet met iemand die daar naar zou kunnen vragen, maar ik zou dat ook zeker voor mezelf houden. Waarschijnlijk zou ik niet eens vertellen dát er tests etc. bij zijn.

Ik zou wel delen hoe de voortgang gaat qua mogelijkheden en toekomstverwachtingen op werk enzo, maar gewoon niet de daadwerkelijke testuitslagen over mijn intelligentie en karakter.
Net een ophelderende gesprek gehad en precies dit is er dus aan de hand.

Nog steeds vind ik het jammer, maar nu wel meer begrijpelijk.
Zoals een jongen die ik laatst sprak zou zeggen: Geef de man een kleine spatie.
Als ik naar mijn man kijk, die was zó niet gewend om op een bepaald level over zichzelf na te denken en te praten, en vond de 'aandacht' ook niet je dat. Dus die kon er de eerste maanden ook niet veel over kwijt, over een soortgelijk traject.
Het hoeft niet perse iets negatiefs naar jou toe te zijn en wees blij dat hij zo serieus aan zichzelf werkt.
Alle reacties Link kopieren
lindaatje1900 schreef:
14-12-2017 19:31
Hij heeft het daar dus moeilijk mee en/of worstelt ermee.
Hij geeft aan dat je er niet over moet beginnen.
Waarom heb je daar geen respect voor?
Dat begrijp ik dan weer niet.
En ik zou het dieptriest vinden als ik een relatie heb, waarin mijn partner mij niet deelgenoot maakt. Wat deel je dan wel samen?
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven