Dit is privé

14-12-2017 19:08 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend zit op dit moment op zijn werk in een ontwikkeltraject om te kijken naar wat de mogelijkheden zijn voor een andere baan. Het gaat niet heel goed met het bedrijf en het kan zijn dat hij binnen enkele maanden zijn baan verliest.

Alleen wanneer ik vraag naar het ontwikkeltraject dan geeft hij aan dat dit privé is en hij niet met mij wil delen wat de resultaten van talenttesten zijn en ook niet waar hij mee zit of dat hij het leuk vindt.

Ik mag er niks over zeggen en ook niet naar vragen.

Ik zit in dubio. Rationeel gezien denk ik je hebt gelijk, je hebt recht op privacy en als je iets niet met mij wilt delen dan is dat goed. Emotioneel gezien denk ik; we zijn al zes jaar samen, wonen samen, hebben een huis gekocht en al heel veel shit samen meegemaakt. Hij heeft meegemaakt dat ik ontslagen ben, en ook mij zien ploeteren in een ontwikkeltraject.

Ik ben benieuwd hoe jullie hiernaar kijken. Moet ik mijn emoties aan de kant zetten? Of moet ik toch bij mijn vriend aangeven dat het mij raakt dat hij dit niet wil delen?
N00R85 schreef:
15-12-2017 14:56
Ik ben ook niet iemand die alles wat in me opkomt moet delen. Totaal niet. En dat hoeft ook helemaal niet.

Alleen als iets me echt dwarszit, dan vind ik het wel normaal ja om dat binnen je relatie te delen. Dat voelt voor mij ook anders dan iemand opbellen, omdat ik iets persé kwijt moet, dat komt vrijwel nooit voor.

Mijn man staat zo dichtbij me, dat hij een belangrijk klankbord voor me is geworden.

Als je single bent kun je je denk ik moeilijk voorstellen hoe vanzelfsprekend het dan wordt om bepaalde persoonlijke zaken te delen.

Ik denk niet dat het iets zegt over jouw mogelijkheden om ooit een lange relatie te hebben. Het gaat vooral om het vinden van de juiste persoon die bij je past.

Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar misschien doe ik er ook wel te moeilijk over, maar in dit topic kon ik zo goed begrijpen hoe TO's man er in staat.
LizBakker schreef:
15-12-2017 15:04
Ja, daar heb je ook wel gelijk in. Maar misschien doe ik er ook wel te moeilijk over, maar in dit topic kon ik zo goed begrijpen hoe TO's man er in staat.

Ik ook hoor!

En ik ben al bijna 20 jaar getrouwd.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Het is nu wel duidelijk dat de man van TO geconfronteerd is met testresultaten welke hij zelf nog niet kan plaatsen. Dan is het zeker ook te begrijpen dat hij daar ook niet met een ander over wil praten, simpelweg doordat die ander dan vragen gaat stellen waar hij geen antwoord op weet, dus geen antwoord op kan geven dus ook niet doorgezaagd wil worden over die details door die ander omdat dat gigantisch frustrerend is, laat staan dat die ander er dan ook nog eens een analyse overheen gooit gevolgd met allerlei 'goedbedoelde adviezen'.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Kattenkop schreef:
14-12-2017 19:44
Net een ophelderende gesprek gehad en precies dit is er dus aan de hand.

Nog steeds vind ik het jammer, maar nu wel meer begrijpelijk.
Waarschijnlijk voelt hij zich heel bloot en kwetsbaar en het kost echt moed om dat te delen met jou.
Zeker als man zijnde (kan ik me voorstellen). Hij wil zich niet zoooo klein voelen en zeker niet tegenover jou.
Laat hem lekker en hou het algemeen. Het heeft echt niets met jou te maken. Sterker nog: hij wil juist aantrekkelijk blijven voor jou en daar hoort voor hem een complete analyse niet bij (alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat mijn eigen man mij destijds wel zijn hele persoonlijkheidsrapport heeft laten doorlezen, maar als hij dat doet, moet je het NOOIT tegen hem gebruiken wat er staat. NOOIT. Ik vond het toen inderdaad wel heel moedig en bijzonder dat hij zich zo kwetsbaar naar mij toe durfde op te stellen en ik heb ook het idee dat ik hem daardoor nog beter begreep en leerde kennen). Maar ieder zijn eigen keuze. Laat je vriend er vrij in. Als hij het zou willen delen, komt hij vanzelf wel.
Als hij uitlegt dat hij het eerst zelf even wil verwerken snap ik het wel. Dit zou in elk geval een aantal jaar geleden ook 100% zeker mijn reactie zijn geweest. Ook als ik slecht nieuws kreeg, dan wilde ik het eerst verwerken voordat ik het deelde. Eerlijk gezegd was dat vooral omdat ik dacht dat ik niet aan een zelf-bedachte standaard voldeed en dat mijn vrienden of partner dat ook zouden vinden. Bang om een loser te zijn.

Tegenwoordig zeg ik het wel meteen en vertel ik er ook bij wat het met me doet. Het geeft mij veel rust, dus ik zou het je vriend ook aanraden. Maar ik begrijp hem wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven