Dochter heeft een vriendin

13-10-2018 13:53 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ga ik een moeilijke tijd door met mijn dochter (net 18). Het afgelopen jaar zijn we zeer uit elkaar gegroeid. Ongeveer een jaar geleden kwam ze met de mededeling dat ze een vriendin heeft. Voor mij kwam dit uit het niets, niks wees erop dat ze lesbisch is en ze had tot nu toe alleen wat vriendjes gehad. Ik reageerde misschien iets te heftig, ik had het beter kunnen laten bezinken voordat ik reageerde. Ze werd boos en zei dat ik er niks van begreep. Ik vind het erg moeilijk om te zien hoe mijn dochter voor een moeilijkere weg kiest. Alles zal voor haar anders zijn, een andere toekomst. Haar vriendin is 22 en ze zijn nu nog samen. Opzich is er niks mis met haar vriendin, maar ik zie er geen toekomst in en kan het niet zien als meer dan een rebelse fase waar ze nu wel te oud voor is. Om haar te beschermen voor als ze spijt hiervan krijg, heb ik haar gevraagd om geen fotos van hun samen online te plaatsen. Mijn goed bedoelde vraag werd gezien als homofobisch.

Ze woont nu half bij haar vriendin, ik zie haar niet meer vaak. Ik weet dat haar vriendin wiet rookt en dat staat me al helemaal niet aan. Ze neemt haar mee op vele reisjes, wat me het gevoel geeft dat ze m'n dochter probeert om te kopen naar haar kant. Ze kleed zich steeds meer anders.

Drie weken geleden is het erger geworden, toen ze voor haar 18e verjaardag naar hawaii gingen. Ze stuurde me foto's op en enkel van haar alleen postte ik op facebook. Ze belde me op en vroeg wat me bezielde en zei dat het voelde als een messtek in haar rug om zo haar vriendin te negeren. Sinds dien reageert ze kort op mijn appjes en komt niet meer langs.

We zijn van poolse afkomst en mijn vrienden en familieleden zullen er weinig begrip voor hebben en haar beoordelen. Ik wil haar graag beschermen voor dat maar mijn help lijkt op haat.

Hoe ga ik met deze situatie om?
Ze gaat ongetwijfeld binnenkort ook naar Noorwegen, schat ik zo in.
Is dit serieus? Homoseksualiteit is geen keuze.
Welnee je wilt haar helemaal niet beschermen. Jíj schaamt je voor haar.

"maar ik zie er geen toekomst in"

Hoeft ook niet, is niet jouw toekomst maar van je dochter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ze kan er in elk geval niet zwanger van worden!
Tja, ik zou ook niet blij zijn als mijn moeder zo zou reageren. Ze is volwassen, respecteer haar keuzes en hou van haar zoals ze is.
Gelukkig leer ik mijn kinderen dat ze verliefd worden op een persoon en niet op een geslacht. Jij neemt haar totaal niet serieus in de liefde. Geef mij één reden waarom ze jou wel serieus moet nemen.

Als je weet dat ouders zo panisch reageren dan hou je liefdesgeluk ook wel voor je.
Ze is 18 en volwassen genoeg om een relatie te hebben. En ja dat is een vrouw. So what. Je komt bij mij ook homofobisch over. Laat het los en laat haar haar eigen keuzes maken.
Ze is 18 en heeft jou langzaam minder nodig en dat vind je eng.

Ik denk dat stap 1 is om te accepteren dat je dochter op vrouwen valt. Al is het wel een fase, wat maakt het uit wat de buitenwereld ervan vindt? Wat ik als dochter zijnde zou willen is dat mijn eigen moeder zou zeggen, ik hou van je om wie je bent en ik wil dat je gelukkig bent. De buitenwereld boeit toch helemaal niet?

Haal alsjeblieft dat enorme bord voor je kop weg en gun haar dat geluk.

Heb je die vriendin overigens wel een eerlijke kans gegeven of ben je actief op zoek naar dingen die jou niet aan staan om zo je perceptie te bevestigen. Het is de keus van je dochter, deal with it.
Ik zou trouwens achter mijn dochter staan en een ieder die haar veroordeeld krijgt een mep.
Misschien heeft je dochter een tijd gedaan wat van haar verwacht werd, maar uiteindelijk heeft ze voor zichzelf gekozen. Als je met haar had gepraat over haar gevoelens had je anders uitgekomen. Het komt niet zomaar uit de lucht vallen en het is niet altijd een fase.

Wil je je dochter terug neem het dan op voor haar in jouw familie en bel eens met het COC daar zijn ook ouders die moeilijkheden hebben met de geaardheid van hun kinderen, of het nu uit religieuze hoek komt of niet. Probeer te praten met je dochter en zeg gewoon dat de deur openstaat voor haar en ga op een neutrale plek een ontmoeting aan met de vriendin. Het hoeft geen uur te zijn, maar je kan een stapje in de richting doen.
Een kind kiest niet de moeilijkste weg. Ben je van Poolse of Noorse afkomst?
Vaag verhaal, lekker kort
.
Ze is geen kind van 6 meer waar jij de volledige controle over hebt. Ze is 18 en maakt nu eigen keuzes.
Je hebt haar zelf van je weggeduwd met je gedrag, zolang jij dat niet inziet wordt het alleen maar erger.
Pavlovski schreef:
13-10-2018 14:14
Een kind kiest niet de moeilijkste weg. Ben je van Poolse of Noorse afkomst?
Waarom denk je aan Noors?
Jemig TO, sterkte meid, hopelijk is het een tijdelijkw bevlieging en komt ze op termijn met Jan,Piet of Kees thuis.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
"Niets wees erop dat ze lesbisch was"
Newsflash: niet alle lesbiennes hebben kort haar en een tuinbroek aan.

"Ik vind het erg moeilijk om te zien hoe mijn dochter voor een moeilijkere weg kiest."
Newsflash: je seksuele geaardheid is geen keuze.

en verder ben ik volledig in kamp dochter. Hoezo accepteer je haar partner niet? Je doet moeilijk over de leeftijd, was dat anders geweest als het een jongeman was? Ga je dan ergens lekker zitten schamen en ondertussen bedenken hoe je het beste excuses kan maken tegenover je dochter.

En mogelijk is ze bi. Kan ze af en toe in jouw perfecte plaatje passen. Bah.
Later is nu
Als ik jouw dochter was zou ik me ook gekwetst en diep afgewezen voelen. Zeker met die fb/Hawaï actie.

Zou je ervoor open kunnen/willen staan dat relaties met hetzelfde geslacht net zo ok zijn als hetero?

Is het wennen? Of vind je dat homoseksualiteit eigenlijk niet mag/kan?
:wtf: en nu onder je rotsblok vandaan komen....of hunebed.
En de énige manier waarop je je dochter kan beschermen tegen veroordelingen van je familie en vrienden is juist vierkant achter haar te staan. Juist in zo'n situatie heeft ze de onvoorwaardelijke liefde van haar moeder/ouders nodig. En jij laat haar vallen.
Later is nu
Ik vind je behoorlijk homofobisch overkomen..

Lees je eerst eens even goed in over homosexualiteit voordat je allerlei onzin gaat roepen zoals dat ze een moeilijke weg kiest.

Wanneer heb jij gekozen om hetero te zijn?
Je bent zo ver heen dat ik wel snap dat dochter er geen heil in ziet om met je in gesprek te gaan. Als je zo bang bent dat ze het moeilijk gaat krijgen, waarom maak je het dan nog moeilijker dan nodig door afstand te creëren? Acceptatie door ouders maakt het leven al een stuk fijner.

Waarom plaats je trouwens überhaupt foto’s van je dochters vakantie op Facebook? Wat is dat nou weer voor flauwekul?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 13-10-2018 15:03
0.85% gewijzigd
Wat ben ik blij dat ik niet jouw dochter ben! In plaats dat je haar steunt maak
je het haar moeilijk. En homoseksualiteit is niet iets tijdelijks.
Ik vind dat jij je niet met je dochters leven moet bemoeien, moeders.
En als ik je dochter was kreeg je van mij een hele lange time-out. Om eens goed na te denken.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Gefeliciteerd TO, wat leuk dat je dochter volwassen wordt, een vriendin heeft en haar eigen weg durft te gaan! En wat fijn dat ze, ook al doorziet ze dat je homofoob bent, toch het contact met je probeert open te houden en zelfs op subtiele wijze jou de kans geeft bij te draaien. Je hebt het goed getroffen met haar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven