dochter van 16 heeft verkering

17-07-2010 02:09 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik weet niet of ik deze vraag onder de juiste kop heb geplaatst maar dat hoor ik dan wel.

Sinds kort een weekje of 2 heeft mijn dochter verkering, alleen ben ik er eigenlijk niet echt blij mee maar ja je houdt ze toch niet tegen als je het gaat verbieden dan doen ze het juist.

Mijn dochter is 16 en nu is haar vriendje 19 is dat niet een te groot leeftijd verschil en is het niet de kat op het spek binden.

Wat vinden jullie en hoe zouden jullie dit aan pakken?
Pil en condoom. . Ga gewoon een gesprek met haar aan over het feit dat je wel graag wil dat ze het veilig doen. (waarschijnlijk zegt ze tch dat ze nog nit aan sex doet, terwijl da wel zo is) Koop zo'n groot pak condooms en laat haar een afspraak maken bij de huisarts.
quote:Ste_ schreef op 17 juli 2010 @ 18:37:

Heb de andere reacties nog niet gelezen, maar jeetje, met alle respect maar wat ben jij een trutje.

Heb je een boek met one-liners voor de bezorgde moeder uit de provincie erbij gepakt?

"Je houdt ze toch niet tegen"

"Als ze het gaat verbieden doen ze het juist"

"Het is de kat op het spek binden"

Come ooon!! Je mag blij zijn dat je dochter op haar 13e niet allang louche types stond te pijpen in een steegje.

Ik ben niet echt bezorgd het ging er eigenlijk meer om of het verschil in leeftijd echt te groot was, omdat ik het er met mijn vriend niet over kan hebben omdat hij al direct zegt dat het een pedo is.

Enne een beetje bezorgd kan toch toch geen kwaad?

En verder ben ik op het gebied van wiet ed een groentje, meer ook omdat ik vroeger nooit geblowt en gedronken heb moest altijd om half 11 thuis zijn
Ik zou het aanpakken zoals mijn ouders dat deden: alle vriendjes waren altijd superwelkom, mochten blijven eten en slapen, zodat ze een beetje zicht hadden op wat ons bezig hield, en we niet een donker steegje op hoefden te zoeken 's nachts. :D
Nou... voor wat het waard is: ik denk niet dat deze jongen een pedo is en ik denk wel dat je vriend overdrijft. Alhoewel het lief is dat hij zich zo betrokken voelt bij het wel en wee van jouw dochter gaat hij hier, denk ik, een grens over.

Probeer vooral de jongen in kwestie eens te ontmoeten Misschien valt het 100% mee... misschien ook niet,... en zelfs dan ... het is de keuze van jouw dochter... vertrouw haar!
quote:knurfje schreef op 17 juli 2010 @ 22:49:

[...]

Ik ben niet echt bezorgd het ging er eigenlijk meer om of het verschil in leeftijd echt te groot was, omdat ik het er met mijn vriend niet over kan hebben omdat hij al direct zegt dat het een pedo is.

Enne een beetje bezorgd kan toch toch geen kwaad?

En verder ben ik op het gebied van wiet ed een groentje, meer ook omdat ik vroeger nooit geblowt en gedronken heb moest altijd om half 11 thuis zijn

Ik heb vroegah toen ik 15 was echt niet het lef gehad om te drinken of te blowen,ik heb voorlichting gehad van mijn zussen omdat mijn moeder er moeite mee had om dat aan mij te geven, ik scheelde dan ook maar 44 jaar met mijn moeder ;)

Ik heb mijn dochters wel voorlichting gegeven in de trant dat sex niet hetzelfde is als kopen van een pakje boter,dat er over het algemeen meer emotioneel gevoel vanuit een meisje komt en ze het daarom niet te licht op moest nemen,maar dat als ze zich goed en veilig bij haar vriend voelde er in principe niks in de weg stond, wat drank betrefd is het zo dat ze hier thuis niks geschonken kreeg wat betrefd alcohol en ze er zelf niet naar taande, wat wiet betrefd, ben ik wel altijd heel duidelijk geweest, als vriend dat blieft oke, maar niet bij mij in huis,en het mooie was dat hij het respecteerde,geef je dochter het gevoel dat ze hoe dan ook bij jou terecht kan met haar gevoellens, jouw vriend heeft niks te vertellen over haar, jij bent de ouder en zo was het hier ook.
Oo, dus tegenwoordig ben je een trutje als moeder zijnde wanneer je evt bezorgd bent om je dochter. Want je mag dan blij zijn dat je dochter niet als 13jarige in louge steegjes stond.

Domme opmerking.,

Ik vind het geheel terecht dat je bezorgd mag zijn.

Het is je dochter!!

Of die nu 2, 10, 13, 16 of 30 is, het blijft je kind!

Verder eens met RM.

De vriendjes van mijn dochter zijn allemaal welkom. Slapen laat ik ze niet zomaar doen.

Er zijn grenzen, en ook 16 jarigen moeten nog begrensd worden.
Hoi knurfje!

Denk inderdaad dat het beter is om er met je dochter open over te praten. Laat haar gewoon merken dat ze alles bij je kwijt kan. Ook als ze eventueel aan de pil wil. Bij mij was dat vroeger echt niet mogelijk. Haha, maar ja ik was dan ook 13 toen ik mijn eerste vriendje kreeg. (die trouwens ook 13 was, dus dat maakt het wel anders) Wij hebben uiteindelijk (pas) toen we 15 waren voor het eerst sex gehad. Dit wisten onze ouders echt niet. Hij mocht pas blijven slapen toen hij 18 was!! Vind/vond dit allemaal wat overdreven, maar ik zou hem zeker niet gelijk laten slapen. Laat hem eerst maar een paar keer langs komen en leer hem wat beter kennen.

Ik ben nu zwanger van een meisje, dus ben benieuwd hoe dat later met onze dochter gaat. Denk dat mijn vriend ook erg overbezorgd is tegen die tijd....
Ik zou er een probleem mee hebben, dat hij waarschijnlijk niet meer op de middelbare school zit en zij wel. Dat zijn twee verschillende werelden.
Ik heb alleen maar de OP gelezen, maar dit komt me zo bekend voor..Mijn zusje is nu bijna 17 en kreeg toen ze 15 was ook serieuze verkering, met een jongen die een jaartje ouder was. In het begin verliep het goed en mijn ouders stonden ook open voor de verkering. Nu, achteraf, is wel gebleken dat ze gewoon te jong was voor verkering, maar ze heeft het wel erg fijn gevonden dat ze de vrijheid kreeg van mijn ouders om ook daadwerkelijk te kijken hoe het is om verkering te hebben, ook op seksueel gebied..Mijn moeder geeft nu aan dat ze juist liever een ouder vriendje voor mijn zusje zou wensen, omdat de jongen dan de levensfase waarin mijn zusje nu verkeert al heeft gehad
quote:Igoneh schreef op 18 juli 2010 @ 10:41:

Ik zou er een probleem mee hebben, dat hij waarschijnlijk niet meer op de middelbare school zit en zij wel. Dat zijn twee verschillende werelden.

Wijk gaat ze er dit jaar of anders volgend jaar af.

Is wel te overbruggen lijkt me.
wijk = waarschijnlijk.
Ik was er ook (eind) 16 toen ik mijn eerste vriendje kreeg en hij was er (einde) 20 jaar.

Inmiddels zijn we ruim 3 jaar verder en het gaat nog steeds erg leuk.

Ik was toen nog niet zo volwassen als ik nu ben maar ik was niet dwaas. Ik wist heel goed welk vlees ik in de kuip had en dat het niet de eerste de beste macho was die met mij in bed wou duiken.

Hij mocht ook vrij snel blijven slapen, mijn moeder is daar vrij ruimdenkend in. Mijn vader viel haast van zijn stoel toen ik het vroeg, maar onder de invloed van mijn moeder heeft ie er niets van gezegd.

Ik vond trouwens het leeftijdsverschil zelf best groot. Maar wat moest ik doen, de jongen waar ik zo verliefd op was en die ideaal was en is voor me laten staan omdat hij een paar jaar te vroeg was geboren. Dat leek me geen goed plan. Gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven