Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:05
Als ik aplrazolam invul daar en een Schengenland, moet ik alle gegevens van de patiënt inclusief paspoortnummer enz invullen. Daar staat bij dat je meerdere verklaringen nodig hebt die je kan downloaden als je alle gegevens hebt ingevuld.MissNuada schreef: ↑08-08-2025 12:53Hij moet eerst een formulier hebben van de verstrekker van de medicatie, dus HA of de behandelaar/psych die de recepten op dit moment voorschrijft, daar moet een stempel op. Dat formulier kan je inscannen of duidelijke foto van maken en mailen en dan heb je echt heel snel ( zeker als je spoed kiest) formulier terug met CAK stempel.
Zonder spoed en in de zomer hier al meerdere keren binnen 24 uur formulier met stempel CAK terug gehad.
Alprazolam valt niet onder de opiumwet, maar onder de lijst van slaap- en kalmeringsmiddelen. Er zijn 2 verschillende lijsten met medicatie, waarvoor je extra formulieren moet meenemen. En niet alles valt dus onder de opiumwet en dat vereist andere formulieren.
https://www.hetcak.nl/medicijnen-mee-op ... -opiumwet/
Vandaar mijn voorstel om eerst even alles in te vullen op die website.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:05
Ik zou sowieso niet gaan, vent is gewoon een slappe loser.
Maar goed TO gaat wel.....dan zou ik hem nu bellen en aangeven dat hij de juiste stempel van de CAK gaat regelen anders ga je niet mee.
Hij gaat maar bellen en er een spoed van maken, anders blijf jij dus thuis.
Kind heeft de medicatie nodig en je gaat geen medicatie smokkelen die op de opiumlijst staan.
Helemaal niet met iemand die de medicatie in hun tassen wil verdelen. Nope.
Maar goed TO gaat wel.....dan zou ik hem nu bellen en aangeven dat hij de juiste stempel van de CAK gaat regelen anders ga je niet mee.
Kind heeft de medicatie nodig en je gaat geen medicatie smokkelen die op de opiumlijst staan.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:06
Eens. Ik vind het ook geen vermaak, ik zit me eerder plaatsvervangend heel erg boos te maken. Eerlijk gezegd vind ik al best vaak dat alleenstaande vaders veel te veel afschuiven op hun nieuwe (vaak jonge en nog kinderloze) partner omdat dat wel lekker makkelijk is, maar hij spant wel echt de kroon.Graze schreef: ↑08-08-2025 13:03Ik vind dit geen vermaak maar een heel ernstig probleem waar jij en de kinderen de dupe van worden. Hoe kun je als vader zo falen tegenover je eigen kinderen en nieuwe partner? Ik zou niet meer kunnen slapen van alle stress en zo ongelofelijk boos zijn dat partner het blijkbaar zo ver heeft laten komen. Als mijn partner me dit zou flikken is de relatie zo goed als over tenzij hij echt een heel goede reden zou hebben voor het lakse gedrag, als daar al een goede reden voor te vinden is.
Echt ik heb te doen met de kinderen en jij bent veel te lief voor je partner. Sla met die vuist op tafel en eis een gesprek of de hele vakantie gaat gewoon niet door of je gaat niet mee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:06
Ik zou hem dan nu laten bellen met de medicatienamen bij de hand en hem dan alles verder met hen laten uitzoeken.Irregular_Choice schreef: ↑08-08-2025 13:05Als ik aplrazolam invul daar en een Schengenland, moet ik alle gegevens van de patiënt inclusief paspoortnummer enz invullen. Daar staat bij dat je meerdere verklaringen nodig hebt die je kan downloaden als je alle gegevens hebt ingevuld.
Alprazolam valt niet onder de opiumwet, maar onder de lijst van slaap- en kalmeringsmiddelen. Er zijn 2 verschillende lijsten met medicatie, waarvoor je extra formulieren moet meenemen. En niet alles valt dus onder de opiumwet en dat vereist andere formulieren.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:07
Het verhaal wordt steeds zotter.
Mens, waar begin je aan. Nog even los van de voorgenomen middelensmokkel: op vakantie met een 17-jarige met complexe en meervoudige problematiek, die jij nauwelijks kent en waarvan de vader geen benul heeft wat hij met het meisje aan moet.
Hoe naïef ben jij?!
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:08
MissNuada schreef: ↑08-08-2025 13:05Ik zou sowieso niet gaan, vent is gewoon een slappe loser.
Dit.
En hoe vader denkt dat een puber zonder de nodige medicatie zichzelf wel gaat vermaken is mij een raadsel.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:08
Niet zo gek toch? Het zijn heel andere reacties denk ik dan je verwacht had. Is vast moeilijk te lezen maar denk echt dat weinigen het als vermaak zien.

vrijdag 8 augustus 2025 om 13:09
Dit topic is weer eens een bewijs dat je altijd extra scherp moet blijven als je een man date die geen contact meer heeft met de kinderen. Dat ligt niet altijd aan een moeilijke ex. Dat ligt vaak ook grotendeels bij het handelen van de man. Stel je eens een heel huwelijk met zo’n figuur voor. Dat wordt nogal vermoeiend op den duur.
anoniem_68b738dc1598c wijzigde dit bericht op 08-08-2025 13:12
16.52% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:09
Ik zou vooral emotioneel worden van hetgeen dat hij zo gemakkelijk over de gezondheid en veiligheid van zijn dochters heen stapt, omdat hij te lui is om te regelen wat er geregeld moet worden.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:12
Dit.patchouli_ schreef: ↑08-08-2025 13:07Het verhaal wordt steeds zotter.
Mens, waar begin je aan. Nog even los van de voorgenomen middelensmokkel: op vakantie met een 17-jarige met complexe en meervoudige problematiek, die jij nauwelijks kent en waarvan de vader geen benul heeft wat hij met het meisje aan moet.
Hoe naïef ben jij?!
Ik vind het ontzettend zorgelijk hoe er met de kinderen wordt omgesprongen.
En vader is blij... voor zichzelf dan...
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:14
Why?!?! Ben jij z’n móeder?
Ooit las ik hier de term ‘weggewaaid dakraam’ voor een man, die vind ik hier echt van toepassing….
Heel onaantrekkelijk zo’n man.
Ik denk voor jou food for thought als ik dit topic zo lees…
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:14
Even voor als die pillen wel veilig meekomen naar het vakantieadres: neemt zijn dochter zelfstandig en zonder dat iemand haar daaraan helpt herinneren haar medicatie in? Heeft ze die pillen zelf in beheer? Met de problemen die je beschrijft kan ik me namelijk voorstellen van niet.
Don't waste your time on jealousy,
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:15
Mijn partner is gewoon oprecht een goedzak die echt in geen enkel opzicht iemand wil benadelen of tekort wil doen. Zeker zijn dochters en mij niet. Het ontbreekt hem wel aan gevoel van verantwoordelijkheid en het overzicht om taken op te pakken die noodzakelijk zijn in deze. Ik geloof absoluut niet dat hij stiekem gaat doen of medicatie ongevraagd in tassen gaat stoppen. En ook: ik realiseer me ook dat ik diegene ben die (ongevraagd) snel in actie komt. Ik zie mezelf verder niet als naïef. Wellicht wat te meegaand in deze situatie. En die rol past mi ook bij het willem meedraaien met een gezin van een ander.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:15
Dit moet één van de ouders doen.noglangnietjarig schreef: ↑08-08-2025 12:55Ik vond verder nog:
“Contact bij spoed:
Voor spoedgevallen kunt u het CAK bellen op 0800-2108, aldus het CAK.”
Daar valt met spoed een verklaring medicijnen ook onder, als je belt krijg je een keuzemenu.
Moeder heeft het wel goed geregeld To. Dien de spullen alsnog digitaal in. Laat één van de ouders het CAK bellen. En mocht het niet op tijd komen dan heb je een medicatiepaspoort en een ondertekende verklaring en je kunt aantonen dat de goedkeuring van de verklaring is ingediend bij het CAK.
En verder veel om over na te denken voor jou, wat je zelf ook al schreef..
Laat verwachtingen los naar die meiden en naar elkaar om dit als een gezinsvakantie te zien.
Wie weet heb jij het juist hartstikke leuk met die meiden als je wat activiteiten met ze doet die jullie leuk vinden.

vrijdag 8 augustus 2025 om 13:16
Waarom appt hij haar dan niet even concreet met de vragen? Zij denkt natuurlijk, he daar is Ex weer, nu even niet hoor, ik zit op het terras. Of hij belt zelf de huisarts, of logt in op het portaal van de apotheek om te zien welke medicijnen het zijn, vraag dochter om foto van het doosje, doe wat! Hij is toch ouder?
anoniem_68b738dc1598c wijzigde dit bericht op 08-08-2025 13:25
6.18% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:17
Er zijn twee lijsten die vallen onder de Opiumwet, Alprazolam zit in lijst 2Irregular_Choice schreef: ↑08-08-2025 13:05Als ik aplrazolam invul daar en een Schengenland, moet ik alle gegevens van de patiënt inclusief paspoortnummer enz invullen. Daar staat bij dat je meerdere verklaringen nodig hebt die je kan downloaden als je alle gegevens hebt ingevuld.
Where is my mind?
Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 13:15Mijn partner is gewoon oprecht een goedzak die echt in geen enkel opzicht iemand wil benadelen of tekort wil doen. Zeker zijn dochters en mij niet. Het ontbreekt hem wel aan gevoel van verantwoordelijkheid en het overzicht om taken op te pakken die noodzakelijk zijn in deze. Ik geloof absoluut niet dat hij stiekem gaat doen of medicatie ongevraagd in tassen gaat stoppen. En ook: ik realiseer me ook dat ik diegene ben die (ongevraagd) snel in actie komt. Ik zie mezelf verder niet als naïef. Wellicht wat te meegaand in deze situatie. En die rol past mi ook bij het willem meedraaien met een gezin van een ander.
Heeft hij een baan waarin hij ook niet hoeft na te denken ofzo?
Dit is geen goedzak, dit is gemakzucht.
stokbootje schreef: ↑08-08-2025 12:23Jij hebt contact met de moeder opgenomen? Waarom jij? En ik snap wel dat moeder geen zin heeft om van alles te regelen voor een ex die zogenaamd niks kan en snapt..
Heb je de term weaponized incompetence wel eens gehoord? Past vrees ik heel goed op jouw partner..
Kan jouw partner niet met zijn twee oudste dochters op vakantie, en jij met de jongste? Los van elkaar dus.. heeft hij ook niet meer het probleem van het vliegen met verboden middelen.
Zijn de oudere en jongere dochters van dezelfde moeder?
Echt hè? Ik begrijp wel dat het een ellendige scheiding was en die man jarenlang amper contact had met zijn kinderen. En TO vult lekker het gapende gat op waar hij lekker omheen loopt. Mijn hemel, wat een lamzak, maar hij heeft toch maar weer mooi een regelaar weten te strikken.
En hij komt nog lekker weg met er gewoon niet over praten ook, wtf?
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:18
Dat is het gekke inderdaad. Op het werk kunnen ze het ineens toch wel. Trap daar niet in, to. Als hij moeite heeft met onthouden of bedenken wat te regelen, moet hij daar zelf een oplossing voor zoeken. Niet lekker makkelijk alles bij jou neerleggen.
aneso wijzigde dit bericht op 08-08-2025 13:20
26.71% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:18
Als je meegaat in het gezin van een ander betekent het dat die ander de leiding heeft/neemt. Daar lijkt het hier totaal niet op. Sterker nog: hij heeft jou nodig.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 13:15Mijn partner is gewoon oprecht een goedzak die echt in geen enkel opzicht iemand wil benadelen of tekort wil doen. Zeker zijn dochters en mij niet. Het ontbreekt hem wel aan gevoel van verantwoordelijkheid en het overzicht om taken op te pakken die noodzakelijk zijn in deze. Ik geloof absoluut niet dat hij stiekem gaat doen of medicatie ongevraagd in tassen gaat stoppen. En ook: ik realiseer me ook dat ik diegene ben die (ongevraagd) snel in actie komt. Ik zie mezelf verder niet als naïef. Wellicht wat te meegaand in deze situatie. En die rol past mi ook bij het willem meedraaien met een gezin van een ander.
Dan zou ik maar eens een goed gesprek aangaan over wederzijdse verwachtingen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 13:19
Klopt. Dat weet ik allemaal (nog) niet. Je vroeg eerder al naar haar zelfredzaamheid. Ze heeft een licht verstandelijke beperking en volgt regulier onderwijs. Ze heeft veel hulp gehad en ze redt zich inmiddels aardig en zou bijv wel zelf een ijsje kunnen gaan kopen om de hoek, even lopend gaan shoppen met haar zussen oid. Langere tijd alleen zou ik sws niet zien zitten, ook niet voor de andere tweeSusan schreef: ↑08-08-2025 13:14Even voor als die pillen wel veilig meekomen naar het vakantieadres: neemt zijn dochter zelfstandig en zonder dat iemand haar daaraan helpt herinneren haar medicatie in? Heeft ze die pillen zelf in beheer? Met de problemen die je beschrijft kan ik me namelijk voorstellen van niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in