Dramavakantie? OP aangepast

08-08-2025 08:35 611 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
Waarom laat jouw partner jou 50/50 betalen? Ik vind dat echt bijzonder. Daarnaast benoem je een aantal punten waar mijn wenkbrauw van optrekt.

Een medicatie verklaring is zo geregeld bij de apotheek btw dus ik snap dat probleem niet zo.. het is voorgeschreven door een arts dus dat is wat er nodig is. Er gaan legio's mensen op vakantie die aan de pammen of ad (op recept) zitten.

Deze relatie klinkt niet heel gezond ofzo.. sorry.
enigme wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:49
40.23% gewijzigd
Hij heeft pas sinds kort contact met deze dochters. Dat zou mij het meeste dwars zitten geloof ik. En dan "gezellig" met zijn allen op vakantie, terwijl jullie elkaar niet eens kennen.
Nieuw plan:

- De vakantie wordt geannuleerd omdat medicatie en dus dochter niet mee kan (en omdat het sws een onzalig plan was, alles bij elkaar)

- Vader gaat in plaats daarvan met dochters nu of in het najaar een paar dagen in Nederland op vakantie, kunnen ze mooi aan elkaar wennen zonder dat dat gelijk 2 weken lang moet en ver weg (en jij hebt er geen last van)

- Jij boekt iets leuks voor jezelf of met een vriendin en laat nog eens alles op je inwerken
stoepkrijt wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:45
4.42% gewijzigd
Moiren schreef:
08-08-2025 12:44
Zijn we het nou allemaal met elkaar eens? Moet niet gekker worden.

T is inderdaad een unicum.
Moiren schreef:
08-08-2025 12:42
Had pa natuurlijk prima uitgezocht en geregeld kunnen hebben. Maar hij verdeelt de medicatie liever en denkt dat de rest niet gecontroleerd wordt als 1 iemand van het gezelschap gepakt wordt met drugs in haar koffer.
Wat een kansloze vent zeg :rofl:
Maakt het een stuk spannender zo... Inderdaad kansloos figuur.
Moiren schreef:
08-08-2025 12:44
Zijn we het nou allemaal met elkaar eens? Moet niet gekker worden.
Haha, inmiddels wel.
Na het lezen van de andere reacties, zou ik dit niet aankunnen. Al dat geregel voor hem en ik verwacht dat het op vakantie ook zo gaat.

Heel sneu voor de kinderen vooral, zo'n vader met zijn luie gedrag, maar ik zou alsnog passen.
Ik denk dat de dochters het obstakel niet zo zijn, maar juist de vader/partner.
anoniem_68beec127142a wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:48
2.26% gewijzigd
Johanna schreef:
08-08-2025 12:45
Maakt het een stuk spannender zo... Inderdaad kansloos figuur.
Is ook geen risico spreiden maar gewoon de pakkans vergroten. Super dom :facepalm:
stoepkrijt schreef:
08-08-2025 12:45
Nieuw plan:

- De vakantie wordt geannuleerd omdat medicatie en dus dochter niet mee kan (en omdat het sws een onzalig plan was, alles bij elkaar)

- Vader gaat in plaats daarvan met dochters nu of in het najaar een paar dagen in Nederland op vakantie, kunnen ze mooi aan elkaar wennen zonder dat dat gelijk 2 weken lang moet en ver weg (en jij hebt er geen last van)

- Jij boekt iets leuks voor jezelf of met een vriendin en laat nog eens alles op je inwerken
Dit lijkt me de beste oplossing voor alle partijen. Eens met elk punt.
Zomer2025 schreef:
08-08-2025 11:57
Ik heb idd zo ongeveer alles geregeld. Dat is ook wat meer mijn sterke kant dan de zijne. In zijn huwelijk sjokte hij er (oneerbiedig gezegd) ook wat achteraan. Hij overziet niet hoe dat gaat met vliegen, dingen organiseren etc. Is nooit een probleem geweest tussen ons (het is tenslotte niet mijn gezin). Maar nu wordt dit wel nogal mijn ding. Dat over die medicatie bijv. Hij wist niet eens precies wat ze allemaal gebruikt. Ook het regelen van de nodige papieren als alleenreizende ouder met kinderen heb ik opgepakt.

Nu ik dit schrijf zie ik wel ik dat het hier wellicht ook over zou moeten gaan.
Uhuh, lekker makkelijk.
Natuurlijk wordt dit jouw ding, hoeft hij nog steeds niets zelf te onthouden en even op te zoeken en te regelen.
Handig die gratis personlijke assistent..
missnuada wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:50
10.25% gewijzigd
Itsnojoke schreef:
08-08-2025 12:48
Dit lijkt me de beste oplossing voor alle partijen. Eens met elk punt.
Pa kan kiezen: of hij gaat alleen met zijn dochters en een tasje met drugs.
Of TO gaat lekker met vriendinnen.

Ik zou dat laatste kiezen TO ;)
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Bbubbels schreef:
08-08-2025 12:47
Is ook geen risico spreiden maar gewoon de pakkans vergroten. Super dom :facepalm:
Precies.
Ik vraag me nu af of je koffer wel normaal door de scan komt als je er verboden middelen in hebt zitten? Zo'n scan reageert toch op stofjes en materialen in de koffers? Weet nog dat de koffer van mijn broer er een keer uitgevist is omdat ze een verdacht iets zagen op de scan, was gewoon een poker koffertje maar kan me voorstellen dat dat er verdacht uit kan zien.

Heb best vaak boarder security gezien op tv en je komt echt niet weg met "sorry wist ik niet" of "sorry ik zal het nooit meer doen.". Als je geluk hebt kom je weg met een hoge boete die je per direct moet betalen maar vaker wordt je in hechtenis genomen en voorgedragen aan de officier van justitie ter plaatse.
Moiren schreef:
08-08-2025 12:49
Pa kan kiezen: of hij gaat alleen met zijn dochters en een tasje met drugs.
Of TO gaat lekker met vriendinnen.

Ik zou dat laatste kiezen TO ;)
Ik ook, dat laatste.
Zomer2025 schreef:
08-08-2025 12:15
Ze slikt op structurele basis antidepressiva en daarnaast zo nodig (is dagelijks zoals ik begreep) alprazolam en elke nacht slaapmedicatie. Die laatste twee vallen onder de opiatenwet.

Ik heb opgezocht: acuut stoppen kan echt niet. Forse ontwenningsverschijnselen.

Waarom dit niet geregeld is: ik heb contact gezocht met haar moeder hierover, die zou het regelen maar heeft het niet gedaan. Ze heeft wel een internationaal medicatiepaspoort opgevraagd bij de apotheek. Ze zei dat ze dacht dat dit voldoende moest zijn.
Kijk op www.hetcak.nl en vul daar de gegevens in onder het kopje “medicatie mee op reis”. Dan krijg je alle info die je nodig hebt. Je kan daar de medicatie invullen, het land waar je heen gaat en hoe lang. Dan zie je daarna precies wat je nodig hebt aan papierwerk. Eventueel met hen bellen om te overleggen of je langs kan gaan voor de benodigde stempels. Dat is misschien sneller dan opsturen. Volgens mij kan het nog wel binnen een week geregeld worden. Succes!

En laat niks van medicatie in je koffer stoppen! Zonder benodigde papieren kan het inderdaad als drugssmokkel gezien worden.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:52
5.58% gewijzigd
Moiren schreef:
08-08-2025 12:29
Welk land gaan jullie?

En heeft partner zelf ook een beperking? Wat een koekwaus joh. Ik zou echt niets van hem in mijn koffer willen.

Ik zou die hele partner niet meer willen. Serieus niet. En nu zit een half forum nog mee te denken terwijl het niet eens bij TO zou moeten liggen. Ik zou echt niet meegaan, dit wordt inderdaad een drama. En ja, dat is sneu voor de jongste maar dat haar vader een dodo is kun jij niet voor haar oplossen.
merys wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:53
31.88% gewijzigd
Medicatie zou je altijd in je handbagage moeten doen, voor het geval een koffer zoek raakt en je alsnog zonder zit.
Irregular_Choice schreef:
08-08-2025 12:50
Kijk op www.hetcak.nl en vul daar de gegevens in onder het kopje “medicatie mee op reis”. Dan krijg je alle info die je nodig hebt. Je kan daar de medicatie invullen, het land waar je heen gaat en hoe lang. Dan zie je daarna precies wat je nodig hebt aan papierwerk. Eventueel met hen bellen om te overleggen of je langs kan gaan voor de benodigde stempels. Dat is misschien sneller dan opsturen. Volgens mij kan het nog wel binnen een week geregeld worden. Succes!

En laat niks van medicatie in je koffer stoppen! Zonder benodigde papieren kan het inderdaad als drugssmokkel gezien worden.
Ze gaan nu maandag toch?
Merys schreef:
Ik zou die hele partner niet meer willen. Serieus niet.
Ik ook niet.
Ruin it yourself.
Merys schreef:
Ik zou die hele partner niet meer willen. Serieus niet. En nu zit een half forum nog mee te denken terwijl het niet eens bij TO zou moeten liggen. Ik zou echt niet meegaan, dit wordt inderdaad een drama. En ja, dat is sneu voor de jongste maar dat haar vader een dodo is kun jij niet voor haar oplossen.
Eens.

Ze gaan as maandag al op vakantie.
Pieremachochel
Hij moet eerst een formulier hebben van de verstrekker van de medicatie, dus HA of de behandelaar/psych die de recepten op dit moment voorschrijft, daar moet een stempel op. Dat formulier kan je inscannen of duidelijke foto van maken en mailen en dan heb je echt heel snel ( zeker als je spoed kiest) formulier terug met CAK stempel.
Zonder spoed en in de zomer hier al meerdere keren binnen 24 uur formulier met stempel CAK terug gehad.
Graze schreef:
vaker wordt je in hechtenis genomen en voorgedragen aan de officier van justitie ter plaatse.
Heb je wel echt een originele gezinsbelevenis. Weer eens wat anders dan Artis.
Ruin it yourself.
Ik snap dat dit voor een buitenstaander een soort vermaak is, maar ik zit wel ècht behoorlijk in de rats nu. Partner gaat wel vandaag nog die medicatieverklaring regelen, ik duim dat het lukt. We hebben dit met z’n allen niet serieus genoeg genomen.

Over de rest: over dat betalen ben ik wel uit. Ik betaal de helft van de accomodatie en mijn eigen ticket (zoals afgesproken), de rest is voor hem. Dat heb ik net al uitgesproken naar hem.

Zijn dochter logeert bij mij omdat hij morgen en zondag nog klussers over de vloer krijgt. Vinden we beiden gezellig, we gaan morgen lekker nog shoppen voor de vakantie, dus daar is niks mis mee.

Op de lange termijn: genoeg stof tot nadenken, je leert elkaar blijkbaar pas echt kennen als dit soort dingen op je pad komen. Nee, hij heeft geen verstandelijke beperking. En ja, hij is een leuke en lieve vader voor zijn kinderen. Of hij echt geschikt is voor het managen van deze zaken? Dat weet ik niet. Of dat onze relatie in de weg staat? Ook nog niet.
Ik zou dat dus niet gaan regelen met spoed voor hem. Hij kan dit prima zelf en als hij dat niet wil, de meds in zijn koffer of gewoon niet weggaan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven