Dramavakantie? OP aangepast
vrijdag 8 augustus 2025 om 08:35
OP verwijder ik vanwege herkenbaarheid. Lang verhaal kort: ik zie op tegen de gezinsvakantie met mijn partner en zijn kinderen. Ik heb veel nieuwe inzichten opgedaan, niet persé leuk, wel nodig om te horen. Dank iedereen voor de input.
zomer2025 wijzigde dit bericht op 08-08-2025 21:43
92.06% gewijzigd
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:26
Dat lijkt mij ook. Ik weet niet of het een optie is, dat internationale recept en dan ter plaatse de medicatie halen (en dan wel eerst checken of de medicatie daar sowieso direct leverbaar is), maar als dat ook niet kan, dan is het echt een heel slecht plan om te gaan vliegen. Zowel voor TO als voor haar vriend: niemand moet dit willen.

Klopt. De vader had bij moeder op tijd moeten checken of het geregeld was en daar actief op moeten inzetten en het zelf gaan onderzoeken en regelen.
Dat hij hulp zou vragen bij het opzoeken en regelen ervan, zou ik niet erg vinden. Maar het er gewoon bij laten, vind ik niet kunnen.
Ja, en niet alleen zit het kind daar zelf mee en moeten de volwassenen daarmee dealen, er zijn ook nog twee minderjarige meisjes die daar dan getuige van zijn. Dat lijkt me ook geen succes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:27
Niet mee eens. Ook in een gezin kun je tijd nodig hebben voor jezelf. Het een sluit het ander niet uit.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:27
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.
Dochter (de oudste dus) heeft naast haar psychische problematiek ook een verstandelijke beperking, het gesprek met haar hierover aangaan een lastige denk ik.
Dochter (de oudste dus) heeft naast haar psychische problematiek ook een verstandelijke beperking, het gesprek met haar hierover aangaan een lastige denk ik.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:28
wauw ... jij bent behoorlijk in je eigen valkuilen (regelen en zorgen) getrapt en hebt al veel te veel gedaan en zit nu in een moeilijk parket - en hij heeft zich dat met graagte laten aanleunen
dat gezegd zijnde: 15 en 17 zijn geen kleine kinderen, dus ook daarmee kan je al vooraf redelijkerwijs een gesprek voeren / is er geen enkel moment samen geweest waarin er verwachtingen zijn uitgesproken of een soort minimaal plan voor de vakantie (wat zoekt/verwacht iedereen) ? en het kind met de medicijnen heeft toch zeker ook wel inspraak in hoe het nu verder moet als de medicijnen niet meekunnen?
dat gezegd zijnde: 15 en 17 zijn geen kleine kinderen, dus ook daarmee kan je al vooraf redelijkerwijs een gesprek voeren / is er geen enkel moment samen geweest waarin er verwachtingen zijn uitgesproken of een soort minimaal plan voor de vakantie (wat zoekt/verwacht iedereen) ? en het kind met de medicijnen heeft toch zeker ook wel inspraak in hoe het nu verder moet als de medicijnen niet meekunnen?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:28
Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 12:27Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.
Jezus. Heeft je partner ook een verstandelijke beperking?

vrijdag 8 augustus 2025 om 12:29
Wat?! Die man is niet goed hoor.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 12:27Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.
Welk land gaan jullie?Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 12:27Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.
En heeft partner zelf ook een beperking? Wat een koekwaus joh. Ik zou echt niets van hem in mijn koffer willen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
Met een beetje pech is de relatie na deze vakantie echt over of in ieder geval de relatie tussen jou en de kinderen verpest. Dat arme kind krijgt straks ontwenningsverschijnselen, kan wellicht dagen niet slapen. Wat denk je wat dat doet voor de sfeer en onderlinge verhoudingen? Het kind kan er niks aan doen maar krijgt straks wel (wellicht onbewust) de schuld van alle problemen op vakantie. Het is te hopen dat de ontwenningsverschijnselen meevallen maar alleen al het slaapgebrek gaat funest zijn voor dat arme kind.
Het lijkt erop dat je sowieso wil gaan. Dan zou ik absoluut afspreken dat hij 100% betaalt. Je gaat namelijk twee weken 'aanstaan' en tegelijkertijd schoonmaker, kok, entertainer, psycholoog, liefhebbende partner, moeder, en boksbal zijn. Daar mag hij je wel rijkelijk voor belonen. Alleen al alle voorbereidingstijd die JIJ gestoken hebt in ZIJN gezinsvakantie mag wel met een uurtarief komen.
Besef je alsjeblieft dat hij wel kan, maar niet wil. Het is niet dat jij er van nature beter in bent: hij houdt zichzelf bewust onbekwaam. En het werkt. Met zijn ex en met jou.
Besef je alsjeblieft dat hij wel kan, maar niet wil. Het is niet dat jij er van nature beter in bent: hij houdt zichzelf bewust onbekwaam. En het werkt. Met zijn ex en met jou.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:30
Man man, van die lapzwansen mannen die willens en wetens 3 kinderen op de wereld zetten maar "niet zo van het regelen zijn" en nog geen vliegticket kunnen boeken of papierwerk omtrent medicatie van eigen tienerdochter kunnen regelen. Begin dan gewoon niet aan kinderen als je te beroerd bent om dit soort dingen te regelen. To je klinkt als een schat; ik zou hier zo op afknappen dat ik de hele relatie zou heroverwegen.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:31
Inmiddels, na meer reacties, ook van to, stel ik mijn mening bij. Ik vond dat je eigenlijk niet aan kan komen met dat je toch niet meegaat. Nou vind ik dat nog steeds erg drastisch, om enkele dagen voor vertrek af te haken, maar ik ga het steeds meer begrijpelijk vinden, hoe meer ik lees.
Inmiddels weten we meer over de medicijnen. Daar zou ik ook echt van wakker liggen! Daar zou ik echt over in conclaaf gaan met je partner: wat nu? Kan ze wel mee? Wat zijn nu de mogelijke gevolgen voor haar en jullie? En hoe daarmee omgaan? Wat vindt dochter hiervan?
Ik ben geen controlfreak, verre van, maar inmiddels heb ik genoeg gelezen en zou ik hier zelf bloednerveus van worden. Mogelijk zelfs reden om inderdaad alsnog af te haken.
Wel vreemd dat jij omtrent die medicijnen contact onderhoudt met moeder. Waarom is dat?
Inmiddels weten we meer over de medicijnen. Daar zou ik ook echt van wakker liggen! Daar zou ik echt over in conclaaf gaan met je partner: wat nu? Kan ze wel mee? Wat zijn nu de mogelijke gevolgen voor haar en jullie? En hoe daarmee omgaan? Wat vindt dochter hiervan?
Ik ben geen controlfreak, verre van, maar inmiddels heb ik genoeg gelezen en zou ik hier zelf bloednerveus van worden. Mogelijk zelfs reden om inderdaad alsnog af te haken.
Wel vreemd dat jij omtrent die medicijnen contact onderhoudt met moeder. Waarom is dat?
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:32
Als de oudste een verstandelijke beperking heeft dan kan ze toch ook niet haar gang gaan?
Sowieso, verstandelijke beperking of niet, ze is minderjarig, haar vader is gewoon verantwoordelijk voor die medicatie. Alleen kan hij die verantwoordelijkheid overduidelijk niet aan en hij heeft geen zin in "gezeur" van iemand die er wel realistisch over nadenkt, dus komt hij met dit infantiele plan. Medicatie over alle koffers verdelen. Echt. Zolang dit niet normaal geregeld is zou ik absoluut niet gaan. En zonder medicatie zou ik ook niet gaan, wat er dus op neerkomt dat er niet gegaan wordt.
Sowieso, verstandelijke beperking of niet, ze is minderjarig, haar vader is gewoon verantwoordelijk voor die medicatie. Alleen kan hij die verantwoordelijkheid overduidelijk niet aan en hij heeft geen zin in "gezeur" van iemand die er wel realistisch over nadenkt, dus komt hij met dit infantiele plan. Medicatie over alle koffers verdelen. Echt. Zolang dit niet normaal geregeld is zou ik absoluut niet gaan. En zonder medicatie zou ik ook niet gaan, wat er dus op neerkomt dat er niet gegaan wordt.
Waarom niet?
Er zijn volgens mij vele ouders en gezinsleden die op vakantie dagelijks alleen een wandeling maken/de bergen ingaan/met hun racefiets op pad gaan.
Ik vind dat juist gezond. Mijn vader deed dat ook dagelijks op vakantie. 's Ochtends een paar uur fietsen of wandelen. Dan deden wij iets anders bij het huisje. Of sliepen we uit. Ik heb daardoor geleerd dat iedereen iets anders uit een vakantie kan en mag halen.
Ervoor kiezen om bijvoorbeeld de tweede week ergens anders heen te gaan is evenmin vreemd. Het is toch ook niet vreemd om een partner met kinderen een gedeelte van de vakantie op te zoeken als die ergens op vakantie zijn?
Absoluut eens.Timetraveler schreef: ↑08-08-2025 12:30Man man, van die lapzwansen mannen die willens en wetens 3 kinderen op de wereld zetten maar "niet zo van het regelen zijn" en nog geen vliegticket kunnen boeken of papierwerk omtrent medicatie van eigen tienerdochter kunnen regelen. Begin dan gewoon niet aan kinderen als je te beroerd bent om dit soort dingen te regelen. To je klinkt als een schat; ik zou hier zo op afknappen dat ik de hele relatie zou heroverwegen.
En dan allemaal opgepakt worden voor drugssmokkel? Heel slecht plan dit.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 12:27Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.
vrijdag 8 augustus 2025 om 12:33
Ik zou het risico niet durven nemen om opgepakt te worden voor iets in mijn koffer. Noem het drastisch of dramatisch, maar ik zou 1000% niet met deze man op vakantie gaan. Ben je nou bedonderd.Zomer2025 schreef: ↑08-08-2025 12:27Ik durf het bijna niet te zeggen, maar partner had bedacht in alle koffers wat van die medicatie te stoppen, ikv kansenspreiding. Ik schaam me echt een beetje dat ik hier geen groter punt van heb gemaakt. Online kan ik niet vinden wat de eventuele gevolgen hiervan zijn. Of het gezien wordt als drugssmokkel oid.
Ook bijzonder inderdaad. Ben je bij papa, ga je naar zijn vriendin.Wintertime16 schreef: ↑08-08-2025 12:30En hoezo slaapt de jongste bij jou? Zodat papa nog even een rustig weekend voor zichzelf heeft?
72jelle wijzigde dit bericht op 08-08-2025 12:34
0.00% gewijzigd
TO: als jullie op Schiphol staan en je hebt die verklaring niet, krijg je een boete. De medicijnen mogen dan natuurlijk niet mee.
Hoe er in het vakantieland wordt omgesprongen met het overtreden van de opiumwet (want daar gaat het hier om), hangt van het land af natuurlijk.
Maar hoe je het ook wendt of keert: op vakantie zonder die medicijnen is een ultiem recept voor grote ellende, of misschien zelfs wel drama's.
Ga. Niet.
Hoe er in het vakantieland wordt omgesprongen met het overtreden van de opiumwet (want daar gaat het hier om), hangt van het land af natuurlijk.
Maar hoe je het ook wendt of keert: op vakantie zonder die medicijnen is een ultiem recept voor grote ellende, of misschien zelfs wel drama's.
Ga. Niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in