Dubbele afspraak

10-03-2017 09:17 35 berichten
Stom stom stom. Help!

Mijn tante die in het buitenland woont is sinds jaren voor 2 weken in Nederland, zij is 1 van mijn weinige familieleden en ik ben dus ook onwijs blij dat ik en mijn gezin eindelijk tijd met haar kunnen doorbrengen.

Zaterdag heeft ze ons uitgenodigd om dag samen door te brengen en mijn neef is er dan ook, hij reist veel en ook hem heb al een tijd niet gezien. Ik heb dus vrolijk ja gezegd!

Echter, toen ik net de agenda erbij pakte zag ik tot mijn grote schrik staan dat ik al een afspraak met een vriendin en haar man had staan.

Ze weet van de komst van mijn tante en heb de afspraak toen door laten gaan omdat er toen nog weinog concreet hoe en wat de planning van mijn tante is..

Als ik haar afzeg zal ze erg teleurgesteld zijn, zeker omdat we laatst een feestje bij haar thuis hebben moeten missen en uitkeken naar deze afspraak.

Afspraak met mijn tante verzetten betekent dat ik een paar dierbaren niet kan zien en afzeggen met vriendin zet druk op de vriendschap en zorgt voor een teleurgestelde vriendin..

Wat moet ik nou doen?!
Alle reacties Link kopieren
Oh zie dat je al gaat bellen
quote:Zonnebloempje85 schreef op 10 maart 2017 @ 10:38:

Dat je vriendin bordeline heeft is vervelend en ik snap dat je dan wat voorzichtiger met haar bent. Echter moet de vriendschap tweezijdig zijn. Het is voor haar misschien wat lastiger om zich in te leven maar ook dat moet ze leren. Anders is het heel lastig om in de grote maatschappij mee te kunnen. Dus je helpt haar niet door constant haar te beschermen (wat je in mijn ogen doet als je je tante aflegt. Met die gevoelens moet ze ook om leren gaan).

Ik zou haar even bellen (of als het kan even langsgaan om het persoonlijk uit te leggen). In ieder geval niet per app oid. Zeg gewoon: je weet toch dat mijn tante eindelijk naar nl komt en ik haar graag weer wel zien. Ik vind het heel vervelend maar ze kan alleen.... dus nu heb ik een probleem want dan hebben wij ook afgesproken. Zouden wij daarom misschien de afspraak kunnen verzetten naar .... (concrete data noemen). Pas ophangen/ weggaan als je nieuwe afspraak en haar dan nogmaals bedanken dat ze me wilde denken omdat jij het ook echt heel vervelend en jammer vindIk wil daarom de afspraak verzetten...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vriendin verzetten. Niet zo moeilijk over doen.

Zeker niet samen uitnodigen.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Zonnebloempje85 schreef op 10 maart 2017 @ 10:38:

Dat je vriendin bordeline heeft is vervelend en ik snap dat je dan wat voorzichtiger met haar bent. Echter moet de vriendschap tweezijdig zijn. Het is voor haar misschien wat lastiger om zich in te leven maar ook dat moet ze leren. Anders is het heel lastig om in de grote maatschappij mee te kunnen. Dus je helpt haar niet door constant haar te beschermen (wat je in mijn ogen doet als je je tante aflegt Met die gevoelens moet ze ook om leren gaan).

Ik zou haar even bellen (of als het kan even langsgaan om het persoonlijk uit te leggen). In ieder geval niet per app oid. Zeg gewoon: je weet toch dat mijn tante eindelijk naar nl komt en ik haar graag weer wel zien. Ik vind het heel vervelend maar ze kan alleen.... dus nu heb ik een probleem want dan hebben wij ook afgesproken. Zouden wij daarom misschien de afspraak kunnen verzetten naar .... (concrete data noemen). Pas ophangen/ weggaan als je nieuwe afspraak en haar dan nogmaals bedanken dat ze me wilde denken omdat jij het ook echt heel vervelend en jammer vind
When they go low, we go high. (M.Obama)
Waarom zou je jezelf zo uitgebreid verdedigen, Zonnebloem? TO had al een voorbehoud gemaakt, dus nu volstaat: "Zeg vriendin, mijn tante is inderdaad in Nederland en zaterdag komt de familie bij elkaar. Dus ik wil met jou even een nieuwe afspraak maken. Kun je volgende week zaterdag?" En als je echt heel lief wil zijn, zeg je daar nog achteraan: "Want ik had me erg op onze afspraak verheugd, dus ik wil 'm niet te lang uitstellen!"
Zo...ik heb gebeld. Ze was idd wel teleurgesteld omdat zij het e.a. verzet had en we hebben het opgeschoven maar ze klonk wle beetje boos.

Maar dat komt vast wel weer goed
Dat kan ze wel het liefst willen, maar dat is dus geen optie. Bij het maken van de afspraak heb je al duidelijk gemaakt dat je tante in het land was en er nog geen concrete planning was, dus dat de planning nu wel concreet is en niet uit komt met de afspraak die jullie "toch maar" in de agenda hadden gezet (bij mij heet dat gewoon onder voorbehoud), dat had ze gewoon kunnen zien aankomen.

En de rest (teleurstelling, het met man moeten overleggen wanneer wel/niet, het het liefst door willen laten gaan) dat vind ik eerlijk gezegd gewoon gezuig en gezeur. En jij ook zo te lezen. Je kunt je haar gezuig aantrekken, maar je kunt het ook gewoon netjes bij haar laten liggen. Dan is zij de enige die last heeft van haar gedoe.
Begrijp ik uit de aanpassing van je post dat jij eigenlijk ook vindt dat ze zich aanstelt?
Ja!
Ik vind het echt belachelijk dat haar borderline een excuus zou zijn. Ik heb zelf borderline en ik zou mijn vriendinnen echt helemaal snappen in zo'n situatie en er geen moment beledigd of gekwetst door zijn. Aan de andere kant heb ik een vriendin (zonder borderline) die ook altijd zo gepikeerd reageert, doodvermoeiend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven