Durf het niet uit te maken..

21-06-2008 13:06 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik heb nu 2 jaar een vriend, ik ben 20 en hij 25. Na anderhalf jaar zijn we uit elkaar gegaan. Het ging niet meer. Ik ben toen in het buitenland gaan werken voor een paar maanden en toen ik terug kwam haalde hij alles uit de kast om me weer terug te krijgen. Ik had net alles op de rails..Na heel lang nadenken en aandringen van hem ben ik toch overstag gegaan met het idee dat ik dan nooit spijt zou krijgen van t feit dat ik het niet nog een keer geprobeerd had.

Nu heb ik spijt dat ik weer met hem in zee ben gegaan..zijn beloften over dat hij is/was veranderd kan hij niet meer waarmaken omdat zijn oude ik weer naar boven komt. Agressie, gevoelloos, materialistisch, egoïstisch, leugens. Ik wordt weer net zo vaak gekwetst als vroeger.

Maar ik durf het niet uit te maken..ik ben bang voor een leven zonder hem, bang voor het verdriet de pijn en het revalidatie proces. Ik kan wel met hem doorgaan en me optrekken aan de leuke momenten, want die zijn er, maar ik zie geen toekomst met hem. Hij is veel te onberekenbaar..

Hij heeft ook nog pikante foto's van mij in zijn mail staan van toen ie een paar weken in het buitenland was voor zijn werk, die ik natuurlijk verwijderd wil hebben voordat het uitgaat..hoe?

Hoe beëindig je zoiets als dit ??

Groetjes Lizzie.
quote:Brummetje schreef op 26 juni 2008 @ 13:08:

Hou nou eens op met die opmerkingen!!! Jezus ik word er doodziek van!!! Jij kent de situatie niet dus houd je bek mond dicht!!!

Toevoeging: Even is "leuk", daarna word het vervelend... Je blijft bezig, nou dan zie je maar zelf wat ervan komt...

Hey Brum! Tsjonge wat een frustraties... Wat een stoere praat voor een kneusje zeg... Maar ja... Jij kan er ook niks aan doen he? Je hebt het ook zo zwaar... Mens je weet nieteens wat een zwaar leven is dus zwijg gewoon liever.. Tis niks met je en zo zou het ook nooit worden... Ga nou maar mooi dat baantje van je doen met die ideale uren en ga daarna lekker een happy meal eten bij die Mac die er vlakbij ligt...

Pffffff.....
Dames, laat je toch niet zo kennen.

Jullie kennen elkaar niet eens dus doe dan ook niet alsof dat wel zo is. Negeer elkaar gewoon lekker! En reageer niet op elkaar!
quote:jolantje schreef op 26 juni 2008 @ 18:28:

[...]

Hey Brum! Tsjonge wat een frustraties... Wat een stoere praat voor een kneusje zeg... Maar ja... Jij kan er ook niks aan doen he? Je hebt het ook zo zwaar... Mens je weet nieteens wat een zwaar leven is dus zwijg gewoon liever.. Tis niks met je en zo zou het ook nooit worden... Ga nou maar mooi dat baantje van je doen met die ideale uren en ga daarna lekker een happy meal eten bij die Mac die er vlakbij ligt...

Pffffff.....

Sorry voor het inbreken TO! Jolantje, kap nou gewoon eens effe zeg. Is je gevoel voor eigenwaarde nu weer 100% door iemand de grond in te trappen? Mensen veranderen, daar moet jij alles van weten, toch?

En ik weet, dat Brum twijfelachtige postings heeft, maar er kan gewoon een persoon achter zitten, die haar leven heel anders leeft dan jij. Is dat zo erg dan?

Back off!
CL Ik gaf gewoon een normale reactie op iets en als dat persoon mij dan even gaat dreigen nou nee...

Tenslotte ben ik dit alles niet begonnen maar is ze daar zelf mee begonnen. Ik pik niet zomaar alles wat tegen me gezegt wordt en al zeer zeker niet door iemand die veel jonger dan mij is..

Trouwens hoe vaak ben ik niet worden afgekraakt in een topic en werd er toen over eigenwaarde gesproken nou nee!

Dus blijf ik gewoon mijn mening hier uiten.

Het spijt me wel heel erg dat ik hiermee lizzie's topic mee vervuil. Mijn excuses hiervoor lizzie..
[Negeermodus Jolantje AAN]

Wat Sunshine zei dat vraag ik me ook af. Waarom heb ik niet gelijk op mijn achterste poten gestaan, wat betreft alle dingen die me ergerden later?!

En ik weet heel zeker (tenminste ik hoop het) dat ik dat in een nieuwe relatie wél zie. En er wat van zeg. Of op tijd ga beseffen dat ik ergens niet mee kan leven.

Liz hoe gaat het nou met jou?

Ik heb de eerlijke mening van een goeie vriendin gehad. Die zegt ook: Hij heeft je al zó vaak beloofd te veranderen en hij doet het niet. Dus waarom nu wel?!

En ze heeft gelijk!
quote:jolantje schreef op 26 juni 2008 @ 18:28:

[...]

Pffffff.....

Nou nou

Kna ook wel iets minder.

Je weet niet wat voor leven iemand heeft en je kunt daar ook nooit over oordelen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
DIt gaat wel een beetje te ver ja. Maar Brum, je leert al hoe je erop moet reageren!

haha Negeermodus AAN... Moest ik wel om lachen!
...
Jammer al die ongezellige praat... Heb t topic meegelezen en ben erg benieuwd hoe t nu met Lizzie gaat. Heb je nog contact met je ja nu heet het zo, ex?
Calvijn1 als ik de topics over brum lees dan weet ik genoeg...

Gewoon een liegende dief is het meer niet.
quote:Brummetje schreef op 26 juni 2008 @ 13:34:

[...]

Daarom moest ik zoveel smsen! Omdat hij maar contact blééf zoeken. Wat ik ook zei/deed/belde/smste/mailde, hij begreep gewoon de woorden "Laat me met rust" niet.

En nu eindelijk wel. Maar nou begrijpt hij nog steeds niet dat ik hier toch echt blijf.

Hij blijft maar hoop houden. En doet zichzelf daardoor onnodig pijn.

Volgens mij begrijp jij het principe "het is uit" ook niet helemaal.

Van wie "moet" jij smsen? Of mailen, bellen, faxen, rooksignalen?
@Allen: kan er met meer respect gediscussieerd worden? Ongeacht wie je dan ook een "troll" of whatsoever vind; forum met je discussiepartners mét respect! Dit is een openbaar forum, iedereen heeft gelijke rechten en plichten, waaronder respectvol discussieren en overal mogen reageren.
quote:jolantje schreef op 26 juni 2008 @ 23:20:

Calvijn1 als ik de topics over brum lees dan weet ik genoeg...

Gewoon een liegende dief is het meer niet.Dit soort dingen kunnen dus ook zéker achterwege blijven. Anders zal ik andere maatregelen treffen. Bij deze ben je in elk geval gewaarschuwd Jolantje.
quote:misschicken schreef op 27 juni 2008 @ 06:30:

[...]

Volgens mij begrijp jij het principe "het is uit" ook niet helemaal.

Van wie "moet" jij smsen? Of mailen, bellen, faxen, rooksignalen?

Als ik m niet 100 keer duidelijk had gemaakt dat ie nu echt op moest houden, had ik nu nog steeds last van m. Ik deed dat mailen/smsen alleen maar om hem duidelijk proberen te maken dat ie nu echt op moest houden met contact zoeken, want ik werd er gewoon echt gek van.

En nu valt ie me niet meer lastig. Hij denkt dat ik nu 2 weken aan het nadenken ben en na die 2 weken zeg: "Tuurlijk schat, ik kom terug." Maar ja daar doet ie zichzelf alleen maar onnodig (veel) pijn me. Want ook na die 2 weken zeg ik: "Ik geloof er NIET in dat je zult veranderen. Ik wil je écht NIET terug!"

Hij gaat 14 juli naar het CAD. Maar voor mij hoeft ie het niet te doen. Dat is dan voor zijn toekomstige relatie.

Ben benieuwd wanneer hij ein-de-lijk begrijpt dat ik het écht méén.
quote:Viva Angel5 schreef op 27 juni 2008 @ 11:37:

[...]

Dit soort dingen kunnen dus ook zéker achterwege blijven. Anders zal ik andere maatregelen treffen. Bij deze ben je in elk geval gewaarschuwd Jolantje.Nou zeg... slaat dus nergens op.. In een ander topic geeft ze zelf toe dat ze wel eens wat gestolen heeft... En dus krijg ik waarschuwing? Terwijl dat onnozele wicht wel ff onrespectloos tegen mij kan doen... Wat raar iedereen kan wel vanalles tegn mij zeggen wat me soms ook best kwetst maar als ik eens iets zeg krijg ik waarschuwing.. Tja
Brum... 1 welgemeend advies.. Als je het allemaal zo meent hier, trap vooral niet in de valkuil CAD.. Ik weet het maar al te goed.. Wil je echt helemaal van hem af, neem een ander nummer, desnoods ook een ander mailadres. Als hij dan geen contact meer met jou kan hebben, gaat ie echt wel een ander slachtoffer zoeken, want zo'n soort mannen kunnen niet tegen alleen zijn.
*organiseert een cursus begrijpend lezen*
quote:Viva Angel5 schreef op 27 juni 2008 @ 11:37:

[...]

Dit soort dingen kunnen dus ook zéker achterwege blijven. Anders zal ik andere maatregelen treffen. Bij deze ben je in elk geval gewaarschuwd Jolantje.Ze heeft zelf toegegeven dat ze gelogen én gestolen heeft, in een ander topic. Het zijn Brums eigen woorden.
quote:Brummetje schreef op 27 juni 2008 @ 12:29:

[...]

Als ik m niet 100 keer duidelijk had gemaakt dat ie nu echt op moest houden, had ik nu nog steeds last van m. Ik deed dat mailen/smsen alleen maar om hem duidelijk proberen te maken dat ie nu echt op moest houden met contact zoeken, want ik werd er gewoon echt gek van.

En nu valt ie me niet meer lastig. Hij denkt dat ik nu 2 weken aan het nadenken ben en na die 2 weken zeg: "Tuurlijk schat, ik kom terug." Maar ja daar doet ie zichzelf alleen maar onnodig (veel) pijn me. Want ook na die 2 weken zeg ik: "Ik geloof er NIET in dat je zult veranderen. Ik wil je écht NIET terug!"

Hij gaat 14 juli naar het CAD. Maar voor mij hoeft ie het niet te doen. Dat is dan voor zijn toekomstige relatie.

Ben benieuwd wanneer hij ein-de-lijk begrijpt dat ik het écht méén. Elke keer als jij die telefoon opneemt of hem toezeggingen doet dan laat jij hem het tegendeel zien.
Waar staat CAD voor?
Consultatieburo Alcohol en Drugs
quote:misschicken schreef op 27 juni 2008 @ 18:07:

[...]

Ze heeft zelf toegegeven dat ze gelogen én gestolen heeft, in een ander topic. Het zijn Brums eigen woorden.Thx!
Wat een niveau. Dus omdat Brummetje toegeeft eens gestolen te hebben, is ze vanaf dat moment "gewoon een liegende dief".

Verhuisd...
Brummetje ik heb niet genoeg over je relatie gelezen om er een zinnig antwoord op te geven. Ik las alleen dat hij dreigde met zelfmoord en dat hij je niet met rust liet als je daar om vroeg. En dat vind ik nogal wat. Maar ik weet niet hoe jullie relatie verder is en of het kans van slagen heeft.

Wat ik wel - uit ervaring - weet is dat je een foute man ook ontzettend kunt missen. Maar dat dat verder niets zegt. Toen ik het uitmaakte met een man waarmee ik niet kon leven (een alcoholistische dwingeland die dacht dat het universum om hem draaide) heb ik hem zo gemist dat mijn hart er letterlijk pijn van deed. Ik voelde me geamputeerd. Klinkt misschien dwaas, ik weet niet hoe ik dat uit moet leggen.

Toen ik een nieuwe vriend had (waar ik ook verliefd op was!), had ik op plaatsen waar ik met mijn ex was geweest zelfs nog het idee: verdorie, ik zou hier met hém moeten zijn! Dan deed het echt nog pijn.

Volgens mij mis ik hem na jaren af en toe nog steeds een beetje. Heel soms. Dan mis ik zijn charme, zijn humor, de goede seks die we hadden, zijn lef, zijn originaliteit. Maar tegelijkertijd dank ik God op mijn knieën dat ik van zijn manipulatie, leugens, en dreigementen af ben! Want daar ging ik langzaam maar zeker aan onderdoor.

Moraal van mijn betoog ;-): Heftige gevoelens voor iemand hebben impliceert niet dat het een goede match is.
Mijn ex dreigde ook met zelfmoord en het enigste wat ik dacht was, doe het maar dan ben ik voorgoed van je af.. Nu 2 jaar verder mis ik totaal niks van hem en merk ik steeds meer wat voor een hekel ik aan hem had en hoe diep de haat zat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven