Duz...
maandag 9 juli 2018 om 03:44
Nou, een klein beetje wel. Iemand noemde jou naïef (zo kom je namelijk wel een klein beetje over in de OP), en haar noemde je een bitch.alongwiththesunshine schreef: ↑09-07-2018 03:40Een mening geven doe je niet door de ander belachelijk te maken, te oordelen of uit te lachen. Grappig dat je het weer moet omdraaien. Ik ben niet begonnen
Weet je, deze man is het waarschijnlijk gewoon niet voor jou. Er zijn echt leukere mannen dan deze op de wereld
Die zijn het waard om jouw tijd aan te besteden, deze man niet.
maandag 9 juli 2018 om 03:50
Je haalt het uit de context. Ze zei: "doe eens niet zo naïef" wat gewoon geen vriendelijke toon is. Belerend, afstraffend. Je kunt ook zeggen: "Ik vind dat je naïef overkomt." Dat klinkt al anders, hè? [...]KyloRen schreef: ↑09-07-2018 03:44Nou, een klein beetje wel. Iemand noemde jou naïef (zo kom je namelijk wel een klein beetje over in de OP), en haar noemde je een bitch.
Weet je, deze man is het waarschijnlijk gewoon niet voor jou. Er zijn echt leukere mannen dan deze op de wereldMannen die jou niet aan het lijntje houden en mannen die graag contact met je willen.
Die zijn het waard om jouw tijd aan te besteden, deze man niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-07-2018 10:43
Reden: ongepast
Reden: ongepast
6.33% gewijzigd
wij slapen nooit.
maandag 9 juli 2018 om 03:52
Jouw berichtjes zitten anders ook vol met haat, hè. Je schopt echt heel erg om je heen. Jij noemt het van je afbijten, maar ik lees veel frustraties in je berichten.alongwiththesunshine schreef: ↑09-07-2018 03:50Je haalt het uit de context. Ze zei: "doe eens niet zo naïef" wat gewoon geen vriendelijke toon is. Belerend, afstraffend. Je kunt ook zeggen: "Ik vind dat je naïef overkomt." Dat klinkt al anders, hè? Overigens is dit mens echt een heks. Je moet haar berichten eens lezen, ze zit vol met haat.
Neem een break en kom er morgen op terug, dan kijk je er met een frisse blik tegenaan.
Is maar een tip, hoef je niet op te volgen natuurlijk
maandag 9 juli 2018 om 03:56
Ja, op een gegeven moment ben je wel klaar met de zogenaamd goede (lees: belerende berichten) van mensen die vooral heel veel oordelen gebaseerd op hun eigen ervaringen die ze projecteren op mijn ervaring. (Uitzonderingen daargelaten). Ik zou graag willen slapen, het zou helpen als jullie me rust zouden laten.KyloRen schreef: ↑09-07-2018 03:52Jouw berichtjes zitten anders ook vol met haat, hè. Je schopt echt heel erg om je heen. Jij noemt het van je afbijten, maar ik lees veel frustraties in je berichten.
Neem een break en kom er morgen op terug, dan kijk je er met een frisse blik tegenaan.
Is maar een tip, hoef je niet op te volgen natuurlijk![]()
wij slapen nooit.
maandag 9 juli 2018 om 04:02
Aha, een open vraag
alongwiththesunshine wijzigde dit bericht op 09-07-2018 04:18
9.27% gewijzigd
wij slapen nooit.
maandag 9 juli 2018 om 04:05
Als ik kon slapen, door dit hele gebeuren ben ik behoorlijk opgefokt. Mensen zijn zo hard en kil, het verbaast me elke keer weer.
wij slapen nooit.
maandag 9 juli 2018 om 04:25
Je assertiviteit komt nogal agressief over, TO. Heel onprettig.
Net als anderen geloof ik trouwens niet dat de moeder van deze jongen is overleden. Hij wil gewoon geen contact met je. Hooguit seks misschien. En als jij de houding die jij hier laat zien ook aan hem toont op dat forum, dan betwijfel ik zelfs of hij nog iets met je te maken wil hebben.
Net als anderen geloof ik trouwens niet dat de moeder van deze jongen is overleden. Hij wil gewoon geen contact met je. Hooguit seks misschien. En als jij de houding die jij hier laat zien ook aan hem toont op dat forum, dan betwijfel ik zelfs of hij nog iets met je te maken wil hebben.
maandag 9 juli 2018 om 04:32
Het betreft een man van 40. En als hij geen contact wil, is het best raar dat hij uitzichzelf tot twee keer toe weer contact heeft gezocht (waarin geen enkele keer een seksuele toespeling werd gemaakt), vind je niet? Kun je dat ook verklaren?ikBedoelHetGoed schreef: ↑09-07-2018 04:25Je assertiviteit komt nogal agressief over, TO. Heel onprettig.
wij slapen nooit.
maandag 9 juli 2018 om 07:52
Ik hoop dat je een beetje lekker hebt geslapen en dat je gefoktheid wat is gezakt, want je in een hoek gedrukt voelen is nooit leuk.
Ik lees dat je er voor hebt gekozen om hem te geloven en onze unanieme (en dat is echt een uitzondering hier) kanttekeningen en waarschuwingen negeert.
Dat mag natuurlijk, maar ik hoop dat je het toch in je achterhoofd houdt, net als je eigen twijfels in de OP.
Ik lees dat je er voor hebt gekozen om hem te geloven en onze unanieme (en dat is echt een uitzondering hier) kanttekeningen en waarschuwingen negeert.
Dat mag natuurlijk, maar ik hoop dat je het toch in je achterhoofd houdt, net als je eigen twijfels in de OP.
maandag 9 juli 2018 om 08:36
Ik ben iedere keer weer verbaasd hoe ongelooflijk negatief mensen op Viva over mannen en daten zijn. Alsof het merendeel een liegende op scoren beluste gekkie is. Ik ga er liever vanuit dat mannen menselijk zijn, net als vrouwen. Dat wil zeggen dat ze over het algemeen redelijk normaal zijn, soms egoïstisch maar niet in de basis uit op het kwetsen van een ander.
Catfish toestanden komen voor maar zijn een uitzondering, niet de regel.
TO heeft reden om te denken dat dit een leuke man is, maar dat wordt breed in twijfel getrokken, waarom? Hij wordt behoorlijk zwart gemaakt zonder dat ik daar veel aanleiding voor zie. Het kan best zijn dat hij niet geïnteresseerd is in TO, of voor haar geen leuke man blijkt te zijn, maar dat mag gewoon. Daar kan TO dan achter komen. Volgens mij ook zonder dat ze zwaar gekwetst hoeft te zijn, waar mensen haar op een nogal hardhandige manier voor willen behoeden.
Misschien is het het medium hoor, dat alles op schrift gelijk een dramatische afloop moet hebben. Maar allemachtig, je zou toch je huis niet meer uit komen met zo'n wereldbeeld.
Catfish toestanden komen voor maar zijn een uitzondering, niet de regel.
TO heeft reden om te denken dat dit een leuke man is, maar dat wordt breed in twijfel getrokken, waarom? Hij wordt behoorlijk zwart gemaakt zonder dat ik daar veel aanleiding voor zie. Het kan best zijn dat hij niet geïnteresseerd is in TO, of voor haar geen leuke man blijkt te zijn, maar dat mag gewoon. Daar kan TO dan achter komen. Volgens mij ook zonder dat ze zwaar gekwetst hoeft te zijn, waar mensen haar op een nogal hardhandige manier voor willen behoeden.
Misschien is het het medium hoor, dat alles op schrift gelijk een dramatische afloop moet hebben. Maar allemachtig, je zou toch je huis niet meer uit komen met zo'n wereldbeeld.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
maandag 9 juli 2018 om 08:51
Ik zie dat idd ook wel gebeuren.....maar in dit topic niet hoor. Ik lees nu sinds gisteren mee en verbaas me telkens over jouw ‘aparte’ manier van reageren. Ik merk dat ik nu probeer zo ‘zacht’ mogelijk te reageren om zo toch een enigszins normale reactie van je te krijgen. Want misschien lees jij bepaalde reacties feller dan dat ze bedoeld zijn, doordat je al zo geprikkeld bent? Echt gewoon een vraag hoor, geen sneer of iets. Probeer even te snappen waarom je zo doet?alongwiththesunshine schreef: ↑09-07-2018 03:19Er is overigens ook al door mede forummers toegegeven dat het een forumtrend is om een TO af te katten, vooral als het gaat om relaties.
maandag 9 juli 2018 om 09:13
ZoietsRita3 schreef: ↑09-07-2018 08:51Ik zie dat idd ook wel gebeuren.....maar in dit topic niet hoor. Ik lees nu sinds gisteren mee en verbaas me telkens over jouw ‘aparte’ manier van reageren. Ik merk dat ik nu probeer zo ‘zacht’ mogelijk te reageren om zo toch een enigszins normale reactie van je te krijgen. Want misschien lees jij bepaalde reacties feller dan dat ze bedoeld zijn, doordat je al zo geprikkeld bent? Echt gewoon een vraag hoor, geen sneer of iets. Probeer even te snappen waarom je zo doet?
Het ligt echt aan jou.
Die man heeft duidelijk geen oprechte interesse in jou, jij hebt een beeld van hem gecreëerd in je hoofd wat hoogstwaarschijnlijk niet strookt met de werkelijkheid en je vindt het zo erg om met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je dan wild om je heen begint te slaan.
Terwijl het net voor je bestwil is dat je beter wat afstand zou nemen en je zou concentreren op de voor jou onzichtbare, 'oninteressante' mannen waar hoogstwaarschijnlijk wél leuke exemplaren tussen zitten die het goed menen en aangenaam gezelschap zijn. En je de aandacht willen geven die je zo graag wil en waarschijnlijk wel verdient.
maandag 9 juli 2018 om 09:28
Wat een vermakelijk topic. Het is allemaal zo duidelijk, voor iedereen, behalve voor TO die de man al 3 weken "kent".
Als de man interesse had gehad, dan had hij al lang ge appt (hele mooie afleiding voor hem, als zijn verhaal tenminste echt is) en had hij allang willen daten, bang dat TO door andere mannen wordt weggekaapt.
Nee TO houdt liever haar oogkleppen op. Kom je hier straks ook uithuilen? Vertellen dat al die nare forummers het bij het juiste eind hadden?
Als de man interesse had gehad, dan had hij al lang ge appt (hele mooie afleiding voor hem, als zijn verhaal tenminste echt is) en had hij allang willen daten, bang dat TO door andere mannen wordt weggekaapt.
Nee TO houdt liever haar oogkleppen op. Kom je hier straks ook uithuilen? Vertellen dat al die nare forummers het bij het juiste eind hadden?
maandag 9 juli 2018 om 09:33
Klinkt goed! Bel hem en spreek af! Verras hem: vraag of je hem vanavond bij hem thuis op kan halen en dat jullie samen een terrasje kunnen pikken om te kijken of hij werkelijk zo leuk eruit ziet, ruikt, voelt en proeft.alongwiththesunshine schreef: ↑09-07-2018 04:02Aha, een open vraag. Waarom je iemand leuk vindt is natuurlijk moeilijk om volledig te verklaren. Het gaat verder dan een wensenlijstje. Maar hij lijkt intelligent, beleefd, weldoordacht, eigenzinnig, stoer maar ook lief, een mooie diepe stem. Hij heeft iets mysterieus en breekbaars. Ik ben nieuwsgierig naar hem. En trust me, ik ben heel kritisch dus ik ben niet snel onder de indruk.
Dan zie je ook direct zijn woonomstandigheden. Dat scheelt je heel veel frustraties en slaapproblemen.
En kom je daarna nog even verslag hoe de date was? Iedereen is natuurlijk heel nieuwsgierig!
because wijzigde dit bericht op 09-07-2018 09:35
5.54% gewijzigd
maandag 9 juli 2018 om 09:34
Grappig hoe massaal conclusies over de man in kwestie worden getrokken. Als ik dit lees, en vervolgens ook lees hoe je in dit topic reageert, zou ik eerder een spiegel adviseren. Zo defensief, zo oordelend, zo snel op basis van niets conclusies trekken. Ik zou mijn interesse wel kwijt zijn.alongwiththesunshine schreef: ↑08-07-2018 18:41dus ik had al geconcludeerd dat hij zijn interesse was verloren. Trots, (en onzeker!) als ik ben, stuurde ik hem daar het bericht: "Het is geen stijl dat je me eerst laat weten dat je me leuk vindt, en me vervolgens negeert." Het bleek echter
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 9 juli 2018 om 09:49
Nee hoor. Het ligt helemaal niet aan TO. Ik heb dit topic met verbijstering gelezen en vind het gros van de reacties bot, onaangenaam, arrogant en ronduit stupide. Ook valt me op - en dat ziet TO heel scherp - dat de eerste botte reactie door de andere forummers wordt beschouwd als een vrijbrief om óók lekker los te gaan en TO onderuit te halen; een soort zwaan-kleef-aan-effect dat je vaker op dit forum ziet, en ook wel op schoolpleinen. Pubergedrag.Hadewychh schreef: ↑09-07-2018 09:13Zoiets
Het ligt echt aan jou.
Die man heeft duidelijk geen oprechte interesse in jou, jij hebt een beeld van hem gecreëerd in je hoofd wat hoogstwaarschijnlijk niet strookt met de werkelijkheid en je vindt het zo erg om met je neus op de feiten gedrukt te worden dat je dan wild om je heen begint te slaan.
Terwijl het net voor je bestwil is dat je beter wat afstand zou nemen en je zou concentreren op de voor jou onzichtbare, 'oninteressante' mannen waar hoogstwaarschijnlijk wél leuke exemplaren tussen zitten die het goed menen en aangenaam gezelschap zijn. En je de aandacht willen geven die je zo graag wil en waarschijnlijk wel verdient.
Maar misschien ligt het inderdaad aan de (gebrekkige) schrijfstijl van veel forummers. Dat kan natuurlijk heel goed. Dat het inderdaad allemaal oprecht gemeend is. Dat er inderdaad "een spiegel wordt voorgehouden". Dat het inderdaad "voor haar eigen bestwil" is. Al geloof ik daar helemaal niets van. Hoe moeilijk is het om op schrift een beetje een normale toon aan te slaan? Je kunt toch gewoon opschrijven wat je in het normale leven zou zeggen tegen een vriendin, of als dat zo ingewikkeld is, tegen een kennis, of zelfs tegen een onbekende vrouw die jou in het café iets vraagt? Die zeik je toch ook niet meteen af? Die spreek je toch ook niet aan met teksten als: 'Vrouw, je hebt issues'? Dat is toch geen "spiegel voorhouden"?
On topic: ik zou deze man niet direct afschrijven, maar wel een slag om de arm houden. Het verhaal van de overleden moeder is te ernstig om meteen in twijfel te trekken; wacht gewoon af hoe het verhaal zich verder ontwikkelt. Hij zal in het beste geval de tijd nemen om even tot rust te komen en zich dan weer bij jou melden. In het slechtste geval hoor je niets meer van hem. Jammer, maar helaas. Het blijft internet, je weet nooit wie je voor je hebt en enige terughoudendheid is wel zo verstandig. Dit laatste kun je hem ook gewoon vertellen; ik neem aan dat hij ook niet elk internet-contact blind vertrouwt.
maandag 9 juli 2018 om 10:08
Uhm, klopt niet, hoor. Ik heb zelf net een best wel persoonlijk topic geopend en krijg geen kutreacties. Als je je openstelt voor suggesties, niet meteen in de verdediging schiet en wat met de reacties doet, hoeft dat totaal niet zo te zijn. Mijn ervaring is dat als je bij je punt blijft en tegelijkertijd wel hulp vraagt, je dan tot de communicatie komt zoals hierboven. Volwassen communicatie is WEDERZIJDSE communicatie, niet alleen maar kunnen horen dat je het goed doet (en dat de ander een hork is). Misschien ben je nog jong, neem dit alsjeblieft aan, helpt je verder in je leven (en scheelt je veel boosheid en frustratie).alongwiththesunshine schreef: ↑08-07-2018 21:08Dat ik een heleboel kutreacties zou krijgen, was geen verrassing (en toch weer wel) want zo werkt het Viva forum. TO wordt meestal afgebrand.
maandag 9 juli 2018 om 10:26
Ik zie beide zaken in dit topic.Aanvallende onnodig kwetsende posts van forummers en een TO die (heel begrijpelijk) in de verdedigende aanval schiet. Dat zie ik hier wel vaker en dat vind ik onzettend jammer.
Ik zie echter ook dat deze man manipulerende aan- en afstootspelletjes speelt, duidelijk alleen op seks uit is en imo liegt over de rug van zijn waarschijnlijk springlevende moeder.
Ik hoop dat TO haar eerste onderbuikgevoelens dus in de gaten houdt en heel voorzichtig blijft. Ik vrees echter dat ze alle red flags blijft negeren en vol voor hem gaat.
Ik zie echter ook dat deze man manipulerende aan- en afstootspelletjes speelt, duidelijk alleen op seks uit is en imo liegt over de rug van zijn waarschijnlijk springlevende moeder.
Ik hoop dat TO haar eerste onderbuikgevoelens dus in de gaten houdt en heel voorzichtig blijft. Ik vrees echter dat ze alle red flags blijft negeren en vol voor hem gaat.
anoniem_91778 wijzigde dit bericht op 09-07-2018 11:22
0.09% gewijzigd
maandag 9 juli 2018 om 10:43
Iedereen die onder de indruk van een man is na drie app gesprekken en wat ingesproken berichten, is wel degelijk snel onder de indruk van iemand.alongwiththesunshine schreef: ↑09-07-2018 04:02Aha, een open vraag. Waarom je iemand leuk vindt is natuurlijk moeilijk om volledig te verklaren. Het gaat verder dan een wensenlijstje. Maar hij lijkt intelligent, beleefd, weldoordacht, eigenzinnig, stoer maar ook lief, een mooie diepe stem. Hij heeft iets mysterieus en breekbaars. Ik ben nieuwsgierig naar hem. En trust me, ik ben heel kritisch dus ik ben niet snel onder de indruk.
Je bent onder de indruk van het beeld wat hij van zichzelf heeft gecreëerd. En nu zijn moeder is overleden en hij jou daardoor alleen als lustobject kan zien, is natuurlijk slechts een uitdaging die je graag aangaat, omdat hij voor de rest zo leuk is.
Dat zou ik snappen als je 16 zou zijn, maar jij bent volgens mij volwassen?
maandag 9 juli 2018 om 11:00
Ik ben verbijsterd dat er nog steeds mensen zijn die het NORMAAL achten dat ik compleet de grond in word geboord, maar wel verwachten dat ik daar respect voor toon? Het spijt me, maar zulke mensen moet je geen centimeter ruimte geven. Dat zulke mensen vervolgens hysterisch worden, zegt ook genoeg. Ze zijn gewend om alle ruimte te krijgen, en opeens is daar een grens. Wat dat betreft zijn het net kleine kinderen. En met kleine kinderen kun je niet volwassen communiceren.Rosamendosa schreef: ↑09-07-2018 10:08Uhm, klopt niet, hoor. Ik heb zelf net een best wel persoonlijk topic geopend en krijg geen kutreacties. Als je je openstelt voor suggesties, niet meteen in de verdediging schiet en wat met de reacties doet, hoeft dat totaal niet zo te zijn. Mijn ervaring is dat als je bij je punt blijft en tegelijkertijd wel hulp vraagt, je dan tot de communicatie komt zoals hierboven. Volwassen communicatie is WEDERZIJDSE communicatie, niet alleen maar kunnen horen dat je het goed doet (en dat de ander een hork is). Misschien ben je nog jong, neem dit alsjeblieft aan, helpt je verder in je leven (en scheelt je boosheid en frustratie).![]()
wij slapen nooit.