Een kerstwens voor hen die niet (meer) bij ons zijn

23-12-2008 13:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve pap,

Het is bijna weer kerstmis, een tijd dat ik je mis, dat je hier zou moeten zijn en dat ik veel aan je denk.

Niet alleen werd ooit rond deze tijd twee keer zelf vader, ook werd je een opa met kerst.. Op eerste kerstochtend zal ik aan je denken hoe je als eerste naast mijn bed stond, met je kleindochter in je armen en tranen in je ogen. Je dacht dat het leven nu mooier zou worden maar dat werd het niet.

Nu ben je er niet meer, en iedere dag heb ik spijt dat ik je niet heb kunnen redden. Op eerste kerstdag zal ik net als vorig jaar de hele dag een kaarsje voor je branden.

Ik hoop dat je ergens riant op een lila wolk kerstengelen zal zitten te schilderen, terwijl je ziet dat alles goed gaat hier.

Zoals altijd heb ik echt geen idee waar je uithangt, maar ik hoop vanuit heel mijn hart dat jij ook gelukkig bent.

liefs
Ja, dat vind ik echt.
Kippenvel hier
Oh lieverd toch

Lieve Papa,

Nu kerst weer voor de deur staat begin ik je weer meer en meer te missen. Ik had je zo graag hier gehad. Na 1,5 jaar is het grote verdriet iets gesleten maar het gemis wordt alsmaar groter. Ik hoop dat je vanuit waar je dan ook bent, mama wat kracht kan geven om door te gaan.

Liefs je dochter.
Een hele dikke knuffel voor jullie...

haha, chardonnay, dat motto eronder...
Lieve pa,

Ik hoop dat je je nu een stuk beter voelt dan de afgelopen vijf jaar. De hel op aarde heb je al meegemaakt, dus ik hoop dat je nu een mooi plekje in de hemel hebt

XXXXXXXXXX
Motto heb ik van Eleonora gekregen in het Havette topic
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 23 december 2008 @ 14:04:

Lieve pa,

Ik hoop dat je je nu een stuk beter voelt dan de afgelopen vijf jaar. De hel op aarde heb je al meegemaakt, dus ik hoop dat je nu een mooi plekje in de hemel hebt

XXXXXXXXXX(f)
Lieve Lois,

De eerste kerst met en zonder jou. En wat had ik me deze tijd anders voorgesteld....lekker met jou in de kou wandelen, bij opa en oma op bezoek, de kerstboom opzetten. Maar ipv met jou ben ik alleen, samen met papa.

Ik mis je elke dag, maar met deze dagen nog een beetje meer.

Ik hoop dat je de liedjes die ik voor je zing, de versjes die ik lees en de dingen die ik tegen je zeg hoort en dat je altijd bij mama en papa in de buurt blijft om ons te beschermen.

Lieve Lois, ik hou van je..ik hoop dat je als engeltje net zo mooi en bijzonder bent als je bent als mn meisje, maar dat weet ik eigenlijk wel zeker, je had nog niets fout gedaan, geen zonde begaan, je bent t mooiste engeltje van allemaal...mn kleine meisje (L)

Mama vergeet je nooit!!
Ik zit momenteel in mijn uppie hier en dat is maar goed ook, want zoals mijn lieve pa altijd zei: het sap loopt uit mijn ogen.
Lieve Riz, wat moet het een moeilijke tijd voor je zijn....

Ik denk aan je
Ik doe met je mee Rosalita....dit zijn van die dagen dat ik me wil verstoppen.

anoniem_56093 wijzigde dit bericht op 23-12-2008 14:20
Reden: ff een knuffel erbij
% gewijzigd
Riz

Ik ben al ziek en nu zit ik hier ook al te janken. Nou ja, dan is het er maar weer uit.
voor jullie allemaal....synchroon huilen is fijner dan alleen huilen.
Muis huilt synchroon mee .....
Lieve T,

Ook al ben je meer dan 9 jaar dood, nog steeds mis ik je. Toen ik een vriendschap met je dochter aanging, wist ik niet dat wij ook een bijzondere band met elkaar zouden krijgen. Wat een fijn en warm mens was je toch!

Dit jaar ben je oma geworden en ik vind het jammer dat je dat niet hebt kunnen meemaken. Je kan trots zijn op die mooie dochter van je, maar ook op mij. Toen jij het aardse moest verlaten zat ik in een moeilijke tijd. Maar lijden is leven geworden, met alle vreugde en gewone saaiheid van dien.

Ik hoop dat je over je mooie kleinkind waakt, maar ook dat je waar je nu bent een goede tijd hebt. Dat je daar net zo eigenwijs mag zijn als je eigenlijk was en je je geest kan scherpen aan anderen die net zo slim en geinteresseerd zijn als jij. Je bent een grote ziel en ik ben blij dat ik je heb mogen kennen.

Kus van Hanke
voor Riz
Lieve mams,

ik mis je.

Je hebt nu al bijna 7 jaar van mijn leven gemist en daar ben ik vaak blij om geweest: je hebt niet hoeven zien hoe ik dezelfde ziekte kreeg als jij, je hebt niet hoeven meemaken hoe ik maar nèt overleefde waar jij toen stierf.

En dat was jarenlang genoeg.

Maar nu het beter gaat, nu ik lééf, had ik je zo graag bij me gehad. De nare tijden zijn voorbij en ik zou nu eindelijk de mooie dingen van het leven met je kunnen delen.

Ik wil zo graag een kindje, maar ik kan je niet meer vragen hoe het was voor jou, zwanger worden en zwanger zijn.

Ik heb eindelijk liefde gevonden, maar je bent er niet meer om daar blij van te worden.

Ik woon in het land waar je altijd zo gek op was, maar je kan niet meer op bezoek komen en trots op me zijn.

En ik ben eindelijk volwassen genoeg om met de verschillen tussen ons om te gaan en daar juist van te genieten, in plaats van steeds ruzie te maken.... maar het is te laat.

Dus eigenlijk mis ik je meer dan ooit.

Ik vier dit jaar kerst in Frankrijk, met mijn lieve schoonfamilie. Maar het is niet hetzelfde als onze kerst van vroeger en ik mis je stem die heel hard Deense kerstliedjes meezingt.

Ik neem de CD mee naar mijn schoonouders en hoop dat je er dan, tussen glaedlig Jul en père noel door, toch even bij bent.

Lieve mams, voor het eerst heb ik een mooi leven met je te delen en nu ben je dood.

Zeven jaar maar het voelt erger dan toen.

Ik hou van je.
Lieve dames, een (f) en een
Tranen in mijn ogen.......
Lieve M,

Het is alweer bijna 5 jaar geleden dat jij niet meer wakker werd. Je hoopte al dat het zo zou gaan, gewoon op een dag niet meer wakker worden. Maar ik had je graag nog langer hier gehad, is mis je zo. Zeker in deze tijd, jij was de enige die echt de ware kerstgedachte over kon brengen.

Niemand die onze band echt begreep, bijna 50 jaar leeftijdsverschil, dus we noemden het vaak maar aangenomen familie. Maar het was zoveel meer dan dat, een heel bijzondere vriendschap. Ik ben nog altijd dankbaar dat je in mijn leven kwam. Je hebt mij zoveel geleerd, mijn blik verruimd. Bij jou kon ik echt mezelf zijn en je had geen woorden nodig om mij te begrijpen.

De plannen die ik toen had heb ik uitgesteld. Maar dit jaar is het er dan toch van gekomen. En ik weet dat je trots op me geweest zou zijn. Soms leek het zelf alsof je erbij was.

De belofte die ik je gedaan heb ben ik natuurlijk nagekomen, het gaat goed met ze.

Dank je wel, voor alles...

Liefs
Geen kind meer - Karin Bloemen

Je leeft je eigen leven wat zij er ook van vindt

Je bent al lang geen kind meer al blijf je ook haar kind

Je wilt 'r over praten, maar niet op haar manier

Je zult haar best verdriet doen maar niet voor je plezier

Wat moet je nog met haar en met haar ouderlijk gezag

En dan opeens dan is 'ie er, die dag

De dag waarop je moeder sterft, dat jij wordt losgelaten

En al haar eigenschappen erft, die jij zo in haar haatte

De scherpe tong, de bokkepruik, de zure schooljuffrouw

Die zullen ze dan binnenkort herkennen gaan in jou

En hopelijk ook de andere kant, de aardige, de zachte

Maar of je die hebt meegeerft valt nog maar af te wachten

De dag waarna de rest een kwestie wordt van tijd en pijn

De dag waarna je nooit meer kind zult zijn

Wat al die jaren fout ging komt dan niet meer terecht

En wat je nog wou zeggen blijft eeuwig ongezegd

De machteloze frasen van je genegenheid

En dat 't niet haar schuld was en ook dat 't je spijt

De dingen die je lang niet zeggen kon en zeggen wou

En dan zo graag nog 1 keer zeggen zou

De dag waarop je moeder sterft, de dag die al je dagen

Van dan af aan wat grijzer verft, al hou je niks te klagen

Je hebt je goeie vrienden nog, die staan je ook dichtbij

En als je soms een minnaar zoekt dan staan ze in de rij

Maar niemand zal meer weten hoe je met je pop kon spelen

En niemand zal nog ooit je vroegste vroeger met je delen

De dag waarna je nooit meer kwetsbaar wezen kan en klein

De dag waarna je nooit meer kind zult zijn

Dag lieve mam, ik mis je
Lieve Mam,

Op 8 april midden in de nacht ben je zomaar plotseling ineens doodgegaan...ik kan het nog steeds niet ten volle bevatten mam, dat je er zomaar niet meer bent. Ik mis je zo verschrikkelijk.

Dankjewel mam, voor je oneindige liefde en voor nog zoveel meer.

Knuffel voor iedereen die ook iemand verloren is
*wrijft tranen uit haar ogen*

Dag pap, ik heb het nooit tegen je gezegd, want dat deden we gewoon nooit. Maar nu, 2 jaar na je dood, zeg ik het gewoon. Ik hou van je.

En ik mis je vreselijk.

Kus van je oudste dochter
Wat ongelooflijk mooi zeg...

Jullie woorden maken me weer eens heel hard duidelijk hoe moeilijk mijn man het nog iedere dag heeft met de onverwachte dood van zijn papa, nu bijna een jaar geleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven