Een vriend

13-09-2024 08:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Misschien ga ik wat herkenbare details uit dit verhaal verwijderen. Ik moet even mijn ei kwijt. Ik heb al jaren een hele gezellige lieve vriend, we zijn er altijd voor elkaar geweest in moeilijke tijden (overlijdens, langdurige ziekte, etc) en ook absoluut de mooie momenten. Hij is getrouwd met een geweldige vrouw en heeft een paar jonge kinderen.

Nu is het zo dat hij heeft aangegeven dat hij graag meer wil; hij heeft gevoelens voor me. Al bijna 2 jaar, blijkbaar. Daarnaast gaat het in zijn relatie niet supergoed op het moment. Ik wil de laatste zijn die ervoor zorgt dat zijn huwelijk eindigt, met als resultaat een gebroken gezin. Ik zou dat mezelf niet vergeven. Ik ben ook heel erg op hem gesteld en misschien voel ik ook wel iets meer voor hem dan voor een gewone vriend.

Ik weet dat daarom het beste is om voor nu het contact te verbreken. Mijn hart wil dat niet. Maar ik ben geen homewrecker. Onze wegen moeten nu scheiden en dat doet me veel verdriet en pijn.

Verder heb ik geen vraag of zo. Ik ga 'm gewoon ontzettend missen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je kunt prima vrienden blijven zonder relatiegedoe en zonder dat hij zijn relatie om jou verbreekt. Waarom moet het zo definitief?

En als hij wil stoppen met zijn relatie kan hij dat gewoon doen, daar heeft hij jou of jouw beloftes niet voor nodig.
En als dat allemaal achter de rug is is er waarschijnlijk meer dan genoeg tijd om te kijken of er een toekomst voor jullie is weggelegd.

Ikzelf zou om deze reden geen vriendschap verbreken. Ik zou hem overigens wél vragen of hij het kan, vrienden zijn met mij terwijl hij gevoelens voor me heeft.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
de 'home wrecker' is hij zelf, dat is zijn keus. En dat kan een prima keus zijn.
Laat hem thuis bespreken waar hij niet tevreden over is, kijken of hij er met zijn vrouw uitkomt, en hij moet jou daar buiten laten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de eerdere reacties, maar ik zou ook gaan voor afstand. Ook al is hij verantwoordelijk en kan er ook iemand anders voorbij komen, ik zou ook mezelf niet in de spiegel kunnen kijken als hij dit toch doorzet als ik in beeld blijf. Hopelijk zorgt de afstand ervoor dat hij aan de slag gaat met z’n huwelijk of dat hij zonder afleidingen z’n keuze kan maken.

Je kunt ook later weer kiezen voor contact als hij alsnog de relatie heeft verbroken of het juist weer goed gaat daar. Maar dan zou ik voor mezelf zeker weten dat het niet aan mij lag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie wel iets met de gevoelens willen doen dan in ieder geval niet achter de rug van zijn vrouw om. Eerst in gesprek met zijn vrouw, eventueel relatietherapie. Als hun relatie niet blijkt te werken dan deze eerst verbreken voor dat jullie met elkaar verder gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou ook voor afstand gaan.
Want hoezo is hij al twee jaar verliefd op je, maar heeft hij wel een paar jonge kinderen. Die komen niet van de ooievaar. Dus ondanks dat hij jou leuk vindt was zijn vrouw ook nog leuk genoeg om kinderen mee te maken. Of jij was misschien leuker dan zijn net bevallen, doodvermoeide en hormonale vrouw. Vind ik geen eerlijke competitie. Dus laat hem los en laat het hen rustig uitzoeken samen. Gaan ze uit elkaar? Hebben ze alles geregeld en is na een paar maanden alles een beetje geland? Dan is het wellicht weer tijd voor een drankje samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat rot!

Ik denk dat het voor mij eigenlijk als een soort van verraad zou voelen. Denk je een diepe én integere man-vrouw vriendschap te hebben terwijl zijn partner hem (en jou) hiermee vertrouwt, komt ie met gevoelens aanzetten. Voor mij dus een soort verraad naar mij en naar zijn vrouw en kinderen.


Zijn relatie is niet supergoed op het moment zegt ie, wat heeft ie daar dan aan gedaan de afgelopen tijd/jaren? Want ook dat is voor mij weer onderdeel van dat verraad: heeft ie zich serieus ingezet voor zijn relatie, inclusief relatietherapie, of is ie gaan vluchten in lekker makkelijk fantaseren over zijn gevoelens voor mij?

Lastig ook dat jij misschien meer voor hem voelt. Ik vind het van jou heel integer dat je niet mee wil gaan in zijn fantasie en vindt dat je het contact moet verbreken. Dat zou ik zelf ook doen en ondertussen boos zijn op hem dat hij de vriendschap stukmaakt door hoe hij handelt, dat ik nu de wrange vruchten mag plukken en de (naar ik dacht integere) fijne vriendschap moet missen.
Ik zou hem zeggen aan zijn relatie te werken en afstand nemen. Ik denk dat ik ook wel zou zeggen dat als hij alles afgerond heeft (relatie stabiel en niet meer achter mij aan, danwel gescheiden zijn) hij weer contact op kan nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind zelf ook dat je gewoon niet uit elkaar gaat met jonge kinderen (zeg maar onder de 4 jaar). Mishandeling en vreemdgaan e.d. uitgezonderd.

Ga na een bevalling en babytijd eerst maar weer eens samen landen en weer een beetje jezelf en elkaar terugvinden. Wennen aan de nieuwe dynamiek en rol enzo.
Gun ze die tijd en neem afstand van hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn volgorde is verkeerd, hij test eerst of hij kan overstappen van zijn vrouw naar jou :nope:

Hoe is jouw band met zijn vrouw? Zou je wat afstand kunnen nemen van hem en eventueel contact met haar meer aanhalen zodat je de vriendschap niet helemaal hoeft op te geven met hen als stel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou juist proberen met een beetje mildheid naar de hele situatie te kijken. Zowel naar jezelf als naar hem. Relaties tussen mensen (dus ook vriendschappen) zijn nooit statisch. Dus iets dat begon als vriendschap kan ontwikkelen, daar hoef je niet boos om te worden.

Relaties gaan niet kapot doordat iemand gevoelens voor een ander ontwikkelt. Dat is soms de druppel, maar de emmer loopt vol met dingen die over de relatie zelf gaan. Die emmer is niet jouw verantwoordelijkheid. Jouw eigen hart en levensgeluk wel.

Ik zou hem dus wel de ruimte geven om z’n eigen relatiesores op te lossen. En je niet laten gebruiken als fijne vluchtfantasie. Maar hang daar niet teveel moraliteit aan. Hij is volwassen en zelf verantwoordelijk voor z’n relatie en z’n gezin. Wees gewoon eerlijk over je beweegredenen om een stap achteruit te zetten en je eigen gevoel daarbij. Ik zou dus wel delen dat je zelf ook gevoelens ontwikkelt en daarom afstand inbouwt.

Wat is je vriendschap waard als dat gesprek niet zou kunnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit al zo vaak gehad met mannelijke 'vrienden', elke relatie komt namelijk in zwaar weer als er jonge kinderen zijn (weinig seks, sleur etc) en dan is de aantrekkingskracht van een single vrouw niet te versmaden. Gras van de buren kwestie. Hoor het ook zo vaak van andere vrouwen.

Ik ga geen vriendschappen meer aan met mannen, in deze levensfase sowieso niet. Wat zij doen met hun leven/huwelijk moeten zij weten maar er zijn genoeg vrouwen en homo's waar ik bevriend mee kan zijn.

Jou gun ik ook meer dan dit, je hebt gevoelens voor een getrouwde man, daar komt niets goeds van dus idd afkicken en los komen van hem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een sukkel, om zijn andere bed alvast voor te verwarmen terwijl hij nog in het oude bed ligt.

Kaats de bal maar meteen naar hem terug:
Sukkel, we zijn gewoon vrienden en jij bent getrouwd.
Ga eerst eens netjes je huwelijk redden of afwikkelen.
Zoek een eigen woonplek als je niet meer verder wil.
Zorg dan voor een goed ouderschapsplan en regel het in harmonie met je vrouw.
Maar gebruik mij niet voortijdig om je slechte relatie mee te fixen!
Dat doet onze vriendschap geen recht en mij als persoon al helemaal niet.
Ik voel me niet gevleid, je zet me in een rot positie nu. Dus zoek het uit. En als je het uitgezocht hebt, kun je weer aankloppen. Eerder niet.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Cherimoya schreef:
13-09-2024 08:45
Ik snap de eerdere reacties, maar ik zou ook gaan voor afstand. Ook al is hij verantwoordelijk en kan er ook iemand anders voorbij komen, ik zou ook mezelf niet in de spiegel kunnen kijken als hij dit toch doorzet als ik in beeld blijf. Hopelijk zorgt de afstand ervoor dat hij aan de slag gaat met z’n huwelijk of dat hij zonder afleidingen z’n keuze kan maken.

Je kunt ook later weer kiezen voor contact als hij alsnog de relatie heeft verbroken of het juist weer goed gaat daar. Maar dan zou ik voor mezelf zeker weten dat het niet aan mij lag.
Ik ben totaal niet tegen man/vrouw-vriendschappen maar in dit scenario zou ik er als vrouw van echt niet blij mee zijn. Je hebt net een huwelijkscrisis bezworen en gaat dan om met de dame waar hij tijdens die crisis verliefd op was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als jullie beiden gevoelens voor elkaar hebben, dan kun je ook gewoon tegen hem zeggen dat hij daar eerlijk over moet zijn tegen zijn vrouw en dat hij een keuze moet maken. Dat maakt jou geen homewrecker. De relatie is niet goed schrijf je. Dan is het aan jouw vriend en zijn vrouw om samen te zorgen om de relatie weer goed te maken, of om de relatie te beëindigen.

Mannen verlaten hun vrouw niet omdat er ook een andere vrouw in hen geïnteresseerd is. Seks is wat anders. Een getrouwde man verleiden tot seks is zo moeilijk niet. Het kan dus ook heel goed een zielig verhaaltje zijn omdat hij meer wil als in seks met jou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was aan een verhaal begonnen maar dit zegt eigenlijk alles al :-D

Maar goed, jammer van de mooie vriendschap, die is nu toch wel wat besmeurd.

Doreia* schreef:
13-09-2024 10:40
Wat een sukkel, om zijn andere bed alvast voor te verwarmen terwijl hij nog in het oude bed ligt.

Kaats de bal maar meteen naar hem terug:
Sukkel, we zijn gewoon vrienden en jij bent getrouwd.
Ga eerst eens netjes je huwelijk redden of afwikkelen.
Zoek een eigen woonplek als je niet meer verder wil.
Zorg dan voor een goed ouderschapsplan en regel het in harmonie met je vrouw.
Maar gebruik mij niet voortijdig om je slechte relatie mee te fixen!
Dat doet onze vriendschap geen recht en mij als persoon al helemaal niet.
Ik voel me niet gevleid, je zet me in een rot positie nu. Dus zoek het uit. En als je het uitgezocht hebt, kun je weer aankloppen. Eerder niet.
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eve schreef:
13-09-2024 11:44
Als jullie beiden gevoelens voor elkaar hebben, dan kun je ook gewoon tegen hem zeggen dat hij daar eerlijk over moet zijn tegen zijn vrouw en dat hij een keuze moet maken. Dat maakt jou geen homewrecker. De relatie is niet goed schrijf je. Dan is het aan jouw vriend en zijn vrouw om samen te zorgen om de relatie weer goed te maken, of om de relatie te beëindigen.

Mannen verlaten hun vrouw niet omdat er ook een andere vrouw in hen geïnteresseerd is. Seks is wat anders. Een getrouwde man verleiden tot seks is zo moeilijk niet. Het kan dus ook heel goed een zielig verhaaltje zijn omdat hij meer wil als in seks met jou.
Hier kun je sowieso je vraagtekens bij zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
viamia schreef:
13-09-2024 08:25
Hij is getrouwd met een geweldige vrouw en heeft een paar jonge kinderen. Nu is het zo dat hij heeft aangegeven dat hij graag meer wil; hij heeft gevoelens voor me. Al bijna 2 jaar, blijkbaar. Daarnaast gaat het in zijn relatie niet supergoed op het moment.

Het lijkt erop dat dat stel in de tropenjaren zit. In plaats van zijn vrouw te helpen thuis zodat zij naast al het zorgen/werken ook nog puf heeft voor intimiteit kijkt hij in het rond.
Alle reacties Link kopieren Quote
andnowwedance schreef:
13-09-2024 10:54
Ik ben totaal niet tegen man/vrouw-vriendschappen maar in dit scenario zou ik er als vrouw van echt niet blij mee zijn. Je hebt net een huwelijkscrisis bezworen en gaat dan om met de dame waar hij tijdens die crisis verliefd op was.
Haha ja true, daar heb je helemaal
gelijk in. Wellicht is dit nu wel in alle gevallen einde vriendschap, want dit is ook geen handige situatie…ik zou er sowieso al niet zo’n zin meer in hebben denk ik.

Ik ben overigens geen fan van man/vrouw-vriendschappen, ik geloof daar totaal niet in. Maar ik wilde vanuit To’s situatie meedenken dus mijn oordeel daarin niet mee laten wegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Terecht dat je jullie vriendschap nu on hold zet. Verdrietig is het wel.
Misschien kun je met hem afspreken wanneer of in welke situatie jullie weer jullie vriendschap kunnen oppakken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Justi schreef:
13-09-2024 10:24
Ik zou juist proberen met een beetje mildheid naar de hele situatie te kijken. Zowel naar jezelf als naar hem. Relaties tussen mensen (dus ook vriendschappen) zijn nooit statisch. Dus iets dat begon als vriendschap kan ontwikkelen, daar hoef je niet boos om te worden.

Relaties gaan niet kapot doordat iemand gevoelens voor een ander ontwikkelt. Dat is soms de druppel, maar de emmer loopt vol met dingen die over de relatie zelf gaan. Die emmer is niet jouw verantwoordelijkheid. Jouw eigen hart en levensgeluk wel.

Ik zou hem dus wel de ruimte geven om z’n eigen relatiesores op te lossen. En je niet laten gebruiken als fijne vluchtfantasie. Maar hang daar niet teveel moraliteit aan. Hij is volwassen en zelf verantwoordelijk voor z’n relatie en z’n gezin. Wees gewoon eerlijk over je beweegredenen om een stap achteruit te zetten en je eigen gevoel daarbij. Ik zou dus wel delen dat je zelf ook gevoelens ontwikkelt en daarom afstand inbouwt.

Wat is je vriendschap waard als dat gesprek niet zou kunnen?
Dankjewel, dit is een heel fijn perspectief! Ik voel me namelijk wel een beetje schuldig over de hele situatie, omdat ik zo rigoureus de streep erdoor zet nu. Het heeft er ook mee te maken dat ik ook rekening houd met zijn vrouw en dat het voor haar helemaal rot moet zijn als die deur op een kier blijft staan nu. En idd: ik vind dat hij zich moet richten op zijn gezin, en niet op mij. Ik ben heel erg op hem gesteld, maar een relatie met hem wil ik niet. Ik vind het geen fijne gedachte als iemand voor mij zijn relatie verbreekt, dan ben ik bang dat ik altijd met de onrustige gedachte blijf lopen dat hij dat mogelijk ook met mij zal doen. En voor mij is het belangrijk dat een relatie ook een bron van rust is juist.

Dankjulliewel voor jullie verschillende inzichten, dat helpt mij enorm om de zaak weer wat helderder te zien! Echt heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou hem vragen wat zijn vrouw hier allemaal van vindt en hem terug sturen naar haar met dit hele verhaal.

Wat wilde hij bereiken? Dat je niet een vriendin maar zijn scharrel voor erbij zou worden? Dus hij is zo lief en aardig dat hij jou genoeg vindt om als tweede dame te fungeren?

Ik zou hier zo op afknappen. Hij zet niet alleen zijn huwelijk maar ook jullie vriendschap op het spel.
Peren kun je eten, appels wel. Als je ze wil vergelijken neem dan een mandarijn.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven