Eeuwige oppas

18-07-2011 21:36 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Heb 2 zusters en die vragen me regelmatig als oppas. Ik baal daar enorm van heb namelijk zelf geen kinderen en zit, als ik niet uitkijk, elk weekend op hun kinderen te passen.

Mijn partner is veel in het buitenland voor zijn werk dus ben ik vaak in het weekend de pineut als m'n zusjes + partner weer eens een feestje hebben. Hoe kan ik nee zeggen zonder dat ze boos worden? Ik weet klinkt misschien wat soft maar wil ook geen ruzie.
"Nee, ik kan niet, want ik ga een assertiviteitscursus volgen."
quote:bliksemse_bende schreef op 19 juli 2011 @ 01:08:

"Nee, ik kan niet, want ik ga een assertiviteitscursus volgen."Whahahaha!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:bliksemse_bende schreef op 19 juli 2011 @ 01:08:

"Nee, ik kan niet, want ik ga een assertiviteitscursus volgen."Hahaha dit is de beste!
wat zeg jij je zussen na een weekend oppassen?

'damn het waren weer draken van kinderen hoor, ik weet niet hoe jullie het vol houden'

Of

'wat hebben we weer een lol gehad, heerlijk om op die schatjes te passen. X lacht zo lief en Y kan zo leuk met de katten spelen'

Als jij altijd enthousiast lief en blij reageert op de vraag en als ze thuis komen dan weten ze helemaal niet waar je mee zit.

Dat zul je ze toch echt zelf moeten vertellen.
quote:Bahco schreef op 19 juli 2011 @ 00:22:

Ze zouden het niet aan me vragen omdat ik geen troeteldrift uitstraal bij kinderen.

Je moet dus geen oppaslust uitstralen.

Ik word idd nooit voor zoiets gevraagd

@TO: als je het je zussen niet durft vertellen, stuur dan 'n mail met desnoods ook 'n link naar dit topic. Moet afdoende zijn lijkt me, om de hint over te brengen.
wat is er zo eng aan om te zeggen dat je er dit weekend geen zin in hebt omdat je zelf wat leuks wilt gaan doen?

Als ze dat niet accepteren hebben ze pech. Hadden ze maar bij moeten na denken toen ze aan kinderen begonnen. Ze konden niet met zekerheid zeggen dat ze elk weekend een oppas zouden hebben, en jij hebt je eigen leven toch ook gewoon. Maar zien ze hun kinderen ook nog wel of niet?
quote:missdory schreef op 18 juli 2011 @ 21:45:

[...]

Als ik zeg dat ik iets anders heb vragen ze helemaal door en ik ben geen ster in liegen.

Je maakt toch echt zelf de fout hen toe te staan jou op de kast te drijven. Als jij zegt dat je niet kan ("Nee, ik heb andere plannen") en zij beginnen met vervelend doen, dan kap je het gesprek meteen af met "Ik heb al iets anders, het zijn jouw zaken niet wat, het zijn jouw fucking kinderen dus niet mijn probleem, succes met een oppas zoeken".

Maar persoonlijk zou ik zelf gewoon de waarheid zeggen en vertellen dat ik geen zin meer heb weekenden op een stel koters te pakken die ik niet zelf heb uitgepoept en ook geen verlangen naar heb om zo vaak voor te zorgen, zeker niet zonder enige vorm van dankbaarheid van de ouders.

Hou het daarnaast meteen een tijdje vol niet voor ze op te komen draven, dan merken ze heel snel hoe makkelijk het voor hen was dat ze zo'n lieve zus hadden die telkens kwam en hoe lastig het is snel een oppas te regelen die altijd maar kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven