eeuwige verliefdheid??

14-02-2012 13:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie van jullie gelooft er in de "eeuwige verliefdheid"?

zijn er hier koppels die al jaaaaren samen zijn en nog steeds kunnen zeggen: ik ben nog verliefd!

of verdwijnt dit altijd wel zoals ze zeggen...

wat vinden jullie minimum vereisten qua gevoel ed na jaren samen zijn?

het lijkt wel alsof zoveel mensen na een paar jaar zeggen, oh mijn vriend is lief, we hebben het wel goed samen maar ik ben niet meer verliefd... we gaan uit elkaar.

ik denk dan: is dat niet altijd zo?? moet je niet gewoon blij zijn dat je iemand hebt gevonden waar je op kan vertrouwen, je goed bij voelt, samen fijne dingen mee kan doen en op 1 lijn zit...

of ben ik hier dan weer fout in...?
Ik geloof erin! Kan het alleen nog niet bewijzen, zijn pas 2,5 jaar samen.
Ik ken trouwens wel een stel dat al 30 jaar samen is en zich nog altijd heel verliefd gedraagt (en als opa en oma nog een nakomertje kreeg).
Ik ben 25 jaar samen met mijn man, vanaf de middelbare school. Verliefd als in misselijk van de vlinders, niet kunnen slapen, nergens anders aan kunnen denken: nee (moet ik ook niet aan dénken!). Zien we elkaar eens een paar dagen niet, dan zijn die kriebels in mijn buik wel weer helemaal terug (en bij hem ook, gelukkig).
Zelfde als pandorab, nu 17 jr.
Ik ben in ieder geval nog steeds verliefd op mijn man.

Niet in die zin dat ik niet kan eten, niet kan slapen en niet kan concentreren, maar wel in dat 'huppeltje' in mijn buik wanneeer hij me aankijkt, in snel naar huis willen om hem weer te zien enz enz.

Het geheim is volgens mij niet zozeer 'verliefd' blijven, maar kunnen genieten van kleine dingen. Ik zou niet mijn leven lang die rush kunnen verdragen van deb eerste spannende tijd samen. Hij ook niet, dan zou hij weggeteerd zijn nu, want hij kon echt niet eten of slapen!

Ik denk dat sommige mensen te makkelijk denken dat 'verliefd zijn' een oplossing is voor een zelfbedacht probleem. Een soort quick fix voor de dagelijkse realiteit die je ook in je relatie tegen komt. Ik denk dat sommige mensen niet begrepen hebben dat die relatie alleen maar leuk is en blijft als beide partners daar (veel) energie in stoppen. De relatie, als veel andere dingen in het leven, is niet 'vanzelf' leuk. Dat vereist inzet.

Ik denk dat veel mensen niet bereid zijn om zich in te zetten en dat noemen ze dan 'niet verliefd meer zijn' waar het waarschijnlijk dichter in de buurt zit van 'hij/zij is de moeite (mijn inspanning!) niet waard'.

Maar veel emsnen lijken tegenwoordig ook geen genoegen meer te kunnen nemen met 'tevreden'. Als het niet Groots en Meeslepend is, dan is het meteen helemaal niets. Althans dat zie ik om me heen bij een bepaalde groep mensen.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 14 februari 2012 @ 13:55:

Ik ken trouwens wel een stel dat al 30 jaar samen is en zich nog altijd heel verliefd gedraagt (en als op

a en oma nog een nakomertje kreeg).zo ken ik er ook veel, maar spijtig genoeg gaan ook deze achteraf uit elkaar... zijn ook veel goede "fakers" bij blijkbaar
Ik ken mijn man nu 7 jaar en ik ben ook al 7 jaar verliefd op hem. Ik heb nog iedere dag een kriebelend gevoel in mijn onderbuik als ik m zie. Als ik gewoon vluchtig een kus krijg van hem is er niks aan de hand, maar zodra die kus ietsje langer duurt, dan is t al mis. Dan word ik week, en ga ik blozen. Geen idee hoe lang dit nog zal duren.Maar ik hoop nog heel lang.........
Mijn opa en oma zijn al 56 jaar getrouwd en als ik mijn oma naar mijn opa zie kijken of mijn opa mijn oma zie aanraken, dan weet ik zeker dat ik wel in móet geloven.
Mijn ouders, al 48 jaar getrouwd en lopen nog steeds hand in hand.
Vriend en ik zijn bijna 18 jaar samen, sinds we rond de 20 waren. Zijn samen opgegroeid, volwassen geworden.

Nu hebben we een druk en vol leven (beiden een baan, 2 kinderen, 1 van 4 jaar en 1 van 5 maanden) en soms totaal geen tijd voor elkaar. Maar we kruipen elke avond tegen elkaar aan. En nog steeds ben ik blij hem te zien, en kan ik me als ik eerder thuis ben dan hij me verheugen op het moment dat hij thuiskomt.
Dolverliefd nee, maar ik ben heel erg gek op hem, en wil altijd bij hem zijn, en als ik de sleutels hoor rinkelen voor de deur ben ik altijd heeel blij! 6 jaar samen trouwens.
Ik ben nu 15 jaar samen met mijn man, waarvan 8 1/2 jaar getrouwd en ik ben niet meer verliefd. Wel lopen we vaak hand in hand, ben ik blij als hij thuis komt, kunnen we veel samen lachen. Maar verliefd zijn is iets anders, dan heb je kriebels in je buik als je aan iemand denkt. Ik word wel blij als ik aan hem denk, maar geen kriebels meer.
Ik heb bij heel veel stellen gewerkt die na 40 jaar nogsteeds verliefd waren.

Die ene man nam ook altijd bloemen of iets lekkers voor haar mee

Superlief.

En ik ken stellen die gewoon heel veel van elkaar houden, elkaars minpunten hebben geaccepteerd en daar ook samen om kunnen lachen, maar waar het minder vanaf druipt.

zijn die dan niet verliefd..geen idee.

Ze zijn wel gelukkig.
dus ik denk wel dat we kunnen stellen dat verliefdheid niet het belangrijkste is, maar wel gelukkig zijn samen, en daar hoef je niet altijd meer verliefd voor te zijn...

vinden jullie ook niet dat het lijkt dat veel mensen telkens opnieuw op zoek gaan naar die prille verliefdheid, omdat ze die lijken te missen in hun huidige relatie? zo blijf je toch oneindig bezig...
Hier iemand die al 26 jaar samen is. Als ik zo verliefd was gebleven als in het begin dan was ik vast dood gegaan want dat hou je nooit zolang vol. Maar nog steeds erg gek op hem hoor, blij als hij thuis komt (echt waar iedere dag weer) en nog steeds denk ik vaak "wat een leuke man heb ik". Zou zeker weer voor hem gegaan zijn als ik hem nu tegen was gekomen.

Ik heb het nooit moeilijk gevonden deze relatie in stand te houden, het gaat min of meer van zelf. Nog nooit gedacht dat ik het zat was.

Nog steeds gesprekstof enz.

Weet geen geheim maar heb wel een tip: Niet op alle slakken zout leggen, accepteren dat je 2 personen bent met verschillende ideeen en meningen en elkaar een eigen leven gunnen.
quote:Binti schreef op 14 februari 2012 @ 14:15:

Vriend en ik zijn bijna 18 jaar samen, sinds we rond de 20 waren. Zijn samen opgegroeid, volwassen geworden.

Nu hebben we een druk en vol leven (beiden een baan, 2 kinderen, 1 van 4 jaar en 1 van 5 maanden) en soms totaal geen tijd voor elkaar. Maar we kruipen elke avond tegen elkaar aan. En nog steeds ben ik blij hem te zien, en kan ik me als ik eerder thuis ben dan hij me verheugen op het moment dat hij thuiskomt.

Idem.

Wij zijn morgen 28 jaar bij elkaar. 2grote dochters, een druk gezin.

Vele ups maar ook vele downs gekend (en overwonnen), wij hopen nu dat het ons gegund is samen heel oud te worden.
quote:mieke1966 schreef op 14 februari 2012 @ 15:20:

Hier iemand die al 26 jaar samen is. Als ik zo verliefd was gebleven als in het begin dan was ik vast dood gegaan want dat hou je nooit zolang vol. Maar nog steeds erg gek op hem hoor, blij als hij thuis komt (echt waar iedere dag weer) en nog steeds denk ik vaak "wat een leuke man heb ik". Zou zeker weer voor hem gegaan zijn als ik hem nu tegen was gekomen.

Ik heb het nooit moeilijk gevonden deze relatie in stand te houden, het gaat min of meer van zelf. Nog nooit gedacht dat ik het zat was.

Weet geen geheim maar heb wel een tip: Niet op alle slakken zout leggen, accepteren dat je 2 personen bent met verschillende ideeen en meningen en elkaar een eigen leven gunnen.En wat Mieke hier zegt dus ook .
Echt superverliefd ben ik niet, maar ik weet ook niet zeker of ik dat ooit geweest ben. Ik ben niet iemand van heftige emoties in elk geval. Maar ik hou wel ontzettend veel van mijn man (15 jaar samen in maart). In mijn directe omgeving speelt op het moment een hoop huwelijksellende en daardoor waardeer ik nog meer hoe wij van elkaar houden. Gewoon rustig, geen hoge pieken en diepe dalen, maar wel stabiel en 100% zeker van elkaar. Ik hoop dat we straks als we 80 zijn nog steeds zo gelukkig zijn samen en gezellig achter onze rollator samen door de buurt wandelen.
..
quote:mieke1966 schreef op 14 februari 2012 @ 15:20:

Weet geen geheim maar heb wel een tip: Niet op alle slakken zout leggen, accepteren dat je 2 personen bent met verschillende ideeen en meningen en elkaar een eigen leven gunnen.Idem hier. Ietsje minder lang (20 jaar) dan jij maar dat is ook lang tegenwoordig. We waren elkaars jeugdliefde en het is simpelweg nooit meer uitgegaan. Nog altijd gek op elkaar en inmiddels 3 kinderen rijker. Ik verbaas me ook altijd over uitgelulde stellen op de camping bijvoorbeeld. Zitten ze de hele avond tegenover elkaar te zwijgen aan tafel...kan me er niets bij voorstellen. Nee, ik ben nog elke avond blij als mijn man thuis komt en naast me in bed kruipt. Hopelijk worden we samen 100 (dus samen 200 )
[quote]kathrien schreef op 14 februari 2012 @ 15:13:

dus ik denk wel dat we kunnen stellen dat verliefdheid niet het belangrijkste is, maar wel gelukkig zijn samen, en daar hoef je niet altijd meer verliefd voor te zijn...

vinden jullie ook niet dat het lijkt dat veel mensen telkens opnieuw op zoek gaan naar die prille verliefdheid, omdat ze die lijken te missen in hun huidige relatie? zo blijf je toch oneindig bezig...[/quote]

Wat je ziet is vaak maar het topje van de ijsberg
quote:reizigster2004 schreef op 14 februari 2012 @ 15:41:

Echt superverliefd ben ik niet, maar ik weet ook niet zeker of ik dat ooit geweest ben. Ik ben niet iemand van heftige emoties in elk geval. Maar ik hou wel ontzettend veel van mijn man (15 jaar samen in maart). In mijn directe omgeving speelt op het moment een hoop huwelijksellende en daardoor waardeer ik nog meer hoe wij van elkaar houden. Gewoon rustig, geen hoge pieken en diepe dalen, maar wel stabiel en 100% zeker van elkaar. Ik hoop dat we straks als we 80 zijn nog steeds zo gelukkig zijn samen en gezellig achter onze rollator samen door de buurt wandelen.Hier ook. Het lijkt wel of iedereen gaat scheiden, zo triest, vooral als er kinderen bij betrokken zijn.
Hier iemand die ook nog steeds verliefd is. Nu 16 jaar samen en ik oktober gaan we dan ook eindelijk trouwen.

Ik voel het ook zoals Zwartezwanen het zegt.

Vooral op de momenten dat hij aan komt lopen of ik hem van een afstandje bekijkt, dan komen er zo van die vlindertjes te voorschijn.

Gelukkig is het wederzijds ;)
ik vind het heel mooi om te horen dat er toch nog zoveel gelukkige koppels zijn zoals de bovengaande posts!!

geeft me weer een beetje moed want ik zie niets anders dan scheidingen rondom me!!
quote:cherryoncream schreef op 14 februari 2012 @ 14:01:

Ik ken mijn man nu 7 jaar en ik ben ook al 7 jaar verliefd op hem. Ik heb nog iedere dag een kriebelend gevoel in mijn onderbuik als ik m zie. Als ik gewoon vluchtig een kus krijg van hem is er niks aan de hand, maar zodra die kus ietsje langer duurt, dan is t al mis. Dan word ik week, en ga ik blozen. Geen idee hoe lang dit nog zal duren.Maar ik hoop nog heel lang.........Wat prachtig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven