Egoïstisch??

26-11-2009 13:54 36 berichten
Mijn man zit nu in de ziektewet, griep. Hij voelt zich al aardig beter en wil maandag weer aan de slag.

Nu heeft mijn man aardig wat problemen gehad met zijn huidige werkgever. Er is ook al tegen hem verteld dat hij met ingang van maart op straat staat. De werksfeer is dus heel slecht.

Nu vroeg ik hem waarom hij dan niet nog een weekje thuis blijft. Kan hij lekker tot rust komen en eventueel nog wat klusjes in huis doen. Daar was hij het niet mee eens. Hij is echt een type: ziek = ziek, maar beter = weer aan het werk. Ben ik helemaal mee eens, maar niet bij deze werkgever die er zelf al een potje van maakt.

Hoe denken jullie hierover??
Alle reacties Link kopieren
x
Naar het werk. Hij wordt er immers voor betaald. Tot maart nog wel, dat is nog even.
Voor beide kanten van het verhaal is eigenlijk wel wat te zeggen. Maar als dat zijn keuze is, dan zou ik het daarbij laten.

Ik zou ook blij zijn dat hij zo'n instelling heeft, want daar is toch echt helemaal niks mis mee.
Tja... het is niet jouw werk, het is niet jouw besluit. Aan de andere kant als hij zich nu al weer lekker voelt, heeft hij toch ook nog morgen en het weekend? Dat is al "extra".

Ik begrijp hem wel. En jou ook als ik heel eerlijk ben!
Volg je hart. Dat klopt.
ziek = ziek Beter = beter

Als je een controle op je stoep krijgt ben je nog veel verder van huis.
.
quote:Maja82 schreef op 26 november 2009 @ 13:59:

ziek = ziek Beter = beter

Als je een controle op je stoep krijgt ben je nog veel verder van huis.Hoezo dat? Ontslag krijgt hij toch al. En hem daarom op staande voet ontslaan kan niet.
quote:woezelenpip schreef op 26 november 2009 @ 14:00:

[...]

Hoezo dat? Ontslag krijgt hij toch al. En hem daarom op staande voet ontslaan kan niet.Hij moet nog wel tot maart. En die tijd kan eventueel aangenamer of nog minder aangenaam verlopen, afhankelijk van zulke dingen.
Niet zo zeer egoïstisch, meer op het randje van immoreel...

Al begrijp ik je gedachtegang best wel hoor, maar helaas, je kunt het gewoon niet maken!
quote:Wakker schreef op 26 november 2009 @ 14:04:

[...]

Hij moet nog wel tot maart. En die tijd kan eventueel aangenamer of nog minder aangenaam verlopen, afhankelijk van zulke dingen.Daar heb je gelijk in! Puur de werksfeer, maar verder hangen er geen consequenties aan vast. Hij is ook druk aan het zoeken naar ander werk, maar in deze tijd valt het niet mee. En als je solliciteert krijg je niet altijd een reactie.............
Je man heeft een goede instelling.

Die klusjes komen later wel.

Wees trots op hem.
quote:woezelenpip schreef op 26 november 2009 @ 14:07:

[...]

Daar heb je gelijk in! Puur de werksfeer, maar verder hangen er gene consequenties aan vast. Hij is ook druk aan het zoeken naar ander werk, maar in deze tijd valt het niet mee. En als je solliciteert krijg je niet eens bericht.............Hij heeft er geen probleem mee dat ie moet werken. Heb jij er een probleem mee dat jij een potentieel klusjesman door je vingers ziet glippen?
quote:zusenzo schreef op 26 november 2009 @ 14:07:

Je man heeft een goede instelling.

Die klusjes komen later wel.

Wees trots op hem.Ben ik ook zeker!! Ik ken maar weinig mensen met zo'n instelling. Maar ik heb af en toe ook het idee dat zijn werkgever misbruik van hem maakt, juist vanwege zijn goede instelling.
In wat voor omgeving zit je dan.

Ik ken niemand die extra thuis blijft, met welke reden dan ook. ziek = ziek, beter=beter. Ook bij een negatieve werksfeer.
Je partner zal zich vast enorm gesteund voelen door jou.
quote:woezelenpip schreef op 26 november 2009 @ 14:09:

[...]

Ben ik ook zeker!! Ik ken maar weinig mensen met zo'n instelling. Maar ik heb af en toe ook het idee dat zijn werkgever misbruik van hem maakt, juist vanwege zijn goede instelling.Dit heeft niets te maken met misbruik maken van werknemer. En als hij dat wel doet, dan is je man daar zelf bij. Het maakt niet legitiem om de boel dan zelf maar te gaan flessen.
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je weer aan het werk gaat zodra het weer beter met je gaat. Je wordt toch betaald om te werken? en daarnaast kun je het ook niet maken richting collega's die het waarschijnlijk drukker hebben omdat jij ziek bent.

Kan me je reactie wel begrijpen hoor, maar er niet aan toegeven.., Be the bigger person!
*
Ja hallo, wat een onzin.

Hij is toch beter?

Mijn contract loopt eind maart af.

Ik was begin deze week ook ziek. ben thuis gebleven.

Vind het heerlijk thuis en vermaak me uitstekend.

Maar toch ben ik gewoon weer aan het werk gegaan.

Kom nou zeg. Sorry maar vind t echt onzin en een KUT instelling.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik heb nogal een afwijkend moraal dan veel hier op het forum (´zij´ zullen eerder een gebrek zeggen), maar ik zou lekker thuis blijven. Lekker een weekje nog extra op adem komen na zo´n griep en dan zien we wel weer.
Tja, je man wil weer gaan werken wat me ook erg verstandig lijkt. Voor jouw redenen is de ziektewet niet uitgevonden.

Mocht het uitkomen, dan staat je man wel te boek als iemand die het niet zo nauw neemt.

Soms is de wereld heel klein en kan het in e toekomst tegen hem werken.
Ik begrijp je redenering. En als je man een paar dagen extra ziekte zou willen 'faken' , heb ik daar geen problemen mee. Maar; hij wil weer aan het werk. KLAAR
Gewoon aan het werk gaan. Je niet laten kennen.

Ik heb nu ook 2 collega's, die niet vinden dat het werk niet leuk is en die melden zich dus gewoon ziek. Onsportief en oncollegiaal, want anderen moeten daardoor hun werk opknappen!
Lekker klusjes voor jezelf doen als je in de ziektewet zit? Klinkt mij een beetje vreemd in de oren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven