Egoïstisch??

26-11-2009 13:54 36 berichten
Mijn man zit nu in de ziektewet, griep. Hij voelt zich al aardig beter en wil maandag weer aan de slag.

Nu heeft mijn man aardig wat problemen gehad met zijn huidige werkgever. Er is ook al tegen hem verteld dat hij met ingang van maart op straat staat. De werksfeer is dus heel slecht.

Nu vroeg ik hem waarom hij dan niet nog een weekje thuis blijft. Kan hij lekker tot rust komen en eventueel nog wat klusjes in huis doen. Daar was hij het niet mee eens. Hij is echt een type: ziek = ziek, maar beter = weer aan het werk. Ben ik helemaal mee eens, maar niet bij deze werkgever die er zelf al een potje van maakt.

Hoe denken jullie hierover??
Alle reacties Link kopieren
wat beebee zegt, be the bigger man, sta erboven, de eer aan jezelf houden enz.

Compleet uitgeziekt= nog ff doorbijten. Kep respect voor je man!
Kijk dat je misschien een extra uitrustdagje er aan vastplakt, dat kan ik me nog voorstellen. Maar een hele week en dan niet om uit te rusten nee om wat te klussen? Nee hoor, Ik ben blij dat je man in ieder geval wel de juiste werkethiek heeft.
quote:nogeensdan schreef op 26 november 2009 @ 14:31:

Tja, je man wil weer gaan werken wat me ook erg verstandig lijkt. Voor jouw redenen is de ziektewet niet uitgevonden.

Mocht het uitkomen, dan staat je man wel te boek als iemand die het niet zo nauw neemt.

Soms is de wereld heel klein en kan het in e toekomst tegen hem werken.Door oa dit soort dingen is de 'ziektewet' voor reguliere medewerkers afgeschaft. Sorry hoor maar je zit niet in de ziektewet. Je krijgt ziekteverlof dat door je werkgever wordt betaald.
quote:woezelenpip schreef op 26 november 2009 @ 14:09:

[...]

Ben ik ook zeker!! Ik ken maar weinig mensen met zo'n instelling. Maar ik heb af en toe ook het idee dat zijn werkgever misbruik van hem maakt, juist vanwege zijn goede instelling.Wat voor instelling? Deze? :quote:Hij is echt een type: ziek = ziek, maar beter = weer aan het werk.

Gek ik ken heel veel mensen met zo'n instelling. Het lijkt me namelijk de normale gang van zaken.
Ik vind dat jouw man een goede instelling heeft. Ik ben altijd geneigd om te snel weer aan het werk te gaan. Dan ben ik dus nog niet beter en dat is niet goed.

Dus ziek = ziek is prima beter = beter ook.

Maar thuisblijven om voor jou klusjes te doen is niet netjes. Als hij toch in maart thuis zit heeft hij daar genoeg tijd voor.
Ook al heeft je man ontslag aangezegd gekregen per maart dan kan hij nog steeds op staande voet ontslagen worden hoor. Dat vind ik altijd zo'n rare gedachtegang...

Als hij weer aan het werk kan maar nog thuisblijft om klsujes te doen en er staat controle op de stoep terwijl hij met z'n verfkleding de deur opendoet is dat toch misbruik maken van voorzieningen? Ik vind het in ieder geval een goeie reden voor ontslag op staande voet.

En daarbij, ook al zijn de werkverhoudingen niet je van het, er wordt nog steeds salaris doorbetaald, dan moet hij toch gewoon gaan werken? Zijn werkgever denkt toch ook niet, ach, Wim gaat toch weg, ik maak maar 100 euro minder over? Lekker zou dat dan zijn zeg...
Toen ik te horen kreeg dat ik over twee maanden op mocht rotten bij mijn werkgever, ben ik als enige van de vier die weg moesten, blijven werken. De rest heeft zich ziekgemeld.

Ik vond mezelf danig over de zeik, maar niet ziek. Dus ik vond het niet terecht me ziek te melden. Wel heb ik op een gegeven moment een bepaalde test gedaan waarvoor ik zakte. Toen ik daar de uitslag van kreeg, raakte ik overstuur en was net op weg naar een filiaal waar ik werkzaamheden moest uitvoeren. Toen heb ik huilend mijn baas opgebeld en was ik die dag ziek.

De volgende dag ben ik weer gaan werken.

Rot dat je man zijn baan kwijt is. Maar de ziektewet is dus voor echte ziekte en niet omdat je het niet eens bent met een (zakelijke) beslissing. Ik vind dat het je man siert dat hij aan het werk wil.

Als hij zich volgende week niet lekker voelt, dan kan hij zich altijd wederom weer ziek melden.
quote:woezelenpip schreef op 26 november 2009 @ 14:00:

[...]

Hoezo dat? Ontslag krijgt hij toch al. En hem daarom op staande voet ontslaan kan niet.

Wat een absurde instelling. Hij is daar nu gewoon nog in dienst, en moet gewoon zijn afspraken nakomen. Die afspraken zijn onder andere dat hij niet kan komen werken als hij ziek is, maar gewoon moet werken als hij dat wel kan. Zo simpel is het.

Ik begrijp niet waarom je zo makkelijk denkt over een tussen doorse vakantie onder het voorwendsel dat hij nog ziek zou zijn.
quote:jesje schreef op 26 november 2009 @ 14:56:

[...]

Door oa dit soort dingen is de 'ziektewet' voor reguliere medewerkers afgeschaft. Sorry hoor maar je zit niet in de ziektewet. Je krijgt ziekteverlof dat door je werkgever wordt betaald.

Excusez moi dat ik het verkeerd formuleerde. Wij hebben het over ziektewet, ik wist eerlijk gezegd niet eens het verschil.

Maar goed, vergeef me mijn uitglijder.:-)
Jullie hebben ook allemaal gelijk!quote:Katherina schreef op 26 november 2009 @ 15:41:

Ook al heeft je man ontslag aangezegd gekregen per maart dan kan hij nog steeds op staande voet ontslagen worden hoor. Dat vind ik altijd zo'n rare gedachtegang...

Als hij weer aan het werk kan maar nog thuisblijft om klsujes te doen en er staat controle op de stoep terwijl hij met z'n verfkleding de deur opendoet is dat toch misbruik maken van voorzieningen? Ik vind het in ieder geval een goeie reden voor ontslag op staande voet.

En daarbij, ook al zijn de werkverhoudingen niet je van het, er wordt nog steeds salaris doorbetaald, dan moet hij toch gewoon gaan werken? Zijn werkgever denkt toch ook niet, ach, Wim gaat toch weg, ik maak maar 100 euro minder over? Lekker zou dat dan zijn zeg...Maar om even hierop terug te komen, klussen in de ziektewet is geen officiële reden voor ontslag op staande voet. Zou wel moeten, ben ik met jullie eens.
quote:woezelenpip schreef op 26 november 2009 @ 18:09:

Jullie hebben ook allemaal gelijk!

[...]

Maar om even hierop terug te komen, klussen in de ziektewet is geen officiële reden voor ontslag op staande voet. Zou wel moeten, ben ik met jullie eens.Dat hangt van de voorgeschiedenis af. In elk geval kan het leiden tot stopzetting van de loondoorbetaling en terugvordering van teveel betaald loon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven