Einde huwelijk??

04-07-2009 23:18 225 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn naam is Ed, ben 39 jaar. Getrouwd 2 kinderen.

Ik weet niet goed of ik deze topic bij relaties moet plaatsen.

Het volgende:

Onlangs heb ik mijn vrouw bewust bedrogen door te sex chatten.

Bewust want zij ziet de bankrekening en dus ook de telefoonkosten. Zij ziet dit als vreemdgaan en heeft terecht tijd nodig om hier mee om te gaan. Het vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen. Natuurlijk kan ik dit begrijpen maar bij een leuk sex leven had ik nooit gebeld. Dit is geen excuus zoeken maar dat ik ontevreden ben daar is zij wel van op de hoogte.

Zelf heeft zij bewust haar ex vriendje op het werk opgezocht, onder het mom van toevallig tegengekomen.

In mijn optiek is dat meer vreemd gaan dan sex-chatten. Helaas het gaat niet om mij maar om haar. Zeker ook niet bedoeld als wraak actie.

Er zijn ongetwijfeld meer mensen in soortgelijke situaties, dus graag jullie mening hoe hier mee om te gaan!!
quote:Eduitzeeland schreef op 06 juli 2009 @ 16:04:

[...]

De gesprekken die nu plaatsvinden zijn altijd verwijtend en ontaarden in ruzie. Het gesprek ga ik altijd aan in een opgefokte bui omdat ik dan al een keertje of 3 (op verschillende dagen)ben afgewezen omdat zij geen zin heeft. Gelet op haar houding snap ik niet dat ze het niet wil doen omdat ze geen zin heeft.Als je vrouw toch al niet van seks houdt helpen ruzie, verwijten en een opgefokte stemming natuurlijk helemaal niet om zin in seks met jou te bevorderen.
quote:Eduitzeeland schreef op 06 juli 2009 @ 22:47:

[...]

Een soort advies hoe ik met deze situtie moet omgaan zonder haar te kwetsen, met het idee dat zij verandert (tegen beter weten in)

Volgens mij hebben jullie bovenal een communicatieprobleem. Jullie willen verschillende dingen en kunnen de ander niet duidelijk maken wat je wilt en waarom. Jij verwijt en wordt boos, je vrouw trekt zich terug en wijst je af. Het resultaat is: niets.

In relatietherapie leer je op een andere manier communiceren en naar elkaar luisteren.

Ik vraag me trouwens af (daarom kwoot ik bovenstaand stukje) hoe jij in je eentje een oplossing kunt verzinnen voor een probleem dat al 10 jaar speelt zonder dat je vrouw ervan afweet? Ook dat is een uiting van gebrekkige communicatievaardigheden.
Ach Wanda, ook al zijn vele forummers het met je eens, Ed zal zometeen wel weer komen vertellen dat ze GEEN communicatieprobleem hebben. Hij vertelt haar toch wat er mis is? Het gaat niet om de communicatie, maar alleen maar om de sex. En dat zij maar niet wil veranderen....

[zucht]
quote:Tammetuk schreef op 07 juli 2009 @ 09:03:

Ach Wanda, ook al zijn vele forummers het met je eens, Ed zal zometeen wel weer komen vertellen dat ze GEEN communicatieprobleem hebben.Ed heeft een goed huwelijk want ze zijn al 10 jaar getrouwd...
quote:wanda_p schreef op 07 juli 2009 @ 09:07:

[...]

Ed heeft een goed huwelijk want ze zijn al 10 jaar getrouwd...Ja, precies!!
quote:Feliciaatje schreef op 07 juli 2009 @ 00:56:

Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien manieren zijn om haar te interesseren, te prikkelen voor seks en seksuele intimiteit. Mooie boeken, soft erotische films. Je geeft aan dat ze een laag zelfbeeld/lichaamsbeeld heeft en bezig is met wat anderen van haar vinden. Misschien kun je het daar 's over hebben met haar, haar op een leuke manier stimuleren om toch gelukkiger te worden met haarzelf en haar lichaam. En vooral niet pushen, maar juist betrokken zijn en haar laten voelen dat ze het waard is om beter over zichzelf te denken. Wie weet kan ze iets fysieks gaan doen (bijv yoga) waardoor ze meer contact maakt met haar lijf, het meer gaat ervaren.

Ik sluit me aan bij Feliciaatje, de verandering moet bij Ed's vrouw vandaan komen, maar dat lukt alleen met respect voor elkaar en veel praten. Ik weet uit ervaring dat het kan! Mijn man zat in dezelfde situatie, ook gefrustreerd doordat ik jarenlang te weinig zin had en te passief was. Na 25 jaar die passievol begonnen waren, was er bij mij geen passie meer te vinden. En hoe minder we het deden, hoe erger dat werd.

Hij accepteerde de afwijzingen in bed altijd met respect voor mij en zonder veel commentaar; "het is jouw lichaam, ik kan je niet dwingen en dat wil ik ook niet". Maar intussen bleef hij natuurlijk wel hopen dat het nog eens zou veranderen. Ik stond niet open voor intimiteit, was totaal niet met seks bezig, nam nooit eens het initiatief en kon daar net zo min een goede verklaring voor geven als de vrouw van Ed. Ik was gewoon druk met mijn werk en andere bezigheden, mijn hoofd zat vol en mijn lichaam had er geen behoefte aan.

Maar ik had ook niet in de gaten dat hij er wel zoveel behoefte aan had en dat dat met de jaren steeds erger werd. Dat merkte ik pas toen mijn man me zei dat hij zo niet zijn hele leven wilde doorgaan: hij dacht er niet over bij me weg te gaan, want we hebben het verder prima, maar hij zei dat hij eraan dacht om de seks dan maar bij een andere vrouw te gaan zoeken.

Dat was voor mij de alarmbel! Eerst grote schrik en angst, want dat wilde ik echt niet! Daarna hebben we heel veel gepraat, urenlang, soms met ruzie, maar ook met veel liefde. Diepe nachtelijke gesprekken met veel tranen, die vaak eindigden in een wilde vrijpartij. Het ging hem niet alleen om de seks, maar ook om de initimiteit, aanrakingen en aandacht.

Tegelijkertijd startte de cursus Verschil in Verlangen op de website www.hartenziel.nl Dat is een coachingtraject met opdrachten, filmpjes, een cursusboek (Erotische intelligentie) en een dagboek. Er is nu geen coaching meer, maar je kunt nog steeds de opdrachten doen. Mijn man kwam ermee aan en ik zag er eerst niets in (zoals ik ook therapie een probleem zou hebben gevonden). Maar deze internetcursus was onschuldig, en ik moest het toch op z'n minst proberen.

We zijn ermee aan de slag gegaan, ieder voor zich, maar lezend in elkaars dagboeken (en in die van anderen), kwam bij mij het gevoel voor erotiek en spanning weer terug dat ik zo lang kwijt was. In slechts 1 maand tijd is er een omslag gekomen, waar we alleen maar van konden dromen en dat duurt nu al 3 maanden. Ik zit nu weer lekker in mijn lijf, mijn zintuigen werken beter, ik wil weer aanraken en zoenen wat ik jaren afschuwelijk vond, neem het initiatief in bed en wil wel elke dag seks! Ik ken mezelf niet meer terug en hoop dat dit heel lang zo blijft, want ik weet nu ook wat ik mezelf al die jaren heb ontzegd. Ook andere deelnemers op Hart en Ziel zijn zelf losgekomen of zien dat bij hun partner gebeuren.

Maar dit was allemaal niet gelukt als mijn man geen respect voor mij had gehouden en als seks een machtsprobleem tussen ons was geworden.

Ed, ik snap wat je doormaakt, maar zonder respect bereik je niets. Ik hoop dat je een subtielere manier vindt om je vrouw te helpen zichzelf te ontdekken en er samen weer van te genieten. Misschien is die cursus ook iets voor jullie?
Sousinger, wat een mooi verhaal, echt bijzonder. Groot verschil met Ed en zijn vrouw is echter, dat zij, volgens hem, nooit veel lol in sex heeft gehad en dat er al vanaf het begin van hun relatie een heel groot verschil is in behoeftes en wensen. Hij dacht dat zij er wel in zou groeien, maar blijkbaar is dat in 10 jaar niet gebeurd. Aangezien Ed het in dit topic alleen maar over wat hij mist heeft, heb ik geen idee wat hij verder heeft gedaan om haar zich lekker te laten voelen of om wensen en verlangens bij haar aan te wakkeren of te vervullen. Ik heb weinig hoop voor dit stel eerlijk gezegd.
Soulsinger, mooi verhaal! Als Ed en zijn vrouw zo open zouden staan voor verandering hebben ze een kans dat ze hun huwelijk kunnen redden. Als ze alleen maar dezelfde standpunten herhalen kunnen ze volgens mij beter scheiden en op een andere manier gelukkig worden.

Ik denk dat Ed onderschat of negeert dat ook hij een veranderingsproces moet ingaan. Hij zoekt nu de fout alleen bij zijn vrouw.
Soulsinger,Rider en de rest natuurlijk ook:

Bedankt voor de info.

Soulsinger, kan je nadere uitleg geven omtrent hartenziel.

Ik heb net gekeken en hoe gaat een en ander in zijn werk??
Hallo Ed

Heel eenvoudig: Je gaat naar http://www.hartenziel.nl/ ... ect/verschil_in_verlangen

en je klikt op Ja ik doe mee, maar je moet je eerst even registreren en inloggen. Als je vrouw meedoet moet ze zich zelf ook registreren. Je krijgt dan 12 opdrachten die je in eigen tempo kunt afwerken, maar als ik jullie was zou ik proberen het samen te doen en gelijk op te gaan. Misschien is het ook beter om eerst eens aan je vrouw voor te stellen om hiermee aan de slag te gaan voordat je zelf al begonnen bent....

Je kunt het cursuspakket bestellen maar dat hoeft niet: de 2 films die erbij zaten vond ik niet veel soeps, maar het boek Erotische intelligentie van Ester Perel is wel een aanrader voor uitgebluste relaties. Kun je ook los kopen/lenen.

De coach Eva is niet meer actief, dus je krijgt geen feedback van haar meer op de opdrachten, maar er zit nog genoeg feedback in de cursus zelf. En het is ook inspirerend om te lezen in de dagboeken van anderen.

Succes!
quote:AliceV schreef op 07 juli 2009 @ 02:09:

Hebben jullie wel door dat Ed zijn toekomstige vreemdgaan zit goed te praten? Daarom heeft hij natuurlijk dit topic geopend; Al het advies dat wij hem geven schuift hij direct terzijde (kan niet, lukt niet, werkt niet) maar uit elkaar gaan wil hij ook niet.

En tja, dan blijft er nog maar EEN mogelijkheid over.... logisch!

En dan nog beweren dat zijn relatie goed is....

(Ed, ik heb ook niet het idee dat je sarcasme begrijpt. )Ik moet hier toch nog even op reageren, want Ed, je hebt nadrukkelijk mijn post genegeerd. Je vroeg in je OP wie er ervaring had met hetzelfde probleem. En ik kan, ondanks je laatste reactie, ook niet meer om de conclusie van Alice heen. Je gaat de nee van je vrouw nu gebruiken als excuus. Ik denk dat het je weinig goeds gaat brengen.
quote:Eduitzeeland schreef op 06 juli 2009 @ 23:28:

[...]

Als we bij elkaar blijven zal het wel stiekem vreemdgaan worden.

Trouwens in de hoeveelste maand ben je??

De eerste?? Jongen/meisje?

Blijft het geheimp?

In ieder geval lekker slapen straks en geniet van de zwangerschap

Hi Ed,

Het is de eerste , ben nu ruim veertien weken zwanger. Geslacht is nog onbekend, maar mezelf kennende weet -zodra ik het weet- de rest van de wereld het ook . We hebben nl. lang moeten wachten op mini.

Enfin nu weer on topic: als je van plan bent om stiekem vreemd te gaan dan kun je net zo goed nu meteen een end eraan breien. Dat gaat jullie relatie zeker niet overleven, daarnaast flik je dat je partner plus je kinders niet. Wees een vent en trek acuut dat kostuum van ''lul de behanger'' uit en neem je verantwoordelijkheid.

Of je gaat het gesprek aan met je vrouw en stelt je grenzen. Kortom: je geeft aan dat je samen hulp gaat zoeken omdat je een constructieve oplossing wilt of je bent van meet af aan eerlijk over je vreemdgaanplannen zodat je vrouw ook een keuze heeft. Maar niet dat stiekeme, walgelijke gemiep.

Persoonlijk zou ik het advies van Soulsinger eens voorleggen aan je vrouw. Misschien staat ze hier wel open voor; e.e.a. biedt in ieder geval een ingang. Jullie kunnen het samen doen, het is online en anoniem. Dus ze kan bijna niet weigeren. Houd ook het belang van je bloedjes van kinderen voor ogen, lijkt me een prachtige motivatie. Kom op Ed, make me proud!
Zou Ed het nu toch opgegeven hebben met ons? Gisteren was hij zo actief...
Ed heeft het niet opgegeven.

Adviezen, standpunten zijn duidelijk.

Ed probeert zijn vrouw ook zover te krijgen voor hart en ziel.

Thakinka, misschien heb ik je eerste berichtje niet gezien.

Was gisteren een drukke boel op topic.

Ik heb het zeker niet bewust genegeerd.

Alice, natuurlijk hou ik rekening met het belang van mijn kinderen. .

Ed is gewoon ten einde raad en dreigt dingen te doen die hij helemaal niet wil doen (Anders had ik het toch allang buiten de deur gezocht dat is toch wel duidelijk)
voor mij niet nee, duidelijk bedoel ik dan...... maar veel succes met overhalen, wie weet kun je anders alleen gaan, want volgens mij kun je er veel leren............
quote:Eduitzeeland schreef op 07 juli 2009 @ 22:44:

Ed is gewoon ten einde raad en dreigt dingen te doen die hij helemaal niet wil doen (Anders had ik het toch allang buiten de deur gezocht dat is toch wel duidelijk)

Je wil je relatie behouden

Je zou de situatie accepteren als je deze begreep

Je weet dat je vrouw niet zal veranderen

Je weet dat je relatie voorbij is als je "dingen doet die je helemaal niet wil"

Ik zeg niet dat het onbegrijpelijk is, of dat je "fout" zit, maar je zal onder ogen moeten zien dat je hier een keuze zal moeten maken. Je KAN simpelweg niet je relatie behouden en intussen vreemd gaan. Dat weet je zelf best.
Rider heeft gelijk Ed. Kom op, toon dat je ballen hebt. Leg in ieder geval het advies van Soulsinger voor aan je vrouw. Haar weigering pertinent open te staan voor iedere vorm van aanpak/hulp whatever is feitelijk ook een keuze...
quote:Eduitzeeland schreef op 07 juli 2009 @ 22:44:

Ed heeft het niet opgegeven. Adviezen, standpunten zijn duidelijk.

Ed probeert zijn vrouw ook zover te krijgen voor hart en ziel. [..] Ed is gewoon ten einde raad en dreigt dingen te doen die hij helemaal niet wil doen (Anders had ik het toch allang buiten de deur gezocht dat is toch wel duidelijk)

Goed zo Ed! ik hoop dat je vrouw meedoet en dat het jullie helpt! Het traject Verschil in Verlangen is officieel afgelopen, maar dat geeft niet: zonder coach kan het ook: alle informatie en dagboeken zijn nog beschikbaar en er schrijven zich nog steeds mensen in die ermee beginnen........

Succes!
Ik had je opmerking dat je e.e.a. ook met je vrouw ging bespreken niet gezien. Beschouw dus mijn voorlaatste bericht maar als niet gepost. Zet 'm op Ed! Ook van mij heel veel succes.
Wat is Viva toch een pracht van een forum. Onze Ed hier wordt de grond ingeboord omdat hij virtueel vreemdging terwijl zijn vrouw hem daadwerkelijk emotioneel bedroog.

Twee klikken verderop zit je in een minnaressentopic waarbij dames doodleuk vertellen hoe ze het beste en het lekkerste uit hun nummer 1 en nummer 2 kunnen halen. Enige morele vraagtekens zijn daar niet toegestaan.

Go girls.

Ed, ik heb alle postings gelezen in dit topic. Ik leef met je mee, tien jaar is lang. Waar ik niet veel over gelezen heb is wat er nou precies gaande is tussen jouw vrouw en haar ex-vriend. Waarom zocht ze hem op? Hebben jullie dat inmiddels opgelost, of broeit het nog voort?
quote:JohnnyCake schreef op 08 juli 2009 @ 13:21:

Wat is Viva toch een pracht van een forum. Onze Ed hier wordt de grond ingeboord omdat hij virtueel vreemdging terwijl zijn vrouw hem daadwerkelijk emotioneel bedroog.

JohnnyCake, dit ben ik niet met je eens. Het echte de grond in boren (voor zover dat überhaupt al gebeurd is, volgens mij viel het nog wel mee) gebeurde pas toen de meeste forummers hier het gevoel kregen dat Ed erg bleef hangen in 'ik wil seks en mijn vrouw moet maar veranderen anders haal ik het ergens anders' en ons niet het gevoel gaf ook maar iets te willen doen met tips en suggesties. Of zijn vrouw hem emotioneel bedroog weten we niet, want we weten helemaal niet wat zij met haar ex wel/niet heeft besproken/uitgespookt.

Ik denk dat hun vorm van bedrog naar elkaar toe ongeveer even groot is (voor zover je zoiets kunt vergelijken) maar als de situatie echt is zoals Ed hem beschrijft, vind ik het 'vreemdgaan' van zijn vrouw inmiddels misschien wel erger dan het vreemdgaan van hem. Zij wil en kan blijkbaar nog niet eens over seks praten maar gaat wel naar haar ex, terwijl hij schijnbaar van alles heeft geprobeerd om met haar aan een beter sexleven te werken en pas in uiterste wanhoop vreemd is gegaan.

Maar ja, helaas, zelfs al is dat virtueel, het blijft niet goed te praten, dingen doen waarvan je weet dat je vrouw ze het niet leuk vind en die dan nog stiekem te doen ook.
Ik ben benieuwd hoe het inmiddels met Eduitzeeland en zijn vrouw gaat. Laat eens horen Ed?
quote:soulsinger schreef op 19 juli 2009 @ 10:50:

Ik ben benieuwd hoe het inmiddels met Eduitzeeland en zijn vrouw gaat. Laat eens horen Ed?

Ik heb een tijdje niets laten horen, excuses hiervoor.

Mijn vrouw gaf aan tijd nodig te hebben, ze wil zeker 6 maanden geen sex, absolute rust en wil alles bij het oude laten.

Hierop heb ik besloten om naar het gemeentehuis te gaan.
tja, opgelost. Zij hoeft niet meer te sexen, en jij kunt gaan halen wat er te halen valt. Ben benieuwd of de buitenwereld net zo meewerkend voor je gaat zijn dan dat jij denkt.
quote:positivodo schreef op 02 augustus 2009 @ 21:43:

tja, opgelost. Zij hoeft niet meer te sexen, en jij kunt gaan halen wat er te halen valt. Ben benieuwd of de buitenwereld net zo meewerkend voor je gaat zijn dan dat jij denkt.

In ieder geval bedankt voor je opbeurende reactie.

Mijn vrouw heeft duidelijk aangegeven alles bij het oude te willen laten met de hoop dat de sex het oude niveau van weleer zou halen. Ze vertelde ook dat zij haar schuldgevoel van zich ging afzetten. Voor mij een duidelijk teken dat zij voor zich zelf heeft gekozen. Laat mij dan ook voor mezelf kiezen en nu maar hopen dat we allebei op ons eigen manier gelukkig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven