Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Jullie komen wel iets dichter naar elkaar zo te lezen. Denk je dat het een kans van slagen heeft?
Ik ben wel redelijk gerust, mede door de goede gesprekken met mn moeder die me ook goede inzichten geeft in mijn gedrag. Ik denk dat ze me beter kent dan ik mezelf haha.
Dat is alvast heel mooi, want als jij rustig bent, komt dat de relatie ten goede. Bekijk even hoe de dingen lopen en vooral hoe jij je gaat voelen. En dan eerlijk blijven t.o.v. jezelf.
Fijn is dat he, praten met je moeder. Ze kent je en ze heeft waarschijnlijk aardig wat levenservaring.

Ik had het gisteren. Zei mn moeder: ach oen pappe en ik haadn vrogger ok altiet ruzie um de draank. En als ze dat dan zo dialect en nuchter zegt, dan kan ik er gewoon weer beter mee uit de voeten. En ze zei nog dat ze het daar niet om zou uitmaken en dat hij veel te veel mooie kanten heeft. Niemand is perfect. Is ook zo. Het is net wat je wilt-kunt accepteren, zonder jezelf te verliezen.
Tjezus Holiday. Dus omdat je moeder accepteert dat ze een relatie heeft met iemand met een drankprobleem, is het bij jou ook niet zo erg?

En Bladora: inzichten in jouw gedrag?

JIJ BENT NIET HET PROBLEEM!

ZIJN gedrag is het probleem. Jij reageert daar misschien heftig op. Maar de oorzaak ligt bij hem!
Hij is de trigger...
quote:Tjoepertje schreef op 06 augustus 2012 @ 21:16:

ZIJN gedrag is het probleem. Jij reageert daar misschien heftig op. Maar de oorzaak ligt bij hem!De oorzaak ligt bij beide. Je vertelt dat je met je moeder praat, is zij echt van alles tussen jullie op de hoogte? Kan zij objectief kijken naar jou en je vriend of mist zij hiervoor een boel informatie?
Mijn moeder weet alles van mij/ons. Weet ook redelijk goed hoe vriend in elkaar steekt en is mijn inziens behoorlijk objectief.
Het gaat om drinken op feestjes, of in het weekend, niet door de week. We hebben daar gewoon een hekel aan. Wat een heftige reactie.
quote:holiday11n schreef op 06 augustus 2012 @ 20:40:

Fijn is dat he, praten met je moeder. Ze kent je en ze heeft waarschijnlijk aardig wat levenservaring.

Ik had het gisteren. Zei mn moeder: ach oen pappe en ik haadn vrogger ok altiet ruzie um de draank. En als ze dat dan zo dialect en nuchter zegt, dan kan ik er gewoon weer beter mee uit de voeten. En ze zei nog dat ze het daar niet om zou uitmaken en dat hij veel te veel mooie kanten heeft. Niemand is perfect. Is ook zo. Het is net wat je wilt-kunt accepteren, zonder jezelf te verliezen.Blief de kop maar int zand stikk'n.
Ok dit is echt niet leuk hoor, hoe kun je nou zo raar reageren? Ik wil bijna niet eens meer reageren als t zo gaat. Waarom zo hard reageren en praten over alcoholverslaving direct. Goed, Bladora, ik wens je alle goeds!
quote:teardrop-viva schreef op 06 augustus 2012 @ 22:10:

[...]

Blief de kop maar int zand stikk'n. en eens!
quote:bliksemse_bende schreef op 06 augustus 2012 @ 22:27:

[...]

en eens!+2
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Voor iedereen die me hier gesteund heeft en meegelezen, even een update. Weet dat niemand hier het verstandig vindt maar ga vandaag weer terug naar huis, naar vriend. Dan weten jullie dat
Geweldig meid!! Geniet ervan!

Ga lekker naar huis......en ga van hem genieten.
Oh, ik dacht dat je bij je ouders bleef tot je examentijd voorbij was....

Bladora, als het jouw keuze is, is het goed. Ik hoop alleen dat jij sterk genoeg in je schoenen staat om geen Toos te worden.

Succes!
Bladora, als jij denkt dat het goed is, dan moet je dat doen!

Succes!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Het is zeker mijn keuze. Veel nagedacht en gepraat en ik miste hem ook gewoon. En hij mij ook. Als we het een kans willen geven kan ik beter bij hem zijn dan op afstand. Ik heb ook een baan weten te regelen voor een paar uur per dag en studie loopt redelijk goed. :-)
Bladora heb niet heel je topic gelezen. Af en toe een deel. Ik wens je 't beste en veel geluk.
quote:Enn schreef op 01 augustus 2012 @ 18:12:

[...]

Ik vind dat niet belachelijk, stom, slim of wat dan ook. Hopelijk ga je wat doen met je zelf in je relatie want jij weet ook dat het wachten op de volgende keer is. En dat maakt niets uit als je van elke keer maar leert en verder komt met jezelf.

Ik wens je het beste.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dank jullie wel! En Enn, ik hoop het niet!
Veel succes Bladora.

Zowel jij als vriend zullen iets moeten veranderen anders is het idd wachten op de volgende keer..

Wees je daar van bewust.
Ik hoop het ook niet hoor en ik vind het wel een reeele gedachte gezien alles wat je hier hebt geschreven en gedacht. Voor nu even weer een stap vooruit en het maakt toch niets uit wanneer je weer een keer een stap terug doet?. Als 'vooruit' je vizier is kom je er.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vooruit is sowieso mijn vizier! En ik ben ook blij dat ik weer ga werken, dat heeft ook veelste lang geduurd. Misschien helpt dat mijn gemoedstoestand ook wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven