Email ex van vriend

31-07-2012 11:52 752 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Eigenlijk weet ik al wat voor soort reacties ik hierop ga krijgen, maar het is even zo'n rommeltje in mijn hoofd dat ik dit toch nodig heb (en waarschijnlijk valt dit onder de categorie wet van wuiles).

Op dit moment ben ik een tijdje bij mijn ouders, niet bij mijn vriend. Niet omdat het zo slecht gaat tussen ons. Maar ik moet heel hard aan mijn studie trekken, en vriend was heel erg druk op werk. De stress van beide kanten gaf een onrustige sfeer waarin ik niet goed kon studeren dus besloot om even naar de rust bij mijn ouders te gaan.

We hebben elke dag contact, bellen meerdere keren en sms'en ook veel. Leek eigenlijk niks aan de hand.

Ik heb de Ipad mee, en daardoor ook toegang tot zijn email adres. Dit is nooit een probleem geweest. Toen ik de gezamenlijke inbox opende zag ik dat hij erg veel junk had staan dus ik dacht, laat ik dat maar even verwijderen, hij kijkt toch weinig op dit email adres.

Wat ik daar zag had ik nooit willen zien. Kort gezegd was er een vrouw voor mij die hem nog steeds leuk vindt. Omdat ik onzeker van haar word heb ik vriend meerdere malen gevraagd geen contact meer met haar te onderhouden. Hij heeft dit elke keer beloofd met de hand op zijn hart, dat ik de enige ben voor hem, dat hij niet voor niets bij mij is.

In deze e-mail van haar (die blijkbaar in junk is terecht gekomen) stond dat dat ze blij was dat zij en hij (vriend) weer praten met elkaar. Dat ze bang was haar beste vriend kwijt geraakt te zijn etc. Dat hij haar gisteren avond (de avond voor de e-mail, een avond dat ik laat thuis was) dingen had gevraagd, dat ze daarop nogal kortaf had gereageerd, maar dat ze zeker als ‘de slet’ (zo noemt ze mij) er niet was geweest er altijd voor hem geweest zou zijn(wat dus wel aangeeft wat hij haar heeft gevraagd). Dat haar liefde voor hem nog steeds niet minder is dat zij alles zou doen om hem weer te krijgen, omdat ze weet dat zij bij elkaar horen. Maar dat ze voor nu er vrede mee heeft dat ze weer vriendschappelijk contact hebben, en dat ze denkt dat uit dat contact uiteindelijk wel liefde zal komen, omdat ze weet dat hij meer van haar houdt dan van mij. Dat het voor hem nu leuk is om een mooi jong ding te hebben, maar dat hij uiteindelijk diep in zijn hard weet dat hij een vrouw van zijn leeftijd nodig heeft met levenservaring. Uiteindelijk na haar relaas over haar liefde voor hem haalde ze nog een nummer aan van Jason Mraz, Never Give up. En dat dat is hoe zij erin staat en dat ze zeker weet dat hij alleen tijd nodig heeft om te beseffen wat de juiste keuze is voor hem.

Ik weet niet, alleen door wat vriend over haar zegt, hoe mijn vriend erin staat, maar waar het op neerkomt is dat hij wel gelogen heeft. In het minste geval over het geen contact hebben met haar, in het ergste geval heeft hij dus daadwerkelijk lopen peilen hoe de situatie bij haar er bij haar voor staat.

Deze e-mail is van 2 weken geleden, en dat zijn juist de weken dat mijn vriend dus zo druk was op werk en dat dit spanningen met zich mee bracht. Nu zit ik dus bij mijn ouders en de afgelopen dagen kon hij echt niet ophouden met me bellen hoe veel hij me mist, dat hij hoopt dat mijn studie snel af is zodat ik weer thuis kan komen, dat hij me wil vasthouden en ga zo maar door.

Uiteraard heb ik hem geconfronteerd. Ik heb hem gevraagd waar hij die en die datum was en of hij met haar was geweest. Dat hij beloofd had geen contact met haar te hebben en zich dus niet aan de belofte gehouden heeft. Hij werd boos op me! Omdat ik in zijn e-mails had zitten neuzen, ik hem controleerde en dat het wat hem betreft als het zo moet we er maar beter me konden stoppen. Dat hij zielsveel van me houdt, maar dat als ik hem nooit kan vertrouwen onze relatie ook geen toekomst heeft.

Ik heb er nog een paar sms’jes achteraan gestuurd, maar hij antwoord alleen met ‘druk op werk, laat me met rust’.

Nu zit ik hier dus bij mijn ouders. Ik ben zooooo verdrietig. Ik ben bang dat hij direct naar haar rent, dat zij hem met open armen ontvangt. Ik wil haar bellen (heb haar nummer) om te zeggen dat ze met haar poten van mijn vriend moet afblijven, maar weet ook dat ze zou kunnen proberen wat ze wilde maar als vriend geen sjoege gaf er niks zou gebeuren. Ik wilde dat ik niks tegen vriend gezegd had, alsof er niets gebeurd was. Zodat ik het ergens ver weg kon stoppen en we gewoon weer samen door zouden kunnen gaan. Ik weet ook dat dit niet werkt. Ik weet dat ik sterk moet zijn en tegen vriend moet zeggen dat hij het maar uitzoekt. Maar ik wil hem niet kwijt. Misschien zie ik het verkeerd. Maar als het allemaal niet zo erg was had vriend toch niet boos hoeven worden en had hij het uit kunnen leggen?

Ik MOET me concentreren op mijn studie maar zit alleen maar wezenloos voor me uit te staren. En weet niet eens wat erger is. Het idee dat ik hem misschien kwijt ben, of het idee dat hij iets met die andere vrouw doet nu ik weg ben. Het liefste zou ik op de trein willen stappen en hem opwachten als hij thuis van werk komt. Maar dat is misschien ook niet zo verstandig. Wat moet ik doen
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Hoop, dat is het. Ik herken het. Je voelt en weet dat er dingen niet goed zitten, maar dan komt er een goede periode, of een paar goede gesprekken en je bent zo een jaar verder.

Achteraf bezien denk je dan; ik had het er toen en toen bij moeten laten. Anderen zien vaak duidelijker het probleem, maar die voelen daar niks bij.
Zó herkenbaar Julus! Achteraf denk je: op dát moment, en op dat en dat moment, en toen ook. Toen had ik er allemaal een punt achter kunnen/moeten zetten. En zo zonde van de tijd die het je kost dat je doormoddert, doorploetert, doorvecht. Zo moeizaam en zwaar en lastig zou liefde niet moeten zijn. Maar dat praat je dan goed voor jezelf: maar dat komt omdat ik geen simpel mens ben. Dat komt omdat de hartstocht zo groot is. Dat komt door situatie x die nu aan de hand is en straks over zal zijn.

Maar de waarheid is: dat komt doordat er iets in die relatie niet goed zit.

Leer jezelf te redden Bladora. Je hebt grote woorden maar iets minder zelfredzaamheid. Je zó afhankelijk opstellen gaat je nog een keer een prijs kosten. Je schreef zelf ergens dat je niet zou weten waar je zou moeten wonen, hoe je rond zou kunnen komen en hoe je je studie zou kunnen voltooien als je bij je vriend weg zou gaan. Zorg dat je wel opties hebt, zorg dat je jezelf kunt onderhouden. Zorg dat je niet naar ouders of vriend hoeft te kijken voor hulp, maar dat je op eigen benen kunt staan.
Zeg maar Spijker.
Zodra ik een baan heb zou ik mezelf weer kunnen redden. Woonruimte is wel duur maar heb geen moeite een kamertje te huren, de eerste maand van overbrugging zou ik bij een vriendin kunnen wonen. Ik ben wel afhankelijk, maar waar een wil is is een weg, het is geen excuus.

Nu even die studie afmaken en dan verder kijken. Mocht ik met vriend verder gaan dan zou het ten eerste geen vechten moeten zijn. En volgens mijn moeder moet ik hem het voordeel van de twijfel geven wat betreft Toos. Zij vindt dat ik nogal extreem ben in mijn wantrouwen en dat ik geen bewijs heb dat vriend me zou bedonderen. Dat het wel een klein beetje logisch is dat hij boos reageert als ik er weer naar vraag.
Maar niet logisch dat hij een half drama schopt (onbereikbaar zijn, lullige berichtjes sturen, er niet voor je zijn) wanneer jij net in een drukke studietijd zit.

Maar weet je, laat maar. Ik zie allemaal tekens aan de wand, en ik zie die omdat ik ze herken. Maar ik hoop dat ik het fout heb.
Zeg maar Spijker.
Balora..ik ben het eens met je moeder!

Ik heb de indruk dat jullie een fijne relatie hebben.....gooi dat niet zomaar weg.

Overal is wel wat.....Het komt wel goed met jullie!!

En geniet daarvan!
Ik weet niet hoe jij in relaties staat hoor peecee, maar ik hoef nooit te huilen en in de stress te schieten bij mijn vriend.

Mijn lief maakt het nooit uit per sms om er later weer een andere draai aan te geven.

We behandelen elkaar met respect en het belangrijkste is, we kunnen rekenen op elkaar en zijn elkaars nummer 1

We snuffelen niet in elkaars mail, en vertrouwen elkaar.

En precies al deze dingen mis ik in de relatie die jij een fijne relatie noemt.

Ik vraag me dan ook af wat jij een slechte gelijkwaardige relatie vindt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wauw wat een verhaal als ik alles zo lees geeft het mij het idee dat jullie niet op 1 lijn liggen en niet goed communiceren! Succes met deze situatie en je studie! En als jullie veder gaan geef duidelijk aan wat je van hem verwacht.
Heb je hem er al op aangesproken, op dat hij niet voor jou opkomt als zij lelijke dingen over je zegt? En als hij idd gestalkt wordt, waarom stopt hij dan niet met reageren? Dat is toch advies nr 1 bij stalking?
quote:-Bladora- schreef op 06 augustus 2012 @ 09:50:

En volgens mijn moeder moet ik hem het voordeel van de twijfel geven wat betreft Toos. Zij vindt dat ik nogal extreem ben in mijn wantrouwen en dat ik geen bewijs heb dat vriend me zou bedonderen. Dat het wel een klein beetje logisch is dat hij boos reageert als ik er weer naar vraag.

Weet je wat het is bij dit soort dingen, het is makkelijker om de schuld bij jezelf te zoeken (dat jij zo extreem bent) dan toe te geven dat de relatie eigenlijk gewoon niet helemaal goed zit.

Zo kan je jaren doorgaan door jezelf te vertellen dat jij eigenlijk wel heel extreem ben en uitbundig blabla maar ik ben ook een uitbundig persoon en uitschieters naar "het extreme" komt bij mij alleen voor als er een "reden" is. Als ik onrust voel in een relatie voel kan dat bij mij tot uiting komen, in mijn nieuwe relatie bijv. heb ik dit nog niet gehad. Waarom omdat de relatie echt fijn aanvoelt. Zelfs met ruzies schiet ik niet naar "het extreme" terwijl dit bij ex toch al gauw gebeurde. Ook door de actie en reactie van hem.

Aanvulling: het is lastig uit te leggen maar ik hoop dat je het begrijpt.

Ik ben het met Summerdance eens, mijn idee van een fijne relatie is ook anders.
Wow wat staan er veel wijze woorden in dit topic. Ik ben ook een soort Bladora en wat oa Summerdance en Bliksemse bende zeggen komt bij mij wel binnen. Bedankt voor jullie wijze woorden, ik heb er echt wat aan! (sorry volledig off topic maar wilde jullie gewoon even bedanken).
Graag gedaan hoor Annerije.

Ik denk dat ik ook wel voor BB kan spreken als ik zegL Been there, done that...

Ogen open doen en eens goed in de spiegel kijken

De kortste weg naar de oplossing

Succes!
Offtopic @ summerdance, lees net dat je in den haag woont. Wat grappig! Toch altijd leuk om te lezen als mensen eigenlijk zo dicht in de buurt wonen.
Misschien kennen we elkaar wel
Ja spannend altijd, ik las gisteren nog een topic "ben je wel eens herkend". Ik ga er toch van uit helemaal anoniem te zijn op dit forum!
Oh ben wel eens herkend hoor

door mijn zus

Maar eerlijk is eerlijk...die weet mijn nick ook
Het is voor mij allemaal ook veel te herkenbaar... Ik baal er goed van... Bliksem, tear-drop en summerdance kunnen het mooi omschrijven. Genoeg stof tot nadenken...
Den Haag is natuurlijk wel groot maar mocht ik iemand tegen komen die op je lijkt ga ik de vraag wel stellen of je op een forum schrijft
Mijn idee van een fijne relatie is ook anders hoor.

We hebben het tot nu toe heel fijn (hierboven al eens beschreven) gehad en dat wil ik graag terug. Als dat mogelijk is.

Ik zoek de schuld niet bij mezelf, vriend triggert mijn gedrag waardoor het weer erger wordt. Volgens vriend was afgelopen keer gewoon de druppel. Hij wil dat ik hem vertrouw, hij zegt dat hij te vertrouwen is. Hij wil niet dat ik hem elke keer naar haar vraag of erachter probeer te komen of er contact is geweest. Dat hij op zijn manier met Toos dealt en dat hij er niet over denkt mij te bedriegen met haar. Dat hij het wel voor me opneemt maar dat face to face doet. Dat hij haar gewoon een beetje kalm probeert te houden door niet echt in te gaan op wat ze zegt, maar op werk het haar duidelijk maakt. Dat als hij liever met haar was niet met mij samen was gaan wonen.

Dat hij zich als een asshole gedragen heeft en dat dat hem spijt., maar dat hij zich ook een beetje gepasseerd voelde dat ik znaar mijn ouders was gegaan, dat ik in minder goede dagen niet zomaar pleite moest gaan. Maar ja, hij heeft me ook niet gevraagd om te blijven. Hij zei zoiets van, als jij denkt dat het beter voor je is dan moet je gaan. En dat ik bij mijn ouders ook weer over Toos begon was de druppel.

Dat hij ook al gestresst was op werk, hij bijna niet kan voldoen aan de contignency plannen, de algemeen directeur aan zijn hoofd zeurt, de average profit van zijn afdeling gigantisch gedaald is. Dan z'n bonussen gehalveerd worden/zijn. Ook nog een raar wijf heeft rondlopen die hem lastigvalt. En ga zo maar door. Dat hij ook wil thuis komen in een veilige fijne haven, net zoals ik. En dan ga ik er vandoor en begin midden op zijn dag weer bestook met vragen over haar. Dat dit allemaal niet zijn gedrag goed praat, maar dat hij er even helemaal klaar mee was, met alles.

Wat ik hier allemaal van vind? Ik snap het ook wel. Weet hoe veel druk er op hem van werk uit. Dat hij nooit zo met me om had moeten gaan, maar dat ik ons wel een kans wil geven onder voorwaarde dat we beter proberen te communiceren en rekening houden met elkaar. Dus hij ook met mij.

Denk ook dat als ik straks weer werk het ook beter gaat, dan heb ik wat meer afleiding, breng ik wat geld in, word ik minder afhankelijk. Ik denk dat dat ook heel veel gaat schelen voor ons.
Succes met je studie verder en ik hoop dat het inderdaad goed komt. Kijk je alleen niet suf op de toekomst (dat het wanneer je werkt weer beter zal gaan) het is ook echt belangrijk om nu samen er uit te komen. Mindere tijden zullen altijd blijven in een relatie, de kunst is om daar dan samen uit te komen. Wanneer dit lukt wordt de relatie sterker, wanneer dit niet lukt kan je je conclusies trekken.
Awel, succes dan maar.

En dan zien we tzt het volgende topic wel verschijnen!

Succes met de studie!
Ik hoop het niet summer! En thanks!
quote:Summerdance schreef op 06 augustus 2012 @ 13:04:

Graag gedaan hoor Annerije.

Ik denk dat ik ook wel voor BB kan spreken als ik zegL Been there, done that...

Ogen open doen en eens goed in de spiegel kijken

De kortste weg naar de oplossing

Succes!

Klopt hoor Summer.

De 'wijsheid' is me niet aan komen waaien, zeg maar....

Fijn dat je er wat aan hebt Annerije. Het doet goed te weten dat er uit mijn 'sores' nog iets goed voort kan komen waarmee ik een ander inzichten kan geven die mogelijk een positief gevolg hebben.

En Bladora, tja wat kan ik zeggen behalve je succes te wensen en te blijven hopen dat jouw ogen ook ooit eens open gaan om de realiteit in al zijn eerlijkheid te kunnen aanschouwen. Doe er niet te lang over. Het leven is kort....
quote:-Bladora- schreef op 06 augustus 2012 @ 14:06:

Hij wil dat ik hem vertrouw, hij zegt dat hij te vertrouwen is. Hij wil niet dat ik hem elke keer naar haar vraag of erachter probeer te komen of er contact is geweest. Dat hij op zijn manier met Toos dealt en dat hij er niet over denkt mij te bedriegen met haar. Dat hij het wel voor me opneemt maar dat face to face doet.

Hij had toch juist tegen jou gezegd dat er geen contact was? Dat is dan gewoon een pertinente leugen geweest. Recht in je gezicht. Waarom zie je dat niet?

Dat hij ook al gestresst was op werk, hij bijna niet kan voldoen aan de contignency plannen, de algemeen directeur aan zijn hoofd zeurt, de average profit van zijn afdeling gigantisch gedaald is. Dan z'n bonussen gehalveerd worden/zijn. Ook nog een raar wijf heeft rondlopen die hem lastigvalt. En ga zo maar door. Dat hij ook wil thuis komen in een veilige fijne haven, net zoals ik. En dan ga ik er vandoor en begin midden op zijn dag weer bestook met vragen over haar. Dat dit allemaal niet zijn gedrag goed praat, maar dat hij er even helemaal klaar mee was, met alles.

In een goede relatie bespreekt hij met jou zijn zorgen en de drukte op het werk en het gedoe met 'Toos' en lachen jullie samen om dat 'rare wijf'.

Hij zorgt er zelf voor dat je achterdochtig wordt en hem 'bestookt' met vragen over haar.

En terecht!

Want hij is gewoon niet eerlijk geweest.

Ik wens je succes maar ik denk nog steeds dat het hem niet gaat worden. Jammer, want je verdient wel een goeierd gezien alle moeite die jij wél bereid bent in je relatie te steken.
Ik ben bang dat hij het heel mooi heeft weten te draaien, want dit lijkt me een man die heel goed kan redeneren en charmeren..

Hoop echt voor je dat hij de waarheid spreekt maar sluit me bij Tjoepert aan..

Ik hoop ook dat je tzt hier schrijft mocht hij nog contact met haar onderhouden (indien dat bewezen zo blijkt te zijn). Want dan kunnen wij je een schop onder je bips geven en je de ogen alsnog doen openen!

Weet je wat mijn ervaring is (en ik denk ook de jouwe met je minnaar); je blijft maar kansen geven omdat je zo graag wil geloven in de goede intenties, in het sprookje. Maar ergens voel je vast dat het niet helemaal klopt.

Gewetensvraag; voel je je nu echt gerust of ben je nog steeds ongerust? Daar ligt het antwoord op de vraag of je in de goede relatie zit.
quote:Tjoepertje schreef op 06 augustus 2012 @ 19:47:

[...]

In een goede relatie bespreekt hij met jou zijn zorgen en de drukte op het werk en het gedoe met 'Toos' en lachen jullie samen om dat 'rare wijf'.

Hij zorgt er zelf voor dat je achterdochtig wordt en hem 'bestookt' met vragen over haar.

En terecht!

Want hij is gewoon niet eerlijk geweest.

Ik wens je succes maar ik denk nog steeds dat het hem niet gaat worden. Jammer, want je verdient wel een goeierd gezien alle moeite die jij wél bereid bent in je relatie te steken.Ik weet wel dat er contact was, maar alleen werkgeralateerd. Hij heeft wel vaker gezegd dat hij het voor me opnam, ik weet eigenlijk ook niet hoe ik verwacht had dat hij dat zou doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven