Email sturen naar leuke man...?

25-01-2009 20:51 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb vorige week een etentje gehad met oud-collega's, en dit was erg gezellig! Deels omdat ik naast een erg leuke man zat!

Deze man vond ik meteen al leuk toen ik er kwam werken, maar hij was toen mijn leidinggevende en hij had een vriendin. Dat was dus niet echt een situatie om actie te ondernemen... Ik heb er overigens ook maar een paar weken gewerkt. Inmiddels heb ik dus een nieuwe baan en sinds kort is hij weer vrijgezel

Ik zou hem eigenlijk wel beter willen leren kennen en wil hem daarom graag een berichtje sturen. Helaas heb ik geen mobiel nummer meer, dus ik moet hem emailen als ik wat van me wil laten horen. Ik weet alleen niet wat!! Normaal ben ik vrij direct maar ik vind dit toch een beetje eng. Hebben jullie misschien nog leuke ideeën?

Chocotime
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Nee, geen leuke ideeën, sorry. Maar ik denk dat hoe moeilijker je er over doet en hoe meer je hier over nadenkt, hoe minder leuk de mail wordt.

Stuur gewoon een kort mailtje met de mededeling dat je het de vorige week zo leuk vond dat je er nu nog aan denkt, en dat je zin hebt om iets met hem te gaan drinken.

Succes.
Gewoon doen! Niet geschoten is altijd mis, en als hij niet of afwijzend reageert... jammer dan. Je ziet hem waarschijnlijk toch niet meer terug?!

Ik heb mijn huidige vriend op mijn laatste werkdag ook per mail uitgevraagd en we wonen alweer een tijd samen. Dus wie weet... Succes!
Een emal, waarin je zegt dat je het een gezellig etentje vond en vooral zijn gezelschap erg fijn vond.

Dat je misschien het erg leuk zou vinden als we dat konden overdoen met zijn 2 ?

Ga ervoor meid !!
Doen! Gewoon simpel en kort houden. Ik heb m'n ex-vriend ook nav een mail van mij aan hem "opgeduikeld" nadat ik hem ergens gezien had.

En als hij niet geïnteresseerd is krijg je dat op deze manier ook niet recht in je gezicht te horen!

Succes!
Had je het gevoel dat er een klik was? Zo ja, gewoon mailen en zeggen dat je het heel leuk vond hem eens weer te zien. En dat je hoopt dat er nog eens zoiets wordt georganiseerd want je vond het, mede dank zij hem, een zeer gezellige avond. Gewoon doen meid.
gewoon doen....waarom niet???

je kan ook wachten tot je 85 bent en met rollator loopt, en hem weer tegenkomt bij de soos van het verzorgingstehuis.

maar das wel zonde van de tijd he....
Haha, das zeker zonde van de tijd! Bedankt voor alle reacties, ik moet het inderdaad gewoon doen. Het klikt goed tussen ons maar of hij me ook meer dan aardig vindt durf ik niet te zeggen.

Er staat inmiddels een emailtje van 2 zinnen in mijn concepten opgeslagen... Dat ik het etentje erg gezellig vond en dat ik me aanbevolen houd voor een avondje weg. Ik denk er nog heel even over na of ik het daarbij laat, maar uiterlijk morgen stuur ik hem een berichtje ;) Ik houd jullie op de hoogte!
Bedacht me trouwens wel dat er misschien meerdere mensen in die mailbox kunnen, het is namelijk zijn werkmail! Als dat zo is zal het verhaal wel snel gaan haha!
quote:chocotime schreef op 25 januari 2009 @ 23:22:

Bedacht me trouwens wel dat er misschien meerdere mensen in die mailbox kunnen, het is namelijk zijn werkmail! Als dat zo is zal het verhaal wel snel gaan haha!

en wat dan nog? je werkt er niet meer, kan jou dat schelen.

gewoon doen! het ergste wat er kan gebeuren, is dat hij terugmailt dat hij er niet zo'n zin in heeft.....

en houd ons even op de hoogte, wil je
quote:chocotime schreef op 25 januari 2009 @ 23:22:

Niet als je de mail via eigenschappen op 'private' zet. Ook al heeft hij anderen gemachtigd in zijn mail te kijken, private-items kunnen anderen niet zien.

Enneh...als ik me er ook even tegenaan mag bemoeien: ik zou niet schrijven dat je je aanbevolen houdt voor een vervolg. Dat is te passief. Vraag hem direct uit. Bij het eerste houdt je ruimte dat hij zegt:"is goed, ik houd jou in mijn gedachten" en jij vervolgens weken zit te wachten op een berichtje terug. Bij het laatste geval is die ruimte er niet en weet je ook meteen waar je aan toe bent.

Spannend!
Ik zou ook niet schrijven dat je je aanbevolen houdt voor een vervolg. Gewoon mailen dat je een leuk gesprek met hem hebt gehad en dat je hem graag nog een keertje zou ontmoeten, keertje wat drinken ofzo? Hou het enigszins op de vlakte, het feit dat je hem mailt zegt al heel wat. Als hij jou ook een aardige leuke meid vond zal hij best wat met je willen gaan drinken misschien en dan is het een kwestie van binnenhalen die vis .

Succes, ben ook benieuwd!
Inderdaad concreet maken, hém mee uit vragen. Ik heb mijn vriend ook heel direct mee uitgevraagd (en zelfs betaald, want ik vond dat ik hem mee had uitgevraagd, hihi) en hij wist niet wat hem overkwam. Nou, succes en laat even weten hoe het is gegaan!
luchtig en kort houden...'hey ik vond t gezellig, zin om vrijdag een drankje samen te drinken?'

zo zou ik het doen....lekker direct maar dan weet je het ook gelijk....
En? Is de mail al verstuurd?

Zoals gelukkigmeisje als voorbeeld geeft zou toch prima kunnen?
Inderdaad, wat gelukkigmeisje zegt, gewoon mailen dat je het leuk vond en dat je graag een keer verder met hem zou praten, iets gaan drinken of eten. Reactie afwachten en nummers uitwisselen. Leuk voor je als het lukt!

En wat nou als je - zoals in mijn geval - helemaal geen contactgegevens hebt?
Escudo, zou je er viavia achter kunnen komen of is het helemaal een ''onbekende''?
Hij is de vader van kids op de school van mijn kids maar komt zelden. Ik ken iemand die hem kent, maar te vaag om te gaan vissen. Weet dat hij single is, zijn naam, maar meer niet. Ik ben echt te schijterig om op hem af te stappen en een praatje pot te beginnen...
Jaaaaaaa, de mail is verstuurd hoor! Ik heb het rond 13.00 verzonden dus nu is het afwachten.... Ik heb erin gezet dat ik het erg gezellig vond tijdens het etentje en dat het erg leuk was om hem weer te zien. Ik heb gezegd dat ik me aanbevolen houd om dit weekend een strandwandeling te maken en mijn telefoonnummer vermeld met daarbij dat ik graag wat van hem hoor. Dus wie weet Ik klik steeds op refresh maar ik krijg helaas nog niets binnen...

Die directe uitnodiging heb ik ook al vaker gedaan, maar aangezien die relatie echt nog maar heeeel kort uit is wilde ik hem niet al teveel laten schrikken haha. Ik zou het ook snappen als zijn hoofd er nu nog niet naar staat namelijk.

Escudo, heb je die man al op google en Hyves gezocht?
chocotine...strandwandeling? Eh.....kopje koffie klinkt wat minder romantisch. Ik kan er naast zitten

Maar wel goed dat je de mail hebt uitgestuurd!
Escudo, zitten zijn kids bij jouw kids in de klas? Keertje ''samen spelen'' arrangeren, of liggen de kids elkaar niet? Misschien toch eens beginnen met een praatje... een gewoon praatje uit interesse vindt iedereen wel leuk toch... je hoeft hem niet meteen mee uit te vragen.

Chocotime, goed hoor, dat je hebt gemaild. Ik had overigens ook niet gekozen voor een strandwandeling, maar voor een kopje koffie, maar wie weet pakt hij het goed op. Het is sowieso al stoer dat je mailt (dat vond mijn vriend in ieder geval wel). Succes, ik duim voor je!
De strandwandeling heb ik niet zomaar uit het niets voorgesteld, daar hebben we het tijdens het etentje over gehad Hij moet namelijk trainen voor een marathon en hij vertelde graag te wandelen. Ik was de week ervoor met een vriendin naar het strand geweest, maar bij mij komt dat al snel neer op warme chocomel drinken bij een strandtent haha. En dat weet hij want dat heb ik hem verteld! En ik vind een strandwandeling niet meteen heel romantisch hoor, is ongedwongener dan tegenover elkaar in een restaurant zitten...
Spannend! Ik wacht zijn reactie in spanning mee af.
quote:chocotime schreef op 26 januari 2009 @ 17:45:

De strandwandeling heb ik niet zomaar uit het niets voorgesteld, daar hebben we het tijdens het etentje over gehad Hij moet namelijk trainen voor een marathon en hij vertelde graag te wandelen. Ik was de week ervoor met een vriendin naar het strand geweest, maar bij mij komt dat al snel neer op warme chocomel drinken bij een strandtent haha. En dat weet hij want dat heb ik hem verteld! En ik vind een strandwandeling niet meteen heel romantisch hoor, is ongedwongener dan tegenover elkaar in een restaurant zitten...Ah...clever clever
Ok, dan kan ik de strandwandeling inderdaad wel plaatsen. Nou, spannend hoor, ik hou je topic in de gaten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven