En de kinderen dan?
maandag 7 februari 2011 om 23:00
Ik lees veel mee. Geef af en toe een reactie. En krijg af en toe een ban....
Er valt me iets op. Zoveel verhalen over scheiden, vreemdgaan en niet gelukkig zijn.
En de kinderen dan?
Hebben zij een keuze? Nope! Worden overgelaten aan de grillen van ogenschijnlijk volwassen volwassenen.
Vanmiddag hoorde ik een verhaal:
Oud vriendinnetje, recent gescheiden. 2 kids. 11 en 15 jaar.
Oud vriendinnetje ontmoet andere man. 200 km verderop. Gaat na 3 maanden samenwonen. Kids moeten mee. Uit vertrouwde omgeving en krijgen nieuw bestaan in onbekende omgeving.
Maken scheiding mee en binnen 3 maanden een verhuizing.
Waarom gaan veel mensen na een scheiding een kaartje kopen voor de TGV?
Ik vind het onbegrijpelijk.....
Er valt me iets op. Zoveel verhalen over scheiden, vreemdgaan en niet gelukkig zijn.
En de kinderen dan?
Hebben zij een keuze? Nope! Worden overgelaten aan de grillen van ogenschijnlijk volwassen volwassenen.
Vanmiddag hoorde ik een verhaal:
Oud vriendinnetje, recent gescheiden. 2 kids. 11 en 15 jaar.
Oud vriendinnetje ontmoet andere man. 200 km verderop. Gaat na 3 maanden samenwonen. Kids moeten mee. Uit vertrouwde omgeving en krijgen nieuw bestaan in onbekende omgeving.
Maken scheiding mee en binnen 3 maanden een verhuizing.
Waarom gaan veel mensen na een scheiding een kaartje kopen voor de TGV?
Ik vind het onbegrijpelijk.....
maandag 7 februari 2011 om 23:44
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2011 @ 23:37:
[...]
Ik vind dat je een jaartje later verhuizen nog niet " kan maken ".
Verhuizen is in de meeste gevallen al behoorlijk vervelend voor kinderen, maar als het de band met de andere ouder schaadt dan vind ik het een dikke NO GO.
Eigenlijk ben ik het met je eens, heel erg zelfs!!!! Maar heb
zoiets oke als "mams" dan toch zonodig moet verhuizen
doe het dan als de rust wat is wedergekeerd.
[...]
Ik vind dat je een jaartje later verhuizen nog niet " kan maken ".
Verhuizen is in de meeste gevallen al behoorlijk vervelend voor kinderen, maar als het de band met de andere ouder schaadt dan vind ik het een dikke NO GO.
Eigenlijk ben ik het met je eens, heel erg zelfs!!!! Maar heb
zoiets oke als "mams" dan toch zonodig moet verhuizen
doe het dan als de rust wat is wedergekeerd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 7 februari 2011 om 23:45
quote:Solomio schreef op 07 februari 2011 @ 23:39:
[...]
Hoewel ik er dan wel weer voor gezorgd heb dat mijn kinderen geen scheiding gaan meemaken: ik ben niet getrouwd.Kijk: hoppetaa: stabiele basis. Een stabiele eenouderbasis is een stuk veiliger voor een kind dan een hee-het-kan-stuk-wiebelige-twee-ouder-basis.
[...]
Hoewel ik er dan wel weer voor gezorgd heb dat mijn kinderen geen scheiding gaan meemaken: ik ben niet getrouwd.Kijk: hoppetaa: stabiele basis. Een stabiele eenouderbasis is een stuk veiliger voor een kind dan een hee-het-kan-stuk-wiebelige-twee-ouder-basis.
maandag 7 februari 2011 om 23:48
maandag 7 februari 2011 om 23:49
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:44:
@ HBG
Deze kids zijn niet blij (lees: pissed) over deze verhuizing.
....
Dan vind ik het gedrag van die moeder waardeloos, of er moeten redenen aan die verhuizing ten grondslag liggen als een agressieve ex.
Scheiden, ongeacht wiens schuld is al erg voor kinderen
maar dan ook nog vrienden, school, huis en haard moeten
verlaten pffffffffffffff
@ HBG
Deze kids zijn niet blij (lees: pissed) over deze verhuizing.
....
Dan vind ik het gedrag van die moeder waardeloos, of er moeten redenen aan die verhuizing ten grondslag liggen als een agressieve ex.
Scheiden, ongeacht wiens schuld is al erg voor kinderen
maar dan ook nog vrienden, school, huis en haard moeten
verlaten pffffffffffffff
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
maandag 7 februari 2011 om 23:49
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:46:
Let us all shoot on Madelief!
Madelief geeft haar mening over leed van kinderen en het onvermogen van ogenschijnlijk volwassen volwassenen....
Shoot!
We'll keep on eating tilapiafilet.Zo te zien heb je er ook een aardig slokje wijn bij gedronken, bij die tilapiafilet. Geeft niks hoor, vis moet zwemmen, maar mss kun je nu beter even gaan slapen.
Let us all shoot on Madelief!
Madelief geeft haar mening over leed van kinderen en het onvermogen van ogenschijnlijk volwassen volwassenen....
Shoot!
We'll keep on eating tilapiafilet.Zo te zien heb je er ook een aardig slokje wijn bij gedronken, bij die tilapiafilet. Geeft niks hoor, vis moet zwemmen, maar mss kun je nu beter even gaan slapen.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 7 februari 2011 om 23:50
quote:Suze2hier schreef op 07 februari 2011 @ 23:31:
Dan ben jij maar kwaad om mijn post just-juul. Ik ben persoonlijk van mening dat scheiden een zwakte bod is. Zeker als je "als vrienden uit elkaar gaat". Maar ook als je elkaar de tent uit vecht vind ik dat niet getuigen van volwassen gedrag. Als je jezelf verstandig genoeg acht om
kinderen op de wereld te zetten ben je hopelijk ook in staat om als fatsoenlijk mens met elkaar om te gaan.
Mijn persoonlijke mening: scheiden is geen optie.
Ik ben godzijdank een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders hadden nooit met elkaar moeten trouwen, laat staan 4 kinderen moeten nemen. Ze waren samen echt een drama, constant ruzie en gezeur tussen hun 2en. Ik heb zo vaak gehoopt dat ze uit elkaar gingen en toen ik 16 was, was het eindelijk zover! Ze zijn beide leuker zonder elkaar!
Ze waren overigens zolang bij elkaar gebleven voor de kinderen.
Dan ben jij maar kwaad om mijn post just-juul. Ik ben persoonlijk van mening dat scheiden een zwakte bod is. Zeker als je "als vrienden uit elkaar gaat". Maar ook als je elkaar de tent uit vecht vind ik dat niet getuigen van volwassen gedrag. Als je jezelf verstandig genoeg acht om
kinderen op de wereld te zetten ben je hopelijk ook in staat om als fatsoenlijk mens met elkaar om te gaan.
Ik ben godzijdank een kind van gescheiden ouders. Mijn ouders hadden nooit met elkaar moeten trouwen, laat staan 4 kinderen moeten nemen. Ze waren samen echt een drama, constant ruzie en gezeur tussen hun 2en. Ik heb zo vaak gehoopt dat ze uit elkaar gingen en toen ik 16 was, was het eindelijk zover! Ze zijn beide leuker zonder elkaar!
Ze waren overigens zolang bij elkaar gebleven voor de kinderen.
quote:Saaar schreef op 07 februari 2011 @ 23:48:
[...]
Wat laag.
Nee hoor. Logisch. Iets met een eend, en als het zo loopt, en als het zo praat, dan is het kennelijk altijd ook al zo geweest, en wie wil er nu met een eend getrouwd zijn?
Ook stom van die vent, trouwens, maar hee, foutje kan je maken. Blijven hangen in foutje is een stuk erger, lijkt me.
[...]
Wat laag.
Nee hoor. Logisch. Iets met een eend, en als het zo loopt, en als het zo praat, dan is het kennelijk altijd ook al zo geweest, en wie wil er nu met een eend getrouwd zijn?
Ook stom van die vent, trouwens, maar hee, foutje kan je maken. Blijven hangen in foutje is een stuk erger, lijkt me.
Lieve mensen,
Mijn ex woont hemelsbreed 3 km bij ons vandaan.
Trekt zijn handen van kinderen af.
Heeft nieuw gezin en zijn kinderen passen daar niet in.
Daar ligt een groot stuk verwondering.....
Shoot me. Maakt me niet uit.
Ik ben zielsgelukkig met mijn twee.
Alleen de pijn die ze zichtbaar voelen, valt me zwaar.....
Ok, daar komt dan mijn verwondering vandaan.
maandag 7 februari 2011 om 23:51
quote:tilalia2 schreef op 07 februari 2011 @ 23:50:
[...]
Is dit een loep hint?
Zo ja, dan wassie eerder welkom geweest
[...]
Is dit een loep hint?
Zo ja, dan wassie eerder welkom geweest
Ja, dat vind ik echt.
maandag 7 februari 2011 om 23:53
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:50:
Lieve mensen,
Dat is best wel kut voor je kinderen en voor jouw.
Maar ja je kinderen en jij zullen toch met de keuze van je ex moeten leren leven.
(persoonlijk vindt ik het wel een hufter)
Lieve mensen,
Maar ja je kinderen en jij zullen toch met de keuze van je ex moeten leren leven.
maandag 7 februari 2011 om 23:53
maandag 7 februari 2011 om 23:54
quote:Madelief20 schreef op 07 februari 2011 @ 23:50:
Lieve mensen,
zeg dat dan, en slaap lekker
Ok, daar komt dan mijn verwondering vandaan.Zeg dat dan en slaap lekker
Lieve mensen,
zeg dat dan, en slaap lekker
Ok, daar komt dan mijn verwondering vandaan.Zeg dat dan en slaap lekker
anoniem_79971 wijzigde dit bericht op 07-02-2011 23:55
Reden: nu wel........
Reden: nu wel........
% gewijzigd
maandag 7 februari 2011 om 23:54
quote:Suze2hier schreef op 07 februari 2011 @ 23:31:
Dat is wel het domste wat ik ever heb gelezen, dat scheiden geen optie is.
Dus als je partner na jaren verbaal of fysiek agressief wordt, misschien vreemdgaat en er over liegt.
Wat partner ook doet, scheiden is geen optie!
Man man man, alles om op een bepaalde leeftijd te zeggen dat je 60 jaar getrouwd bent(en hoe?), maar ja die zestig jaar is gehaald!.
Nee dank je!
Dat is wel het domste wat ik ever heb gelezen, dat scheiden geen optie is.
Dus als je partner na jaren verbaal of fysiek agressief wordt, misschien vreemdgaat en er over liegt.
Wat partner ook doet, scheiden is geen optie!
Man man man, alles om op een bepaalde leeftijd te zeggen dat je 60 jaar getrouwd bent(en hoe?), maar ja die zestig jaar is gehaald!.
Nee dank je!
maandag 7 februari 2011 om 23:55
quote:Gamina schreef op 07 februari 2011 @ 23:53:
[...]
Want je woonde in hun huis en weet hoe het er aantoe ging?
Als ik af moe gaan op de afgelopen paar pagina's zou ik tegen haar ex zeggen: 'Run, Forrest, Run! En neem de kinderen mee!"
[...]
Als ik af moe gaan op de afgelopen paar pagina's zou ik tegen haar ex zeggen: 'Run, Forrest, Run! En neem de kinderen mee!"
maandag 7 februari 2011 om 23:57
maandag 7 februari 2011 om 23:57
quote:tilalia2 schreef op 07 februari 2011 @ 23:55:
[...]
Als ik af moe gaan op de afgelopen paar pagina's zou ik tegen haar ex zeggen: 'Run, Forrest, Run! En
neem de kinderen mee!"
Oei dat is eigenlijk niet zo heel erg aardig denk ik.
MIsschien wil ze enkel even stoom blazen, even haar frustraties kwijt!(bedenk ik me net pas)
[...]
Als ik af moe gaan op de afgelopen paar pagina's zou ik tegen haar ex zeggen: 'Run, Forrest, Run! En
neem de kinderen mee!"
Oei dat is eigenlijk niet zo heel erg aardig denk ik.
MIsschien wil ze enkel even stoom blazen, even haar frustraties kwijt!(bedenk ik me net pas)