En ineens doe ik het ook.....

11-08-2008 00:02 1226 berichten
Alle reacties Link kopieren
...voortdurend mijn mail checken. Mijn mobiel altijd binnen handbereik. Balen dat je nog steeds niks geen reactie hebt gekregen op je bericht..... gek word ik er van.

Het leek schier onmogelijk, maar Poez heeft een leuke man ontmoet. Bijna nog onmogelijker in Poez' ogen; leuke man vind Poez ook leuk.

En dan. Dan zit je in de fase van wanneer mag je bellen/mailen/smsen. Daar zijn geen regels voor, maar Poez vindt eigenlijk dat dat bij wet moet worden vastgelegd. Dat hele gedoe van wanneer en waar en hoe.

Kom op zeg, ik ben tegen de 40 en hij is er overheen.

Vroegah had je daar etiquette voor, in deze tijd van internet en mobieltjes moet je er maar naar raden.

Wat vinden jullie; was de oude manier beter/leuker/prettiger?

Flirten/versieren/hofmaken.. oude manier of nieuw?

Totaal aantal stemmen: 131

Heerlijk, die oude etiquette! (31%)
Doe maar lekker zoals het loopt. (69%)
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Weer goed, Yaya.

Toy, ik weet niet of ik het kan vergeven. Het ene moment denk ik dat ik er wel overheen kan stappen, het andere moment golft de pijn als kokende olie door mijn lijf.

Vertrouwen doe ik hem nog steeds. Het is een eerlijke en integere man. Het heeft hem zelf ook heel erg overvallen.

Was het maar een l*l, dan was mijn probleem opgelost.
Ben even op dreef, hoor, neem me niet kwalijk, ben ook zo lang stil geweest.

Vergeven en vertrouwen zijn twee belangrijke en ook zware begrippen. En de basis van iedere relatie. Maar in de beginfase is het natuurlijk enorm aftasten hoe een ander daarover denkt, welke invulling hij/zij die begrippen geeft.

Ik denk dat Poez'vriendje prima te vertrouwen is, gewoon een lieve, leuke man die het even niet meer weet en in zijn verwarring een stompzinnige actie heeft uitgehaald, waar ie absoluut niet trots op is. Hij gaat haar toch niet aan, wat was het ook alweer z'n moeder zelfs, en vrienden voorstellen, afspreken met de kinderen etc erbij, als het maar een fling is. En iets dergelijks een maand later met iemand anders doen, bij wijze van spreken? Dat gaat er bij mij echt niet in!

Van vergeven kun je ook een heel gedoe maken, maar als iemand oprecht spijt betuigt en enigszins (want man) kan uitleggen waar zijn actie uit voortkwam, uit wat voor emoties, dan moet je bij jezelf nagaan of je daar mee kunt leven. Als dat zo is, kun je hem vergeven. Anders niet. Toch?
Poez, we zaten synchroon te tikken, mijn reactie is dus geen reactie op jouw laatste bericht.
Ik zie het Yaya....
@ Miss thang, blijft wel een apart hoor die thangboy van jou! Maar ja, ook een man he (zucht).

@ Poez, probeer er wat afstandelijker naar te kijken. Of het een vriendin is overkomen.

Wat er precies is gebeurd is weet ik niet, het klinkt niet goed naar mijn idee.

@ Yaya, over mannen die je voorstellen aan familie en vrienden kan ik een topic vol schrijven. De meeste leven nogal erg in het moment. Nu is het leuk en daarom doe ik het. Morgen schijnt het opeens anders te kunnen zijn.

Zowiezo k*t voor Poez.
Dit vind ik echt rot om te lezen, heb al die tijd meegelezen en was zo blij voor je omdat het er zo goed uit zag.

Even dacht ik nog; oei, als die afstand maar geen obstakel wordt, maar dit is wel even van een andere orde. Nu moet je gaan bepalen of het de moeite waard is om er nog te investeren. Het zal een hoop gepieker met zich meebrengen, lastige afweging. En je moet een inschatting maken van zijn oprechtheid terwijl je hem nog maar net kent, lastig..

ergens is het dubbel; iemand zo kort kennen en dan al gedoe, maar een relatie gaat nou eenmaal niet altijd over rozen. Obstakels komen er toch, en nu leer je iemand wel ineens beter kennen, kan ook een voordeel zijn als dat al zo snel gebeurt. Hopelijk is het nog te redden.
Sja druk hier vandaag
Er zijn echt leuke mannen hoor.... Ik hoop niet dat jullie je vertrouwen in ons verliezen!

(Volgens mij is de man van Poez overigens ook nog steeds een goede vent, als ik moet afgaan op mijn intuitie).
Ja helaas toyboy..vandaag ben je nog de hemel op aarde en morgen is de buurvrouw leuker..bah. Kunnen ze vaak zelf niet eens verklaren, dus pogingen om het te begrijpen hoef je ook al niet te doen. Ik geloof er wel in dat er in hun hoofd langer iets speelde maar het dan niet durven zeggen. En dan kan een bepaalde actie erg onverwachts komen. Hoor je achteraf; ik twijfelde al langer aan zus of zo.
Poez, deze crisis is nog geen dag oud, dus natuurlijk word je heen en weer geslingerd, dat is volkomen begrijpelijk. En dat heeft wel een paar dagen nodig, lijkt me. Je zult de boel eerst voor jezelf op een rij moeten krijgen voor je het er met hem over kunt hebben, zo blijkt dat bij ons vrouwen nu eenmaal te werken, heb ik net gelezen, haha!

Praat er maar veel over met je vriendinnen, dat is goed. Maar hou je eigen hoofd en hart er ook bij, want daar gaat het om. Vriendinnen hebben natuurlijk wel altijd de neiging om mee te gaan huilen met de wolven in het bos, wat heel lief is, maar soms beland je dan op dwaalspoor dat niet bij je past. Ook projecteren ze hun eigen ervaringen op jouw situatie, en dat wil ook niet altijd helpen, wat objectiviteit betreft. Maar het blijft nuttig om niet in je eentje te blijven malen.

Ga hardlopen of sporten, een eind fietsen, maak je hoofd leeg, of in ieder geval het lichaam moe, is goed om rustiger te worden.

En geef hem ook de kans om de boel op een rijtje te krijgen, dus misschien is een paar dagen helemaal geen contact wel het beste plan. En dan spreken jullie het vrijdag uit, dan zijn jullie allebei wat gekalmeerd.
Dank je Julus. Tsja, ik geloof absoluut in zijn oprechtheid. Dat staat nog volledig overeind. Hij maakt het niet mooier dan het is, verzint geen smoesjes voor zichzelf. Maar net zo goed als dat dit een enorme impact heeft op mij, hij twijfelt net zo goed nu, of hij hier overheen kan stappen, kan leven met zijn aktie, en dat geeft hij ook heel eerlijk aan. Hij zit me niet om vergeving te smeken ofzo, ik denk dat ik er dan snel klaar mee zou zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat als we in staat zijn deze obstakel te nemen, we in één keer 10 stappen maken en er een stuk zekerder en steviger uit zullen komen. Maar of we daar gaan komen, is heel erg onzeker. En niet alleen van mijn kant.
quote:Julus schreef op 06 oktober 2008 @ 13:28:

Ja helaas toyboy..vandaag ben je nog de hemel op aarde en morgen is de buurvrouw leuker..bah. Kunnen ze vaak zelf niet eens verklaren, dus pogingen om het te begrijpen hoef je ook al niet te doen. Ik geloof er wel in dat er in hun hoofd langer iets speelde maar het dan niet durven zeggen. En dan kan een bepaalde actie erg onverwachts komen. Hoor je achteraf; ik twijfelde al langer aan zus of zo.

Ja Julus, dat is wat ik ook denkt. Er zijn nu 2 opties, of hij is impulsief van aard en het is zomaar gebeurd, of het speelde al langer.

Hou m'n mening verder wel voor me vandaag. Wil lieve kwetsbare Poez nog niet onzekerder maken dan dat ze nu is.

XX
quote:toyboygirl schreef op 06 oktober 2008 @ 13:24:

Sja druk hier vandaag Ja, fijn!

Ik ervaar het echt als heel ondersteunend dat alle vaste meelezers vandaag een hart onder de riem komen steken. Dank jullie wel!
Dat van die buurvrouw die ineens leuker is of dat er dan al langer iets bleek te spelen, daar geloof ik in Poez' geval dus geen bal van!

Wel geloof ik dat het een onhandige en zeer ongelukkige uiting kan zijn van verwarde gevoelens die een uitweg zochten. In dit specifieke geval zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij net als Poez nadenkt/tobt over de afstand en hoe een en ander vorm te geven, in te passen in hun levens. En opeens wist ie het helemaal niet meer, hij kwam er niet uit en handelde totaal onbesnut. Hij biecht het op, dat drijft de boel op de spits, misschien probeerde hij wel af te komen van de veel te mooie gevoelens die hij voor Poez heeft, omdat hij niet kon bedenken hoe het verder moet. Dan maar radicaal! Overigens bedacht ie dat waarschijnlijk niet bij zijn volle bewustzijn.

En nu is er crisis. En die moet opgelost worden. En dat moeten ze samen doen. Of niet natuurlijk, dat hangt van Poez af. Misschien kan het wel een heel positieve draai aan hun relatie geven. Een clash. En dan als verstandige volwassenen alles op tafel gooien, hobbels nemen. En van daaruit verder.
Poez, je bent gek van die man, en het was allemaal erg fijn. Hij is in de war, doet een actie waarvan hij zelf ook enorm is geschrokken. Wat ik heel erg positief vind, is het feit dat hij je heeft opgebiecht dat hij iets heeft gedaan. Hij had ook niks kunnen zeggen, om zichzelf te sparen. Het feit dat hij dit zo aanpakt zegt mij dat hij jou enorm hoog heeft zitten. Hij behandelt je met respect, en het zegt iets over zijn integriteit. Mensen maken fouten, en zeker als je emotioneel wat in de war bent, misschien nog aan het aftasten bent. Misschien is hij ook enorm onzeker over bv de afstand en dan kan een mens rare dingen doen.

Als je nog in hem gelooft, schrijf hem dan niet gelijk af.

Praat erover, hij zal zich veilig en opgelucht voelen dat hij bij jou mens mag zijn, met zijn fouten en onzekerheden. Het zal hem sterken en vertrouwen geven in jullie relatie, omdat hij ziet hoe jij hiermee omgaat. En dan zal het de relatie zeker sterker kunnen maken. Weet ik uit eigen ervaring.
quote:Yayasister schreef op 06 oktober 2008 @ 13:40:

Dat van die buurvrouw die ineens leuker is of dat er dan al langer iets bleek te spelen, daar geloof ik in Poez' geval dus geen bal van!

Wel geloof ik dat het een onhandige en zeer ongelukkige uiting kan zijn van verwarde gevoelens die een uitweg zochten. In dit specifieke geval zou het wel eens zo kunnen zijn dat hij net als Poez nadenkt/tobt over de afstand en hoe een en ander vorm te geven, in te passen in hun levens. En opeens wist ie het helemaal niet meer, hij kwam er niet uit en handelde totaal onbesnut. Hij biecht het op, dat drijft de boel op de spits, misschien probeerde hij wel af te komen van de veel te mooie gevoelens die hij voor Poez heeft, omdat hij niet kon bedenken hoe het verder moet. Dan maar radicaal! Overigens bedacht ie dat waarschijnlijk niet bij zijn volle bewustzijn.

En nu is er crisis. En die moet opgelost worden. En dat moeten ze samen doen. Of niet natuurlijk, dat hangt van Poez af. Misschien kan het wel een heel positieve draai aan hun relatie geven. Een clash. En dan als verstandige volwassenen alles op tafel gooien, hobbels nemen. En van daaruit verder.

Helemaal mee eens!! En dat van die buurvrouw was in het algemeen bedoeld, want ik weet natuurlijk niet wat er speelt verder. Ik geloof ook in die positieve draai, absoluut.

Ik zou het ook enorm op prijs stellen dat er op een volwassen manier gesproken kon worden in geval van fout van mijn kant.
Helemaal eens met Julus! En met Poez natuurlijk, ik zit een beetje mosterd na de maaltijd te spelen :-)
Dit wordt lachwekkend... Onze reacties buitelen over elkaar heen!
Haha, tegelijkertijd zo'n beetje hetzelfde gepost!

Poez het ziet er vooralsnog goed uit, ik ben ervan overtuigd dat met een goede wil van beide kanten, jullie dit kunnen oplossen.

Nogmaals; hij is er zelf mee gekomen, dat zegt heel veel. Denk dat dat enorm uitmaakt, ook al ben je nu boos en verdrietig. Deze man is eerlijk en integer, maar hij blijft een mens.
Kennen jullie de Yayasisters trouwens? Zijn nogal druk, dus ik geloof dat ik dit keer een goede nick gevonden heb...

Maar Poez, ik zou er deze dagen Mars & Venus toch even op naslaan, wil misschien wel helpen om iets meer inzicht te krijgen. En nee, ik heb geen aandelen bij de uitgeverij :-)
Julus, ik ken jou verhaal een beetje en vind het ontzettend knap wat jij doet. En het inderdaad mijn bedoeling om hem gewoon als mens te blijven behandelen. Het is een goede vent, met het hart op de juiste plaats.

Yaya, ik weet dat je een heel eind heen gelijk hebt, over zijn twijfels. Ik weet dat hij daar erg mee bezig is geweest en daar (te) rationeel naar probeerde te kijken. Volgens mij komen de gevoelens en emoties van dit weekend voor hem als een enorme verrassing.
Yaya, ik heb over de verhoudingen en communicatie tussen mannen en vrouwen zelfs een universitaire studie gevolgd..... en dat is geen grapje!

Maar Mars en Venus zijn dus wel inkoppertjes voor mij
Yayasister, ben benieuwd waar jij nu mee komt

Ik lees zo vaak dat bij de minste of geringste misstap er een einde gemaakt wordt aan een relatie die in wezen veel potentie heeft. Dat is zo jammer, want er gaan nog meer obstakels komen. Een goede intentie hebben is het belangrijkste en zolang het goed voelt, is het de moeite waard om naar oplossingen te zoeken. Voelt het niet goed, dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Poez, ik vind dat we het afgelopen uur lekker opgeschoten zijn in de beeldvorming, toch? Hoop dat je er echt iets aan hebt en er al iets anders tegen aankijkt, want het zou echt zonde zijn.

Natuurlijk blijft de vraag wat bij hem de uitkomst zal zijn, maar ga daar nu maar even niet over tobben, bedenkt vooral hoe je er zelf instaat. En hoe jij de hobbels zou willen overwinnen, ok?
Haha, Poez, dat wist ik natuurlijk niet, dus je bent een expert. Grappig he, dat je ergens nog zoveel over kunt weten, maar dat het toch weer anders voelt als het om jouw emoties gaat? Ik ken een psychiater en wat die voor puinhoop van het leven maakt, dat wil je niet weten, terwijl het in zijn geval toch een eitje zou moeten zijn, in theorie dan.

Ben zelf op het moment blij met M&V, want LM blijkt prototype holbewoner, daar kan ik echt wel een handleiding bij gebruiken, want hoe lief, leuk en lekker ik hem ook vind, ik kan geen touw aan hem vastknopen. Maar daar hebben we het een andere keer wel weer over. Ik ben er nu rustig onder.

Julus, ik sluit me bij jouw woorden aan: het is zonde om er meteen een punt achter te zetten, we zijn allemaal maar mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven