En nu...?

13-02-2011 13:33 1190 berichten
Ik hoor het jullie al zeggen: daar is ze weer met haar collega... Ik hoop echter dat jullie mijn verhaal toch ff willen lezen en erop willen reageren. Ik weet namelijk nu echt niet meer wat ik moet.

Ik vind dus al een hele tijd een collega meer dan leuk. Hij werkt op een hele andere afdeling, in een heel ander gebouw dan ik, dus ik zie hem maar af en toe even voorbij komen.

Laatst zat ik huisjes te kijken op Funda toen hij even bij ons op de afdeling was. Ik had een leuk appartement gezien en het toeval wilde dat een familielid in die flat woont en dat die zijn appartement te koop gaat zetten. Hij (laat ik hem R. noemen) vroeg dus of ik het leuk zou vinden om een keer rond te kijken, zodat ik een idee zou krijgen van de woning.

Zo gezegd, zo gedaan. We zjn een keer langsgeweest. Daar gegeten, huis bekeken en gezellig gekletst. Daarna bracht R. me naar huis en hebben we bij mij nog een kop thee gedronken. Het was een gezellige avond: serieus gepraat, maar ook gelachen. Het huis zag er ook goed uit, wel een woning waar ik mezelf in zou zien.

Ik heb een en ander een beetje laten bezinken en ik kwam tot de conclusie dat ik de woning best nog een 2e keer zou willen zien. Ik durfde er alleen niet over te beginnen bij R., omdat ik niet wilde dat hij zou denken dat het om hem ging.

R. was een tijdje ziek met een flinke griep en hij sprak me toen een keertje aan op Hyves. Hij wilde niet dat ik dacht dat hij me stalkte, maar hij was benieuwd of ik nog huisjes had bekeken etc. Hij vroeg toen of ik het leuk zou vinden om nog een keer een bakkie te doen bij zijn broer.Toen hij weer op het werk was mailde hij me vrij snel wanneer ik zou kunnen. Toen hij bij ons op de afdeling was vroeg hij me heel omslachtig om mijn telefoonnummer en diezelfde avond kreeg ik een smsje of ik vrijdag (eergisteren dus) zin had om eerst wat te gaan eten en daarna naar het huis te gaan.

Eerst zijn we afgelopen vrijdag dus wat gaan eten. Daarna naar het huis en daar zijn we weer een hele tijd geweest. Heb foto's gemaakt van het huis. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest en daar arm in arm rondgelopen en vervolgens bracht ie me weer naar huis. Hij vroeg of ie nog ff naar het toilet mocht bij mij. Prima natuurlijk en ik heb nog een kop thee gezet voor ons. Weer een tijdje zitten praten en toe zei hij dat hij wel eens op het waterbed wilde liggen. Dat mocht ie natuurlijk best ff testen van mij, dus hij ging liggen en hij vond het heerlijk. Ondertussen was het al half 12 en ik bood (meer grappend) aan dat hij best mocht bljven liggen. Tot mijn verbazing ging hij zijn stropdas en schoenen uitdoen en toen schoot ik enigzins in de stress. Maar goed, uiterlijk bleef ik kalm en ik ging gewoon naast hem liggen. Weer liggen kletsen, steeds dichter bij elkaar. Ik deed het licht uit en hij ging lekker tegen me aan liggen. Opeens begon hij me heel lief in mijn nek te zoenen, maar hij liet het aan mij over of ik erin meeging. Uiteindelijk hebben we dus liggen zoenen, beetje strelen en wat handwerk. Hij heeft me heel lief vastgehouden de hele nacht. Hij was wel vrij snel weg, zei wel dat ie het fijn had gevonden. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind hem nu nog veel leuker en ik wil meer, maar ik heb geen idee waarom hij dit heeft gedaan..

Wat denken jullie?

Duizendmaal excuses voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje begrijpelijk is.
Omdat ik dingen graag zelf in de hand heb/houd, maar ik weet ook dat dat met dit soort dingen niet kan. Ik hoef geen levenslange verbintenis van hem, zou gewoon graag willen weten of hij me leuk genoeg vindt om eens op een "gewone" date te gaan, zonder dat die afspraak verbonden is met het huis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leaf schreef op 15 februari 2011 @ 19:15:

Omdat ik dingen graag zelf in de hand heb/houd, maar ik weet ook dat dat met dit soort dingen niet kan. Ik hoef geen levenslange verbintenis van hem, zou gewoon graag willen weten of hij me leuk genoeg vindt om eens op een "gewone" date te gaan, zonder dat die afspraak verbonden is met het huis.Ik zou als ik jou was naar een psygoloog gaan, om hulp te zoeken in los laten, nee dat is absoluut niet lelijk bedoeld,maar je moet echt leren om dingen los te laten,je kan alleen je zelf onder controle houden,het leven niet
quote:ronniemitchel schreef op 15 februari 2011 @ 19:14:

[...]

Dat is al dan niet onbewust angst,angst om gekwetst te worden,dat idee heb ik.

Dat zou heel goed kunnen. In dat geval is het misschien raadzaam om je te realiseren dat het altijd kan gebeuren dat je gekwetst wordt. óók wanneer je de hele tijd probeert grip op de situatie te krijgen.

Leaf, probeer gewoon te genieten van datgene wat er wel is want nu heb je én geen grip, én geen plezier.

Omdat ik dingen graag zelf in de hand heb/houd, maar ik weet ook dat dat met dit soort dingen niet kan. Ik hoef geen levenslange verbintenis van hem, zou gewoon graag willen weten of hij me leuk genoeg vindt om eens op een "gewone" date te gaan, zonder dat die afspraak verbonden is met het huis.Als dit is wat je graag wilt weten dan moet je hem dat gewoon vragen.
Summerdance: ten eerste, jij en iedereen hier trouwens, bent lief Ik weet dat ik heel vermoeiend kam zijn.

Ik reageer uitgebreid als ik thuis ben. Beetje onhandig op de aifoon nu.
Ik denk dat je vooral heel vermoeiend voor jezelf bent, wij kunnen stoppen met lezen wanneer we dat willen en jouw hoofd maalt maar door...

Omdat ik dingen graag zelf in de hand heb/houd, maar ik weet ook dat dat met dit soort dingen niet kan. Ik hoef geen levenslange verbintenis van hem, zou gewoon graag willen weten of hij me leuk genoeg vindt om eens op een "gewone" date te gaan, zonder dat die afspraak verbonden is met het huis.

Vraag dat dan gewoon!

Je moet echt eens proberen die gedachtenstroom stil ze zetten, je loopt telkens 10 stappen voorop.

Op deze manier is het toch helemaal niet leuk om verliefderig te zijn?
quote:ronniemitchel schreef op 15 februari 2011 @ 19:16:

[...]

Ik zou als ik jou was naar een psygoloog gaan, om hulp te zoeken in los laten, nee dat is absoluut niet lelijk bedoeld,maar je moet echt leren om dingen los te laten,je kan alleen je zelf onder controle houden,het leven niet En jij naar een taalles
Ga fietsen stelen mens.
Jij hebt het ook niet makkelijk
Ik zal proberen of ik kan verwoorden waarom ik me zo gedraag.

Dit is voor het eerst sinds lange tijd dat ik een man serieus leuk vind, dus niet alleen aantrekkingskracht voel. Daarom wil ik zo ontzettend graag dat hij mij ook leuk vindt! Maar ik weet ook dat ik dat niet kan afdwingen...

Verder hebben we natuurlijk wel twee keer afgesproken, maar het waren geen dates, het was 2 keer om dat huis te bekijken. En tuurlijk is daar omheen vanalles gebeurd en kan het best zijn dat hij me daardoor leuk(er) is gaan vinden, maar de aanleiding om af te spreken was het huis. En dus ben ik bang dat er geen vervolg komt als het huis niet doorgaat.

Ik vind het moeilijk om op te schrijven wat ik voel en hoe ik het bedoel.

En afwachten en kijken wat er gebeurd is heel erg logisch en normaal, maar ik heb het idee dat als ik afwacht er vervolgens niks meer gebeurd en dus wil ik het zelf onder controle houden.

Ik heb trouwens al hulp gezocht! Ik vertoon dit gedrag van dingen niet los kunnen laten en me overak constant zorgen over maken op meerdere vlakken en dat kan gewoon niet langer. Hoop dus dat ik binnenkort bij een psycholoog terecht kan en dan hoop ik heel erg dat hij/zij me verder kan helpen.

En wat R. betreft: ik ga denk ik toch vragen of ie toch alsnog zin heeft om dinsdag wat af te spreken. Als ie nu opeens geen tijd meer heeft of hij reageert vaag, dan is het misschien al weer wat duidelijker.

Oh ja, er is in bed wel meer gebeurd dan alleen wat zoenen
quote:Leaf schreef op 15 februari 2011 @ 20:53:

Oh ja, er is in bed wel meer gebeurd dan alleen wat zoenen Gefeliciteerd lieverd. Maar die grijns-smileys zijn toch echt bedoeld voor mensen die daar ook daadwerkelijk de lol van in zien, van een potje vunzen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 15 februari 2011 @ 21:03:

[...]

Gefeliciteerd lieverd. Maar die grijns-smileys zijn toch echt bedoeld voor mensen die daar ook daadwerkelijk de lol van in zien, van een potje vunzen.

Idd, en niet die een paar dagen later een wang krijgen toegekeerd voor een kusje, dát snap ik nou echt niet.

Daarom geloof ik niet zo in zijn goede bedoelingen, sorry.
@Draadloos

ik denk niet dat wij kunnen speculeren over de intenties van die knul aangezien TO hem helemaal geen reden geeft om te denken dat zij meer wil dan naar het huis kijken.

Ze stuurt zakelijke smsjes. En als hij dan de moed verzameld om over die avond te beginnen kapt zij het af.

Daar zou bij mij ook de moed van in de schoenen zinken.

@Leaf

Ik hoop echt dat je hulp gaat zoeken. Want dit destructieve gedrag is echt niet goed. Je maakt jezelf helemaal gek, en voor niets. Ik vraag me af hoe dat moet gaan als er eens een keer een echte crisis plaats vind in je leven. Hoe ga je daar dan mee om?

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Elfje: ik ben 29 en geloof me, ik heb genoeg crisissen meegemaakt. Mijn vader is overleden toen ik 17 was en mijn moeder heeft twee keer borstkanker gehad.Misschien heeft dat er wel allemaal mee te maken, wie weet...

Ben het wel met je eens: hij weet totaal niet wat ik van de avond vond, dus ik vind het niet zo gek dat hij me dan niet vol op mijn mond gaat zoenen.
Ben ik weer quote:Leaf schreef op 15 februari 2011 @ 20:53:

Ik zal proberen of ik kan verwoorden waarom ik me zo gedraag.

Dit is voor het eerst sinds lange tijd dat ik een man serieus leuk vind, dus niet alleen aantrekkingskracht voel. Daarom wil ik zo ontzettend graag dat hij mij ook leuk vindt! Maar ik weet ook dat ik dat niet kan afdwingen...

Dat is niet waar lieve schat, nog niet zo heel lang geleden was je koppie ook helemaal op hol van een collega.

Het punt is dat jouw koppie gewoon HEEL snel op hol is, en dan ga je hemelfietsen en ga je niet realistisch nadenken.

Verder hebben we natuurlijk wel twee keer afgesproken, maar het waren geen dates, het was 2 keer om dat huis te bekijken.

JIJ vond het geen dates, hij heeft misschien net al zijn moed bij elkaar geraapt op de op afstand houdende Leaf beter te leren kennen

En tuurlijk is daar omheen vanalles gebeurd en kan het best zijn dat hij me daardoor leuk(er) is gaan vinden, maar de aanleiding om af te spreken was het huis. En dus ben ik bang dat er geen vervolg komt als het huis niet doorgaat.

En waarom ben je daar zo bang voor?

Je vindt hem leuk, het ergste wat er kan gebeuren is dat hij jou niet leuk vindt...nou ja jammer dan, zijn verlies!

Ik vind het moeilijk om op te schrijven wat ik voel en hoe ik het bedoel.

En afwachten en kijken wat er gebeurd is heel erg logisch en normaal, maar ik heb het idee dat als ik afwacht er vervolgens niks meer gebeurd en dus wil ik het zelf onder controle houden.

Dat is een leuke gedachte maar zo werkt het leven natuurlijk niet

Gedachtes en acties van anderen HEB je niet in de hand, KAN je niet controleren en door het wel steeds te proberen hang jij steeds in de gordijnen

Ik heb trouwens al hulp gezocht! Ik vertoon dit gedrag van dingen niet los kunnen laten en me overak constant zorgen over maken op meerdere vlakken en dat kan gewoon niet langer. Hoop dus dat ik binnenkort bij een psycholoog terecht kan en dan hoop ik heel erg dat hij/zij me verder kan helpen.

HEEL GOED!!!

En wat R. betreft: ik ga denk ik toch vragen of ie toch alsnog zin heeft om dinsdag wat af te spreken. Als ie nu opeens geen tijd meer heeft of hij reageert vaag, dan is het misschien al weer wat duidelijker.

En waarom is het dan ineens duidelijker?

Misschien HEEFT hij ook gewoon geen tijd

Vergeet niet, jullie hebben geen relatie en misschien heeft hij net wel een hele drukke week met allemaal afspraken die niet afgezegd kunnen worden

Als mijn vriend me vanavond belt en vraagt of hij van de week langs kan komen krijgt hij ook een dikke nee hoor

En dat is niet omdat ik hem niet leuk meer vindt, maar dat is omdat ik de rest van de week afspraken heb

En ik zeg niet graag afspraken af, doet verder niets af aan mijn liefde voor hem

Oh ja, er is in bed wel meer gebeurd dan alleen wat zoenen

En DAT snap ik nou niet

Waarom duik je, met al je onzekerheden met iemand de koffer in terwijl je WEET hoe je gaat reageren

Waarom niet gewoon een beetje zoenen een beetje vozen en het daarbij laten?

Of dacht je hem te binden met een potje seks?

Want dat gaat niet werken hè Leaf

Das een HELE HELE domme manier om jezelf bij iemand in de kijker te spelen

Kijk nou eens goed naar jezelf

Eerlijk!

Je weet dat je een hartstikke onzeker meiske bent, dan ga je het gevaar (in dit geval een man) toch niet opzoeken?

Dan neem je jezelf toch een beetje in bescherming?

*gaat nu maar eerst even douchen*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
We hebben geen seks gehad hoor Summerdance Ik bedoel met meer dan zoenen wat handwerk. Dat is alles wat er gebeurd is!

Verder moet ik het weer even tot me door laten dringen, maar het is natuurlijk allemaal hartstikke waar wat je zegt. Ik moet stoppen met analyseren en denken voor hem...
Ik denk dat het belangrijkste is dat je de dingen ziet zoals ze zijn

Je hebt lopen viezelevozelen met een man.

En je ziet wel wat er uit voorkomt

Als je dat niet kan, en daar ben je echt de enige niet in

Dan moet je niet viezelevozelen met een man voor je weet hoe hij echt over je denkt.....
[quote]Leaf schreef op 15 februari 2011 @ 21:33:

We hebben geen seks gehad hoor Summerdance Ik bedoel met meer dan zoenen wat handwerk. Dat is alles wat er gebeurd is!

Zo te zien veel te veel!quote]
Leaf, niet te veel nadenken!

Go with the flow...!

Geniet van de momenten met hem en kijk waar het heen gaat.

Lijkt me prima om te vragen aan hem of hij dinsdag een drankje met je te doen!

Maar trek er niet gelukkig conclusies uit, ALS hij nee zou zeggen.. Je kunt ook in de afgelopen dagen een andere afspraak hebben gemaakt, aangezien hij niets meer heeft gepland die avond.

(Summerdance, wat ben jij lief en behulpzaam.!)
quote:Leaf schreef op 15 februari 2011 @ 21:33:

Verder moet ik het weer even tot me door laten dringen, maar het is natuurlijk allemaal hartstikke waar wat je zegt. Ik moet stoppen met analyseren en denken voor hem...

Lieverd,

Ook handwerk is sex
Sorry . Het voelde goed op dat moment...

Had hem gisteravond nog een berichtje gestuurd dat de kosten van het huis waarschijnlijk te hoog voor me worden. Was weer een erg zakelijk berichtje dus heb ik er nog eentje gestuurd dat ik het heel jammer vind, dat ik het huis echt mooi vind en dat er van baal.

Zolang ik alles zo zakelijk houdt, komt er natuurlijk nooit verandering in de situatie.

Geen reactie gehad, wel gelezen.
Sorry . Het voelde goed op dat moment...

Had hem gisteravond nog een berichtje gestuurd dat de kosten van het huis waarschijnlijk te hoog voor me worden. Was weer een erg zakelijk berichtje dus heb ik er nog eentje gestuurd dat ik het heel jammer vind, dat ik het huis echt mooi vind.

Geen reactie gehad, wel gelezen.
Goede morgen,

Niet om het een of ander hoor Leaf, maar ging je hem niet juist uitnodigen voor een drankje?

Nu komt er dus weer een "vaag" smsje waarin je eigenlijk niets zegt, en je eigenlijk dus verwacht dat hij dan zegt..

Goh Leaf wat sneu zullen we samen wat gaan drinken...

Je laat dus weer HEM het initiatief nemen..

Geloof me, mannen snappen dit soort hints niet, de meeste vrouwen ook niet trouwens

Want je schrijft dat je nog geen antwoord hebt gehad

Maar wat had je voor een antwoord willen hebben dan?

Er stond namelijk geen vraag in je sms...
En wat is er mis met een berichtje als: 'Jammer van het huis, maar ik vind het WEL leuk om binnenkort weer eens wat te eten samen '

Even er vanuit gaande dat je het nog even niet persoonlijk durft te vragen...
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven