En nu...?

22-10-2012 22:33 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Meestal lees ik mee, maar nu zit ik zelf ergens mee. Ik heb 9 jaar lang een fijne relatie gehad met een hele lieve man. De mensen om ons heen lieten we geloven dat we gewoon goed bevriend waren, maar ondertussen hadden we een hele fijne relatie. Nu, na 9 jaar is er een einde gekomen aan onze relatie om verschillende redenen. Ik probeer me hierbij neer te leggen, maar vind het erg moeilijk. Ik hou nog steeds zielsveel van deze man. Hij houdt ook nog van mij, maar een relatie zit er niet meer in, we moeten als vrienden verder gaan.

Tijdens onze relatie heb ik weleens getwijfeld of ik de juiste persoon voor hem was. Hij bevestigde steeds dat we het goed hadden samen. Er was 1 vrouw waarvan ik dacht dat als hij mij niet zou hebben, hij best op haar zou kunnen vallen. Hij gaf steeds aan dat hij niets voor haar voelde. Maar nu, maar een paar week nadat hij besloten heeft als vrienden verder te gaan, heeft hij toch iets met haar.

Ik kan dit niet verwerken en kan niet geloven dat onze breuk niets met haar te maken heeft. Hij blijft aangeven dat dit niet het geval is en dat dit na elkaar kwam. Ik vind het zo moeilijk om te accepteren dat hij dat wat wij met elkaar hadden nu met iemand anders deelt en zo snel al. Ik wil hem niet kwijt als vriend, hij betekent echt alles voor me, maar kan het even niet handelen allemaal... Ik ben zo intens verdrietig...
En vrienden blijven met een ex waar van jouw kant zoveel gevoelens zitten??

Dat is jezelf martelen en toch nog steeds als 2ekeus opstellen.. Voor als hij zich toch weer zou bedenken.. Geen contact in jouw geval lijkt me veel verstandiger, je komt zo onderdanig over..
Realistisch blijven!
Als je veel van elkaar houdt, dan wil je dat van de daken kunnen schreeuwen, aan iedereen willen tonen hoeveel je van elkaar houdt etc. 9 jaar voor de buitenwereld 'goeie vrienden' zijn is NIET de definitie van een geweldige relatie, hoe graag jij het wél zo wil zien!
Ik snap heel goed dat je goede vrienden wilt blijven maar geloof me, dat kan niet. Niet als je eigenlijk veel meer dan vrienden wilt zijn en je nog op die manier van hem houdt.

Hij is nu met een ander. Bizar vindt jij het, maar het is wel een feit. En sommige mensen kunnen dat vrij makkelijk. Sluiten iets af en gaan door met iets anders. En dat is dat ook gewoon anders en goed.

Het gaat je alleen maar pijn doen als je hem blijft zien. Neem afstand. Geen nieuwe input. Eerst dit maar eensverwerken. En dan kan je, heel misschien, ooit weer vrienden zijn.
Ik ben toch wel errug nieuwsgierig naar de reden. Ik kan het natuurlijk niet beoordelen maar denk je niet dat je beter verdiend?

Mss was er een enorm leeftijdsverschil..

Sterkte ermee iig..
Jij moet in de afgelopen jaren toch wel vaker het gevoel gehad hebben dat deze relatie op een dag zou stoppen? En hebben jullie toen het erover gehad? Het beste is voorlopig geen contact ookal wil je dat liever niet. Maar geconfronteerd worden met zijn geluk is nog moeilijker. Als je niet met iemand kan praten in je omgeving ga dan inderdaad voor professionele hulp. Daar kun je anoniem praten. Liefdesverdriet ia verschrikkelijk.
Kom je nog terug Schatje71?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven