Ennn... nu?

03-07-2009 23:22 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht.

Ik ben verliefd geworden op iemand, waarvan dat absoluut niet de bedoeling is. We zijn wel beide single, maar ik WEET gewoon hoe hij over relaties denkt, dat hij niets voor mij voelt en dat hij ook nooit tijd heeft..

(Zul je denken: "hoe the fuck ben je verliefd op hem geworden?" Lang verhaal. Korte versie: Kennen elkaar 4 jaar, nu bevriend).

Mijn vraag:

:( Hoe kom je van die rottige verliefdheid af, want ik wil niet dat onze vriendschap verpest wordt! Plus ik word helemaal loco van die rot gevoelens (kriebels in de buik, hopeloos wachten op reacties, constant aan hem denken... ik heb wel wat beters te doen.. maar mis dankzij hem de motivatie..)

Iemand tips?
Twee dagen later, smsje. "Even voor de duidelijkheid. Puur vriendschappelijk toch?"

Hmm, sorry dat ik inbreek, maar hier moest ik op reageren!!!

Waarom ben je niet eerlijk over jouw intenties? Het is toch van jouw kant uit niet vriendschappelijk. Wie weet dat ie alleen aan het peilen was om te kijken hoe jij er tegenover staat en heeft ie een veilige manier gekozen. Maar aan de andere kant, misschien is het voor hem wel puur vriendschappelijk. Waarom mag hij niet weten dat het bij jou niet het geval is?
Dat zeiden mijn vriendinnen ook al!

Maarja

Ik ben een scheitluis.

Onzeker.

Bang.

Laat dan maar, denk ik dan.
Ow en Scarlet?

Wanneer duik je het bubbelbad in met Mr. Gescheiden?

Klinkt erg spannend haha!
quote:Leelaatje schreef op 30 augustus 2009 @ 10:24:

Ow en Scarlet?

Wanneer duik je het bubbelbad in met Mr. Gescheiden?

Klinkt erg spannend haha!

Hahahahaha! Ja klinkt erg spannend, eerst maar zien of het überhaupt doorgaat. Maar het is de bedoeling volgend weekend

En jij, ben je al een beetje bijgekomen?

Overigens die opmerking van Agueda snijdt wel hout. Al denk ik dat ik toch hetzelfde gereageerd zou hebben als jij.

Wat is er overigens mis met iets opstarten uit vriendschappelijke basis. Kan toch altijd uitgroeien tot meer? (Al denk ik nu ineens aan beste vriend die nog steeds, na 5 jaar een vriend is en niet mijn geliefde... )
Leuk zeg! Hoop voor je dat het door gaat! Je kan het vast gebruiken ;) hihi!

Bijgekomen.. nou ja niet echt eigenlijk. Ik ben er eigenlijk best verdrietig van, waardoor ik heel erg veel aan mezelf begin te twijfelen. Ben ik wil leuk genoeg, knap genoeg, slank genoeg, intelligent, onafhankelijk, sterk, wijs etc.

Zucht. Ik wil alleen nog maar in mijn bed liggen huilen

En ik ben ook nog eens te onzeker om er voor uit te komen hoe ik er over denk. Omdat ik gewoon stom ben. Of zoiets..

sniff.
Stom ben je niet anders zou ie toch ook niet met je af willen spreken, al dan niet vriendschappelijk Niet aan jezelf twijfelen hoor!!!

Gescheiden meneer heeft me gek zitten maken met zijn voorstel... Ik krijg het niet meer uit mijn hoofd.:-p Bedankt gescheiden meneer!
Het is net allemaal al afgezegd, hij schijnt het te druk te hebben. (OOK al..)

Ik eindig waarschijnlijk alleen, hopeloos in een appartementje.. met 8 katten......
Oh... Hmm wat een zwak excuus. Plaatst hem wat mij betreft meteen in een ander daglicht! Geen alternatief aangeboden zeker? *wat een sukkel*

Troost je, ik zit al bijna 5 jaar alleen op een flatje met 2 kinderen (al zou ik soms liever die 8 katten hebben, haha)
Hoe kan zo'n top vrouw nou 5 jaar alleen zijn!!!

En ja.. het is een sukkel! Hij heeft geen alternatief aangeboden. BLEH!

Al wat van mr. Gescheiden gehoord? Hi hi!
Tja, vraag het aan beste vriend waarom ik al 5 jaar alleen ben... Daar ligt het antwoord...

Gelukkig heb ik geen moeite met alleen zijn, soms heb ik het wel eens te druk voor een vent, haha.

En na mijn laatste relatie vraag ik me af of ik überhaupt nog met een man samen zou willen wonen. (In ieder geval niet in DIT huis!)

Mr. Gescheiden heb ik gisteren wat van gehoord, hij was een vriend helpen met slopen van een aanbouw... Dus mss vandaag ook wel. Ik ga hem niet achter de broek aan zitten hoor.
Hm. Misschien helpt Mr. Gescheiden, Leukerd wel. Die is ook bezig met slopen en verbouwen.

En ik herken die vraag van je, of je idd nog wel met een man samen zou willen wonen of niet. Na mijn laatste relatie heb ik het voorlopig ook echt wel even gezien.

Maar ja. Daarom is het nog wel fijn om iemand te hebben waar je tegen aan kan kruipen als je daar even behoefte aan hebt..
Ojee, woont Leukerd toevallig in regio Zaanstad/Amsterdam? :-D

En uiteraard is het fijn om tegen iemand aan te kunnen kruipen. Moet alleen niet weer continu iemand om me heen hebben. Wat dat betreft is beste vriend ideaal die woont in BE en heeft dezelfde behoefte aan vrijheid als ik. Maar gescheiden man woont ook ver genoeg wat dat betreft, haha.
Ik snap mannen niet, meeste mannen houden toch helemaal niet van 'plakkerige' vrouwen. Maar ons hoeven ze ook niet. Kerels.

Hopelijk gaat Mr. Gescheiden daar een beetje verandering in brengen haha :D

En nee, Leuker woont net als ik ergens in the middle of nowhere haha.
Shit... Ik heb gisteren een boek gelezen over liefde...

Mis mijn beste vriend heel erg nu
Ah shit!! Waarom nou Scarlet, waarommm!! :(

Stom he, die dingetjes die je aan bepaalde personen doet denken. In dit geval jouw beste vriend dus. Arg..

Leukerd heb ik geblokkeerd. Ik ga hem proberen te vermijden.. En proberen het zelfde te doen als ik deed met diegene waarover mijn topic begon.. wie weet werkt het ook bij Leukerd..

:(

Hoe is het met mr. Gescheiden, daar al wat van gehoord?

Ik zat vandaag overigens zo te denken.. Over jou en je beste vriend. En dat jullie al vijf jaar bevriend zijn e.d.

Zoals ik het nu ga typen, lijkt het heel makkelijk, maar ik heb er serieus over nagedacht.

Jullie zitten dus eigenlijk in een soort van vreemde sfeer. Onaangenaam. Ik bedoel, echte goede vrienden horen zich goed te voelen bij elkaar. Maar wat ik begrepen heb, is dat jullie het wel leuk hebben, maar toch hangt er een vage sfeer om jullie heen.

Dit komt omdat jij nog niet helemaal je zegje hebt gedaan, en hij dat het liefst wilt vermijden, nogmaals; zoals ik begrepen heb.. Toch?

Is het dan niet.. de moeite waard.. om die gevoelens beide aan de kant (proberen) te zetten en weer 'back to the basics' te gaan? Dus echt weer leuk proberen te maken? Elkaar op bellen om te zeggen dat je iets grappigs hebt meegemaakt vandaag?

Gewoon echt typische goede-vrienden-dingen? Door dik en dun? Als jullie dat weer oppakken, en dat moet vast lukken, misschien gaat het 'serieuze praten' dan ook wat makkelijker, na verloop van tijd..

Dat je je band weer herstelt met hem. En hij met jou. Door weer even te zijn zoals het was. Vertrouwen weer opbouwen en elkaar weer gunnen, ook al heeft hij je iets rots aan gedaan en je ermee gekwetst. Als je hem daadwerkelijk kan vergeven voor wat hij je heeft aan gedaan, dan blijft hem dat altijd bij.

Vergiffenis is namelijk zoveel sterker dan 'wraak' of 'haat' (niet dat je dat voelt tegen over hem, maar ik weer zeker dat je hem vast wel eens de nek wilt om draaien haha).

Uiteraard moet je voor jezelf een grens stellen, mocht hij het nog een keer flikken, dan houd het natuurlijk op..

Als je zo lang, goed bevriend bent met elkaar. Dan geef je om elkaar. Misschien zelfs houden van. Dat gaat niet zomaar kapot, dat zit erg diep. En jij kan het weten. Anders denk je niet aan je beste vriend als je een boek over 'Liefde' leest..

Misschien komt het niet helemaal zo over zoals ik het bedoel en wellicht heb je het alvast al eens geprobeerd. Maar ik vandaag lang over jouw situatie nagedacht, en me afgevraagd wat ik zou doen als ik in jouw positie stond e.d.

xx!!
Lief dat je dit schrijft, en hier en daar sla je de spijker op zijn kop want ik zit hier nu met waterige ogen...

Maar ik word zijn vaagheid zó beu, ik heb het al opgegeven eigenlijk. Heb geen zin meer om iedere keer diegene te moeten zijn die moeite doet, alles vlot moet trekken enz. Mijn grens is bereikt met dat laatste gesprek. Ik doe even helemaal niks meer. Volgende week is zijn job aan de kust voorbij en ik hoop maar dat hij veel gaat nadenken over wat hij dreigt kwijt te raken. En als ie erachter is mag hij contact met me opnemen; ik doe het in ieder geval (voorlopig) niet meer... Laat hem maar eens zien wat ik waard ben voor hem, en ik hoop dat hij dat uiteindelijk ook zal doen. Het doet allemaal vreselijk pijn want ik hou met hart en ziel van deze man.

Verder weet ik even niet zo goed wat nog te schrijven hierover, ik voel me soms een beetje geblokkeerd. Gek is dat want met mijn moeder en een paar vriendinnen kan ik er heel open over praten... Ik denk dat de situatie is geblokkeerd, alsof er geen vooruitgang meer in zit ofzo. Weet ook even niet beter uit te leggen.

Gescheiden meneer is meer sv materiaal... Al kan ik ook vreselijk met hem lachen (net als beste vriend), maar echt diep gaat het ook weer niet. Misschien als ik beste vriend los kan laten, er meer ruimte komt voor gescheiden meneer. Want hij is wel héél leuk, en zou hem best een kans willen geven (maar ik heb zeker geen haast!). Momenteel heb ik voornamelijk meer behoefte aan lichamelijk contact dan diepzinnige gesprekken

Verder heb ik deze week nog niks van hem gehoord, maar de week is nog jong, dus...
Hallo Scarlet.

Het spijt me als het te hard en ondoordacht over kwam.. Zo is het niet bedoelt. Ik begrijp volkomen dat je nu tijdelijk afstand wilt nemen en dat hij nu degene moet zijn die contact moet opnemen.

Ik hoop dat tijd en rust jou goed zal doen en, ondanks dat je veel van hem houd, het inderdaad snel een plaatsje kan geven. Zo kan het ook niet langer inderdaad. En je moet nu vooral aan je zelf denken.

En dan haak ik direct in op Mr. Gescheiden; als jouw behoefte op dit moment naar lichamelijk contact gaat en deze man kan jou dat geven, dan moet je er inderdaad van kunnen genieten.

Dat je geen haast hebt is logisch, je zit nog met je beste vriend in je hoofd. Geniet van de dingen die je wel blij maken, en probeer de dingen die je beste vriend jou geeft en verdrietig maakt snel een plekje te geven..

Kies voor je zelf, en volgens mij ben je al hard op weg!

Ik daar en tegen. Heb zin om in bed te springen en alleen maar zielig te doen en te huilen........

Zo ontzettend wanhopig ben ik om Leukerd te zien, om met hem te praten, te lachen...

Ik ben gewoon niet goed genoeg .......
Ik vond je reactie niet hard hoor. Je schreef gewoon zoveel dingen die ik allang al geprobeerd heb, maar het lijkt gewoon een verloren zaak. Weet niet meer waarom ik nog moeite voor hem doe (deed), en ga dat ook niet meer doen.

En ik heb zin om met je mee te huilen... Dat gevoel van niet goed genoeg zijn herken ik ook. Maar het is onzin. Die mannen zijn gewoon niet goed genoeg voor óns!

Ben benieuwd hoe het met Lichtbron gaat?
Ja ik ook. Lichtbrooonn.. Waar zit je??

Zucht. Leukerd... ik wil hem negeren, maar soms kan ik het niet... moet ik even weer een berichtje ergens achter laten..

Ik wil hem zo graag zien! We zouden eigenlijk dus vanavond die 'date' hebben. Vreselijk! Nu zit ik alleen, nouja.. Ik heb mijn huisgenoten wel, maar ik voel me zo overbodig en out-of-place (tis een koppeltje waar ik tijdelijk mee samen woon).

zucht.
Ai, pijnlijk... Als je steeds met zo'n klef stelletje wordt geconfronteerd? Ook zo'n 5e wiel aan de wagen gevoel.

Het negeren van Leukerd gaat vast wel vanzelf goedkomen, Geef het even wat tijd. Bij mij heeft het 5 jaar geduurd voor ik beste vriend kon negeren , maar waag het niet om er net zo lang over te doen hoor!!!

Vannacht mailtje gehad van gescheiden meneer, vanmorgen over en weer gesmst, hij gaat me vanmiddag bellen zegt ie... Iig de plannen zijn enigszins gewijzigd, maar toch een leuk plan waar ie mee op de proppen kwam. En hij gaat voor me koken! Ben benieuwd...

Hij wil het liefst dat ik morgenmiddag al kom (allebei vrij), maar ik denk dat het pas zaterdag wordt (heb wel meer te doen hoor )
NEWS FLASH!!

Een geheimpje dat ik ga delen met mijn mede Viva-meiden:

- Vandaag was ik in een andere stad.

- Stad waar Leukerd toevallig werkt.

- Wij smsen wat heen en weer.

- Hij bied me een lift aan.

- We wonen namelijk in de zelfde stad.

Ik dus lekker de hele rit, zo'n ander half uur, met een super super leuke man, kletsen en lachen en ouwehoeren.

Zucht. Hij is zo leuk, maar ik ben er dus indd achter dat hij werkelijk heel druk heeft met fulltime baan en andere sociale contacten. Logisch. Hij moet alles perfect inplannen.

Ik vergeet soms wel eens dat ik ontzettend flexibel ben met mijn freelance-werk..

HOE DAN OOK!

Leelaa is erg blij met vandaag!!

Zucht wat is hij leuk!

Ow Mr. Gescheiden gaat voor u koken? Wat gaat de chef voor u klaar maken, mevrouw?

Haha! Spannend hoor! En ja, gewoon lekker zaterdag daar naar toe gaan en eerst je eigen belangrijke dingen nog doen. Laat maar zien dat je een vrouw-met-eigen-leven bent. :D
Geen idee wat ie gaat koken, ik laat me wel verrassen...

Tof dat je toch weer leuk contact hebt gehad met Leukerd, en zelfs een lift van anderhalf uur, toe maar! Mss is het toch allemaal niet zo erg als je dacht.
Ja. Misschien heeft hij toch echt wel een druk leven..
*
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Hallo Lichtbron.

Ai! Niet fijn idd. Ik ben zelf CARA patient. Maar ik merk er nu weinig van. Heel veel sterkte!!

Jaaaaa die Leukerd is echt lekker zeg.. Hm! Deed net mijn computer aan, msn ging aan en HOPPA! Hij zegt direct wat tegen mij, vanaf zijn kantoor. Leuk!!! Hahahaha!

Erg hoor, voel me net 16... :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven