Enorme bindingsangst
dinsdag 13 februari 2018 om 10:59
Hoi hoi,
Ik ben een jonge meid van 22 jaar en momenteel ben ik al een tijdje aan het appen met een hele leuke jongen, 27 jaar, verder benoem ik geen details.
Hij wilt met mij afspreken, maar zo makkelijk voor mij is dat niet. Ik draag problemen vanuit het verleden dagelijks met mij mee en vind het ontzettend lastig om die stap te zetten.
Ik heb immers nog nooit een relatie gehad, dus je kan wel stellen dat ik nog de heilige maagd Maria ben. Mijn ouders, vriendinnen weten over hem en gunnen mij echt dat ik nu eindelijk eens de liefde van mijn leven vindt.
Gisteren stuurde hij een foto dat hij een ketting had gekocht, een hartje met diamantjes. Hij is er volop van overtuigd dat wij iets kunnen worden. Iets wat ik ook heel graag wil, maar ik ben bang voor het onbekende.
Ik weet dat mensen klakkeloos een oordeel over mij gaan vergen, maar dat is niet terecht. Iemand tips om die bindingsangst de kop in te drukken?
Ik ben een jonge meid van 22 jaar en momenteel ben ik al een tijdje aan het appen met een hele leuke jongen, 27 jaar, verder benoem ik geen details.
Hij wilt met mij afspreken, maar zo makkelijk voor mij is dat niet. Ik draag problemen vanuit het verleden dagelijks met mij mee en vind het ontzettend lastig om die stap te zetten.
Ik heb immers nog nooit een relatie gehad, dus je kan wel stellen dat ik nog de heilige maagd Maria ben. Mijn ouders, vriendinnen weten over hem en gunnen mij echt dat ik nu eindelijk eens de liefde van mijn leven vindt.
Gisteren stuurde hij een foto dat hij een ketting had gekocht, een hartje met diamantjes. Hij is er volop van overtuigd dat wij iets kunnen worden. Iets wat ik ook heel graag wil, maar ik ben bang voor het onbekende.
Ik weet dat mensen klakkeloos een oordeel over mij gaan vergen, maar dat is niet terecht. Iemand tips om die bindingsangst de kop in te drukken?
dinsdag 13 februari 2018 om 11:03
Wow...maar verder lopen jullie niet hard van stapel hoor
Je ouders hopen dat dit de liefde van je lever wordt
Een foto van een ketting
Heel gek, maar toen ik de liefde van mijn leven leerde kennen had ik hem op zijn minst al een paar keer GEZIEN
Zou het, heel gek misschien hoor, een idee zijn om hem eerst eens te ontmoeten voor je gaat praten over de liefde van leven?
Of zeg ik nu iets heel geks?
Een foto van een ketting
Heel gek, maar toen ik de liefde van mijn leven leerde kennen had ik hem op zijn minst al een paar keer GEZIEN
Zou het, heel gek misschien hoor, een idee zijn om hem eerst eens te ontmoeten voor je gaat praten over de liefde van leven?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
Nou, ik vond het ook best 'wow',Summerdance schreef: ↑13-02-2018 11:03Wow...maar verder lopen jullie niet hard van stapel hoor
Een foto van een ketting
Maar mijn vader scheen voordat hij iets met mijn moeder kreeg, ook al een ketting voor haar te hebben gekocht. Dus zo gek vonden zij het niet.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
dinsdag 13 februari 2018 om 11:06
Lieve meid, een paar appjes heen en weer zeggen nog helemaal niets, en jij maakt je al zorgen over bindingsangst ?
Loop toch niet zo snel van stapel, en heb eerst even een echte date met hem, en kijk wat jouw gevoel je dan nog zegt over hem. Laat je niet leiden door die foto, dat is gewoon een trucje uit de trukendoos.
Loop toch niet zo snel van stapel, en heb eerst even een echte date met hem, en kijk wat jouw gevoel je dan nog zegt over hem. Laat je niet leiden door die foto, dat is gewoon een trucje uit de trukendoos.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:07
Ik ookHangmat schreef: ↑13-02-2018 11:05Een date kan nooit kwaad met iemand die jij ook ziet zitten, je zult ergens moeten beginnen.
Van een gast die je nog nooit hebt gezien horen dat hij een hartvormige diamanten hanger heeft gekocht voor je zou ik ook spontaan bindingsangst krijgen. Ik zou niet met hem afspreken.
Claimen nog voor je iemand gezien hebt
Ik wil toch altijd wel graag weten hoe iemand loopt, praat, ruikt, beweegt
Maar das vast heel ouderwets
dinsdag 13 februari 2018 om 11:08
Ik heb de ketting ook gezien. Hij komt net uit een relatie van 5 jaar en 8 maanden, waarin zijn vriendin meerdere malen is vreemd gegaan en uiteindelijk met de buurman is gegaan.Hangmat schreef: ↑13-02-2018 11:05Een date kan nooit kwaad met iemand die jij ook ziet zitten, je zult ergens moeten beginnen.
Van een gast die je nog nooit hebt gezien horen dat hij een hartvormige diamanten hanger heeft gekocht voor je zou ik ook spontaan bindingsangst krijgen. Ik zou niet met hem afspreken.
Ik heb ergere varianten meegemaakt.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:10
Heel veel mensen zijn bang om gekwetst te worden, maar niets doen zorgt uiteindelijk alleen maar voor versterking can die angst. Ja, je zal heus gekwetst worden en wie weet blijkt deze jongen toch niet de ware te zijn. Je weet het niet. Je komt er maar op een manier achter en dat is er rustig aan voor te gaan. Je hebt mensen om je heen die je steunen, dus je bent niet alleen.
Spreek af en kijk van daar uit verder
Spreek af en kijk van daar uit verder
dinsdag 13 februari 2018 om 11:11
Lieverd, je hebt nog helemaal niets mee gemaakt
Ga gewoon daten
Een kop koffie drinken, een wijntje
Pak een filmpje, ga een avond dansen
En ga dan eens kijken of hij heel misschien, liefde van je leven potentie heeft
dinsdag 13 februari 2018 om 11:13
Kan jij zien wat ik meegemaakt heb dan ?Summerdance schreef: ↑13-02-2018 11:11Lieverd, je hebt nog helemaal niets mee gemaakt
Ga gewoon daten
Een kop koffie drinken, een wijntje
Pak een filmpje, ga een avond dansen
En ga dan eens kijken of hij heel misschien, liefde van je leven potentie heeft
dinsdag 13 februari 2018 om 11:16
Omdat je zelf schrijft dat je nog nooit een relatie hebt gehad slimpie
dinsdag 13 februari 2018 om 11:17
Maar verder gaf je geen details toch?Coconutheezakje schreef: ↑13-02-2018 11:08Ik heb de ketting ook gezien. Hij komt net uit een relatie van 5 jaar en 8 maanden, waarin zijn vriendin meerdere malen is vreemd gegaan en uiteindelijk met de buurman is gegaan.
Ik heb ergere varianten meegemaakt.
En het is wil...
dinsdag 13 februari 2018 om 11:18
Je hoeft geen relatie met iemand te hebben gehad om nare dingen meegemaakt te hebben.Summerdance schreef: ↑13-02-2018 11:16Omdat je zelf schrijft dat je nog nooit een relatie hebt gehad slimpie
dinsdag 13 februari 2018 om 11:19
Dus omdat je verder niks beters te zeggen hebt, ga je de grammarnazi spelen.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:21
Bindingsangst is in mijn geval niet spontaan ontstaan na die ketting. Het is waarschijnlijk gewoon lief bedoeld. Ik kamp er al jaren mee, bij welke jongen dan ook.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:23
En wat zegt de psycholoog over deze hele (nog net geen) date actie?Coconutheezakje schreef: ↑13-02-2018 11:21Bindingsangst is in mijn geval niet spontaan ontstaan na die ketting. Het is waarschijnlijk gewoon lief bedoeld. Ik kamp er al jaren mee, bij welke jongen dan ook.
dinsdag 13 februari 2018 om 11:26
Je kampt er al jaren mee? Meid je bent net 22, stop eens met praten alsof je al 50 bent en een roman kan schrijven over alle grote liefdes die je verloren bent.
Je bent een beetje whatsapp contact aan het opblazen alsof je al een trouwjurk moet gaan zoeken.
Je wéét helemaal niet of deze jongen in het echt wel zo leuk is. Ga gewoon wat met hem drinken en zie van daaruit hoe het loopt. Het ergste wat kan gebeuren is dat hij niet leuk is of dat je een blauwtje loopt. Daar is nog steeds niemand van doodgegaan dus dat zal bij jou ook niet gebeuren.
Edit: eigenlijk zou ik m’n reactie weg moeten halen met je “mongolen” met die levenservaring die je hebt zou je denken dat je wel een beetje tegen kritiek kan en nettere woorden hebt leren gebruiken.
Je bent een beetje whatsapp contact aan het opblazen alsof je al een trouwjurk moet gaan zoeken.
Je wéét helemaal niet of deze jongen in het echt wel zo leuk is. Ga gewoon wat met hem drinken en zie van daaruit hoe het loopt. Het ergste wat kan gebeuren is dat hij niet leuk is of dat je een blauwtje loopt. Daar is nog steeds niemand van doodgegaan dus dat zal bij jou ook niet gebeuren.
Edit: eigenlijk zou ik m’n reactie weg moeten halen met je “mongolen” met die levenservaring die je hebt zou je denken dat je wel een beetje tegen kritiek kan en nettere woorden hebt leren gebruiken.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 13-02-2018 11:28
15.81% gewijzigd
Jullie hebben elkaar nog nooit ontmoet als ik goed begrijp, dus loop je niet een beetje teveel op de zaken vooruit?
En als jij zegt al zo veel meegemaakt te hebben dat je daar bindingsangst van hebt gekregen, wordt het dan niet tijd om daar wat mee te gaan doen, therapie of zo?
En als jij zegt al zo veel meegemaakt te hebben dat je daar bindingsangst van hebt gekregen, wordt het dan niet tijd om daar wat mee te gaan doen, therapie of zo?
There is always something happening, and it's usually right now
Je hebt het over bindingsangst maar je hebt die jongen toch nog nooit echt gezien? Ik denk dat je alleen maar bang ervoor bent dat iets gebeurt dat je niet kent. Misschien ben je niet meer bang als je de jongen in het echte leven leert kennen. Misschien is hij superlief. En als je hem niet zo tof vind moeten jullie niet een tweede date hebben
dinsdag 13 februari 2018 om 11:27
Zo! Ga je lekker?!
There is always something happening, and it's usually right now