Erfstuk (verkopen?)
woensdag 23 september 2020 om 15:20
Onlangs is er een dierbaar familielid van mij gestorven die mij een erg waardevol erfstuk/sieraad heeft nagelaten.
Naast dat het totaal mijn smaak niet is, is het dusdanig kostbaar dat ik er niet goed mee durf te lopen.
Het stuk is niet subtiel, kunt het niet goed ‘verstopt’ dragen en het straalt ook echt uit dat het duur is.
Nu kan ik het bewaren voor...
mijn kinderen(?)
Of er iets anders mee doen (verkopen en iets anders kopen wat ik wel draag?)
Maar wat dan?
Ookal draag ik het nu nooit, familie weet dat ik dit stuk heb gekregen en denk dat ze het ver-schrik-ke-lijk zouden vinden als ik het verkoop.
Wat zou jij doen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes
Bloem
Naast dat het totaal mijn smaak niet is, is het dusdanig kostbaar dat ik er niet goed mee durf te lopen.
Het stuk is niet subtiel, kunt het niet goed ‘verstopt’ dragen en het straalt ook echt uit dat het duur is.
Nu kan ik het bewaren voor...
mijn kinderen(?)
Of er iets anders mee doen (verkopen en iets anders kopen wat ik wel draag?)
Maar wat dan?
Ookal draag ik het nu nooit, familie weet dat ik dit stuk heb gekregen en denk dat ze het ver-schrik-ke-lijk zouden vinden als ik het verkoop.
Wat zou jij doen?
Alvast bedankt voor je reactie!
Groetjes
Bloem
woensdag 23 september 2020 om 23:13
Ze is je dierbaar en blijkbaar andersom ook. Ik zou het niet over mijn hart verkrijgen, volgens mij zou ik er niets een over denken het te verkopen.
Weet jij wat het sierraad voor haar betekende en waarom ze het had of hoe heeft verkregen?
Hoe dan ook, ik zou het echt niet wegdoen. Het zal echt niet heel je lade in beslag nemen.
Als je geld te weinig hebt probeer je maar op een andere manier geld te genereren.
Weet jij wat het sierraad voor haar betekende en waarom ze het had of hoe heeft verkregen?
Hoe dan ook, ik zou het echt niet wegdoen. Het zal echt niet heel je lade in beslag nemen.
Als je geld te weinig hebt probeer je maar op een andere manier geld te genereren.
woensdag 23 september 2020 om 23:17
Denk dat misschien TO naam erop is gezet? Of naam van wie het was geweest?appelientjex schreef: ↑23-09-2020 23:10Over welke familieleden heb je het dan, die boos zouden worden? Broers/zussen? Of mensen die verder weg staan? Ze hoeven het niet te weten toch. Wat bedoel je met gepersonaliseerd?
Of een datum erin/erop?
Geen prima, prima is geen goed.
woensdag 23 september 2020 om 23:19
Klopt.VakantieNL15 schreef: ↑23-09-2020 23:17Denk dat misschien TO naam erop is gezet? Of naam van wie het was geweest?
Of een datum erin/erop?
woensdag 23 september 2020 om 23:24
Misschien is het al gevraagd maar hoe is je familielid aan het sierraad gekomen? Gekregen of zelf gekocht?
Omdat hij/zij het ook nauwelijks gedragen heeft. Misschien snapt hij/zij prima dat jij er iets anders mee doet, bv weggeven of verkopen, als ook jij het niet draagt.
Maar ik begrijp je twijfel.
Omdat hij/zij het ook nauwelijks gedragen heeft. Misschien snapt hij/zij prima dat jij er iets anders mee doet, bv weggeven of verkopen, als ook jij het niet draagt.
woensdag 23 september 2020 om 23:34
Oh ja, dus dan hou je bij om je eigen erfgenamen met hetzelfde ongemakkelijke gevoel op te zadelen...of neem je het mee in je kist.PassieFlower schreef: ↑23-09-2020 23:10Het heeft wel een functie, denk aan tijd kunnen lezen als voorbeeld.
Maar dierbare voelde zich ook ongemakkelijk door de waarde
Spullen die mij ongelukkig maken, hoef ik niet. En die gedachte is zo bevrijdend, ervaar ik zelf.
woensdag 23 september 2020 om 23:38
Dierbare heeft het gekregen van een geliefde/partner.Rosalind schreef: ↑23-09-2020 23:24Misschien is het al gevraagd maar hoe is je familielid aan het sierraad gekomen? Gekregen of zelf gekocht?
En nu heb ik het..
woensdag 23 september 2020 om 23:40
Maar ben bang dat ruzie in de familie mij pas echt ongelukkig maakt.
Wat ‘stiekem’ verkopen dat kan natuurlijk niet.. dat is echt raar vind ik?
woensdag 23 september 2020 om 23:48
woensdag 23 september 2020 om 23:52
Op zich is dat wel een triest gegeven, dat jij iets hebt dat je niet wil, maar je mag er ook niet mee doen wat jij wil, want dan wordt een ander, die daar in feite helemaal geen aanspraak op maakt, wellicht boos. En dat terwijl er voor die ander niets verandert, die heeft alleen nu een idee dat wat jij doet toch zo verschrikkelijk schandalig is.
Ik vind dat triest...
Ik vind dat triest...
woensdag 23 september 2020 om 23:54
Ik heb iets wat ongelooflijk oubollig is. Het is een soort middeleeuwse ketting. Die draag ik dus rustig als ik naar een fantasy fair ga. Iedereen denkt toch dat het nep isblijfgewoonbianca schreef: ↑23-09-2020 18:28
Op zo’n spijkerjas is het grappig, maar daar ga je toch ook niet mee de tram in als het ding duizenden euro’s waard is ?
woensdag 23 september 2020 om 23:54
Haha! Ben jij een snob?
Lees je regelmatig maar had alles behalve het beeld van een snob
Geen prima, prima is geen goed.
woensdag 23 september 2020 om 23:58
Dat ligt dan aan de ouder die het erft. En ja, ik had het raar gevonden als mijn moeder mij geld had gevraagd voor oma's spullen. Dat is gewoon van haar erfdeel afgetrokken. Wat de andere (broer zus ) met hun kinderen doen of afspreken is aan hun. Bij ons is dat gelukkig altijd in goede harmonie.patchouli_ schreef: ↑23-09-2020 20:33Maar als dat een kostbaar stuk is, zou je er dan ook geld voor over hebben om het over te nemen of verwacht je dat het je wordt geschonken?
Met ons bedoel ik niet de rest maar de directe familie. Draaamaaas als het om erven gaat.
donderdag 24 september 2020 om 00:05
Het is nu minder erg dan vroeger (na twee boedelscheidingen) maar iets echt moois kan ik nog steeds enorm van genieten. Misschien dat TO haar erfstuk later ook meer kan gaan waarderen. Ik zie zo'n jaren 20 Cartier horloge voor me en die zou ik lekker houdenVakantieNL15 schreef: ↑23-09-2020 23:54Haha! Ben jij een snob?
Lees je regelmatig maar had alles behalve het beeld van een snob![]()
donderdag 24 september 2020 om 00:14
Het is van jou, jij mag er mee doen wat je wilt, heeft de familie zich niet mee te bemoeien. Al smijt je het morgen in de sloot.
Vind het pas kapitaalvernietiging om het in de kast te leggen totdat je zelf dood gaat. Denken de kinderen: wat is dat? Verkopen dat lelijke ding!
Zo hebben mn schoonouders een echt Te lelijke vaas die best veel waard is. Mocht mijn man m erven, gaat dat ding linea recta naar een veilinghuis.
Vind het pas kapitaalvernietiging om het in de kast te leggen totdat je zelf dood gaat. Denken de kinderen: wat is dat? Verkopen dat lelijke ding!
Zo hebben mn schoonouders een echt Te lelijke vaas die best veel waard is. Mocht mijn man m erven, gaat dat ding linea recta naar een veilinghuis.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 24 september 2020 om 07:09
Het is dus geen familie erfstuk. En als jij het nu verkoopt zal het dat ook niet worden.PassieFlower schreef: ↑23-09-2020 23:38Dierbare heeft het gekregen van een geliefde/partner.
En nu heb ik het..
donderdag 24 september 2020 om 07:10
En wie is dan die ‘familie’? Kinderen van tante?PassieFlower schreef: ↑23-09-2020 23:40Maar ben bang dat ruzie in de familie mij pas echt ongelukkig maakt.
Wat ‘stiekem’ verkopen dat kan natuurlijk niet.. dat is echt raar vind ik?
donderdag 24 september 2020 om 07:19
Nou precies! Gewoon een duur horloge wat ze heeft gekregen van een partner. Wat ze zelf niet eens vaak heeft gedragen omdat ze zich ongemakkelijk voelde. En wat TO niet mooi vindt. Nogmaals, wat moet je daar dan mee? Waarom zou je zoiets per se generatie op generatie door moeten geven? En waarom zou de familie daarom boos zijn? Het is niet van hun dus ze hebben er niks over te zeggen.patchouli_ schreef: ↑24-09-2020 07:09Het is dus geen familie erfstuk. En als jij het nu verkoopt zal het dat ook niet worden.
donderdag 24 september 2020 om 07:40
Nee ouders
donderdag 24 september 2020 om 07:54
Wanneer ik iemand iets nalaat en het zou door verkoop belangrijke problemen oplossen, zou ik daar geen enkel probleem mee hebben.PassieFlower schreef: ↑23-09-2020 23:03Vergelijkbaar verhaal.. dankjewel.
En je raakt een gevoelig punt want ja... ik zou het geld eigenlijk goed kunnen gebruikenHeb het best zwaar op het moment.
Ik zou het juist mooi vinden dat ik op deze manier heb kunnen helpen.
Maar wanneer het gebruikt zou worden om een mooiere auto te kopen, een mooiere keuken of een luxe vakantie, dan zou ik het sieraad liever aan iemand ander hebben gegeven.