Ervaring daten als ouder/moeder

10-08-2019 15:35 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivaforummers,

Sinds 2,5 jaar ben ik (opnieuw) single en sinds kort begint het weer te kriebelen om mannen te leren kennen. Mijn twee dochters zijn tussen de 3-9 jaar oud en zijn de helft van de tijd (om de week) bij hun vader.

Wie heeft er ervaring en/of tips? Zoals; moet je het wel of niet in je (tinder)profiel vermelden? Op de hoeveelste date vertel je dit? Hoe wordt hier doorgaans op gereageerd?

Ik zoek met name een leuke partner om op de “kindvrije dagen” leuke dingen mee te doen. De kinderen zullen er dus niks van meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
10-08-2019 19:34
Allemaal leuk, maar ik denk, wat anderen ook zeggen, je kinderen verzwijgen is toch voor de meesten wel een afknapper ,ook al ziet hij ze nooit.
Goed om te weten! Ik zal het dan in het dan uiterlijk bij eerste date ter sprake laten komen, ongeacht de intentie.
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
10-08-2019 20:02
Ik heb mijn kinderen ook nooit verzwegen en zou het een enorme afknapper vinden bij een man. Bij serieuze dates vond ik het een voordeel als de man ook kinderen heeft, je begrijpt veel beter hoe het leven van de ander er uit ziet.
Bij casual dates maakte het me niet uit.
Wel heb ik meerdere malen van mannen gehoord dat ze het een voordeel vonden dat ik al kinderen had: bij vrouwen van 35-40 jaar zonder kinderen zijn veel mannen bang om er ingeluisd te worden (en niet geheel onterecht denk ik). Dat ik al kinderen heb en erg overtuigd ben er niet meer te willen, was dan een grote opluchting.

Dus dat is wellicht een argument om het juist wel te vertellen :-)
Haha dat is een interessant uitgangspunt! Nog niet eerder voorbij zien komen :-)
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 18:41
Nou ja, voornamelijk seks dan. Ik ben (heel) lang uit de datingscene geweest en heb ook niet geheel helder hoe het nu allemaal werkt met de apps etc :-) ook niet geheel op uit wat ik precies wil (en dit is ook geen statisch gegeven). Wat ik zoal voor mij zie als ideaal (moet de man het ook aanspreken natuurlijk):
- ong 1x per week afspreken en dan afwisselend alleen seks of een activiteit icm seks (bijv uiteten of iets gaan drinken)
- geen kennismaking met vrienden of familie ofdergelijke
- af en toe appcontact
- match/klik/chemie
- qua exclusiviteit in overleg

Maar wellicht is dit te oppervlakking voor vele mannen.
Succes! Klinkt ideaal, in de praktijk werkt het vaak net even anders. Als ze alleen seks willen, hebben ze geen zin in activiteiten met jou. Of ze appen teveel of te weinig, of ze kunnen de dagen niet dat jij kan, of de chemie ontbreekt, noem maar op. Wat jij wil, is de ideale fwb.

Kinderen trouwens altijd melden. heb nog nooit meegemaakt dat iemand daarmee een probleem had. Of het nou voor serieus of alleen scharrelen bedoeld is.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kinderen niet in mijn profiel staan. Wel benoem ik altijd in de chat dat ze er zijn, voordat ik live afspreek.
Ook let ik erop wat een man zelf ik zijn profiel heeft staan. Mijn ervaring is dat het meerendeel van de mannen van mijn leeftijd zelf vader is, of duidelijk in het profiel heeft staan kinderen geen/wel bezwaar.

Veel plezier met ontdekken!!
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 20:09
Haha dat is een interessant uitgangspunt! Nog niet eerder voorbij zien komen :-)
Ik heb vooral gedatet (nu alweer een tijd een relatie) met mannen rond mijn eigen leeftijd (dus ook 35-40) en die waren zich blijkbaar erg bewust van dit risico ;-)

Ik schreef gewoon ergens "co-ouder " in mijn profiel. Genoeg informatie en niet te veel.
Alle reacties Link kopieren
Anárion schreef:
10-08-2019 20:11
Succes! Klinkt ideaal, in de praktijk werkt het vaak net even anders. Als ze alleen seks willen, hebben ze geen zin in activiteiten met jou. Of ze appen teveel of te weinig, of ze kunnen de dagen niet dat jij kan, of de chemie ontbreekt, noem maar op. Wat jij wil, is de ideale fwb.

Kinderen trouwens altijd melden. heb nog nooit meegemaakt dat iemand daarmee een probleem had. Of het nou voor serieus of alleen scharrelen bedoeld is.
Haha ja daar kan ik me iets bij voorstellen! Het kan nooit 100% naar beide wens zijn.. maar als we beiden een goede tijd hebben, is het wat mij betreft een succes! En goed om je ervaring te horen, dat biedt hoop!
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
10-08-2019 20:13
Ik heb mijn kinderen niet in mijn profiel staan. Wel benoem ik altijd in de chat dat ze er zijn, voordat ik live afspreek.
Ook let ik erop wat een man zelf ik zijn profiel heeft staan. Mijn ervaring is dat het meerendeel van de mannen van mijn leeftijd zelf vader is, of duidelijk in het profiel heeft staan kinderen geen/wel bezwaar.

Veel plezier met ontdekken!!
Dank je! Heb jij weleens meegemaakt dat de chat daarom stuk liep?
Alle reacties Link kopieren
Wheelsonthebus schreef:
10-08-2019 20:15
Ik heb vooral gedatet (nu alweer een tijd een relatie) met mannen rond mijn eigen leeftijd (dus ook 35-40) en die waren zich blijkbaar erg bewust van dit risico ;-)

Ik schreef gewoon ergens "co-ouder " in mijn profiel. Genoeg informatie en niet te veel.
Ja, goede! Iets als “moeder van 2 wondertjes van X en X jaar” vind ik inderdaad (veel) te veel van het goede. “Co parent” is inderdaad een nette omschrijving. Dank je!
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 20:35
Ja, goede! Iets als “moeder van 2 wondertjes van X en X jaar” vind ik inderdaad (veel) te veel van het goede. “Co parent” is inderdaad een nette omschrijving. Dank je!

@( @( aub niet idd. Kinderen worden al sinds jaar en dag geboren nl. en de meeste ouders zijn daar idd stikgelukkig mee alleen 'wondertjes', voor mij de zogeheten jeukuitspraak.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had niks in mijn tinderprofiel staan over kind maar het kwam wel altijd snel ter spraken. Alleen bij mijn vriend liepen de gesprekken zo dat het niet eens gevraagd werd.
Wilde wel altijd dat een man op de hoogte was voor er een date kwam. Het pas op date een vermelden vond ik te laat. Want een man mag er ook helemaal heen zin in hebben.
iceteapeach schreef:
10-08-2019 19:01
Haha, ja dat is zeker waar. Je bent ook idd geen uitleg verschuldigd tegenover een oppervlakkig contact. Ik vond het echter wel zo prettig om daar open over te zijn.
Zo zie je maar weer wat een leuke invalshoeken en gedachten erover zijn.
Ik heb het ook nooit verzwegen, maar ik vind het zeker geen must om te noemen.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 20:34
Dank je! Heb jij weleens meegemaakt dat de chat daarom stuk liep?
Nee, nog nooit. Wel eens een hele leuke chat gehad, maar onderwerp kinderen kwam maar niet ter sprake en ik was bang dat het daar op stuk zou kunnen lopen. Toch maar even gemeld, bleek hij er zelf ook 2 te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Protocol schreef:
10-08-2019 21:15
Nee, nog nooit. Wel eens een hele leuke chat gehad, maar onderwerp kinderen kwam maar niet ter sprake en ik was bang dat het daar op stuk zou kunnen lopen. Toch maar even gemeld, bleek hij er zelf ook 2 te hebben.
Ah wat grappig! Leuk hoe het dan soms kan lopen!
Ik zou niet bij je profiel vermelden dat je kinderen hebt, er zijn genoeg pedo's die dating sites afstruinen, vermelden kan altijd nog.
Als de klik er na een aantal date's nog is kan je peilen hoe hij tegenover kinderen staat.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
10-08-2019 22:11
Ik zou niet bij je profiel vermelden dat je kinderen hebt, er zijn genoeg pedo's die dating sites afstruinen, vermelden kan altijd nog.
Als de klik er na een aantal date's nog is kan je peilen hoe hij tegenover kinderen staat.
Dat is wel erg ver gezocht.. En na een aantal dates pas melden? Wat vertel je dan in de tussentijd? Als je het hebt over wat je doet in het dagelijks leven enzo? Als een man het mij pas na een paar dates zou vertellen, zou het exit zijn. Als zo'n man zijn kinderen niet noemenswaardig vindt, is hij niet geschikt voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
10-08-2019 22:11
Ik zou niet bij je profiel vermelden dat je kinderen hebt, er zijn genoeg pedo's die dating sites afstruinen, vermelden kan altijd nog.
Als de klik er na een aantal date's nog is kan je peilen hoe hij tegenover kinderen staat.
Huh? Is dat niet vreselijk omslachtig om als pedo eerst met een moeder te moeten daten, dan sowieso volgens viva-standaard een half jaar te moeten wachten voor je uberhaupt het kind een keer te zien krijgt? Lijkt me dat datingsites afstruinen niet heel nuttig is. Zeker niet als de dame in kwestie duidelijk maakt niet uit te zijn op een relatie
Wheelsonthebus schreef:
10-08-2019 22:32
Dat is wel erg ver gezocht.. En na een aantal dates pas melden? Wat vertel je dan in de tussentijd? Als je het hebt over wat je doet in het dagelijks leven enzo? Als een man het mij pas na een paar dates zou vertellen, zou het exit zijn. Als zo'n man zijn kinderen niet noemenswaardig vindt, is hij niet geschikt voor mij
Dit is niet zover gezocht als jij denkt, was het maar waar.
Ik heb mijn kinderen ook verzwegen, in die periode werd het bekend dat pedos op advertenties van alleenstaande moeders reageerden en dat zal nu niet anders zijn. Mijn nu man begreep heel goed dat ik mijn kinderen beschermde en het pas later vertelde.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
10-08-2019 22:11
Ik zou niet bij je profiel vermelden dat je kinderen hebt, er zijn genoeg pedo's die dating sites afstruinen, vermelden kan altijd nog.
Als de klik er na een aantal date's nog is kan je peilen hoe hij tegenover kinderen staat.
Ik dacht dat die gasten altijd bij de voetbal werkte als trainer. Of de zwemmeester...

Als je zo wantrouwend in het leven moet staan kan je maar beter helemaal niet daten.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
10-08-2019 23:11
Dit is niet zover gezocht als jij denkt, was het maar waar.
Ik heb mijn kinderen ook verzwegen, in die periode werd het bekend dat pedos op advertenties van alleenstaande moeders reageerden en dat zal nu niet anders zijn. Mijn nu man begreep heel goed dat ik mijn kinderen beschermde en het pas later vertelde.
wat een inefficiente strategie
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
10-08-2019 23:11
Dit is niet zover gezocht als jij denkt, was het maar waar.
Ik heb mijn kinderen ook verzwegen, in die periode werd het bekend dat pedos op advertenties van alleenstaande moeders reageerden en dat zal nu niet anders zijn. Mijn nu man begreep heel goed dat ik mijn kinderen beschermde en het pas later vertelde.

Als iemand kwaad wil, en daar slim genoeg voor is, lukt dat toch wel. Je kunt niet alles 100% dichttimmeren, tenzij je 0 komma 0 hebt/doet op social media maar hou wat je hebt, wel zoveel als mogelijk gesloten. Ik had bijv. een ander mailadres wat ik gebruikte, FB dicht verder, net als Linkedin. Meer dan dat aan social media heb ik ook verder niet, althans, mag ik hopen :proud: Kinderen worden, als het goed is, in de huidige tijd, toch al met de mogelijke gevaren op internet opgevoed.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in ieder geval wel vermelden als in co parent. Niet meer en niet minder maar dan is voor de ander in ieder geval duidelijk waar hij aan begint en kan hij zelf de keuze maken of dat voor hem genoeg is.
SV's zijn meestal voor de spontane sex en in jou geval is dit dus beperkt en zal er meer gepland moeten worden. Laat de ander zelf de keus maken of hij dat wil want net zoals jij een beeld hebt bij hoe je het graag zou willen heeft de ander dat ook. Dus ben gewoon duidelijk hoe de situatie is en waar je naar op zoek bent.
Anders loop je het risico dat ze na een paar dates afhaken omdat ze het te beperkt vinden en heb je dalijk om de zoveel weken met een andere man sex. Geloof niet dat je daar op zit te wachten....
Be true to Yourself & follow your Heart
Een sv is voor seks zonder verplichtingen en niet maar klaarstaan als de ander wil.
Vanzai schreef:
10-08-2019 19:32
Anonieme seks. Dat is wat dat is. Ik moet er niet aan denken. Echt niets voor mij. Ik wil al niet eens het licht uit bij de seks (tenzij ik wil fantaseren over een ander).
Dit.
Ik ga echt niet enorme verhalen over mijn zoon vertellen maar het is wel het belangrijkste uit mijn leven dus de kans dat zijn naam valt is groot.
Ook als het " maar" een ONS of iets vaker is dan is het voor mij wel noodzakelijk dat ook een paar woorden kan wisselen.
Basis onderwerpen als werk, hobby's enz komen dan al snel op tafel. Al is het maar dat je zegt. Op zondag kijk ik vaak bij de wedstrijd van mijn kind.

Zo werkt het voor mij dus ik zou dan ook iemand willen waar dit ook ongeveer zo werkt.
Het is geen wet. Wil je het verzwijgen dan blijft dat een optie.
Vlinder1963 schreef:
10-08-2019 22:11
Ik zou niet bij je profiel vermelden dat je kinderen hebt, er zijn genoeg pedo's die dating sites afstruinen, vermelden kan altijd nog.
Als de klik er na een aantal date's nog is kan je peilen hoe hij tegenover kinderen staat.
Huh, hij gaat de kinderen nooit ontmoeten dus als pedofiel heeft hij niks aan het feit dat ze kinderen wil.
Ik vind het ook wel heel erg wantrouwend.
Lijkt me niet leuk om zo te daten.
Trien30 schreef:
10-08-2019 23:13
Ik dacht dat die gasten altijd bij de voetbal werkte als trainer. Of de zwemmeester...

Als je zo wantrouwend in het leven moet staan kan je maar beter helemaal niet daten.
Mijn man vond het geen enkel probleem, hij begreep het heel goed, in elk geval beter dan jij en zoals je lezen kunt is de date van toen allang mijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven