Ervaring daten als ouder/moeder

10-08-2019 15:35 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivaforummers,

Sinds 2,5 jaar ben ik (opnieuw) single en sinds kort begint het weer te kriebelen om mannen te leren kennen. Mijn twee dochters zijn tussen de 3-9 jaar oud en zijn de helft van de tijd (om de week) bij hun vader.

Wie heeft er ervaring en/of tips? Zoals; moet je het wel of niet in je (tinder)profiel vermelden? Op de hoeveelste date vertel je dit? Hoe wordt hier doorgaans op gereageerd?

Ik zoek met name een leuke partner om op de “kindvrije dagen” leuke dingen mee te doen. De kinderen zullen er dus niks van meekrijgen.
iceteapeach schreef:
10-08-2019 23:25
Als iemand kwaad wil, en daar slim genoeg voor is, lukt dat toch wel. Je kunt niet alles 100% dichttimmeren, tenzij je 0 komma 0 hebt/doet op social media maar hou wat je hebt, wel zoveel als mogelijk gesloten. Ik had bijv. een ander mailadres wat ik gebruikte, FB dicht verder, net als Linkedin. Meer dan dat aan social media heb ik ook verder niet, althans, mag ik hopen :proud: Kinderen worden, als het goed is, in de huidige tijd, toch al met de mogelijke gevaren op internet opgevoed.
Denk je nu echt dat het zoveel moeite kost om datingapps te scannen, een pedo gaat jou echt niet uithoren of jij kinderen hebt als er zoveel danes zijn die co ouderschap in hun profiel vermelden.
benmamma schreef:
11-08-2019 02:15
Huh, hij gaat de kinderen nooit ontmoeten dus als pedofiel heeft hij niks aan het feit dat ze kinderen wil.
Ik vind het ook wel heel erg wantrouwend.
Lijkt me niet leuk om zo te daten.
Want je moet hoe dan ook vermelden dat je kinderen hebt?
Ik heb er totaal geen moeite mee gehad om mijn kinderen niet te benoemen en mijn man heeft er minder moeite mee gehad toen ik het vertelde dan o.a jij.
Vlinder1963 schreef:
11-08-2019 02:40
Want je moet hoe dan ook vermelden dat je kinderen hebt?
Ik heb er totaal geen moeite mee gehad om mijn kinderen niet te benoemen en mijn man heeft er minder moeite mee gehad toen ik het vertelde dan o.a jij.
Dat is mooi voor je.
Ik zou niet graag zo wantrouwend in het leven staan. Maar als het je zo goed bevalt dan niks meer aan doen.

Het is niet verboden om ze niet te vermelden. Merendeel zou het alleen niet doen. En jouw reden vind ik bijzonder.
Maar van mij mag je en je man is blij.

Ik ben zelf gestopt met daten voor zowel een relatie als voor sv. Komt er een man in mijn leven dan is dat oké, komt hij niet.. Ook goed.
Ik noemde het moeder zijn in mijn profiel met een leeftijd van kind erbij.
Mensen selecteren nou eenmaal op van alles.
Ik vermelde er ook altijd bij dat ik door ziekte niet meer werk. Ook een detail wat voor een aantal mensen belangrijk is.

Scheelde onnodig chatten met mannen die werk hebben en gezond zijn een voorwaarde vinden.
Zo ook met wel/ geen kind hebben.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
11-08-2019 02:35
Denk je nu echt dat het zoveel moeite kost om datingapps te scannen, een pedo gaat jou echt niet uithoren of jij kinderen hebt als er zoveel danes zijn die co ouderschap in hun profiel vermelden.

Vast niet/geen flauw idee, gelukkig. Een ieder meldt het hoe het hem/haar goeddunkt. Als TO dat niet wil, doet ze het niet, ook prima toch? Net zoals jij ook achter jouw keuze stond het niet aan te geven.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nu weet ik sinds kort waar Abraham de mosterd haalt maar ik heb in dit topic pas gelezen en begrepen wat 'alleen seks' inhoudt; het is echt alleen fysiek en verder zo goed als anoniem. Ik zat het nog eens terug te lezen. Brrrrrrrr
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
11-08-2019 21:33
Nu weet ik sinds kort waar Abraham de mosterd haalt maar ik heb in dit topic pas gelezen en begrepen wat 'alleen seks' inhoudt; het is echt alleen fysiek en verder zo goed als anoniem. Ik zat het nog eens terug te lezen. Brrrrrrrr
Gelukkig zijn er ook uitzonderingen.
Maar deze, mensen spreken dan ook vast niet bij 1 van de 2 thuis af want privacy en wie weet wel inbreker/ stalker/pedofiel.
Alleen voornaam. Al dan niet fake.
Als het zo moet... Laat maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook co ouder. En toen ik nog scharrelde heb ik t nooit verzwegen en t is ook noot een ding geweest... En anders... geloof me er is zo een grote markt voor mannen die willen scharrelen dat die paar die daar op afknappen echt niet uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 20:09
Haha dat is een interessant uitgangspunt! Nog niet eerder voorbij zien komen :-)
Ik ken mannen die bewust geen vrouwen tussen de 35 en 42 dagen die geen kinderen hebben. Omdat ze bang zijn dat die wanhopig op zoek zijn naar zaad/een vader.
Andersom wel eens een man gehad op Tinder die het verzweeg dat hij kinderen had. Later schold hij mij uit omdat ik niet wilde daten daarom. Ik had het liever meteen geweten.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
12-08-2019 00:42
Ik ken mannen die bewust geen vrouwen tussen de 35 en 42 dagen die geen kinderen hebben. Omdat ze bang zijn dat die wanhopig op zoek zijn naar zaad/een vader.

Alsof die mannen al vantevoren écht weten of dat zo is. Er zullen er bij zitten hoor, die nog een man willen scoren vanwege kinderwens of na de scheiding een vadervervanging zoeken. Maar om die leeftijdsgroep om die reden al bij voorbaat af te schrijven...wie weet wat voor een leuke vrouw er bij zit die daar totaal niet naar op zoek is.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:56
0.09% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
12-08-2019 12:15
Andersom wel eens een man gehad op Tinder die het verzweeg dat hij kinderen had. Later schold hij mij uit omdat ik niet wilde daten daarom. Ik had het liever meteen geweten.

Scheldende mannen gingen direct op de blokkeerlijst. Hebben niks toe te voegen aan überhaupt nog maar mee te chatten/appen. Vaak zijn dat degenen die klagen dat ze geen date kunnen krijgen alleen niet (willen) inzien dat hun asociale gedrag daarin meespeelt.
wij slapen nooit.
iceteapeach schreef:
13-08-2019 22:56
Scheldende mannen gingen direct op de blokkeerlijst. Hebben niks toe te voegen aan überhaupt nog maar mee te chatten/appen. Vaak zijn dat degenen die klagen dat ze geen date kunnen krijgen alleen niet (willen) inzien dat hun asociale gedrag daarin meespeelt.
Haha, herkenbaar.
Wilde ik niet wat hij wilde en dan was ik een stomme kuthoer.
Alsof dat mij over de streep zou trekken ;-D
Ik had jaren geleden niet op mijn tinder profiel staan dat ik een kind had.
Heb dit uiteraard wel gezegd tegen mijn chat toentertijd, hij is nu mijn man en hebben samen nog een kindje gekregen.
Veel mannen lezen de profielen amper. Ik zei het in het eerste chatbericht. Na de vraag hoe is het? Vroeg ik heb je een partner! of kinderen? Daarop komt meetal de vraag terug en jij (en anders zei ik het zelf).
Met de ene man wil je misschien over 3 maanden trouwen, met de ander na 5 minuten gillend, aan je haren trekkend door de straat naar huis.
Ga er gewoon met open vizier in...

Ik deed het liefst eerst koffie rond een uur of 4, als het leuk was kon je door uit eten (of als je het type ervoor bent mee naar zijn huis). Als het niets was kon ik na de tweede koffie zelf weg naar huis.
Uit eten met iemand waar je niets mee te kletsen hebt en die eet als een varken is echt heel naar.

Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
14-08-2019 14:27

Ik deed het liefst eerst koffie rond een uur of 4, als het leuk was kon je door uit eten (of als je het type ervoor bent mee naar zijn huis). Als het niets was kon ik na de tweede koffie zelf weg naar huis.
Uit eten met iemand waar je niets mee te kletsen hebt en die eet als een varken is echt heel naar.

Heel veel succes!!

Toen ik nog datete, deed ik dat uiteindelijk ook. Paar keer mijn neus gestoten dat ik zoon (toen nog in de leeftijd dat hij niet alleen thuis kon blijven) liet logeren i.p.v. alleen laten mee-eten bij oppas nl. Daarvan geleerd dus sprak ik eind van de middag af na het werk voor koffie/drankje. Bleef het daarbij, haalde ik zoon begin van de avond weer op.

En idd, als het alsnog leuk genoeg klikt, kan er altijd nog doorgeschoven worden naar een etentje. Gelijk afspreken om te eten heb ik nooit gedaan. Klikt het niet heb je ene lange zit idd.
wij slapen nooit.
1 keer gedaan. Het was een lange avond... hahahaha Dus nu zeg ik dat tegen iedereen. Doe dat niet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven